Gå til innhold

Mister jeg for mye hår? (bilde)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg mister/grer av meg ca så mye hår hver dag. Er det for mye?

Har krøllete tynt hår til nedenfor skuldrene. Vil ha lengre hår, men det vokser seint og detter av ☹️

IMG_2374.jpeg

Anonymkode: 75d13...9b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei. Alt er normalt mellom 100-200 hårstrå hver dag. Men knekker det av er det noe annet. Men det er ikke så mange når du ikke ruller det som en ball som det der. Men. Ta vitaminer for håret. Spis riktig og drikk mye. Du kan skjelle stoffskifte hvis du er usikker på om det er noe annet også da. Men for meg så ser ikke det der så mye ut. Hilsen frisør🫶🏼

Anonymkode: 34571...59a

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du har krøllete hår, hvorfor grer du det hver dag? Å gre krøllete hår når det er tørt blir sjeldent et bra resultat. Krøllete hår må være kliss vått når man gjør noe. 

Anonymkode: 0bd84...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du har krøllete hår, hvorfor grer du det hver dag? Å gre krøllete hår når det er tørt blir sjeldent et bra resultat. Krøllete hår må være kliss vått når man gjør noe. 

Anonymkode: 0bd84...925

Fordi hvis ikke blir det flokete og jeg må klippe av dotter som er umulige å avfloke. Krøllene mine blir uansett fort stygge, om jeg grer dem eller ikke. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om du ønsker lengre hår bør du behandle det bedre. Mennesker med langt hår legger ned ganske mye innsats i håret. Gjerne tillært i barndommen fra andre med tilsvarende hår, for all del, men ønsker du langt hår så krever det kosthold, pleie og rutiner for å opprettholde langt hår. Det gamle hårnettet oldemor sov med er tilbake for fullt nettopp i kretser der man velger å vektlegge hår som en del av sin estetikk. Det samme er fletter, luer og andre tiltak som sikrer håret mot slitasje når man ikke er i sosiale lag.

Om du har oppriktig krøllet hår bør du kjøpe produkter tilpasset slikt, oppsøke frisører som satser på den type hår og finne deg en rutine som vedlikeholder og pleier bedre enn å satse på å la det floke seg og så gre det med makt. Et slikt grep kan vøre å sjelden eller aldri gå med håret løst, og i alle fall ikke sove med det løst.

Anonymkode: d8e2d...7e4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Om du ønsker lengre hår bør du behandle det bedre. Mennesker med langt hår legger ned ganske mye innsats i håret. Gjerne tillært i barndommen fra andre med tilsvarende hår, for all del, men ønsker du langt hår så krever det kosthold, pleie og rutiner for å opprettholde langt hår. Det gamle hårnettet oldemor sov med er tilbake for fullt nettopp i kretser der man velger å vektlegge hår som en del av sin estetikk. Det samme er fletter, luer og andre tiltak som sikrer håret mot slitasje når man ikke er i sosiale lag.

Om du har oppriktig krøllet hår bør du kjøpe produkter tilpasset slikt, oppsøke frisører som satser på den type hår og finne deg en rutine som vedlikeholder og pleier bedre enn å satse på å la det floke seg og så gre det med makt. Et slikt grep kan vøre å sjelden eller aldri gå med håret løst, og i alle fall ikke sove med det løst.

Anonymkode: d8e2d...7e4

Jeg har langt og glansfullt hår.

Det er ikke lagt ned mye innsats, tillært i barndommen fra andre med tilsvarende hår.

Slappavdu, vi er forskjellige.

Anonymkode: ee8c9...2d4

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor skal man ikke sove med håret løst? Hvordan skal man sove med det? Fletter? Lugger ikke det veldig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vil si jeg er ganske snill mot håret. Vasker maks to ganger per uke, sover med silkeputetrekk, bruker hårolje, hårkur og anti break shampoo. Har det i en lav dott når jeg trener. Spiser ganske sunt og tar ekstra vitaminer. Drikker kanskje ikke nok vann 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har bølger og grer håret mitt når det er vått i dusjen med balsam bruker tangle teezer splash til det. Da kommer som regel det håret jeg har mistet ut sammen i børsten da det ellers sitter fast i bølgene.

Er normalt å miste ca 100 hårstrå om dagen.

Skal jeg børste håret mitt utenom vask så sprayer jeg det først med vann også med litt leave in spray for krøller gjerne sånn oppfriskning spray. Å børste krøllete eller bølgete hår tørt er ikke anbefalt.

Anonymkode: 7cbc6...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...