Gå til innhold

Hva er det med svake menn som godtar å bli "friendzoned" av kvinner?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Chupacabra skrev (14 minutter siden):

Denne forstod jeg ikke.

Dersom det er stor ulikhet bør det være et poeng å generalisere.

Generalisering betyr å feie over noe uten å være åpen for å se realiteten med den situasjonen eller personen. En generalisert mening er bare en hypotese, og er ikke bra å bli for komfortabel med å hugge det i stein og bære det rundt som en sannhet. 

Jeg tror vi alle generaliserer litt, men når vi blir kjennt med noen er det jo veldig dumt å ikke ta innover seg my informasjon. 

Anonymkode: 070a1...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, Memorangen said:

Dette er fingeravtrykkene til hjerneaktiviteten i hvile i en studie generert av AI. At hjerneaktiviteten fungerer på en annen måte betyr ikke nødvendigvis at vi er så ulike som det er mulig å bli. Så lite som man kan om psykiatriske tilstander og hvordan hjernen fungerer, er dette alt for tynt. Vi vet alt for lite til å si bastant at sånn er det. 

Det kan jo f eks hende at vi kommer frem til samme konklusjon på et spørsmål men på ulike måter? 

Jeg ser uansett ikke poenget med å generalisere uansett hvor like eller ulike vi er.  

Det er null overlapp. Og studien refererer til mye mer enn dette. Kognitiv virksomhet, intelligens.

Chupacabra har et poeng. Det er umulig å snakke om noe som helst av verdi uten å generalisere. Det har jeg lært av min "bedre" halvdel.

Formuleringen min? En kontekstuelt spesifikk generalisering. Du kan jo bortse fra ordlyden om den plager deg. Det jeg mener med den håper jeg fremkommer allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Helene1982 said:

Du mente at det er en «sinnsyk avsporing» og gav eksempler som ikke er fra tråden, som jeg tolket til at du mente at kun generaliseringer er relevante for diskusjonen, og ikke innspill basert på personlige erfaringer.  Er det feil? 

Nei nei, overhodet ikke. Det jeg mente var at alt dette pratet om denne studien som jeg kom med og diskuterer er en avsporing fra trådstarters innlegg. Jeg er ny her, så jeg vet ikke helt hvor grensene går, og hva som blir regnet for en avsporing fra temaet. I reglene står det jo at man kan bli feid på dør om man avsporer i en tråd.

Eksemplene jeg kom med var bare for å demonstrere poenget mitt. Som muligens kunne sees på som en avsporing fra temaet friendzoning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kokospalmen
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

På ingen som helst måte. Men dagens avling av svake feminist-oppdratte puddinger er ikke menn.

Anonymkode: 6941f...4d9

"Alfa - assholes" er ikke ordentlige menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lissepasning skrev (3 minutter siden):

Nei nei, overhodet ikke. Det jeg mente var at alt dette pratet om denne studien som jeg kom med og diskuterer er en avsporing fra trådstarters innlegg. Jeg er ny her, så jeg vet ikke helt hvor grensene går, og hva som blir regnet for en avsporing fra temaet. I reglene står det jo at man kan bli feid på dør om man avsporer i en tråd.

Eksemplene jeg kom med var bare for å demonstrere poenget mitt. Som muligens kunne sees på som en avsporing fra temaet friendzoning?

Ok, da forstår jeg og foreslår at vi går tilbake til temaet. Jeg forstår at du er enig i at menn og kvinner kan være venner, men hva er egentlig poenget ditt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Generalisering betyr å feie over noe uten å være åpen for å se realiteten med den situasjonen eller personen. En generalisert mening er bare en hypotese, og er ikke bra å bli for komfortabel med å hugge det i stein og bære det rundt som en sannhet. 

Jeg tror vi alle generaliserer litt, men når vi blir kjennt med noen er det jo veldig dumt å ikke ta innover seg my informasjon. 

Anonymkode: 070a1...990

Generalisering er ikke nødvendigvis et negativt begrep.

Å generalisere er også synonymt med å finne likhetstrekk, altså å kategorisere.

Dersom det er store ulikheter vil det være grunn til å kategorisere.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 hours ago, AnonymBruker said:

De fleste menn i dag har NULL selvrespekt!! Lar kvinnen kue de fullstendig!! Feminiserte menn.

Mannfolk finnes de lite igjen av i samfunnet.

Anonymkode: a3a27...d4b

Burde du ikke vært i seng nå? Seint for småtroll

Anonymkode: 3c0b7...8ee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Helene1982 said:

Ok, da forstår jeg og foreslår at vi går tilbake til temaet. Jeg forstår at du er enig i at menn og kvinner kan være venner, men hva er egentlig poenget ditt? 

Jeg tror det er mer unntaket enn regelen at menn og kvinner virkelig kan være venner, jeg tror uansett ikke det er like lett og hipp som happ hva kombinasjonen er, nettopp fordi man er forskjellige, noe jeg underbygde med siste skrik i vitenskap. Biologisk, helt fra de mest banale kjennetegn til hvordan hjernen oppfører seg i hvile. Så det at folk avfeier at det er noen forskjell og sier det bare er oppspinn og usivilisert tullball, synes jeg er vanskelig å forsvare.

Og jeg kommer med egne positive erfaringer, men det er nok av mannlige bekjentskaper jeg har hatt hvor friendzoning og ulike forventninger har vært et uoverkommelig problem. Så poenget mitt er at generelt sett er det vanskelig, men det finnes unntak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at kvinner og menn aldri kan være ekte venner er tull. Jeg og bestekompisen min har vært bestevenner i 17 år. Vi er begge samboere på hver vår kant, og har bare interesse av vennskap med hverandre. Han er fadder til mine barn og vi er glad i hverandre kun som venner. 

Anonymkode: 0a3b1...0dd

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det at kvinner og menn aldri kan være ekte venner er tull. Jeg og bestekompisen min har vært bestevenner i 17 år. Vi er begge samboere på hver vår kant, og har bare interesse av vennskap med hverandre. Han er fadder til mine barn og vi er glad i hverandre kun som venner. 

Anonymkode: 0a3b1...0dd

Ja,selvfølgelig .....  men dette skjønner ikke "Incel-Kåre" og "Runke-Petter" skjønner du

Anonymkode: fb8eb...6e0

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lissepasning skrev (4 minutter siden):

Jeg tror det er mer unntaket enn regelen at menn og kvinner virkelig kan være venner, jeg tror uansett ikke det er like lett og hipp som happ hva kombinasjonen er, nettopp fordi man er forskjellige, noe jeg underbygde med siste skrik i vitenskap. Biologisk, helt fra de mest banale kjennetegn til hvordan hjernen oppfører seg i hvile. Så det at folk avfeier at det er noen forskjell og sier det bare er oppspinn og usivilisert tullball, synes jeg er vanskelig å forsvare.

Og jeg kommer med egne positive erfaringer, men det er nok av mannlige bekjentskaper jeg har hatt hvor friendzoning og ulike forventninger har vært et uoverkommelig problem. Så poenget mitt er at generelt sett er det vanskelig, men det finnes unntak. 

Du sier at de fleste vennene dine er menn, men du argumenterer for at menn og kvinner ikke burde være venner på grunn av generelle ulikheter. Jeg oppfatter ikke at noen argumenterer for at kvinner og menn generelt er prikk like, men at ulikhetene innbyrdes og mellom kjønnene ikke er avgjørende for at man kan være venner med noen av motsatt kjønn. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lissepasning skrev (31 minutter siden):

Det er null overlapp. Og studien refererer til mye mer enn dette. Kognitiv virksomhet, intelligens.

Chupacabra har et poeng. Det er umulig å snakke om noe som helst av verdi uten å generalisere. Det har jeg lært av min "bedre" halvdel.

Formuleringen min? En kontekstuelt spesifikk generalisering. Du kan jo bortse fra ordlyden om den plager deg. Det jeg mener med den håper jeg fremkommer allikevel.

Ja men hvordan i svarte kan du generalisere utifra denne ene studien? Den sier jo ikke noe konkret om HVA ulikhetene er. Er du trådstarter? Jeg skjønner ikke helt poenget. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kokospalmen skrev (31 minutter siden):

"Alfa - assholes" er ikke ordentlige menn.

At du må dra inn antakelsen om "assholes" viser at du ikke har noe reelt poeng å komme med.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kokospalmen
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

At du må dra inn antakelsen om "assholes" viser at du ikke har noe reelt poeng å komme med.

Ingen antakelse her. Jeg ser på selverklærte alfamenn som svake menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Helene1982 said:

Du sier at de fleste vennene dine er menn, men du argumenterer for at menn og kvinner ikke burde være venner på grunn av generelle ulikheter. Jeg oppfatter ikke at noen argumenterer for at kvinner og menn generelt er prikk like, men at ulikhetene innbyrdes og mellom kjønnene ikke er avgjørende for at man kan være venner med noen av motsatt kjønn. 

Hvor har jeg argumentert for at de ikke BØR være venner? Jeg snakker deskriptivt, ikke normativt.

Du så ikke kommentaren om at den eneste forskjellen mellom de er forplantningsorganet? Det er nesten så jeg lurer på om vi har lest samme tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kokospalmen skrev (1 minutt siden):

Ingen antakelse her. Jeg ser på selverklærte alfamenn som svake menn.

Deg om det. Hvor kom "assholes" fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, Memorangen said:

Ja men hvordan i svarte kan du generalisere utifra denne ene studien? Den sier jo ikke noe konkret om HVA ulikhetene er. Er du trådstarter? Jeg skjønner ikke helt poenget. 

Poenget har aldri vært HVA forskjellene er. Poenget er at de ER DER. Når folk presterer å si ting som at den eneste forskjellen er forplantningsorganet, er man på bærtur, og trenger et kart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kokospalmen
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Deg om det. Hvor kom "assholes" fra?

Fra oppførselen til de svake, selverklærte alfahannene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lissepasning skrev (1 minutt siden):

Poenget har aldri vært HVA forskjellene er. Poenget er at de ER DER. Når folk presterer å si ting som at den eneste forskjellen er forplantningsorganet, er man på bærtur, og trenger et kart. 

Ja det var ikke jeg som sa da. Klart det er ulikheter. Men det er altfor komplekst til å generalisere utifra trådstarters første innlegg. Du kan ikke si sånn er ALLE kvinner eller ALLE menn. Eller sånn bør man gjøre i den og den situasjonen med en kvinne / mann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av de jeg har datet har blitt blant mine beste venner som jeg har kjent i tiår. Datet jo den fordi de jeg likte dem, så gikk datingen over men vennskapet bestod.

Er mye mer takknemlig for disse venninnene enn nesten alle ONS. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...