Gå til innhold

Ville du latt ditt barn gå i Pride tog?


Pipaluk

Anbefalte innlegg

En ting er at folk kler seg ut som motsatt kjønn, men når de dukker opp i pride tog i typ bdsm-inspirerte antrekk og halloweensminke så synes jeg det har gått litt vel langt.. Så nei, mine unger skal ikke være med på noe fetisj-indoktrinering.

Anonymkode: 303b3...7dc

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mommyaka skrev (19 minutter siden):

Jo når du gjør det til det ...barn hadde bare kanskje synes det så litt rart ut...

Spent på hva du sier til dine barn når de spør. Jeg mener at barn ikke har noe positivt å lære av å se voksne folk oppføre seg slik. Hadde det vært greit å vise frem hvilke leketøy mor har i undertøysskuffa også?

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Er folk redd for terror, eller er det selve pride paraden som er problemet?

Anonymkode: 685d7...8a3

Selve FRI bevegelsen som står bak PRIDE. Monsteret pride har blitt, det handler ikke lengre om retten til å elske. Det handler om indoktrinering og det å prakke på barn seksualitet fra barnehagealderen. Barna bryr seg ikke om kjønn, sex, eller hvem som elsker hvem. De forstår kjærlighet. Og regnbuer er fint. Og parader er kult. Bjørn-Ivar har to mammer og Iris har en hund. Så langt stikker det...og så langt BØR det stikke. Ikke lengre!! Å gjøre kjønnsforvirret før de har oppdaget at de har kjønnsdelte er hårreisende!!

Hørt den nyeste trenden nå? Å oppdra babyer kjønnsnøytrale. Det kalles "raising theybies".

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Du seksualiserer, det gjør ikke barn. Om du ikke lærer dem til det da. Dine skitne tanker er ikke barns tanker. 

Anonymkode: 6041b...388

Men ser du ikke at det er så mye mer bak pride enn bare glitter og flagg? FRI elsker blåøyde naive mennesker som engasjerer seg uten å vite hva det egentlig går ut på. Det gjorde Hitler også i sin tid.. vi lar og villig følge pipespilleren til vår egen endelikt. Pride er ikke bare retten til å elske. Den rettigheten har vi allerede.

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ja, hvis de ønsket det. Synes det er fint at barn viser politisk engasjement. 

Anonymkode: c0bae...d34

Neineinei! Barn skal være barn! De skal engasjeres i lek! Og fantasi! Og barneting! 

Anonymkode: 14b53...52e

  • Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hensatt skrev (1 time siden):

Så du mener at en som feks går rundt med en diger strap on og gag ball ikke er seksualiserende?

I det korte øyeblikket noen med eventuelt det går forbi skal du følge godt med og oppeke det. Du er kanskje typen som bare vil synes pride er skadelig for du kan og leter etter det negative og glemmer budskapet. Så fint du kan trekke frem et eller annet bilde du har sett en eller annen gang.  For ungdommer som eventuelt ser det du beskriver,  så skjønner de nok tegningen, men om et lite barn ser det, vil ikke det  barnet koble det opp mot sex. Jeg vet selvsagt ikke hva du viser og lærer dine barn, men ellers vil ikke små barn tenke sex og seksualitet. Du som voksen gjør det, men det er jo ikke noe du trenger å overføre til barnet ditt. 

Anonymkode: 6041b...388

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk med ungene en bit i dag, ikke en eneste strap on i sikte. Vil man unngå å se en pupp er det enkleste å hoppe inn i toget før de dukker opp 😄 Det er et fåtall paroler med litt mer voksent innhold, de passerer på få minutter, resten er helt vanlige folk med flagg og fine farger. Jeg støtter ikke nødvendigvis alt FRI står for, men retten til å elske den man vil uten å bli hetset for det er viktigere.

Anonymkode: 2b57a...35a

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er med hvert år. Koser oss veldig! Er en stor fest med mange venner og kjente. 

Anonymkode: 2ee4f...27c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selve FRI bevegelsen som står bak PRIDE. Monsteret pride har blitt, det handler ikke lengre om retten til å elske. Det handler om indoktrinering og det å prakke på barn seksualitet fra barnehagealderen. Barna bryr seg ikke om kjønn, sex, eller hvem som elsker hvem. De forstår kjærlighet. Og regnbuer er fint. Og parader er kult. Bjørn-Ivar har to mammer og Iris har en hund. Så langt stikker det...og så langt BØR det stikke. Ikke lengre!! Å gjøre kjønnsforvirret før de har oppdaget at de har kjønnsdelte er hårreisende!!

Hørt den nyeste trenden nå? Å oppdra babyer kjønnsnøytrale. Det kalles "raising theybies".

Men ser du ikke at det er så mye mer bak pride enn bare glitter og flagg? FRI elsker blåøyde naive mennesker som engasjerer seg uten å vite hva det egentlig går ut på. Det gjorde Hitler også i sin tid.. vi lar og villig følge pipespilleren til vår egen endelikt. Pride er ikke bare retten til å elske. Den rettigheten har vi allerede.

Neineinei! Barn skal være barn! De skal engasjeres i lek! Og fantasi! Og barneting! 

Anonymkode: 14b53...52e

Tror du må sette deg litt inn i hva de faktisk lærer dem i barnehagen før du setter deg foran tastaturet, indoktrinering er det iallfall ikke. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Gikk med ungene en bit i dag, ikke en eneste strap on i sikte. Vil man unngå å se en pupp er det enkleste å hoppe inn i toget før de dukker opp 😄 Det er et fåtall paroler med litt mer voksent innhold, de passerer på få minutter, resten er helt vanlige folk med flagg og fine farger. Jeg støtter ikke nødvendigvis alt FRI står for, men retten til å elske den man vil uten å bli hetset for det er viktigere.

Anonymkode: 2b57a...35a

Men retten til å ha en mening eller religion støtter du altså ikke? For med mindre de er pro-pride så blir disse angrepet og forsøkt kneblet. 

Det du beskriver er vanlige norske verdier, pride er en politisk bevegelse med radikal kjønnsteori som kjemper for at barn ikke skal få være barn, indoktrineres for deres sak. 

Jeg håper også du er klar over at organisasjonen som arrangerer pride i Norge hadde ett ganske oppsiktsvekkende samarbeid med pedofile? 

Anonymkode: 26b65...491

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hensatt skrev (5 timer siden):

Spent på hva du sier til dine barn når de spør. Jeg mener at barn ikke har noe positivt å lære av å se voksne folk oppføre seg slik. Hadde det vært greit å vise frem hvilke leketøy mor har i undertøysskuffa også?

Jeg hadde sakt at noen liker å kle seg slikt.. men da ofte voksne. Så hadde de ikke spurt mer.

Hva mor har i skuffen har de ikke funnet ennå..mem den dagen din er store nok og finne min vibrator så forteller jeg de hva det er. Vi undertrykkes ikke seksualitet og er veldig åpne. 

Hvordan oppfører de seg...dette barna ser på i toget og kan ta skade av? Ar de danser?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite spørsmål...99 prosent av det som går igjen når det kommer til pride er sånn gag,og en mann med strap ,lær etc...

Er dette den ENE personen dere så bilde av i fjor...eller går dere etter pride bilder fra usa? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (6 timer siden):

Et lite spørsmål...99 prosent av det som går igjen når det kommer til pride er sånn gag,og en mann med strap ,lær etc...

Er dette den ENE personen dere så bilde av i fjor...eller går dere etter pride bilder fra usa? 

Dette har jeg sett fra årets pride i Oslo. Helt uaktuelt å la mine barn få delta på noe slikt og det må det være lov å mene...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere barn forstår hva Pride går ut på? Sånn bortsett fra det generelle om å elske den man vil og være seg selv?  

Hva forstår de av Pride sin radikale kjønnsteori?  

Er man enig i det siste hvis man deltar i paraden??

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pipaluk skrev (6 minutter siden):

Tror dere barn forstår hva Pride går ut på? Sånn bortsett fra det generelle om å elske den man vil og være seg selv?  

Hva forstår de av Pride sin radikale kjønnsteori?  

Er man enig i det siste hvis man deltar i paraden??

Forskjell på å snakke med barn om mangfold og hvem man kan elske kontra å la de se på pride med tidvis ekstreme visuelle inntrykk. Noe av det man ser i et pridetog ville hatt 16-18-års aldersgrense om det hadde vært på en skjerm...

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Såklart! Jeg er opptatt av å lære barna mine om kjærlighet, mangfold og aksept - ikke det motsatte. 

Anonymkode: cc065...f2a

Men hvor er mangfoldet i Pride-paraden?.

Gatebildet i Oslo er vanligvis preget av mangfold men i selve paraden er det nesten bare hvite mennesker, er paraden rasistisk eller er det innvandrerne som ikke er enige i verdiene til Pride?. 

Anonymkode: 364bf...0f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei aldri i livet om mitt barn hadde fått lov. Heller ikke å se på. 
Hadde skole eller barnehage lagt opp til det hadde barnet blitt holdt hjemme. 
Arnested for pedofili og psykiatri. 

Anonymkode: b60ee...b07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pipaluk skrev (22 timer siden):

Enten i følge med dere eller som en del av Osloskolen?  Jeg så for første gang at en barneskole deltok med egen fane og korps. Skulle tro det var 17.mai.

 

Nei, ville ikke latt egne barn gå i Pride-tog, eller noen andre jeg hadde ansvaret for, for den saks skyld. Jeg syns ikke barn har noe å gjøre på en sex-fest. For ja, det er en sex-fest. Ikke at man nødvendigvis har sex under festen, men hele poenget er jo å feire sin egen seksualitet i alle dens mulige former. Assosiasjonene mellom barn og sex som dermed oppstår syns jeg er uheldig. Riktignok, etter at T kom inn i bildet feirer man vel også sin egen begrepsforvirring, uten at det gjør det noe bedre.

Pipaluk skrev (22 timer siden):

Er det trygt for barn å delta? 

Trygt hvordan da? Hva er det eventuelle faremomentet?
Om du mener som en annen bruker antyder, at de vil bli angrepet av Pride-motstandere, så nei, dette er ytterst lite sannsynlig, de fleste Pride-motstandere ønsker å beskytte barn, ikke skade dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tulling skrev (3 minutter siden):

Nei, ville ikke latt egne barn gå i Pride-tog, eller noen andre jeg hadde ansvaret for, for den saks skyld. Jeg syns ikke barn har noe å gjøre på en sex-fest. For ja, det er en sex-fest. Ikke at man nødvendigvis har sex under festen, men hele poenget er jo å feire sin egen seksualitet i alle dens mulige former. Assosiasjonene mellom barn og sex som dermed oppstår syns jeg er uheldig. Riktignok, etter at T kom inn i bildet feirer man vel også sin egen begrepsforvirring, uten at det gjør det noe bedre.

Trygt hvordan da? Hva er det eventuelle faremomentet?
Om du mener som en annen bruker antyder, at de vil bli angrepet av Pride-motstandere, så nei, dette er ytterst lite sannsynlig, de fleste Pride-motstandere ønsker å beskytte barn, ikke skade dem.

Jeg tenker her på en situasjon med terror, at noen ekstremister skulle lage ugagn. Om det skjedde tror jeg ikke de hadde tenkt så nøye over hvem i toget de skulle ta.

Dette ville gjort mer skade om det var i Oslo på "nasjonaldagen" enn på et lite pridetog i Valdres. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pipaluk skrev (2 timer siden):

Tror dere barn forstår hva Pride går ut på? Sånn bortsett fra det generelle om å elske den man vil og være seg selv?  

Hva forstår de av Pride sin radikale kjønnsteori?  

Er man enig i det siste hvis man deltar i paraden??

Hva de forstår varierer nok veldig, alt etter hvor gamle de er og hva de har lært av foreldre, skole, venner og internett.

Tror ikke barn nødvendigvis tar noen umiddelbar skade om de deltar i toget, det er mer at det er noe usmakelig å bruke barn i propagandaøyemed for en kontroversiell politisk bevegelse. Dessuten denne koblingen mellom barn og sex, som nevnt i forrige innlegg.

Folk vurderer det vel ulikt om de syns det er ok å gå i paraden selv om de er uenige i radikal kjønnsteori. For min egen del ville jeg aldri deltatt i noe som støttet slik galskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pipaluk skrev (5 minutter siden):

Jeg tenker her på en situasjon med terror, at noen ekstremister skulle lage ugagn. Om det skjedde tror jeg ikke de hadde tenkt så nøye over hvem i toget de skulle ta.

Dette ville gjort mer skade om det var i Oslo på "nasjonaldagen" enn på et lite pridetog i Valdres. 

Tror nok terrortrusselen er betydelig overdrevet. Med mindre PST jobber med å radikalisere enda flere psykisk ustabile muslimer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...