Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet om engangsflasker til MME? De hadde noen fra Medela på barselavdelingen som jeg regner med var engangs, men klarte ikke å finne typen da jeg søkte det opp. Skal tilby MME etter hver amming, men ser veldig mørkt på å drive og koke masse flasker hver eneste dag, når baby potensielt ikke er særlig interessert engang.

Anonymkode: d18c9...598

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Var ikke engangs der jeg var. De steriliserte alle flasker der.  Du trenger ikke å koke de (for DET syns jeg var skikkelig styrete). Kjøp en mikrosterilisator feks. Vi endte opp med en skikkelig sterilisator med tørkefunksjon siden det ble 100% mme, men en mikrosterilisator funker også ☺️

https://www.jollyroom.no/babyutstyr/mat-drikke/bestikk-servering/sterilisering-oppvarming/philips-avent-dampsterilisator-til-mikro?gad_source=1&gclid=CjwKCAjw4f6zBhBVEiwATEHFVrcguJqCkL3GMXDSm6V3hIHGxlysqb-nfZyZbLMsARU-qwpOVTbYOhoCy-gQAvD_BwE

Anonymkode: 38eba...d62

AnonymBruker
Skrevet

Flaskene er ikke engangs og vaskes i instrumentvaskemaskin på sykehuset som kokvasker flaskene. 

Anonymkode: fc7d6...833

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Flaskene er ikke engangs og vaskes i instrumentvaskemaskin på sykehuset som kokvasker flaskene. 

Dette. De steriliseres ikke.

Anonymkode: f3055...55e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Noen som vet om engangsflasker til MME? De hadde noen fra Medela på barselavdelingen som jeg regner med var engangs, men klarte ikke å finne typen da jeg søkte det opp. Skal tilby MME etter hver amming, men ser veldig mørkt på å drive og koke masse flasker hver eneste dag, når baby potensielt ikke er særlig interessert engang.

Flaskene på barsel er ikke engangsflasker- de vaskes i sånn instrumentvaskemaskin greie og brukes om og om igjen. Lages ikke engangsflasker til baby nei. 

Man prøver å få vekk det meste av engangs ting - men du tenker at norske sykehus bruker engangsflasker? Nei... 

Du er stuck med flaskevasking 

Anonymkode: 3d136...c0b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Haha sorry men hva snakker du om? Selvsagt blir de sterilisert. De fleste barsel/nyfødt har flaskevaskere. Maskinene både vasker, steriliserer og tørker flaskene. Så pakkes de i poser. - jobber med dette. 

Flaskene fra barsel TS er ikke engangs, de er ofte fra medela. Flaske korken fra medla passer rett på hipp ferdigblandet. 

Anonymkode: c4d24...a45

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Selvfølgelig steriliseres de 🙈

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri hørt om. Engangsflasker. Men har hørt om poser en kan ha i flaska 

Anonymkode: 7a319...4c9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Var ikke engangs der jeg var. De steriliserte alle flasker der.  Du trenger ikke å koke de (for DET syns jeg var skikkelig styrete). Kjøp en mikrosterilisator feks. Vi endte opp med en skikkelig sterilisator med tørkefunksjon siden det ble 100% mme, men en mikrosterilisator funker også ☺️

https://www.jollyroom.no/babyutstyr/mat-drikke/bestikk-servering/sterilisering-oppvarming/philips-avent-dampsterilisator-til-mikro?gad_source=1&gclid=CjwKCAjw4f6zBhBVEiwATEHFVrcguJqCkL3GMXDSm6V3hIHGxlysqb-nfZyZbLMsARU-qwpOVTbYOhoCy-gQAvD_BwE

Takk for tipset. Har dessverre dårlig erfaring med sterilisator. Hadde en dyr en fra Philips da toåringen var baby, men den begynte å lukte ekkelt til tross for hyppig rengjøring, så den ble dessverre kastet. Den hadde ikke tørkefunksjon, og jeg holdt på å bli gal av det, haha. Hvilken har dere? Jeg kan være villig til å betale litt for noe som sparer meg tid i hverdagen, hvis det viser seg at behovet for MME blir større.

Kom nylig fra reise og har nettopp begynt med litt tilskudd av MME pga. litt for lite melk for tiden, så hittil har jeg faktisk bare brukt sterile engangssprøyter til å mate med. Veldig praktisk, men lurer på om noen her vet om sprøytemating har noen ulemper ved seg? Baby får spise så lenge han vil på begge brystene før jeg tilbyr sprøyte med MME. Skal høre med helsestasjonen også, men kanskje noen her har en formening?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Takk for tipset. Har dessverre dårlig erfaring med sterilisator. Hadde en dyr en fra Philips da toåringen var baby, men den begynte å lukte ekkelt til tross for hyppig rengjøring, så den ble dessverre kastet. Den hadde ikke tørkefunksjon, og jeg holdt på å bli gal av det, haha. Hvilken har dere? Jeg kan være villig til å betale litt for noe som sparer meg tid i hverdagen, hvis det viser seg at behovet for MME blir større.

Kom nylig fra reise og har nettopp begynt med litt tilskudd av MME pga. litt for lite melk for tiden, så hittil har jeg faktisk bare brukt sterile engangssprøyter til å mate med. Veldig praktisk, men lurer på om noen her vet om sprøytemating har noen ulemper ved seg? Baby får spise så lenge han vil på begge brystene før jeg tilbyr sprøyte med MME. Skal høre med helsestasjonen også, men kanskje noen her har en formening?

Phillips sin ☺️ 

https://www.philips.no/c-p/SCF293_00/sterilisering?clickref=1100lyDtjzzb&app_clickref=1100lyDtjzzb&origin=2_se_se___1101l69362_____kiesproduct-shoparize_____Comparison%2FReview___pz&utm_source=1101l69362&utm_medium=affiliate&utm_campaign=partnerize&utm_content=Comparison%2FReview&utm_term=kiesproduct-shoparize

MEN, neste barn må også få mme fra start (grunnet mine medisiner), å da kommer vi muligens til å investere i den nye babybrezza sterilisatoren som i tillegg til å sterilisere og tørke, faktisk har VASK av flaskene! Er det dyrt? Ja. Kommer vi til å angre? Tviler 🙈 

https://www.mimmis.no/baby-brezza-bottle-washer-vasker-og-steriliserer

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Phillips sin ☺️ 

https://www.philips.no/c-p/SCF293_00/sterilisering?clickref=1100lyDtjzzb&app_clickref=1100lyDtjzzb&origin=2_se_se___1101l69362_____kiesproduct-shoparize_____Comparison%2FReview___pz&utm_source=1101l69362&utm_medium=affiliate&utm_campaign=partnerize&utm_content=Comparison%2FReview&utm_term=kiesproduct-shoparize

MEN, neste barn må også få mme fra start (grunnet mine medisiner), å da kommer vi muligens til å investere i den nye babybrezza sterilisatoren som i tillegg til å sterilisere og tørke, faktisk har VASK av flaskene! Er det dyrt? Ja. Kommer vi til å angre? Tviler 🙈 

https://www.mimmis.no/baby-brezza-bottle-washer-vasker-og-steriliserer

Tror det var denne fra Philips vi hadde?! Mulig det var noe feil med den i så fall, for jeg kan ikke huske at den tørket så veldig bra. Var alltid vannrester 😅 Den nederste var dyr ja, men helt sikkert verdt prisen! Kjempepraktisk med en maskin som gjør alt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror det var denne fra Philips vi hadde?! Mulig det var noe feil med den i så fall, for jeg kan ikke huske at den tørket så veldig bra. Var alltid vannrester 😅 Den nederste var dyr ja, men helt sikkert verdt prisen! Kjempepraktisk med en maskin som gjør alt.

Det finnes en med tørk og en uten (eldre), er du sikker på at det var egen tørkefunksjon på den? 
med et barn på 100% mme så tenker jeg det er innafor når vi har et barn fra før også 🙈

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Haha sorry men hva snakker du om? Selvsagt blir de sterilisert. De fleste barsel/nyfødt har flaskevaskere. Maskinene både vasker, steriliserer og tørker flaskene. Så pakkes de i poser. - jobber med dette. 

Flaskene fra barsel TS er ikke engangs, de er ofte fra medela. Flaske korken fra medla passer rett på hipp ferdigblandet. 

Anonymkode: c4d24...a45

Dette er ikke sterilisering. Sterilisering innebærer at utstyr først vaskes i en instrumentvaskemaskin, og da er de først ren og ikke steril. Så leveres de til en sterilsentral der utstyret steriliseres og kontrolleres med lupe før de pakkes sterilt. Det er det man gjør med f.eks kirurgisk flergangsutstyr. Det gjøres ikke med flasker fordi det holder at det er rent og ikke sterilt.

"Rent" og "sterilt" er to vidt forskjellige ting i sykehus. 

At folk hjemme kaller en flaske steril fordi den har vært i en sterilisator før den tas ut og settes i et skap, betyr ikke at det er sterilt sånn egentlig.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Selvfølgelig steriliseres de 🙈

Nei.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det finnes en med tørk og en uten (eldre), er du sikker på at det var egen tørkefunksjon på den? 
med et barn på 100% mme så tenker jeg det er innafor når vi har et barn fra før også 🙈

Måtte sjekke kvitteringen fra da jeg bestilte. Det var visst den uten tørk vi hadde, så da var det ikke så rart 😄 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Måtte sjekke kvitteringen fra da jeg bestilte. Det var visst den uten tørk vi hadde, så da var det ikke så rart 😄 

Kan anbefale med tørk da hvertfall 😁

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo ikke så ille..kjøp først 5 flasker. Når disse 5 er brukt koker du alt og alle i dn stor kjele..og lcdr tørke...så har du 5 klar igjen 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (39 minutter siden):

Det er jo ikke så ille..kjøp først 5 flasker. Når disse 5 er brukt koker du alt og alle i dn stor kjele..og lcdr tørke...så har du 5 klar igjen 

Ugh, verste jeg vet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trikset er å ta flaskene ut med en gang sterilisator er ferdig og ikke snu flaskene opp ned. Da damper de tørre, på en måte, med fuktigheten som slipper ut. Snur man de opp ned blir på en måte fuktigheten igjen… 

Anonymkode: 003c8...31c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ugh, verste jeg vet. 

Ja men kjære vene.. Du har valgt å få barn. Deal with it.. Vask/steriliser flaskene og slutt å klag. 

Anonymkode: 3d136...c0b

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...