Gå til innhold

Er det vanlig å kjøpe barnevogn til ca 20.000?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Prisøkningen har jo vært helt ekstrem de siste 10 årene, mye mer enn bare inflasjonen. Det blir jo ikke riktig å sammenligne prisene da og nå, når utgangspunktet er såpass forskjellig. Barneutstyr nå er dyrt, og selges også dyrt på finn. Vi ønsket å kjøpe brukt, men sparte penger på å kjøpe ny på tilbud. De som var lite brukt var dyrere enn ny Vogn på salg, og se som var billigere var såpass slitt at de ikke ville holdt for to barn. 

Anonymkode: 1c360...859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vogn er gjerne den dyreste enkeltingen man kjøper. Vi kjøpte en Emmaljungavogn for noen år siden til 10.000. Den var fjorårets modell og litt billigere enn den nyeste. Emmaljunga er et anerkjent vognmerke, men det finnes merker med høyere status som er en del dyrere.

Anonymkode: 689d3...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Vi betalte 21 000 for tvillingvogn. Vi hadde ikke så mye valg akkurat. De som solgte brukt skulle ha nesten samme prisen for oppbrukte barnevogner. Banynest er vi også avhengig av, så vi kan ha den andre babyen nært mens vi mater eller koser den andre tvillingen. Folk har ulike behov!

Anonymkode: 64374...fa8

Tvillingvogn skjønner jeg koster, dette gjelder en enkeltvogn. 

Anonymkode: 2cf1d...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Hvis du er i midten av 30-årene nå fikk du kanskje barn ganske tidlig? De du kjenner på samme alder som får barn nå er sannsynligvis mye mer etablert og har mye mer penger enn det du hadde. 

Jeg fikk barn for ca ti år siden og var i 30-årene da. Vi kjøpte barnevogn for 13 000. Justert for inflasjon er ikke det så langt fra 20 000. Det var helt vanlig i min vennekrets, en venninne kjøpte faktisk tre vogner i letingen etter den perfekte vogn. 

Anonymkode: 291a5...d05

Vi var 25 og 27 da vi fikk  barn, begge i full jobb,  ferdig med studier, leide leilighet.  

Anonymkode: 2cf1d...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Tvillingvogn skjønner jeg koster, dette gjelder en enkeltvogn. 

Anonymkode: 2cf1d...e4c

Tvillingvogn er ikke mye dyrere enn vanlig vogn

Anonymkode: 4cf4f...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 24 år og student, mamma til en 2-åring. I min omgangskrets har "alle" nyere emmaljunga, antakelig fordi det (i følge de jeg har snakket med) er det beste alternativet for snøvær og generelt finnmarksvær. De koster 10-15.000 ny, og går for nesten det samme på bruktmarkedet. Jeg synes faktisk det var en helt okei sum å bruke på vogn, og har enda supplert med fottrekk, regntrekk, ekstra store hjul og lignende tilbehør. Vi skal snart bruke vogna til nr 2, så jeg mener det er verdt det å kjøpe én ordentlig vogn som kan brukes til flere barn, enn å havne på samme sum fordelt over 2-3 vogner.

Anonymkode: 83e37...4b3

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har 3 barn og bare kjøpt 1 vogn ny. Resten kjøpte vi brukt. Jeg brukte istykker de fleste vognene,da jeg har vært mye ute i skogen uansett vær. Men 20000 er helt sykt. Får et annet perspektiv når jeg nå har tenåringer som koster utrolig mye penger! Kjøp en billigere vogn og sett heller pengene inn til ungenes fremtidige huskjøp.

Anonymkode: 0baf0...825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hvor vanlig det er, men vet hvor tullete det er..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en ny cybex til 7500. Veldig fornøyd med den. Ingen ønske om å bruke mer penger på vogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Tvillingvogn er ikke mye dyrere enn vanlig vogn

Anonymkode: 4cf4f...838

Det er jo det. Til vanlig vogn har du understell, bag og sittedel. Til tvillingvogn har du understell, 2 bagger og 2 sittedeler. Så er fotposer, myggnett og regntrekk i tillegg. Vi kjøpte ny tvillingvogn til 16.000 for ca 5 år siden på tilbud med alt inkludert. Men at en enkeltvogn skal koste 20.000 synes jeg høres dyrt ut.

Anonymkode: d9fd1...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny vogn koster jo som regel 10-20k. 
vi kjøpte brukt, de fleste jeg kjenner har gjort det. Men for å kjøpe brukt, må jo noen ha kjøpt nytt😅

Anonymkode: 8e2b5...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Tvillingvogn er ikke mye dyrere enn vanlig vogn

Anonymkode: 4cf4f...838

Jo, med 2 liggedeler og 2 sittedeler så er det det, men link gjerne til rimelige alternativer. 

Anonymkode: cafc6...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri brukt så mye penger på ei barnevogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var helt vablig med ti tusen for 10 år siden hvertfall , klær velger man jo selv men vi har sjelden handler på Cubus og hm pga passform , ellers er jeg glad det utvikles nye produkter som babynest, bilstolpose osv

Anonymkode: b3b77...6d5

Nye produkter? Jeg hadde bilstolpose til mitt eldste barn, som blir 16 i år… den var forøvrig kjempepraktisk, et av mine bedre kjøp. Brukte den til alle tre. 

Anonymkode: 0c547...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad for at jeg fikk mitt siste barn for 16 år siden. Nå finnes det alt for mange duppeditter. Seng som vugger av seg selv. En dings å sette på vognen at den vugger. Snart skal vel ikke foreldre gjøre noe selv 🤣

Anonymkode: 770fe...906

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg aldri gjort. Vi kjøpte en Emmaljunga brukt til 2500. Den er litt slitt og knirker, men den funker. Byttet ut to dekk. Kan brukes i all slags terreng. Kjøpte en reisevogn i tillegg fra Twistshake til 1500. 

Men har man råd til en vogn til 15-20 000, så kjør på..

Anonymkode: 288d9...e96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjøpte helt ny kombivogn med bag for 13000 i 2007, regner med den hadde kostet litt mer i dag. Men det var en vogn av god kvalitet som vi brukte til begge ungene og solgte videre da vi ikke hadde behov for den lengre

Anonymkode: f0c64...574

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har ikke små barn lenger,  men da jeg hadde for drøyt 10 år siden var det ingen i min omgangskrets som brukte 20.000 kr på barnevogn! Er det vanlig nå fortiden? Skal sies at jeg leste et intervju med en kjendis som sa de hadde kjøpt en vogn til den prisen, men det er uansett helt vilt! Hva med stellebord,  seng, babynest(som drt virker som alle skal ha, vi klarte oss fint uten), og dyre klær? Klær vaskes og grises ned ofte, og blir fort for små. Duger ikke H/m eller cubus lengre? 

Føler meg gammel på noen områder innemellom altså,  til tross for at jeg er i midten av 30 årene...

Anonymkode: 2cf1d...e4c

vanlig er det vel ikke,men noen gjør vel det, hvorfor bry seg?

Anonymkode: ad949...9fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nye produkter? Jeg hadde bilstolpose til mitt eldste barn, som blir 16 i år… den var forøvrig kjempepraktisk, et av mine bedre kjøp. Brukte den til alle tre. 

Anonymkode: 0c547...0d8

Ok jeg kan ikke huske det var det da 

Anonymkode: b3b77...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestemte meg for å kjøpe brukt (men fortsatt en ganske ny) barnevogn til det kommende barnet vårt. Betalte 7000 og den koster originalt 10.000. Synes det er mer enn dyrt nok 😅 Skal kjøpe alt annet enn bilstol brukt, og håper vi klarer oss med 20.000 kr tilsammens for alt babyutstyr vi trenger. 

Anonymkode: 18727...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...