Gå til innhold

Er det vanlig å kjøpe barnevogn til ca 20.000?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke små barn lenger,  men da jeg hadde for drøyt 10 år siden var det ingen i min omgangskrets som brukte 20.000 kr på barnevogn! Er det vanlig nå fortiden? Skal sies at jeg leste et intervju med en kjendis som sa de hadde kjøpt en vogn til den prisen, men det er uansett helt vilt! Hva med stellebord,  seng, babynest(som drt virker som alle skal ha, vi klarte oss fint uten), og dyre klær? Klær vaskes og grises ned ofte, og blir fort for små. Duger ikke H/m eller cubus lengre? 

Føler meg gammel på noen områder innemellom altså,  til tross for at jeg er i midten av 30 årene...

Anonymkode: 2cf1d...e4c

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den prisen er for elektrisk barnevogn.

Kjenner ingen som har brukt 20.000, men rundt 15.000 er nok ikke så uvanlig da mange boogabo vogner kostet det og jeg ser mange med dem. 

Anonymkode: bcafc...64b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke uvanlig. Ofte legger besteforeldrene litt i potten også.

Anonymkode: ce565...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper inderlig ikke det. Det er jo hinsides all fornuft

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Den prisen er for elektrisk barnevogn.

Kjenner ingen som har brukt 20.000, men rundt 15.000 er nok ikke så uvanlig da mange boogabo vogner kostet det og jeg ser mange med dem. 

Anonymkode: bcafc...64b

Elektrisk barnevogn! Klarer ikke dagens forldre å trille vogna opp bakker lengre? Vi bor i Brattheng, her er det bakker og ingen strøing pp vinteren. Gikk helt fint med vanlig vogn. Vi kjøpte er dansk merke(baboo eller noe sånt, bet drøyt 4 000 kr , og var storfornøyd med vogna på den tiden.  

Anonymkode: 2cf1d...e4c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er i midten av 30-årene nå fikk du kanskje barn ganske tidlig? De du kjenner på samme alder som får barn nå er sannsynligvis mye mer etablert og har mye mer penger enn det du hadde. 

Jeg fikk barn for ca ti år siden og var i 30-årene da. Vi kjøpte barnevogn for 13 000. Justert for inflasjon er ikke det så langt fra 20 000. Det var helt vanlig i min vennekrets, en venninne kjøpte faktisk tre vogner i letingen etter den perfekte vogn. 

Anonymkode: 291a5...d05

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Elektrisk barnevogn! Klarer ikke dagens forldre å trille vogna opp bakker lengre? Vi bor i Brattheng, her er det bakker og ingen strøing pp vinteren. Gikk helt fint med vanlig vogn. Vi kjøpte er dansk merke(baboo eller noe sånt, bet drøyt 4 000 kr , og var storfornøyd med vogna på den tiden.  

Anonymkode: 2cf1d...e4c

Det finnes folk som kanskje ikke er like raske og friske til beins som resten oss, og setter pris på avlastningen det gir

Anonymkode: e6f34...c48

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi la mest penger i vogn og bilstol, ellers har det vært mye IKEA, Yngri ("billigmerke" på Barnas hus), HM/Cubus/Kappahl. Var i midten av 30-årene ved første barn, så økonomien var god, men syns utstyrs- og merkehysteriet har tatt helt av. Det er egentlig svært lite man må ha.

Anonymkode: a1efe...31b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kanskje vanlig i enkelte miljøer.

Vi kjøpte brukt nå nylig, men mer eller mindre ubrukt vogn fordi forrige eier likte en annen bedre. Fikk den vel for 3-400,- kroner med både bag og sportsbag. Ikke noe kjent merke, men barnet har ligget godt i den. Jeg kjøpte til en ny madrass/easygrow til sitte-delen da slik at hun fikk mer støtte enn hva vogna ga i utgangspunktet. Har fungert fint sommer som vinter.

Gjorde noe lignende i forrige runde.

Jeg synes kanskje ikke en vogn er verdt å legge så mye penger i for meg personlig. Stellebord fikk vi gratis brukt, og sprinkelseng kjøpte vi brukt på loppemarked for ett par hundrelapper. Kjøpte ny madrass. Babynest var vi heldig å få i gave når storebror var baby, så det gjenbrukte vi.

Tenker foreldre er en ganske stor gruppe, så du finner nok en bred variasjon av praksiser her.

Kjøpte nettopp bilstol nummer 2 til henne da. Og den la jeg derimot 7 000 kroner i. Fordi det kom høyt opp på prioriteringslisten min.

Endret av Nonstop1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betalte rundt 15 for vår vogn, syns det er innafor. 20 hørtes mye ut, men var vel verdt det for de som kjøpte den da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Elektrisk barnevogn! Klarer ikke dagens forldre å trille vogna opp bakker lengre? Vi bor i Brattheng, her er det bakker og ingen strøing pp vinteren. Gikk helt fint med vanlig vogn. Vi kjøpte er dansk merke(baboo eller noe sånt, bet drøyt 4 000 kr , og var storfornøyd med vogna på den tiden.  

Anonymkode: 2cf1d...e4c

Lov å ha flere tanker i hodet samtidig. Noen opplever dårligere helse, og kan ha stor nytte av elektriske vogner.

Anonymkode: 160ff...933

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vognen vår kostet over 20000 og er en Bugaboo Donkey 5, men det er en tvillingvogn. Vi lette på finn først, men endte med ny vogn med fire års garanti og er kjempefornøyde. Vi er ikke i noe dyrt "tvillingforeldrevognmiljø" og arvet det meste av leker, klær, vippestol, grind, seng, stellebord, men vi prioriterte vogn da de fleste vi kjenner som kjøper brukt klager på hjulene og et eller annet alltid når de snakker om vognene sine.

Anonymkode: cafc6...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg har ikke små barn lenger,  men da jeg hadde for drøyt 10 år siden var det ingen i min omgangskrets som brukte 20.000 kr på barnevogn! Er det vanlig nå fortiden? Skal sies at jeg leste et intervju med en kjendis som sa de hadde kjøpt en vogn til den prisen, men det er uansett helt vilt! Hva med stellebord,  seng, babynest(som drt virker som alle skal ha, vi klarte oss fint uten), og dyre klær? Klær vaskes og grises ned ofte, og blir fort for små. Duger ikke H/m eller cubus lengre? 

Føler meg gammel på noen områder innemellom altså,  til tross for at jeg er i midten av 30 årene...

Anonymkode: 2cf1d...e4c

Vi brukte rundt 15.000. Ingenting fancy eller elektrisk (har aldri hørt om elektrisk vogn før i denne tråden). Ja, det er altfor mye. Vi er nøysomme folk som sparer der vi kan, så det svei i lommeboka. Men om du ikke har hatt en titt på prisene på et par tiår, så får du bakoversveis. Gå på f.eks. Barnas Hus og ser hva vogner koster. Er det en litt robust vogn som skal kunne tåle og trekkes gjennom dyp snø, og likevel holde i årevis, så flyr tusenlappene. Legg på at jeg er en høy mann som har lyst til å gå på trilletur uten å få vondt i ryggen av å gå krumbøyd, så er det ikke mange vogner som er aktuelle.

Anonymkode: 697f2...603

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke F om jeg hadde kjøpt en vogn til 15-20k. Synes det er helt sjukt. 
Vi kjøpte først en brukt vogn til omkring 2000,- og senere supplerte vi med en ny vogn til rundt 5000,- på tilbud. Synes det er mere enn nok. 

Vognene ble forøvrig fint lite brukt, utover soving i barnehagen. Barna våre ville helst bæres, og vi syntes også det var mye mer praktisk enn å drasse med denne vogna over alt.  Men vi var også unge, nyetablerte foreldre, og dette var ca 10 år siden. 
Så jeg kan jo forstå at folk med romslig økonomi og som bruker vognene mer aktivt, kanskje ser en større verdi i vognen og er villig til å legge noe mer i den enn det vi gjorde. 

Anonymkode: d65dd...1b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betalte 21 000 for tvillingvogn. Vi hadde ikke så mye valg akkurat. De som solgte brukt skulle ha nesten samme prisen for oppbrukte barnevogner. Banynest er vi også avhengig av, så vi kan ha den andre babyen nært mens vi mater eller koser den andre tvillingen. Folk har ulike behov!

Anonymkode: 64374...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg har ikke små barn lenger,  men da jeg hadde for drøyt 10 år siden var det ingen i min omgangskrets som brukte 20.000 kr på barnevogn! Er det vanlig nå fortiden? Skal sies at jeg leste et intervju med en kjendis som sa de hadde kjøpt en vogn til den prisen, men det er uansett helt vilt! Hva med stellebord,  seng, babynest(som drt virker som alle skal ha, vi klarte oss fint uten), og dyre klær? Klær vaskes og grises ned ofte, og blir fort for små. Duger ikke H/m eller cubus lengre? 

Føler meg gammel på noen områder innemellom altså,  til tross for at jeg er i midten av 30 årene...

Anonymkode: 2cf1d...e4c

Det var helt vablig med ti tusen for 10 år siden hvertfall , klær velger man jo selv men vi har sjelden handler på Cubus og hm pga passform , ellers er jeg glad det utvikles nye produkter som babynest, bilstolpose osv

Anonymkode: b3b77...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dojakitty skrev (37 minutter siden):

Håper inderlig ikke det. Det er jo hinsides all fornuft

For deg ja

Anonymkode: b3b77...6d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg har ikke små barn lenger,  men da jeg hadde for drøyt 10 år siden var det ingen i min omgangskrets som brukte 20.000 kr på barnevogn! Er det vanlig nå fortiden? Skal sies at jeg leste et intervju med en kjendis som sa de hadde kjøpt en vogn til den prisen, men det er uansett helt vilt! Hva med stellebord,  seng, babynest(som drt virker som alle skal ha, vi klarte oss fint uten), og dyre klær? Klær vaskes og grises ned ofte, og blir fort for små. Duger ikke H/m eller cubus lengre? 

Føler meg gammel på noen områder innemellom altså,  til tross for at jeg er i midten av 30 årene...

Anonymkode: 2cf1d...e4c

Det er absolutt ikke uvanlig å bruke mellom 15-25.000 for vogn i dag nei - både for vanlige folk og kjendiser. 

Hva du klarte deg uten, og hva andre ønsker å bruke er 2 ulike ting. Men jeg tror mange kjøper inn mye unødvendig før det ser hva behov de faktisk kommer til å ha til baby - men det er deres valg. 

Kjøpt og kjøper mye brukt til mine barn, men vogn er noe vi har brukt penger på - fordi det er noe vi bruker mye, skal ha lenge og ville ha en spesifikk modell. 

Er jo ikke bare sånn at noen velger å bruke mye penger på vogn, men vogner er dyrere i dag enn for f.eks 10 år siden. 

Tenker det er opp til hver enkelt hvor mye de ønsker å bruke jeg. 

 

 

Anonymkode: fe5d5...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Elektrisk barnevogn! Klarer ikke dagens forldre å trille vogna opp bakker lengre? Vi bor i Brattheng, her er det bakker og ingen strøing pp vinteren. Gikk helt fint med vanlig vogn. Vi kjøpte er dansk merke(baboo eller noe sånt, bet drøyt 4 000 kr , og var storfornøyd med vogna på den tiden.  

Anonymkode: 2cf1d...e4c

Å alle er selvsagt son deg så alle lå kjøpe likt som deg🤦🏻‍♀️

Anonymkode: b3b77...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte helt ny Emmaljungavogn i 2009 til 10.000. Tviler ikke på at enkelte merker koster opp mot 20.000 i dag. 

Anonymkode: c4cbe...098

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...