Gå til innhold

Hva er det med svake menn som godtar å bli "friendzoned" av kvinner?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Lissepasning skrev (12 minutter siden):

Hvor har jeg argumentert for at de ikke BØR være venner? Jeg snakker deskriptivt, ikke normativt.

Du så ikke kommentaren om at den eneste forskjellen mellom de er forplantningsorganet? Det er nesten så jeg lurer på om vi har lest samme tråd.

Jeg har lest tråden. De fleste av innleggene dine handler om en studie du mener at alle burde sette seg inn i som er om ulikhetene mellom kjønnene. Men jeg forstår ikke hva du mener om trådens tema. Hva mener du er trådens tema? 

Endret av Helene1982
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Memorangen said:

Ja det var ikke jeg som sa da. Klart det er ulikheter. Men det er altfor komplekst til å generalisere utifra trådstarters første innlegg. Du kan ikke si sånn er ALLE kvinner eller ALLE menn. Eller sånn bør man gjøre i den og den situasjonen med en kvinne / mann. 

Det var det vitenskapelige jeg ville peke på. Og den har sjokkerende nok kommet til at det faktisk er null overlapp på grunnleggende måter. Dette var nytt for meg, fant den artikkelen igår. Har aldri sett noe så eksplisitt før.

Svarte heller ikke på trådstarter, og var derfor jeg mente det etterhvert ble en avsporing fra min side. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Helene1982 said:

Jeg har lest tråden. De fleste av innleggene dine handler om en studie du mener at alle burde sette seg inn i som er om ulikhetene mellom kjønnene. Men jeg forstår ikke hva du mener om trådens tema. Hva mener du er trådens tema? 

Friendzoning, og etterhvert muligheten for vennskap mellom menn og kvinner. Det var den siste delen jeg syntes var interessant. Egopratet rundt svake menn og alt det der, var ikke det.

Endret av Lissepasning
Presisering
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lissepasning skrev (3 minutter siden):

Det var det vitenskapelige jeg ville peke på. Og den har sjokkerende nok kommet til at det faktisk er null overlapp på grunnleggende måter. Dette var nytt for meg, fant den artikkelen igår. Har aldri sett noe så eksplisitt før.

Svarte heller ikke på trådstarter, og var derfor jeg mente det etterhvert ble en avsporing fra min side. 

Du bør sette deg inn i hvordan undersøkelser utføres og hvilke grunner du ikke bør ta alt de kommer frem til bokstavelig. 

Anonymkode: 070a1...990

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Du bør sette deg inn i hvordan undersøkelser utføres og hvilke grunner du ikke bør ta alt de kommer frem til bokstavelig. 

Så kan du jo ta deg et kurs i norsk grammatikk samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lissepasning skrev (3 minutter siden):

Så kan du jo ta deg et kurs i norsk grammatikk samtidig.

Ja det bør jeg. Men jeg mener det, ikke tro på alt du leser. Still spørsmål. 

Nummer 1. Hvor mange mennesker finnes og hvor mange mennesker ble spurt?

Der er de fleste rett i vasken.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lissepasning skrev (7 timer siden):

Friendzoning, og etterhvert muligheten for vennskap mellom menn og kvinner. Det var den siste delen jeg syntes var interessant. Egopratet rundt svake menn og alt det der, var ikke det.

Om en mann dater en kvinne, han ønsker forhold. Men kvinnen sier at hun heller vil være "venner". Naturlig at mannen kutter henne ut da.

Enkelt forklart.

Da blir det jo veldig svakt av en mann å godta "vennskap" der han ønsker noe mer.

Anonymkode: a3a27...d4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Om en mann dater en kvinne, han ønsker forhold. Men kvinnen sier at hun heller vil være "venner". Naturlig at mannen kutter henne ut da.

Enkelt forklart.

Da blir det jo veldig svakt av en mann å godta "vennskap" der han ønsker noe mer.

Ikke svakt, men et annet tilbud enn mannen ønsker. Da bør ha rolig og rasjonelt vurdere det tilbudet, før han bestemmer seg for om han er interessert i vennskap eller ikke.

Helt personlig tenker jeg det kan være lurt å bygge vennskap for mange menn, fordi de ikke har så mange venner fra før.

Det igjen utsetter framtidige forhold for belastninger fordi dama må dekke alle funksjoner, kjæreste, bestevenn, klagemur og omsorgsgiver. Det er slitsomt for damer som også ønsker flere andre roller og relasjoner.

Anonymkode: 1ad14...94f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Ikke svakt, men et annet tilbud enn mannen ønsker. Da bør ha rolig og rasjonelt vurdere det tilbudet, før han bestemmer seg for om han er interessert i vennskap eller ikke.

Helt personlig tenker jeg det kan være lurt å bygge vennskap for mange menn, fordi de ikke har så mange venner fra før.

Det igjen utsetter framtidige forhold for belastninger fordi dama må dekke alle funksjoner, kjæreste, bestevenn, klagemur og omsorgsgiver. Det er slitsomt for damer som også ønsker flere andre roller og relasjoner.

For et svar, du er jo gal.

Dette svaret viser jo at menn bør bryte med en gang "vennskap" er et tema under dating i stedet for forhold. En kvinne skal kue og styre en mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

For et svar, du er jo gal.

Dette svaret viser jo at menn bør bryte med en gang "vennskap" er et tema under dating i stedet for forhold. En kvinne skal kue og styre en mann.

Nei, en kvinne skal ikke kue og styre en mann, men de er likeverdige aktører på et marked det forhandles. Han tilbyr noe, hun sier nei takk, men jeg kan tilby dette. Han kan si ja takk eller nei takk. Likeverd og likestilling er nøkkelordene.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nærmeste venninne er faktisk en dame som avviste meg når vi datet. Om man ikke  kan legge fra seg ideen om at det ikke blir dere to og bevege seg videre er kanskje ikke vennskap det beste ideen. Om man heller har troen på at det finnes noe nytt rundt neste hjørne, og heller kan verdsette de personlige egenskapene man likte under datingen er det absolutt ikke noe problem om å være venner.

Det  tullet i hovedinnlegget om å drive maktkamp mellom deg selv og en som har avvist deg er bare tull. Er glad jeg ikke trenger å operere på denne måten i relasjon til kvinner.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen vil jo påstå at det er hjernedødt å takke nei til et bra vennskap med dette grunnlaget. Menn og kvinner kan fint være gode venner, ofte er begge helt enige om at de liker hverandre "i små doser", men ikke kan se for seg å bo under samme tak, eller ligge med hverandre.

Det er uansett folks valg, og du skal ha rimelig dårlig utviklede personlige karaktertrekk hvis det er vanskelig å forholde seg til kvinner som venner.

At menn automatisk vil ligge med alle kvinner de ønsker være venner med, er også bare svada. Mulig noen sjimpansehann-type menn er sånn, men det er ikke noe som bør generaliseres til å gjelde menn som gruppe. Det er faktisk en god del som skal klaffe for at man vil noe mer (sex eller forhold), og ålreite personer å henge med er alltid kjekt å ha.

Kvinnelige vennskap er forøvrig mye mer behagelige enn en god del mannlige, hvor det ofte ender opp med "skitprat" fordi man skal trykke de andre ned og liksom vinne over de andre i en intern konkurranse. Gjerne ispedd kvalmende mengder machotalk. Skjønt igjen: man kan og velge sine mannlige venner med omhu, og dropper du toxic-gutta som vennemateriale sitter du igjen med menn hvor det vennskapelige forholdet er til forveksling likt det vennskapelige forholdet en ofte har med kvinner.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Ja det bør jeg. Men jeg mener det, ikke tro på alt du leser. Still spørsmål. 

Nummer 1. Hvor mange mennesker finnes og hvor mange mennesker ble spurt?

Der er de fleste rett i vasken.

Dette her er jo en selvfølge. Skjønner ikke poenget ditt. Vet du forøvrig hva en metastudie er, siden du spør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

knooters skrev (2 timer siden):

Det er uansett folks valg, og du skal ha rimelig dårlig utviklede personlige karaktertrekk hvis det er vanskelig å forholde seg til kvinner som venner.

Er opp til hver enkelt mann om han ønsker et vennskap med en kvinne. Som kvinne forstår jeg godt mannen ønsker å henge med andre menn som venner/kompiser....der menn kan få være seg selv.

At menn har andre menn som venner er veldig viktig.

Spenningen mellom mann og kvinne blir litt borte når det skal være vennskap bare, ikke noe romantisk/seksuellt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Er opp til hver enkelt mann om han ønsker et vennskap med en kvinne. Som kvinne forstår jeg godt mannen ønsker å henge med andre menn som venner/kompiser....der menn kan få være seg selv.

Spenningen mellom mann og kvinne blir litt borte når det skal være vennskap bare, ikke noe romantisk/seksuellt. 

Det er lettere å "være seg selv" blant kvinner, som mann. Du er ikke "deg selv" når alt blir en pissekonkurranse og det handler om å være mest mulig vulgær for å "vise maskulinitet" internt. For eksempel.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

knooters skrev (10 minutter siden):

Det er lettere å "være seg selv" blant kvinner, som mann.

Dummeste jeg har lest i hele mitt liv! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

26 minutter siden, AnonymBruker said:

Dummeste jeg har lest i hele mitt liv! 😂

Tenker at samtlige av dine poster her kvalifiserer til det samme for meg.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (21 minutter siden):

Tenker at samtlige av dine poster her kvalifiserer til det samme for meg.

Han vil nok ikke skjønne det om du prøve å forklaree det for ham heller    :fnise:

Anonymkode: fb8eb...6e0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er noe grunnleggende galt om man ikke kan være seg selv med folk av det motsatte kjønn. Ikke alle man klaffer godt nok med til å «være seg selv» hele tiden, men disse er da rimelig jevnt fordelt på begge kjønn. Og motsatt?

Anonymkode: eb8f9...39a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Poenget var vel ikke at man ønsket eller ikke.

Poenget er at en mann som ikke klarer å ha et normalt vennskap på normale vilkår har mangelfullt utviklede sjelsevner. Man mangler rett og slett noen normale sosiale evner. 

Det vanligste er tross alt at menn har en eller fler kvinnelige venner, man hverken er forelsket i eller ønsker å knulle.

Om en mann ikke kan være «seg selv» sammen med en kvinnelig venn, så er ikke dette normalt.

Spenningen mellom meg og min kjæreste blir ikke borte eller redusert fordi vi har venner av motsatt kjønn. At vennskap av motsatt kjønn fører til at spenning mellom mann og kvinne blir borte (sic) er en absurd tankegang.

Anonymkode: b1ec7...0bf

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...