Gå til innhold

Hva er det med svake menn som godtar å bli "friendzoned" av kvinner?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja det er sannt, du har rett. Lurer på om det er noen kur for det om det er en kognitiv situsjon.

Anonymkode: 070a1...990

Tvilsomt😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Memorangen said:

Så forskjellige som det er mulig å få blitt? Vi er samme art til info. Det er testosteronet som utgjør forskjellen. Er en grunn til at vi er helt like den første delen av fosterlivet. Før testosteronet har begynt å virke. 

Jeg burde selvsagt spesifisert at det ikke var snakk om en sammenligning med en banan og en blekksprut her, det er viktig å unngå misforståelser! Godt du kan påpeke manglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen link mellom å være en "svak mann" og bli friendzoned. 

Man kan være en sterk mann og likevel bli friendzoned. 

Å bli friendzoned handler vel i stor grad om at kjemien ikke var der, på tross for at vedkommende var bra og verdt å beholde i livet sitt.

Så det trenger ikke være galt å bli friendzoned, når kvinnen er interessert i dèn relasjonen. For jo, menn og kvinner kan faktisk være venner uten at den ene har makta og der den andre ønsker noe mer. 

Endret av Bombasi
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lissepasning skrev (Akkurat nå):

Jeg burde selvsagt spesifisert at det ikke var snakk om en sammenligning med en banan og en blekksprut her, det er viktig å unngå misforståelser! Godt du kan påpeke manglene.

https://www.nm.org/healthbeat/healthy-tips/battle-of-the-brain-men-vs-women-infographic

Ja så ikke overdriv så sinnsykt da. Det er ikke kjempestore forskjeller, men det er noen forskjeller. Sånn som du snakker høres det faktisk ut som det er en banan og en blekksprut du snakker om her. Du kan uansett ikke si at sånn ER alle menn og sånn ER alle kvinner. Det er ekstremt mange individuelle forskjeller, vi er hormonpåvirket både før vi blir født og etter. I tillegg har du alle de genetiske forskjellene. Hva er poenget med å sette folk i bås på den måten basert på kjønn? Sånn jeg kjenner mine venninner er vi mye mer like menn enn menn tror. Du skulle vært flue på veggen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting svakt ved vennskap.

Ts har et svakt menneskesyn.

Det virker som en person som ikke respekterer kvinners rett til å si nei. Slike folk er ofte farlige.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (4 minutter siden):

Det er ingen link mellom å være en "svak mann" og bli friendzoned. 

Man kan være en sterk mann og likevel bli friendzoned. 

Å bli friendzoned handler vel i stor grad om at kjemien ikke var der, på tross for at vedkommende var bra og verdt å beholde i livet sitt.

Så det trenger det ikke være galt å bli friendzoned, med mindre kvinnen er interessert i dèn relasjonen. For jo, menn og kvinner kan faktisk være venner uten at den ene har makta og der den andre ønsker noe mer. 

Jeeei! 😄

Elsker fornuftige svar, å du er så flink til å gi dem. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeeei! 😄

Elsker fornuftige svar, å du er så flink til å gi dem. 

Jeeei :knegg: Takk. 😊 Jeg elsker også fornuftige svar, så jeg prøver å leve opp til det. Og det er ofte enkelt å balansere svart/hvitt-tenkning. 😀

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Vel, det er ikke så ulikt den reaksjonen kvinner får når de får avslag eller? Men som jeg skrev, det er ikke nødvendigvis respekten som forsvinner. Men er det ikke ærlig spill, om det så er fra en mann eller en dame, så synes jeg at en reaksjon er på sin plass for de som trenger å få ut følelsene sine på den måten. Å takle et avslag dårlig er ikke et manneproblem, det er et problem generelt. Men kall det vås om det passer bedre for deg

Anonymkode: d9e7e...4ec

For å være tydeligere - kvinner er aldri i så stor risiko for vold fra menn som når de avviser en mann, avslutter dating eller et forhold.

Menn er svært sjeldent i en reell risikosituasjon ved å avvise en dame.

Nei, det er aldri ok å ‘ta ut følelsene sine’ på den som gir deg et avslag, uansett om en ikke tyr til vold.

Å blokkere og ikke ønske videre vennskap er selvfølgelig ok, men gjør en noe utover det er en blotta for emosjonell kontroll.

Men vi vet jo alt at menn er det følelsesstyrte, emosjonelle kjønnet.

Anonymkode: 66953...108

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For å være tydeligere - kvinner er aldri i så stor risiko for vold fra menn som når de avviser en mann, avslutter dating eller et forhold.

Menn er svært sjeldent i en reell risikosituasjon ved å avvise en dame.

Nei, det er aldri ok å ‘ta ut følelsene sine’ på den som gir deg et avslag, uansett om en ikke tyr til vold.

Å blokkere og ikke ønske videre vennskap er selvfølgelig ok, men gjør en noe utover det er en blotta for emosjonell kontroll.

Anonymkode: 66953...108

Dette er 100% riktig. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kokospalmen
Lissepasning skrev (2 timer siden):

Dette er noe nytt du aldri har hørt om før. De har nå brukt kunstig intelligens for å kunne kalkulere et slags fingeravtrykk av en mannlig og en kvinnelig hjerne. Det har vært fysisk umulig for noen noensinne å gjøre så komplekse utregninger før. Og resultatet? Null overlapp mellom menn og kvinner. 

Men om du foretrekker å tro at vi alle er like uansett, så får du hygge deg med virkeligheten din, og jeg antar at det er den som fungerer best for deg.

Det er den virkelige virkeligheten som funker best for meg ja. Jeg sier ikke at vi alle er like. Vi er forskjellige som individer. Og 2 tilfeldige individer med forskjellig kjønn kan dermed være likere enn 2 tilfeldige individer med samme kjønn. Jeg foretrekker å se på fotballkamp sammen med mannen og drive med uteaktiviteter, fart og spenning, heller enn å bedrive håndarbeid, passe barn, dolle meg opp med sminke o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

På ingen som helst måte. Men dagens avling av svake feminist-oppdratte puddinger er ikke menn.

Anonymkode: 6941f...4d9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Memorangen said:

https://www.nm.org/healthbeat/healthy-tips/battle-of-the-brain-men-vs-women-infographic

Ja så ikke overdriv så sinnsykt da. Det er ikke kjempestore forskjeller, men det er noen forskjeller. Sånn som du snakker høres det faktisk ut som det er en banan og en blekksprut du snakker om her. Du kan uansett ikke si at sånn ER alle menn og sånn ER alle kvinner. Det er ekstremt mange individuelle forskjeller, vi er hormonpåvirket både før vi blir født og etter. I tillegg har du alle de genetiske forskjellene. Hva er poenget med å sette folk i bås på den måten basert på kjønn? Sånn jeg kjenner mine venninner er vi mye mer like menn enn menn tror. Du skulle vært flue på veggen. 

https://www.psychologytoday.com/us/blog/sax-on-sex/202405/ai-finds-astonishing-malefemale-differences-in-human-brain

"As you can see, there wasn’t a continuum: the female fingerprints of brain activity were quite different from the male fingerprints of resting brain activity, with no overlap. These findings strongly suggest that what’s going on in a woman’s brain at rest is significantly different from what’s going on in a man’s brain at rest."

"These findings strongly suggest that the determinants of cognitive functions in male brains are profoundly different from the determinants of cognitive functions in female brains."

Profoundly = grundig, dyp, grunnleggende

Hva som er årsakene til forskjellene er jo irrelevant, all den tid de fortsatt eksisterer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, kokospalmen said:

Det er den virkelige virkeligheten som funker best for meg ja. Jeg sier ikke at vi alle er like. Vi er forskjellige som individer. Og 2 tilfeldige individer med forskjellig kjønn kan dermed være likere enn 2 tilfeldige individer med samme kjønn. Jeg foretrekker å se på fotballkamp sammen med mannen og drive med uteaktiviteter, fart og spenning, heller enn å bedrive håndarbeid, passe barn, dolle meg opp med sminke o.l.

Skjønner. Men en ting menn og kvinner er forskjellige på, er at kvinner alltid drar frem unntaket, når man snakker om generaliseringer. 

"Asiatiske menn er lave."

"Jeg kjenner en asiatisk mann som er drithøy!"

"Kvinner kommer alltid trekkende med unntak når man snakker om noe generelt."

"Men det gjør ikke jeg, da!"

En stor forskjell jeg merker på mine mannlige venner/partner og mine venninner er at de er i stand til å snakke om emner uten å i det hele tatt referere til seg selv.

Dette er en sinnsyk avsporing og jeg venter på feiekosten når som helst, men synes temaet er interessant. Har alltid vært en av gutta selv og er ikke spesielt feminin i mine interesser, så det er virkelig ikke det jeg refererer til.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lissepasning skrev (6 minutter siden):

https://www.psychologytoday.com/us/blog/sax-on-sex/202405/ai-finds-astonishing-malefemale-differences-in-human-brain

"As you can see, there wasn’t a continuum: the female fingerprints of brain activity were quite different from the male fingerprints of resting brain activity, with no overlap. These findings strongly suggest that what’s going on in a woman’s brain at rest is significantly different from what’s going on in a man’s brain at rest."

"These findings strongly suggest that the determinants of cognitive functions in male brains are profoundly different from the determinants of cognitive functions in female brains."

Profoundly = grundig, dyp, grunnleggende

Hva som er årsakene til forskjellene er jo irrelevant, all den tid de fortsatt eksisterer. 

Dette er fingeravtrykkene til hjerneaktiviteten i hvile i en studie generert av AI. At hjerneaktiviteten fungerer på en annen måte betyr ikke nødvendigvis at vi er så ulike som det er mulig å bli. Så lite som man kan om psykiatriske tilstander og hvordan hjernen fungerer, er dette alt for tynt. Vi vet alt for lite til å si bastant at sånn er det. 

Det kan jo f eks hende at vi kommer frem til samme konklusjon på et spørsmål men på ulike måter? 

Jeg ser uansett ikke poenget med å generalisere uansett hvor like eller ulike vi er.  

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Memorangen said:

Jeg ser uansett ikke poenget med å generalisere uansett hvor like eller ulike vi er.  

Denne forstod jeg ikke.

Dersom det er stor ulikhet bør det være et poeng å generalisere.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lissepasning skrev (14 minutter siden):

Skjønner. Men en ting menn og kvinner er forskjellige på, er at kvinner alltid drar frem unntaket, når man snakker om generaliseringer. 

"Asiatiske menn er lave."

"Jeg kjenner en asiatisk mann som er drithøy!"

"Kvinner kommer alltid trekkende med unntak når man snakker om noe generelt."

"Men det gjør ikke jeg, da!"

En stor forskjell jeg merker på mine mannlige venner/partner og mine venninner er at de er i stand til å snakke om emner uten å i det hele tatt referere til seg selv.

Dette er en sinnsyk avsporing og jeg venter på feiekosten når som helst, men synes temaet er interessant. Har alltid vært en av gutta selv og er ikke spesielt feminin i mine interesser, så det er virkelig ikke det jeg refererer til.

Og her er feiekosten: Du må feie for egen dør først. Du kan ikke kritisere dem som tar frem egne erfaringer OG ta frem egne erfaringer i samme innlegg. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Chupacabra skrev (2 minutter siden):

Denne forstod jeg ikke.

Dersom det er stor ulikhet bør det være et poeng å generalisere.

Tja det kan du si, men på hvilken måte? Hvordan skal man generalisere når man ikke helt vet hvordan forskjellene kommer til uttrykk, eller hvordan hjernen egentlig fungerer? Hjernen er altfor komplisert, og det er også et samspill med hormoner der som gjør det enda mer komplisert. For ikke å snakke om endringene i en kvinnes hjerne både gjennom livet og gjennom en syklus. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Helene1982 said:

Og her er feiekosten: Du må feie for egen dør først. Du kan ikke kritisere dem som tar frem egne erfaringer OG ta frem egne erfaringer i samme innlegg. 

Her er problemet: jeg er kvinne. Og jeg later ikke som annet.

Og det er vel du som kaller det jeg snakker om for kritikk? Jeg trodde ulikheter var greit? At man gjerne kunne være med folk som var forskjellige fra en selv?

Feiekosten jeg refererer til, er at det blir regnet som avsporing, og tråden blir "ryddet". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lissepasning skrev (1 minutt siden):

Her er problemet: jeg er kvinne. Og jeg later ikke som annet.

Og det er vel du som kaller det jeg snakker om for kritikk? Jeg trodde ulikheter var greit? At man gjerne kunne være med folk som var forskjellige fra en selv?

Feiekosten jeg refererer til, er at det blir regnet som avsporing, og tråden blir "ryddet". 

Du mente at det er en «sinnsyk avsporing» og gav eksempler som ikke er fra tråden, som jeg tolket til at du mente at kun generaliseringer er relevante for diskusjonen, og ikke innspill basert på personlige erfaringer.  Er det feil? 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ellers nei, så går det ikke i det fleste tilfeller

For noe helvetes tullball.  Kanskje ikke i den lille gisebygda di, men i et sivilisert samfunn går det helt greit.

Anonymkode: fb8eb...6e0

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...