AnonymBruker Skrevet 29. juni #1 Del Skrevet 29. juni Jeg har slanket meg kraftig siste halvåret, og har levd på en kanskje ekstrem lavkalori diett. Gått ned 30 kg (ca. 35% av kroppsvekten). Veide 62,5 kg, og tenkte at nå er målet nådd - og vel så det. Idealvekt er rundt 65 kg tenker jeg. Nå prøver jeg å stabilisere vekta, men jeg klarer det ikke! På en uke har jeg gått opp 4 kg (!!!). Har vært en uke med mye ekstra alkohol (to fester blandet annet), men har ikke spist særlig mye mer en normalt. Spiser MYE mindre en andre - og svært lite snacks/mellommåltider. Hva skal jeg gjøre for å stabilisere vekta, og fremdeles få nok energi til å leve et aktivt liv? Anonymkode: a7d6b...e48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni #2 Del Skrevet 29. juni Jeg har brukt nesten halvannet år på 30 kilo, og har på ingen måte levd på ekstrem lavkalori. Tror kanskje det er lurere, for det er enklere å tilpasse. Jeg merker imidlertid at jeg går opp to kg på en helg med "fri flyt". Det er jo ikke to kilo fett, men det er vann osv pga annerledes livsstil enn jeg nå pleier. Alkohol osv gjør nok at man holder en del på vann og vekta øker jo da. Du må gi kroppen din litt tid til å "gå seg til" og prøve deg litt fram når det gjelder spising og aktivitet. Spis masse grønt og protein. Jeg har tenkt at jeg har gått ned tregt og at jeg burde gjort det raskere osv, men når jeg leser innlegg som dette skjønner jeg jo at det kanskje er greit å la kroppen venne seg til ting over tid. Jeg tror du må gi kroppen din litt tid nå. Ikke at du skal gå opp igjen ti kilo selvfølgelig, men til å prøve og feile litt før du finner balansegangen. Anonymkode: 76d71...fbb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni #3 Del Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg har slanket meg kraftig siste halvåret, og har levd på en kanskje ekstrem lavkalori diett. Gått ned 30 kg (ca. 35% av kroppsvekten). Veide 62,5 kg, og tenkte at nå er målet nådd - og vel så det. Idealvekt er rundt 65 kg tenker jeg. Nå prøver jeg å stabilisere vekta, men jeg klarer det ikke! På en uke har jeg gått opp 4 kg (!!!). Har vært en uke med mye ekstra alkohol (to fester blandet annet), men har ikke spist særlig mye mer en normalt. Spiser MYE mindre en andre - og svært lite snacks/mellommåltider. Hva skal jeg gjøre for å stabilisere vekta, og fremdeles få nok energi til å leve et aktivt liv? Anonymkode: a7d6b...e48 Hei, du. Du vet det sikkert men jeg skriver det likevel, at man har gått opp 4 kg på badevekten betyr ikke det samme som at man har lagt på seg 4 kg kroppsfett. De sier at 1 kg med fett er omtrent 7500 kalorier så for at du skulle lagt på deg 4 kg med fett må du ha spist 30.000 kalorier over det som du egentlig trenger. Jeg tviler sterkt på at du har klart det. Håper det gjør at du klarer å slappe av litt. Vekten kan svinge en god del hvis du har spist noe som det er en del salt i f.eks. fordi salt gjør at kroppen holder på mer vann og da vil man også naturligvis veie mer. Det kan godt hende at hvis du går og veier deg en annen dag rett etter du står opp at du plutselig da er noen kg mindre igjen. Vekten svinger hele tiden littegrann utifra om vi har spist eller drukket og hvor mye. Og hvor mye vann som kroppen holder på. Kan ta meg selv som et eksempel her. Jeg gikk og veide meg for 3 dager siden da viste vekten 73,5 og når jeg veide meg igår tidlig var den 71. Jeg har jo såklart ikke slanket av meg 2,5 kg med kun fett på bare 2 dager. Så det var nok noe vann ja. 😄 Anonymkode: 9694c...ad4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni #4 Del Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har slanket meg kraftig siste halvåret, og har levd på en kanskje ekstrem lavkalori diett. Gått ned 30 kg (ca. 35% av kroppsvekten). Veide 62,5 kg, og tenkte at nå er målet nådd - og vel så det. Idealvekt er rundt 65 kg tenker jeg. Nå prøver jeg å stabilisere vekta, men jeg klarer det ikke! På en uke har jeg gått opp 4 kg (!!!). Har vært en uke med mye ekstra alkohol (to fester blandet annet), men har ikke spist særlig mye mer en normalt. Spiser MYE mindre en andre - og svært lite snacks/mellommåltider. Hva skal jeg gjøre for å stabilisere vekta, og fremdeles få nok energi til å leve et aktivt liv? Anonymkode: a7d6b...e48 Hvis du har spist som normalt, og går opp fire kilo på en uke kun pga drikken må det nesten ha vært ren sukkervann. Eller så er det så enkelt som at kroppen holder på vann, og dermed viser vekten ett høyere tall... Menstruasjonssyklus kan også virke inn. Ingen svinger 4 kilo i uka, utenom ved vannvekt. Anonymkode: 6a904...f61 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 29. juni #5 Del Skrevet 29. juni Når du har gått så fort ned, tenker jeg at det er ganske naturlig å gå fort opp igjen også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni #6 Del Skrevet 29. juni exictence skrev (7 minutter siden): Når du har gått så fort ned, tenker jeg at det er ganske naturlig å gå fort opp igjen også. 4 kg er ca 30.000 kalorier. Det har hun ikke dyttet innpå ekstra på ei uke. Vannvekt kommer og går med inntaket av karbohydrater hormonelle endringer. Anonymkode: b8c2f...01a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni #7 Del Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har slanket meg kraftig siste halvåret, og har levd på en kanskje ekstrem lavkalori diett. Gått ned 30 kg (ca. 35% av kroppsvekten). Veide 62,5 kg, og tenkte at nå er målet nådd - og vel så det. Idealvekt er rundt 65 kg tenker jeg. Nå prøver jeg å stabilisere vekta, men jeg klarer det ikke! På en uke har jeg gått opp 4 kg (!!!). Har vært en uke med mye ekstra alkohol (to fester blandet annet), men har ikke spist særlig mye mer en normalt. Spiser MYE mindre en andre - og svært lite snacks/mellommåltider. Hva skal jeg gjøre for å stabilisere vekta, og fremdeles få nok energi til å leve et aktivt liv? Anonymkode: a7d6b...e48 Alkohol inneholder mye kalorier, det er omkring 600 kalorier i ei flaske vin, men det som trolig er hovedårsaken til en så rask vektoppgang, er opphopning av vann i kroppen. For meg binder alkoholen vann i kroppen. Salt, f.eks. salt snacks kan ha samme effekt. Går nesten ikke på do når jeg drikker, og kjenner at jeg hovner opp i kroppen, bl.a. fingrene. Etter et døgn eller to med normalt kosthold uten alkohol, får jeg gjerne en dag hvor jeg har full blære nesten hver halvtime. Da forsvinner mye av vannet og hevelsene, og vekta, går ned igjen. Anonymkode: 117b7...8d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå