Gå til innhold

Ville du latt ditt barn gå i Pride tog?


Pipaluk

Anbefalte innlegg

Pipaluk skrev (23 timer siden):

Enten i følge med dere eller som en del av Osloskolen?  Jeg så for første gang at en barneskole deltok med egen fane og korps. Skulle tro det var 17.mai.

Er det trygt for barn å delta? 

Ca så trygt som 17. mai.

Jeg synes det er en uting å ta barn ut av skolearrengement basert på egen overbevisning. Jeg klarer formidle mine verdier uten å prøve boikotte samfunnets.

For meg som trebarnsfar med barnebarn på vei, er Pride eksepsjonelt viktig. Hvert år gjør vi litegranne framskritt mot en verden der vi først og fremst beveger oss i samfunnet som individuelle mennesker.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja vell. Hvor er linken til politiet? De har vært tilstede på hver eneste pride som har blitt arrangert rundt omkring i Norge. Men brenning av flagg og bombetrusler av skoler er jo ingen ting å frykte eller? 

Anonymkode: 7aaba...6cf

Samme artikkel som du selv la ved. Leste du den ikke?

Flaggbrenning er en symbolhandling mot fenomenet det representerer, betyr ikke at de som gjør dette vil gå løs på enkeltpersoner.
Hva for en bombetrussel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tulling skrev (Akkurat nå):

Samme artikkel som du selv la ved. Leste du den ikke?

Flaggbrenning er en symbolhandling mot fenomenet det representerer, betyr ikke at de som gjør dette vil gå løs på enkeltpersoner.
Hva for en bombetrussel?

Hvor får du argumentene dine fra egentlig? Har du bodd under en stein de siste årene? 

Gå inn på Google så søker du bombe trussel og skole i Norge. Så kan du selv lese x antall saker som har vært i mediene. Alt som ikke rammer en selv ikke sant...

Anonymkode: 7aaba...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tulling skrev (3 minutter siden):

Samme artikkel som du selv la ved. Leste du den ikke?

Flaggbrenning er en symbolhandling mot fenomenet det representerer, betyr ikke at de som gjør dette vil gå løs på enkeltpersoner.
Hva for en bombetrussel?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/150nbX/reagerer-paa-trusselkommentarer-under-livesending-av-prideparaden

https://www.aftenposten.no/norge/i/0QqLpg/pst-om-pride-akkurat-naa-er-det-mange-trusler

https://www.reddbarna.no/aktuelt/avlyser-pride-barnefestival/

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor får du argumentene dine fra egentlig? Har du bodd under en stein de siste årene? 

Gå inn på Google så søker du bombe trussel og skole i Norge. Så kan du selv lese x antall saker som har vært i mediene. Alt som ikke rammer en selv ikke sant...

Anonymkode: 7aaba...6cf

Hverken leser eller husker hver bidige nyhet fra de siste årene (eller noen år), helt korrekt det.

Men du må jo nesten være litt mer spesifikk siden du knytter dette til Pride.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tulling skrev (1 minutt siden):

Hverken leser eller husker hver bidige nyhet fra de siste årene (eller noen år), helt korrekt det.

Men du må jo nesten være litt mer spesifikk siden du knytter dette til Pride.

Les noen av sakene ovenfor, ser bålkaffe refererer til tre av sakene.  Begynn der

Anonymkode: 7aaba...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så paraden i Oslo i går, ikke hele riktig nok. 

Ikke en strap on i sikte, og lite/ikke noe bdsm. Så vel én mann i string, men det kan man jo se på stranden også. Litt lakk og lær, men ingenting vulgært vil jeg si! 

Det var mye farger, ballonger, musikk, dans og glade mennesker i alle former og fasonger. Jeg synes det var en fin dag! 

Anonymkode: 020c5...6f0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (7 minutter siden):

 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Les noen av sakene ovenfor, ser bålkaffe refererer til tre av sakene.  Begynn der

Anonymkode: 7aaba...6cf

Ja folk slenger med kjeften på nett, og det er dumt av dem.

Men det er faktisk forskjell på kjefteslenging og reelle trusler, noe politiet også tar med i betraktningen når det kommer til stykket.

Denne Redd Barna-saken viste seg vel å være en ikke-sak uten at jeg husker detaljene her og nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tulling skrev (4 minutter siden):

 

Ja folk slenger med kjeften på nett, og det er dumt av dem.

Men det er faktisk forskjell på kjefteslenging og reelle trusler, noe politiet også tar med i betraktningen når det kommer til stykket.

Denne Redd Barna-saken viste seg vel å være en ikke-sak uten at jeg husker detaljene her og nå.

Nei å ta folk seriøst som slenger dritt er en uting, det blir noe annet når du føler disse truslene på kroppen. Vi har store undergrupper på nett og man har også dessverre opplevd før at man ikke tok truslene på alvor før det smalt. Så at politiet er på nett og tar slike saker på alvor kom vell spesielt på plass etter Utøya. 

Anonymkode: 7aaba...6cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tulling skrev (5 minutter siden):

 

Ja folk slenger med kjeften på nett, og det er dumt av dem.

Men det er faktisk forskjell på kjefteslenging og reelle trusler, noe politiet også tar med i betraktningen når det kommer til stykket.

Denne Redd Barna-saken viste seg vel å være en ikke-sak uten at jeg husker detaljene her og nå.

Vel, det er jo to år siden det både forelå en reell trussel og det ble begått angrep mot Pride i Oslo.

Ytringene som kom mot Redd Barna sitt Pride opplegg ble oppfordret anmeldt av politiet, Redd Barna anmeldte og politiet henla saken som intet straffbart bevist(eller lignende), ja. Men det kunne faktisk ikke Redd Barna vite på tidspunktet ytringene ble fremsatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk sammen med en syvåring  og to på ni år i gårdagens Pride tog. Riktignok ikke mine barn. Disse tre danset og sang bak Oslo Fagottkors flåte gjennom gatene. De hadde det gøy og ble på ingen måte hverken traumatisert eller indoktrinert, som enkelte i denne tråden hevder.

 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er så seksualisert, folk går rundt halvnakne i kledd lær og nippel cover. Jeg støtter pride, og syns det er fint at vi feirer, men selve paraden har blitt drøyere og drøyere. 

Anonymkode: b4105...cce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg så paraden i Oslo i går, ikke hele riktig nok. 

Ikke en strap on i sikte, og lite/ikke noe bdsm. Så vel én mann i string, men det kan man jo se på stranden også. Litt lakk og lær, men ingenting vulgært vil jeg si! 

Det var mye farger, ballonger, musikk, dans og glade mennesker i alle former og fasonger. Jeg synes det var en fin dag! 

Anonymkode: 020c5...6f0

Dette...lurer på hvem parade folk har vært i når det har vært dildoer som har fløyet rundt og mannfolk med gag 🤣

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei, det er så seksualisert, folk går rundt halvnakne i kledd lær og nippel cover. Jeg støtter pride, og syns det er fint at vi feirer, men selve paraden har blitt drøyere og drøyere. 

Anonymkode: b4105...cce

Var det mye lær og nakene pupper i toget eller så du noen....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (1 time siden):

Ver ikke om du vet men det finnes månder der vi feirer og fremmer forskjellige sykdommer etc. Om du vil være med på dette er det bare å bli med

Det har jeg ikke lagt spesielt merke til. Kanskje fordi Nrk ikke har det som hovedoppslag, med flagg og armbind? Og kanskje fordi det er selvfølgelig for mange, riktig altså.

Anonymkode: bdb98...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bålkaffe skrev (18 minutter siden):

Vel, det er jo to år siden det både forelå en reell trussel og det ble begått angrep mot Pride i Oslo.

Ytringene som kom mot Redd Barna sitt Pride opplegg ble oppfordret anmeldt av politiet, Redd Barna anmeldte og politiet henla saken som intet straffbart bevist(eller lignende), ja. Men det kunne faktisk ikke Redd Barna vite på tidspunktet ytringene ble fremsatt.

"Politiet har i forkant av arrangementet hatt god dialog med arrangør. Det var ingenting i våre risikoanalyser som tilsa at arrangementet ikke kunne avholdes"

"Politiet var forberedt på å sikre arrangementet og hadde planlagt nødvendige tiltak. Redd barna har opplyst til oss at beslutningen om å avlyse ble gjort på selvstendig grunnlag, uavhengig av politiets vurderinger."

https://subjekt.no/2023/06/01/politiet-i-bergen-ingenting-i-vare-risikoanalyser-tilsa-at-pridefestival-matte-avlyses/

Ikke mange som skrev om de faktiske "truslene" så her må du evt svelge noen kameler for å lese om det her:

https://www.document.no/2023/08/02/redd-barna-avlyste-pride-fest-for-barn-pa-grunn-av-tomme-trusler/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det har jeg ikke lagt spesielt merke til. Kanskje fordi Nrk ikke har det som hovedoppslag, med flagg og armbind? Og kanskje fordi det er selvfølgelig for mange, riktig altså.

Anonymkode: bdb98...e75

Ol du vil heller feire mye andre sykdommer..er det bare å google. Om du bare følger hovedoppslag til vg så er jo det ditt problem 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på sommerleir som 9 åring og så en av de voksnes baller gjennom badebukse. Var uhell da.  Dette syntes jeg var skikkelig ekkelt og ble nesten et traumatisk øyeblikk. Ser det fortsatt i klare bilder 30 år senere. Nei, hadde ikke utsatt barna mine for pride-toget. De får med seg tilstrekkelig de ikke burde se likevel. 

Anonymkode: 0f6fb...571

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det har jeg ikke lagt spesielt merke til. Kanskje fordi Nrk ikke har det som hovedoppslag, med flagg og armbind? Og kanskje fordi det er selvfølgelig for mange, riktig altså.

Anonymkode: bdb98...e75

Du har foreninger som fremmes 

 

Enda en tulling skrev (Akkurat nå):

"Politiet har i forkant av arrangementet hatt god dialog med arrangør. Det var ingenting i våre risikoanalyser som tilsa at arrangementet ikke kunne avholdes"

"Politiet var forberedt på å sikre arrangementet og hadde planlagt nødvendige tiltak. Redd barna har opplyst til oss at beslutningen om å avlyse ble gjort på selvstendig grunnlag, uavhengig av politiets vurderinger."

https://subjekt.no/2023/06/01/politiet-i-bergen-ingenting-i-vare-risikoanalyser-tilsa-at-pridefestival-matte-avlyses/

Ikke mange som skrev om de faktiske "truslene" så her må du evt svelge noen kameler for å lese om det her:

https://www.document.no/2023/08/02/redd-barna-avlyste-pride-fest-for-barn-pa-grunn-av-tomme-trusler/

Alt fra document.no blir ikke tatt seriøst, vet du hvilken side du fremmer her? 

Anonymkode: 7aaba...6cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...