Gå til innhold

Har 17åringen lov å være skuffet over at hun ikke får være med far på ferie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun er der annenhver helg. Jeg har av og til spurt henne om hun har noen planer med dem i sommer, og hun har sagt nei og at hun ikke trodde de skulle på noen tur. De har sagt at de ikke skal noe når datter tidligere har spurt. De har heller ikke spurt henne om/når vi skal på ferie.

Nå fikk hun vite at de skal til syden i 2 uker, hun sendte mld og spurte når hun skulle være hos dem i sommer. Og da fikk hun beskjed om at det var opp til henne, men at de drar bort de ukene. 

Datter syns det er sårt at de ikke en gang har fortalt henne at de skal på ferie, men dette føyer seg inn i rekken av ting datter har opplevd som sårt derfra. Hun har alltid følt på en urettferdighet ifht yngre søsken der, hun har alltid kommet i siste rekke og har aldri blitt prioritert av far. Det har vært mye greier oppigjennom der, og hver gang har jeg vært der og trøstet og fått henne opp igjen. 

Mannen og jeg har egentlig ikke råd til å dra på ferie i år, men vi drar slik at hun får en ferie.

Anonymkode: 8d5d6...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bare så dårlig gjort av far! Alle eller ingen! Jeg hadde vært helt knust, mine barn også.

Hun har rett til å være skuffet. Kanskje hun kan få tømt seg hos helsesøster, helsestasjon for ungdom etc.

Anonymkode: be41a...efc

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars jente 😞 Ikke rart hun er skuffet. Far bryr seg ikke om henne.

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt naturlig at hun er skuffet. 

Anonymkode: 97f8f...05e

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har lov til å føle på de følelsene hun har. Så synes det er et litt rart spørsmål i HI. Følelser er ikke ulovlig.

Anonymkode: 0fb67...2cc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hun er der annenhver helg. Jeg har av og til spurt henne om hun har noen planer med dem i sommer, og hun har sagt nei og at hun ikke trodde de skulle på noen tur. De har sagt at de ikke skal noe når datter tidligere har spurt. De har heller ikke spurt henne om/når vi skal på ferie.

Nå fikk hun vite at de skal til syden i 2 uker, hun sendte mld og spurte når hun skulle være hos dem i sommer. Og da fikk hun beskjed om at det var opp til henne, men at de drar bort de ukene. 

Datter syns det er sårt at de ikke en gang har fortalt henne at de skal på ferie, men dette føyer seg inn i rekken av ting datter har opplevd som sårt derfra. Hun har alltid følt på en urettferdighet ifht yngre søsken der, hun har alltid kommet i siste rekke og har aldri blitt prioritert av far. Det har vært mye greier oppigjennom der, og hver gang har jeg vært der og trøstet og fått henne opp igjen. 

Mannen og jeg har egentlig ikke råd til å dra på ferie i år, men vi drar slik at hun får en ferie.

Anonymkode: 8d5d6...3c7

Om hun alltid blir bortvalgt av far skjønner jeg det. Personlig hadde barna fått være med på tur så lenge de ville. 

Anonymkode: d01e8...6b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun kan være skuffet over både far og dere. Dere hadde ikke planlagt ferie med henne før dere fikk vite at faren ikke skulle? 

Anonymkode: c3d13...c2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

👏👏👏 årets far 

 

Anonymkode: 0a61f...d8c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er en usunnhets-tegn i samfunnet dette evige opphenget folk har på om folk har lov å føle ditten og datten. Selvsagt har de det! Man trenger ikke lov til å føle ting. Og følelser trenger ikke være skremmende om man aksepterer dem, og lar dem informere seg, og ikke styre seg. 

Utover mitt lille hjertesukk, så gir det også fullstendig mening at hun er såret og skuffet over dette. Det er jo et godt kjent problem at det første kullet kan bli glemt når far eller mor får neste kull. Mens småsøsken har mer røtter i hverdagen og bor på samme sted med mor og far som elsker dem, blir man flyttet mellom to steder, og når en på toppen blir ekskludert fra ferieplaner så er det ikke rart at det gir vonde følelser. 

Endret av Rainstorm2.0
Skrivefeil
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere foreldre har begge mye av skylden for at sommeren skjærer seg. Det er nesten juli og dere har ikke kommunisert hvordan dere legger opp siste ferien for felles barnet. Du skyver barnet foran deg for å ta kontakt med far for å høre om når det kan være der i en ferie som startet for en uke siden (for skoleelevene)! Her må du ta noe av ansvaret for at ting har skjært seg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en drittfar…. 

Anonymkode: 7a86f...971

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...