Gå til innhold

Følte dere at dere ble mindre lidenskapelige og sosiale etter 40?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ingen gnist igjen .Gruer kegcsåb4il 50 årene

Anonymkode: 34956...bde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg har ingen gnist igjen .Gruer kegcsåb4il 50 årene

Anonymkode: 34956...bde

Meg så*

Anonymkode: 34956...bde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har ingen problemer med å være 40. Livet smiler 😁

Anonymkode: 4bd2b...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tenker lidenskapelig som i sex har det vært forholdsvis uinteressant siden jeg fikk barn da jeg var 30. Ellers er jeg mer sosial og aktiv nå som 45-åring enn siden jeg var student. Har masse venner, masse aktiviteter. Livet smiler, har masse gnist og har aldri vært lykkeligere.

Anonymkode: 77fa6...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hvis du tenker lidenskapelig som i sex har det vært forholdsvis uinteressant siden jeg fikk barn da jeg var 30. Ellers er jeg mer sosial og aktiv nå som 45-åring enn siden jeg var student. Har masse venner, masse aktiviteter. Livet smiler, har masse gnist og har aldri vært lykkeligere.

Anonymkode: 77fa6...973

Har sexlyst nor å gjøre med alderen eller at du fikk barn, tror du? Har ikke barn selv

Anonymkode: 34956...bde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har hatt mer med årsaker som fysisk og mental slitenhet, f.eks en partner som ikke tar sin del av dagliglivets oppgaver.

Anonymkode: 87ffe...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

forstår ikke hva som er galt med dere som forfaller og tror dere er gamle når dere er 40. Noe galt må dere ha gjort, om det ikke bare er at dere henger dere opp i et tall. 

Anonymkode: af1b5...bb4

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omg, nei! Livet etter 40 ble helt fantastisk! Barna er blitt større. Mannen og jeg er skilt. Og jeg har mer tid til venner, elsker, kjæreste og andre ting jeg ønsker meg i livet. 😄

Anonymkode: 9dfea...90f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I aller høyeste grad. 
Å være sosial er ikke så interessant. Nå trives jeg aler best alene på fjellet med bikkja, telt og fiskestang. Jobber kun for å ha fritid. 

Sexlyst kommer spontant en sjelden gang. 2-3 ganger i året. 
 

Eneste jeg egentlig har lidenskap for er familien min og trening. Alltid vært glad i å trene og er i veldig god fysisk form.
 

 

Anonymkode: e9582...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble nylig 40, og er fortsatt kåt daglig, bare ikke på mannen min😆 Ellers er jeg lidenskapelig opptatt av friluftslivet, og kjenner vel egentlig mer lidenskap på livet nå enn da jeg var 20 og 30. Å ha alenetid er høyt verdsatt her, og jeg er ellers mer enn nok sosial når jeg har mann og barn rundt meg. Vennskap har jeg egentlig zoomet ut, fordi det rett og slett ikke gir meg nok glede å henge rundt med venner (vil heller henge rundt i skogen/fjellet alene). 

Ingenting i livet er dog konstant, så mine behov vil nok forandre seg med årene. Kanskje jeg trenger voksne vennskap når jeg om ti år mest sannsynlig bor alene. Og kanskje jeg finner en partner som tenner meg. Man vet jo aldri😊

Anonymkode: a5f85...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.6.2024 den 14.59):

Har sexlyst nor å gjøre med alderen eller at du fikk barn, tror du? Har ikke barn selv

Anonymkode: 34956...bde

At jeg fikk barn.

Anonymkode: 77fa6...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns 40 årene er fantastisk for det meste, bortsett fra overgangsalder. Symptomene er ille noen ganger. Angst og dårlig søvn er det værste.

Anonymkode: 229be...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 29.6.2024 den 14.59):

Har sexlyst nor å gjøre med alderen eller at du fikk barn, tror du? Har ikke barn selv

Anonymkode: 34956...bde

Svarer selv om du ikke spurte akkurat meg. Men opplevde aldri mindre sexlyst selv med barn jeg fikk i 20-årene, men jeg har kun ett som jeg for det meste var alene om. Det er mange år siden nå, og sexlysten har ikke gått ned av den grunn. Tror nok det er individuelt, antall barn, egen alder når du får barn, krav til seg selv og hvordan alt skal være hele tiden. 

Anonymkode: ff867...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Svarer selv om du ikke spurte akkurat meg. Men opplevde aldri mindre sexlyst selv med barn jeg fikk i 20-årene, men jeg har kun ett som jeg for det meste var alene om. Det er mange år siden nå, og sexlysten har ikke gått ned av den grunn. Tror nok det er individuelt, antall barn, egen alder når du får barn, krav til seg selv og hvordan alt skal være hele tiden. 

Anonymkode: ff867...647

Forøvrig kan jeg legge til at sexlyst og sexnytelse for meg økte betraktelig fra jeg var ca.30 år og oppover. Til tross for at jeg hadde ungt barn fortsatt da. 

Anonymkode: ff867...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente ikke på det før etter at jeg ble seksti. Førtiårene var fantastiske.

Anonymkode: a2f1b...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, i hovedsak ikke. Men har jo mer forpliktelser som f. eks. mye jobb, noe som gjør at det er mindre tid til å være lidenskapelig. Og man har jo litt mindre energi enn da man var i 20-30 årene om man skal være helt ærlig med seg selv, og selv om reduksjonen kanskje ikke er særlig stor, så blir det jo i kombinasjon med flere forpliktelser mindre energi/tid til alt det andre. 

Anonymkode: 2302c...27c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nei jeg har fått betraktet mer gnist og driv til å være sosial utover 40 årene. 40 årene startet riktig nok tøft, som store deler av 20- og 30 årene også var, men så har det løsnet veldig. Barna et blitt store og livet har roet seg på veldig mange måter. Jeg har, nå når jeg har fått hodet over vannet, også blitt betydelig flinkere til å sette foten ned for uakseptabel oppførsel fra folk, og å prioritere ting og folk som gjør meg godt. 

Skal ikke påstå at livet nå er helt uten utfordringer, men i forhold til tidligere leker nå livet, og det er betydelig mer "har lyst til og glede av" enn det er "må takle/tåle/utføre/mestre- plikt og ansvar". Hvilket medfører mye mer livsglede og overskudd til sosialt liv. 

Synes jeg har vært relativt flink til å ha fokus på gleder i livet også da plikter og ansvar veide svært tungt, men kjenner virkelig på at livet er mye enklere nå, og at gnist, lidenskap og glede har bedre vekstvilkår slik jevnt over. Noe som absolutt har gitt en sosial boost, fordi jeg nå har så mye mer overskudd til å dyrke det sosiale. Noe som igjen gir meg en boost til absolutt alt egentlig, i en veldig deilig oppadgående spiral. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er individuelt. Noen blomstrer tidlig i livet. Andre blomstrer sent. Lytt til deg selv 

Anonymkode: 2a85c...5e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...