Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ikke opp til deg å bestemme hvilke tråder som skal legges døde gitt. Nå er jo samtalen beveget seg over i sterilisator feks. Det er jo andre enn ts som henger seg opp i det med engangsflasker, ts lot det jo ligge med en gang. 

Anonymkode: 38eba...d62

Haha takk, helt enig.

Ts

Anonymkode: d18c9...598

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ikke særlig miljøvennlig ut. Tenk hvis alle som har MME-barn skulle gitt engangsflasker til hvert måltid…

Anonymkode: 43a07...3eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Høres ikke særlig miljøvennlig ut. Tenk hvis alle som har MME-barn skulle gitt engangsflasker til hvert måltid…

Anonymkode: 43a07...3eb

Artig at det moraliseres over engangsflasker men ikke engangsbleier. Betyr det at hvis barna mine bruker tøybleier kunne jeg brukt engangsflasker til MME med god samvittighet om det eksisterte? Bare lurer på hvor lista ligger, liksom.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Artig at det moraliseres over engangsflasker men ikke engangsbleier. Betyr det at hvis barna mine bruker tøybleier kunne jeg brukt engangsflasker til MME med god samvittighet om det eksisterte? Bare lurer på hvor lista ligger, liksom.

Regner med at engangs flasker måtte da ha forskjellige tuter pga hvor mange mnd de er..og at de er skrudd riktig..og alt dette måtte da sorteres som plastemballasje.

Og det betyr også at disse engangs flasker måtte komme i plastikk el som da måtte vært igjennom en sterilisering etc. Og skulle  barn blir syke pga disse ville det blitt mye ekstra etc.Så om de kom hull på disse ville disse nok blitt kastet. Oh disse ville nok veldig dyre i forhold til å kjøpe 5 flasker du kan koke selv.

Bleier er ja også engangs..men her må de ikke være like renslige som flasker og jan hives i restavfallet 

AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (22 minutter siden):

Regner med at engangs flasker måtte da ha forskjellige tuter pga hvor mange mnd de er..og at de er skrudd riktig..og alt dette måtte da sorteres som plastemballasje.

Og det betyr også at disse engangs flasker måtte komme i plastikk el som da måtte vært igjennom en sterilisering etc. Og skulle  barn blir syke pga disse ville det blitt mye ekstra etc.Så om de kom hull på disse ville disse nok blitt kastet. Oh disse ville nok veldig dyre i forhold til å kjøpe 5 flasker du kan koke selv.

Bleier er ja også engangs..men her må de ikke være like renslige som flasker og jan hives i restavfallet 

Okei? Fra et miljøperspektiv er det vel bedre med plastflasker som kan resirkuleres fremfor brukte bleier som havner i restavfallet. Regner med de fleste som hyler om miljøet i tråden her er "skyldige" i bruk av engangsbleier for enkelhetens skyld, derfor er jeg ikke fan av denne type moralisering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...