Gå til innhold

Ville du latt ditt barn gå i Pride tog?


Pipaluk

Anbefalte innlegg

Har ett barn som er åpent homofilt og lar ikke han delta i pridetog, det har med motstand og frykt for at noe skulle skje utenfor toget med han. Du har folk nå som skjuler seg igjen istedenfor å da møte andre med samme "utfordringer" og legninger. Folk er generelt redde for å bli utsatt for hetsing eller vold. 

Jeg syns at enkelte skulle fått munnkurv i tiden før pride, de aner ikke hvilket hat de mater med alt dritet og propogandan de sprer. Det er så utrolig mye feilinformasjon og antakelser blant spesielt de over 50 år, de sprer kvalme omtrent på alle kommentarfelt. Det er en gjenganger blant disse som også blant rasister at de bare antar fordi de har hørt eller fordi de bare tror.

Alle er sånn og sånn, nei sorry... Geir Bjarne(64år) fra Valdres. Kom deg ut en tur istedenfor, begynn å les og skaff deg informasjon. Ta ett politisk standpunkt er greit men ytringsfriheten går for langt i begge retninger når man når ytterpunktene. 

 

Anonymkode: 7aaba...6cf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har ett barn som er åpent homofilt og lar ikke han delta i pridetog, det har med motstand og frykt for at noe skulle skje utenfor toget med han. Du har folk nå som skjuler seg igjen istedenfor å da møte andre med samme "utfordringer" og legninger. Folk er generelt redde for å bli utsatt for hetsing eller vold. 

Jeg syns at enkelte skulle fått munnkurv i tiden før pride, de aner ikke hvilket hat de mater med alt dritet og propogandan de sprer. Det er så utrolig mye feilinformasjon og antakelser blant spesielt de over 50 år, de sprer kvalme omtrent på alle kommentarfelt. Det er en gjenganger blant disse som også blant rasister at de bare antar fordi de har hørt eller fordi de bare tror.

Alle er sånn og sånn, nei sorry... Geir Bjarne(64år) fra Valdres. Kom deg ut en tur istedenfor, begynn å les og skaff deg informasjon. Ta ett politisk standpunkt er greit men ytringsfriheten går for langt i begge retninger når man når ytterpunktene. 

 

Anonymkode: 7aaba...6cf

Men du gikk i toget selv, og opplevde mye hets og vold?

Eller sitter du og "folk" også og spekulerer på sviktende grunnlag?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tulling skrev (2 minutter siden):

Men du gikk i toget selv, og opplevde mye hets og vold?

Eller sitter du og "folk" også og spekulerer på sviktende grunnlag?

Du har flere som er åpne om dette nå, men du leser kanskje ikke så mye om den siden sikkert? 

Anonymkode: 7aaba...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som gjør pride til sex etc..jo foreldre... Og det er synd at så mange foreldre skal legge disse holdningene til barna.

Hva med å spørre barna hva de synes ..og tenker når de ser paraden på nett etc?

UTEN at dere voksne legger inn deres meninger,tanker og følelser 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har flere som er åpne om dette nå, men du leser kanskje ikke så mye om den siden sikkert? 

Anonymkode: 7aaba...6cf

Åpne om hva da? Hets og vold i Pride-toget? Nei, kan ikke si jeg har sett så mye til det. Eksempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tulling skrev (3 minutter siden):

Men du gikk i toget selv, og opplevde mye hets og vold?

Eller sitter du og "folk" også og spekulerer på sviktende grunnlag?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/al76L2/tonje-toer-ikke-ta-med-barna-i-prideparaden-en-redsel-i-meg

Du vet sikkert ikke hvem dette er, men man treffer også de som ikke deltar i tog og pride men som har andre legninger. Hun snakker om frykten hun hadde som gravid for å bli utsatt for vold under paraden av motstandere. Du har tastaturkrigerne også har du de som faktisk går direkte til angrep. 

Anonymkode: 7aaba...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pipaluk skrev (23 timer siden):

Skulle tro det var 17.mai.

Det er jo 17.mai. Det er empatiposørenes store dag.

Tenk om vi heller hadde en dag for alle som er bevegelseshemmet, og må sitte i rullestol. De kunne vi gjerne heist flagget for, og gitt en oppmuntring for å vise at vi ser dem, og vil støtte dem. 

Anonymkode: bdb98...e75

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo 17.mai. Det er empatiposørenes store dag.

Tenk om vi heller hadde en dag for alle som er bevegelseshemmet, og må sitte i rullestol. De kunne vi gjerne heist flagget for, og gitt en oppmuntring for å vise at vi ser dem, og vil støtte dem. 

Anonymkode: bdb98...e75

Ver ikke om du vet men det finnes månder der vi feirer og fremmer forskjellige sykdommer etc. Om du vil være med på dette er det bare å bli med

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo 17.mai. Det er empatiposørenes store dag.

Tenk om vi heller hadde en dag for alle som er bevegelseshemmet, og må sitte i rullestol. De kunne vi gjerne heist flagget for, og gitt en oppmuntring for å vise at vi ser dem, og vil støtte dem. 

Anonymkode: bdb98...e75

Du får engasjere deg litt høyere opp en Kvinneguiden... 

Anonymkode: 7aaba...6cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/al76L2/tonje-toer-ikke-ta-med-barna-i-prideparaden-en-redsel-i-meg

Du vet sikkert ikke hvem dette er, men man treffer også de som ikke deltar i tog og pride men som har andre legninger. Hun snakker om frykten hun hadde som gravid for å bli utsatt for vold under paraden av motstandere. Du har tastaturkrigerne også har du de som faktisk går direkte til angrep. 

Anonymkode: 7aaba...6cf

Det står at hun er redd, men det står ikke at det faktisk har skjedd henne noe.

Polititet sier forøvrig også at folk har lite å frykte.

Mao lite som understøtter at det er mye hets og vold i paraden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle det ikke være trygt? 

Men ja, hvis det ble ytret ønske om det, såklart. Da hadde oppdragelsen vår funket. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, absolutt ikke. Prøver å skjerme dem fra Pride så langt det lar seg gjøre. Jeg er for homofiles rettigheter, men det har gått for langt nå. Jeg synes ingenting om det store fokuset på kjønnsmangfold og «født i feil kropp». Dette kan føre til kjønnsforvirring for barn/ungdom i en sårbar og lettpåvirkelige fase

Anonymkode: 6ae82...fb3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tulling skrev (Akkurat nå):

Det står at hun er redd, men det står ikke at det faktisk har skjedd henne noe.

Polititet sier forøvrig også at folk har lite å frykte.

Mao lite som understøtter at det er mye hets og vold i paraden.

Ja vell. Hvor er linken til politiet? De har vært tilstede på hver eneste pride som har blitt arrangert rundt omkring i Norge. Men brenning av flagg og bombetrusler av skoler er jo ingen ting å frykte eller? 

Anonymkode: 7aaba...6cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Selve FRI bevegelsen som står bak PRIDE. Monsteret pride har blitt, det handler ikke lengre om retten til å elske. Det handler om indoktrinering og det å prakke på barn seksualitet fra barnehagealderen. Barna bryr seg ikke om kjønn, sex, eller hvem som elsker hvem. De forstår kjærlighet. Og regnbuer er fint. Og parader er kult. Bjørn-Ivar har to mammer og Iris har en hund. Så langt stikker det...og så langt BØR det stikke. Ikke lengre!! Å gjøre kjønnsforvirret før de har oppdaget at de har kjønnsdelte er hårreisende!!

Anonymkode: 14b53...52e

Det er altså _ikke_ selve FRI bevegelsen som står bak Pride. Pride er et internasjonalt fenomen som har eksistert siden 60-tallet.

Det arrangeres Pride-parader og greier over hele Norge og hele verden hvor FRI ikke har en finger med i det hele tatt.

Du bør virkelig sjekke opp hva de faktisk snakker om når det kommer til Pride i barnehagene før du uttaler deg.

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Overhodet ikke. Ut fra det jeg har sett av disse togene, har ikke barn noe der å gjøre. Formålet med markeringen (altså kjærlighet og retten til å elske) er viktige verdier, som dessverre forsvinner i ei røre av dildoer og latex i togene. 
 

Ja til at barn skal få kunnskap om Pride og hvorfor det er viktig, men slik markeringene går for seg nå er det mye der som har lite med kjærlighet å gjøre. 

Anonymkode: f26ee...3bd

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, absolutt ikke. Prøver å skjerme dem fra Pride så langt det lar seg gjøre. Jeg er for homofiles rettigheter, men det har gått for langt nå. Jeg synes ingenting om det store fokuset på kjønnsmangfold og «født i feil kropp». Dette kan føre til kjønnsforvirring for barn/ungdom i en sårbar og lettpåvirkelige fase

 

Anonymkode: 6ae82...fb3

Så ar barn ser på pride så vil de tro at de er født i feil kropp???  Kansje foreldre da ikke er flinke nok til å snakke med barna sine 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei. Overhodet ikke. Ut fra det jeg har sett av disse togene, har ikke barn noe der å gjøre. Formålet med markeringen (altså kjærlighet og retten til å elske) er viktige verdier, som dessverre forsvinner i ei røre av dildoer og latex i togene. 
 

Ja til at barn skal få kunnskap om Pride og hvorfor det er viktig, men slik markeringene går for seg nå er det mye der som har lite med kjærlighet å gjøre. 

Anonymkode: f26ee...3bd

Kan du vise meg bilder eller videoer med dildoer og latex i toget?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, absolutt ikke. Prøver å skjerme dem fra Pride så langt det lar seg gjøre. Jeg er for homofiles rettigheter, men det har gått for langt nå. Jeg synes ingenting om det store fokuset på kjønnsmangfold og «født i feil kropp». Dette kan føre til kjønnsforvirring for barn/ungdom i en sårbar og lettpåvirkelige fase

 

Anonymkode: 6ae82...fb3

Det er så stort fokus som du selv legger opp til som forelder. Ikke verre enn det, dine holdninger skinner igjennom til barna dine. Du er det største forbildet de har til blir nokså store og dine grunnverdier blir videreført. Man kan skylde alt på alle andre men i bunn og grunn så er alt opp til deg. 

Anonymkode: 7aaba...6cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (16 timer siden):

Jo når du gjør det til det ...barn hadde bare kanskje synes det så litt rart ut...

Det hadde sett rart ut om damer hadde viftet med puppene i 17. mai-toget også, og barna hadde sikkert bare fnist av det og lurt på hvorfor damen går sånn. Er det dermed helt greit og problemfritt om noen velger å gjøre det? 17.maitog og Pridetog handler begge om frigjøring og foregår begge i full offentlighet, så om det er feil i et 17.maitog er det også feil i et Pridetog.

Uansett hva man mener om kropp og sex generelt, så er det jo snålt at en del i Pride-toget velger å fremheve det seksuelle i toget. Hva har egentlig nakne pupper, strapons og gagballs i et Pridetog å gjøre? Jeg tåler helt fint å se halvnakne folk med sexleketøy, men jeg skjønner bare ikke hva det har å gjøre i et Pridetog. Fetisjer og sexleketøy er jo ikke tettere knyttet til homofile og transfolk enn til heterofile cis-folk. Burde ikke Pridetog handle om kjærlighet, retten til å være den man er og kampen for å leve som homofil eller trans uten å bli angrepet verbalt eller fysisk? Hva folk gjør i sexlivet sitt har ingen noe med, uansett hvilken legning eller kjønnsidentitet de har.

Når du argumenterer for at det er helt ok at barn ser strap-ons i Pridetog, hva er det egentlig du forsvarer? At sex er naturlig? Det er det jo, men voksen seksualitet hører ikke hjemme i barns verden, og derfor heller ikke i offentligheten der barn ferdes. Eller forsvarer du at fetisjer og sexleketøy hører hjemme i Pridetog? Hvorfor, i så fall?

Anonymkode: af386...f69

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (3 minutter siden):

Kan du vise meg bilder eller videoer med dildoer og latex i toget?

Er jo ikke verre enn å google ting som "pride oslo bdsm" "pride oslo naken" osv.

Anonymkode: 141a6...92b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...