Gå til innhold

Sterkt selvhat pga fedme - råd?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hater kroppen min. Nok en sommer kommer, og jeg har ikke gått ned i vekt. Lovet meg selv i fjor, at neste år, da SKAL jeg ha gått ned 15 kg for å føle meg mer vel. Men nei, samme som i fjor. Fettet tyter ut av bikini i str 44. Dør innvendig. Vil ikke møte slekt og venner, skjemmes sånn. 

likevel, ferien er om en uke. Får liksom ikke gjort så mye med vekta. 

hva kan jeg gjøre for å likevel nyte sommeren, dog med en stor kropp? 

Anonymkode: a8b4b...ebe

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å hate kroppen sin er et håpløst utgangspunkt. Du må elske den så mye at du vil gi den de aller beste forutsetningene for å ha det bra. Beveg den, gi den såpass kjærlighet at du sier nok er nok, nå skal du nære den nok, ikke overfôre den. Du fortjener å gå ned i vekt. Fedme i seg selv er selvdestruktivt.

Men du må også være glad nok i deg selv at du innser at dette er en prosess. Ikke hat kroppen din sånn den er nå. Gi f og gå med bikini. Nyt sommeren. 

Lykke til ❤️ 

Anonymkode: 29ac0...341

• Liker 8
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommeren er en fin tid å endre kosten på.

Grillmat og salat. 

Gå turer, byturen om du ikke liker skogen.

Anonymkode: f2a5f...7fd

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med fastlegen om oppfølging. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Snakk med fastlegen om oppfølging. 

Ts her. Det skal jeg gjøre i august, for jeg trenger åpenbart hjelp til vektnedgang. Men juli og ferie skjer nå, feit eller ei, kommer den nå. 

men jeg klarer ikke gi f, tenker at alle, ukjente og familie, tenker på hva f som feiler meg, som ikke kan legge bort den sjokoladen, liksom. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan nyte sommeren med å starte å trene og å spise sunt.

du har et år på deg til neste sommer der du kan være i super form dersom du starter med kontinuerlig trening nå.

Jeg har selv vært i en lignende posisjon og jeg var så skamfull da jeg var yngre at jeg kun turte å løpe mitt på natta så ikke folk jeg kjente skulle seg meg eller at jeg f.eks måtte ha en pause etter 5 minutter av løping fordi jeg ble så sliten, men sakte men sikkert endret jeg livsstilen og i dag er jeg selv i super form. 

Ting tar tid, men det betyr også at man ikke trenger noen ekstrem endring på kort sikt. Det gjør overgangen relativt behaglig

• Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo mer du hater deg selv jo verre blir det. Du blir ikke tynnere av å straffe deg selv på noen måter. Begynn å være glad i deg selv, og du vil gradvis endre dine vaner til det å velge mer og mer av det som er bra for deg! Du har neppe lagt på deg 15 kg ekstra på 2-3 mnd, så ikke forvent store endringer over natta. Å endre tankemønstre tar tid, og du må gi deg selv tid og rom for å prøve og feile. 

Anonymkode: 285a8...754

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler det likt som deg og jeg er 173 cm og 69 kg.. man kan ha god og dårlig selvfølelse uavhengig av kropp. Anbefaler deg coach fra strongbody! 

Anonymkode: e6325...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fedme og str 44?! 
Hvor høy er du? Jeg bruker 42/44 i bikini og har ikke bilringer engang. Middels høyde. Med mindre du er 140cm høy høres det å kalle dette som fedme mer psykisk relatert og et totalt forvrengt selvbilde. Om ikke, bør ordet fedme forbeholdes dem som virkelig har en helsefarlig vekt, ikke str 44. 

Anonymkode: 5dc6e...271

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ts her. Det skal jeg gjøre i august, for jeg trenger åpenbart hjelp til vektnedgang. Men juli og ferie skjer nå, feit eller ei, kommer den nå. 

men jeg klarer ikke gi f, tenker at alle, ukjente og familie, tenker på hva f som feiler meg, som ikke kan legge bort den sjokoladen, liksom. 

Kan du bytte sjokolade med vannmelon feks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fedme og str 44?! 
Hvor høy er du? Jeg bruker 42/44 i bikini og har ikke bilringer engang. Middels høyde. Med mindre du er 140cm høy høres det å kalle dette som fedme mer psykisk relatert og et totalt forvrengt selvbilde. Om ikke, bør ordet fedme forbeholdes dem som virkelig har en helsefarlig vekt, ikke str 44. 

Er 165 høy og 80 kg, men str 44 passer altså. Dessverre ikke innbilt fedme, men skulle jo ønske det. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt godteri med frukt, bær og grønnsaker.

Prøv å spise salat og grillmat.

Spør fastlegen om mysimba feks. (Helst nå i tilfelle du får bivirkninger)

Finn et sted du kan like å gå. Helst hver dag. 

Ikke vent med å be fastlegen om hjelp, kan like gjerne gjøre det først som sist. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan du bytte sjokolade med vannmelon feks?

Jeg har begynt NÅ! Komisk, siden det er en uke igjen, men alt hjelper. Grønnsaker og kesam-dipp i kveld. Lang tur i morgen. Klarer jeg -1 kg før ferien kan jeg se et hakk bedre ut i ansiktet, kanskje magen litt mindre utstående. 

kutter raske karbo (chips, godteri, is, øl) og skal gå en time hver dag. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er 165 høy og 80 kg, men str 44 passer altså. Dessverre ikke innbilt fedme, men skulle jo ønske det. 

Du er i kategorien «overvekt» på bmi skalaen og str 44 er innenfor normal str. på skalaen. For deg er problemet stort nok, men fedme er det ikke. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mye større enn deg og jeg hater kroppen min. Vil ned i vekt men det går ikke fordi jeg er konstant sulten.

Anonymkode: 047e4...24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, fuck fedme og kropp nå, det er jo sommer og ferie! Drit i at du ikke fikk sommerkroppen i år heller. La nå ikke det ødelegge nok en sommer. Så gå ut og kos deg akkurat som du er. Vell viten om at dette er din siste fedme-sommer, ikke sant? Jobben starter til høsten, så bær kroppen rundt i sommer med stolthet, og la folk minnes hvordan valkene var på deg slik at de til neste år blir søkkimponert over hvordan du da ser ut. Du blir nok sikker kalt sulfide og blir spurt om du ikke har råd til mat eller om du har sluttet å spise, men den tid den sorg. I år skal du vise fram kroppen din slik at folk har noe å sutre over til neste år. Så utsett sorgene, kos deg og nyt sommeren :D 

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Fedme og str 44?! 

Jeg er ikke ts, men jeg er i fedmekagorien og bruker str.42/44. Jeg er 161 cm, så ganske lav, men langt unna 140 cm..

Anonymkode: 97409...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hater kroppen min. Nok en sommer kommer, og jeg har ikke gått ned i vekt. Lovet meg selv i fjor, at neste år, da SKAL jeg ha gått ned 15 kg for å føle meg mer vel. Men nei, samme som i fjor. Fettet tyter ut av bikini i str 44. Dør innvendig. Vil ikke møte slekt og venner, skjemmes sånn. 

likevel, ferien er om en uke. Får liksom ikke gjort så mye med vekta. 

hva kan jeg gjøre for å likevel nyte sommeren, dog med en stor kropp? 

Dra til lege. Få Wegovy.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har begynt NÅ! Komisk, siden det er en uke igjen, men alt hjelper. Grønnsaker og kesam-dipp i kveld. Lang tur i morgen. Klarer jeg -1 kg før ferien kan jeg se et hakk bedre ut i ansiktet, kanskje magen litt mindre utstående. 

Begynn NÅ, ikke for ferien om en uke, men for neste års sommerferie. Da har du ikke en uke igjen, men et helt år. Veit ikke hvorfor du har ventet helt til en uke før ferien med å slanke deg, det er bare å komme i gang, så blir du slank til slutt. 

Anonymkode: 78ddf...dcd

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Gå turer er kjempebra! Du vil fort føle deg sterkere, du vil bevege deg lettere og det bare baller på seg, plutselig kan du lettere være med på ting som igjen gjør at du går ned i vekt. Mye kan skje ved å gå tur hver dag i en uke. Pass på å bli andpusten et par ganger hver gang, så kanskje å gå litt fort i en oppoverbakke er nok, eller løp bittelitt til du ikke klarer mer. Det er bra for slankingen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...