AnonymBruker Skrevet 29. juni 2024 #21 Skrevet 29. juni 2024 Sykt å ville forsøple med engangsflasker fordi du er for lat til å sterilisere flaskene dine! Som om vi ikke har nok plastavfall i verden. Anonymkode: 1bec5...c3f 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2024 #22 Skrevet 29. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja men kjære vene.. Du har valgt å få barn. Deal with it.. Vask/steriliser flaskene og slutt å klag. Anonymkode: 3d136...c0b I alle dager. Må da være lov å ha lyst til å bruke litt hjelpemidler for å lette litt på hverdagen uten at det er «klaging». Å stå å koke de flaskene er noe dritt. En sterilisator med tørkefunksjon er gull! Anonymkode: 38eba...d62
sommerfugl154 Skrevet 29. juni 2024 #23 Skrevet 29. juni 2024 Bruker Philips sin sterilisator uten tørk. Lar alt lufttørke på benken. Syns det er null stress egentlig. Hva er det som er så slitsomt med det? Er jo ikke noe verre enn å ta ut/inn av oppvaskmaskin f.eks. Og koking behøver ikke innebære at man «står og koker». Man kan jo la det putre litt på egenhånd - så vasker du resten av kjøkkenet i mellomtiden eller noe annet nyttig 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2024 #24 Skrevet 29. juni 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Sykt å ville forsøple med engangsflasker fordi du er for lat til å sterilisere flaskene dine! Som om vi ikke har nok plastavfall i verden. Anonymkode: 1bec5...c3f AMEN! Er det mulig. Ja, det er drit kjedelig. Sånn er livet. Det finnes hjelpemidler hvis man ikke vil vaske og koke for hånd. Anonymkode: 6f3fc...659
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2024 #25 Skrevet 29. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): I alle dager. Må da være lov å ha lyst til å bruke litt hjelpemidler for å lette litt på hverdagen uten at det er «klaging». Å stå å koke de flaskene er noe dritt. En sterilisator med tørkefunksjon er gull! Anonymkode: 38eba...d62 Engangsflasker til babyer er på ingen måte et nyttig hjelpemiddel. Det er ren forsøppling og økning av helt unødvendig boss. Det tar ikke lang tid å koke/sterilisere 5-6 flasker per dag! Sorry, men det er et ekstremt I- lands problem og ønske seg Engangsflasker til baby for å slippe sterilisering.. Har man fått barn må man i det minste klare en så liten ekstra jobb.. Anonymkode: 3d136...c0b 1 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2024 #26 Skrevet 29. juni 2024 Å gi mme etter hver amming er gulloppskrift på å ødelegge ammingen. Anbefaler deg å ta kontakt med ammehjelpen Anonymkode: 1bec5...c3f 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2024 #27 Skrevet 29. juni 2024 Har ikke bedt om noens meninger om engangsflasker her. Bruker dere engangsbleier? Hvis ja, så har dere veldig lite dere skulle sagt om saken. Gå et annet sted og vær miljøforkjempere, vi har alle vårt å stri med 😊 Anonymkode: d18c9...598 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2024 #28 Skrevet 29. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å gi mme etter hver amming er gulloppskrift på å ødelegge ammingen. Anbefaler deg å ta kontakt med ammehjelpen Anonymkode: 1bec5...c3f Var det barnelegen ba meg gjøre da vi mistenkte jeg hadde litt for lite melk. Tenkte det skulle være greit siden han får ligge så lenge han vil på puppen? Anonymkode: d18c9...598 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2024 #29 Skrevet 29. juni 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Var det barnelegen ba meg gjøre da vi mistenkte jeg hadde litt for lite melk. Tenkte det skulle være greit siden han får ligge så lenge han vil på puppen? Anonymkode: d18c9...598 Desverre kan barneleger svært lite om amming! Lite melk får man som regel av at brystet blir lite stimulert. Det er svært skjeldent for lite melk fordi man har noe hormonelt eller fysiologisk som gjør at man produserer lite. De fleste med lite melk har lite fordi de ammer for lite eller at babyen ikke klarer å die nok av ulike grunner. Når man gir mme så får ikke kroppen det signalet om at melk må produseres. Nå vet ikke jeg hvordan dere endte hos barnelege og omstendighetene rundt. Men anbefaler deg virkelig en second opinion. Da slipper du å koke flasker også. Anonymkode: 1bec5...c3f
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2024 #30 Skrevet 29. juni 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Har ikke bedt om noens meninger om engangsflasker her. Bruker dere engangsbleier? Hvis ja, så har dere veldig lite dere skulle sagt om saken. Gå et annet sted og vær miljøforkjempere, vi har alle vårt å stri med 😊 Anonymkode: d18c9...598 Det finnes ikke engangsflasker til barn - heldigvis. Og det har ingenting med miljøforkjempelse å gjøre på noe måte. Sterilisering av flasker er garantert en av de mindre krevende tingene du vil møte på og "måtte stri med" oppover årene. Anonymkode: 3d136...c0b 1
NiceOrNothing Skrevet 29. juni 2024 #31 Skrevet 29. juni 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Engangsflasker til babyer er på ingen måte et nyttig hjelpemiddel. Det er ren forsøppling og økning av helt unødvendig boss. Det tar ikke lang tid å koke/sterilisere 5-6 flasker per dag! Sorry, men det er et ekstremt I- lands problem og ønske seg Engangsflasker til baby for å slippe sterilisering.. Har man fått barn må man i det minste klare en så liten ekstra jobb.. Anonymkode: 3d136...c0b Enig . Som mor til tre , må jeg si at flaskevask/kok var noe av det minst slitsomme 😅 2
Stor pike Skrevet 29. juni 2024 #32 Skrevet 29. juni 2024 Jeg kokte alt i en diger syltekjele en gang. Og tok deretter valget om at oppvaskmaskin var mer enn godt nok.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2024 #33 Skrevet 29. juni 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Desverre kan barneleger svært lite om amming! Lite melk får man som regel av at brystet blir lite stimulert. Det er svært skjeldent for lite melk fordi man har noe hormonelt eller fysiologisk som gjør at man produserer lite. De fleste med lite melk har lite fordi de ammer for lite eller at babyen ikke klarer å die nok av ulike grunner. Når man gir mme så får ikke kroppen det signalet om at melk må produseres. Nå vet ikke jeg hvordan dere endte hos barnelege og omstendighetene rundt. Men anbefaler deg virkelig en second opinion. Da slipper du å koke flasker også. Anonymkode: 1bec5...c3f Grunnen var at vi har hatt en stressende periode med sykehusinnleggelse på minstemann. Det var forventet, for det ble oppdaget et avvik på ordinær ultralyd som må ha litt oppfølging. Han er frisk og det går bra, men utredningen og den lange reiseveien til sykehuset har vært en påkjenning likevel, og det har ammingen fått lide for, som igjen har gitt dårlig vektoppgang de to siste ukene. Tar til meg det du sier altså 😊 Vil selvsagt fullamme, og jeg tror nok det ordner seg så lenge baby får ligge til brystet og die en stund etter det er tomt på begge sider, før jeg tilbyr MME. Anonymkode: d18c9...598
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2024 #34 Skrevet 29. juni 2024 NiceOrNothing skrev (56 minutter siden): Enig . Som mor til tre , må jeg si at flaskevask/kok var noe av det minst slitsomme 😅 Bra for deg, men jeg skifter heller femten bæsjebleier per dag enn å være dømt til å måtte organisere vask og koking av et flaskehelvete på et lite kjøkken med dårlig benkeplass hver eneste dag. Kan ikke fordra det. Anonymkode: d18c9...598
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #35 Skrevet 30. juni 2024 Kjøp nok flasker til ett døgn. Vi vasket de i oppvaskmaskin og puttet de i sterilisatoren etterpå. Hadde den fra Philips med tørkefunksjon. Kjøpte og et slikt stativ (et mindre ett enn i linken) som de kunne tørke på om vi kokte i kjele: https://brewshop.no/produkt/utstyr/rengjoring/flasketre-roterende-45-flasker Her var vask og sterilisering av flasker fars jobb. Anonymkode: 8857f...48e
grinchigrinch Skrevet 30. juni 2024 #36 Skrevet 30. juni 2024 7 hours ago, AnonymBruker said: Grunnen var at vi har hatt en stressende periode med sykehusinnleggelse på minstemann. Det var forventet, for det ble oppdaget et avvik på ordinær ultralyd som må ha litt oppfølging. Han er frisk og det går bra, men utredningen og den lange reiseveien til sykehuset har vært en påkjenning likevel, og det har ammingen fått lide for, som igjen har gitt dårlig vektoppgang de to siste ukene. Tar til meg det du sier altså 😊 Vil selvsagt fullamme, og jeg tror nok det ordner seg så lenge baby får ligge til brystet og die en stund etter det er tomt på begge sider, før jeg tilbyr MME. Anonymkode: d18c9...598 Du trenger ikke forsvare valget ditt. Følg rådene du har fått fra legen. MME er ikke djevelens verk. - Vi hadde flasker nok til å vare et døgn, da holdt det med én runde koking i døgnet. Et deilig lite avbrekk! 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #37 Skrevet 30. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Bra for deg, men jeg skifter heller femten bæsjebleier per dag enn å være dømt til å måtte organisere vask og koking av et flaskehelvete på et lite kjøkken med dårlig benkeplass hver eneste dag. Kan ikke fordra det. Anonymkode: d18c9...598 Det burde du tenkt på før, for flasker og baby ender ofte opp sammen. Så bare å bite tenna sammen og gjøre jobben. Ingen som LIKER å måtte vaske og sterilisere flasker, men det er absolutt et av de minste problemene du vil oppleve som forelder.. Anonymkode: 3d136...c0b
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #38 Skrevet 30. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det burde du tenkt på før, for flasker og baby ender ofte opp sammen. Så bare å bite tenna sammen og gjøre jobben. Ingen som LIKER å måtte vaske og sterilisere flasker, men det er absolutt et av de minste problemene du vil oppleve som forelder.. Anonymkode: 3d136...c0b Hjelpes, er det konkurranse i å være mest irriterende? Anonymkode: d18c9...598
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #39 Skrevet 30. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hjelpes, er det konkurranse i å være mest irriterende? Anonymkode: d18c9...598 Nei. Men regner med du har fått svar. Finnes ikke engangsflasker til barn. Så legg det dødt. Anonymkode: 3d136...c0b
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #40 Skrevet 30. juni 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Nei. Men regner med du har fått svar. Finnes ikke engangsflasker til barn. Så legg det dødt. Anonymkode: 3d136...c0b Ikke opp til deg å bestemme hvilke tråder som skal legges døde gitt. Nå er jo samtalen beveget seg over i sterilisator feks. Det er jo andre enn ts som henger seg opp i det med engangsflasker, ts lot det jo ligge med en gang. Anonymkode: 38eba...d62 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå