Gå til innhold

vurderer du å gå fra mannen din fordi han ikke gidder gjør noe hjemme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sånn holdt eksen på- Jeg mistenkte at han egentlig ikke var så glad i meg, men var for konfliktsky til å si det rett ut. Så han viste det på alle indirekte måter man kan vise det istedet. Endte med en skikkelig krise og brudd og etter en god stund kom jeg meg til sans og samling og skjønte at han likte sexlivet og å ha en gratis all-inclusive vaskehjelp, men ikke så mye mer eller noe annet. Det er ingen voksne som tillater seg å behandle en annen på den måten han gjorde om det hadde vært ekte og gode følelser der.

Anonymkode: d4939...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 30.6.2024 den 10.12):

Ikke for å unnskylde din samboer, men har han/kan han ha ADHD? Hvis han gjør det han får beskjed om men mangler tiltak til å starte det selv, kan tyde på det. 

Har du prøvd å lagd en felles liste over ting som må gjøres uke for uke? Så henge den opp? Ikke at du lager den alene, men at dere foreksempel hver søndag etter middag, setter dere ned å lager en slik liste? 

Anonymkode: 0247d...d6d

Og allikevel går du rett på å unnskylde menn for dårlig oppførsel og legge ansvaret for at de oppfører seg over på kvinnen. 

Mange kvinner har adhd, de gjør husarbeid allikevel. Og hvorfor er det hennes ansvar å bruke tid på å lage lister til et voksent menneske? Det hjelper jo ikke at de gjør det sammen, det er en ekstra, unødvendig oppgave for henne. 

Anonymkode: 6fd34...c94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Har dere 50% økonomi og? 50% av "tunge" jobber som dekkskift, snekring også?

Anonymkode: 7d2d1...e8b

Dekkskift 😂😂 det er 2!!! Ganger i året og man kan leie noen til å utføre jobben. Kom ikke her å sammenlign dekkskift med daglig husarbeid. DAGLIG!! Altså 365 dager i året

Anonymkode: e341e...bdb

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Har dere 50% økonomi og? 50% av "tunge" jobber som dekkskift, snekring også?

Anonymkode: 7d2d1...e8b

Hvorfor spør du? I mitt forhold har vi det, dekkskift krever å gjøre en avtale på dekkhotellet og kjøre bilen dit, snekring? Vi har ikke mer snekring som må gjøres enn muring, sveising, finsøm, brodering, slakting, asfaltering, feiing, rørleggerarbeid eller kirurgi. Som vil si 0,0 arbeid og tid til det som skal fordeles. Gresdklipping og snømåking, skru sammen møbler og henge opp hyller gjør jeg mest av, uten at det gir noe utslag i samlet tid daglig eller på et år vi fordeler. 

Har man en gård med stor bygningsmasse der det må snekres, må jo det fordeles på samme måte som alt annet, én (den flinkeste) bør gjøre det, men den andre må jo også bidra og ta sin del av ansvaret hvis arbeidsbyrdrn blir urimelug for noen. Mat, vask og "inne-arbeid" tar uansett mest tid i alle hjem, ihvertfall hvis man har barn. 

Økonomi har ikke noe med dette å gjøre, men arbeidstid utenfor hjemmet spiller selvsagt inn. Men man er jo bare fritatt for fordelingen den tiden man er borte,. Jeg skjønner ikke mennesker som ikke ønsker være en del av familien og dra sin del av lasset, det er jo ikke en byrde å vaske eget hjem og ta  ansvar for egne barn. Ei heller måke egen trapp og skifte dekk på egen bil. 

Anonymkode: 606c8...40f

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.6.2024 den 21.05):

Gikk fra første samboer på grunn av det. Har ikke angra. 

Men mannen min har det aldri vært et problem.

Anonymkode: fc458...96a

Ditto

Anonymkode: 79087...1df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg forstår ikke hvorfor noen i det hele tatt ønsker å dele livet med sånne.

Anonymkode: d89c1...eed

Det er jo sånn de fleste er har jeg inntrykk av. Det er jo ikke rart damer trives  med å være single. Slipper ett ekstra barn i hus.

Anonymkode: e982d...c78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Har dere 50% økonomi og? 50% av "tunge" jobber som dekkskift, snekring også?

Anonymkode: 7d2d1...e8b

Mange bor i leiligheter. Altså utgår snømåking, plenklipping og tilsvarende. Gjentagende snekring er heller ikke så veldig aktuelt for de fleste. Hjulskift fikser dekkhotellet. 

Dersom min mann kun skulle ha gjort "tunge mannejobber", hadde det begrenset seg til den ene gangen pr. år vi trenger å bære noe tungt opp trappa til 2. etasje, 

Anonymkode: 7c9cb...a28

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Har dere 50% økonomi og? 50% av "tunge" jobber som dekkskift, snekring også?

Anonymkode: 7d2d1...e8b

Vi pusset opp et helt hus, jeg gjorde 90% av alt. Da han både er treig, lat og ikke er flink til sånt. Jeg tok meg og av snømåking. Dekkskifte satte vi bort. Og økonomisk så forsørget jeg han gjennom studier, så hadde vi lik økonomi. Men her var han mye flinkere de første årene til å bidra. Jeg hadde jo ikke forsørget en mann gjennom 3 års studier, hvis han var udugelig. Han ble først udugelig etter flere år.

Anonymkode: 90e4b...03d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn som ikke bidrar fortjener å bli forlatt. De er faen meg så frekke som utnytter sin partner.

Jeg hadde gått etter kort tid om jeg var gift med en sånn type

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...