Gå til innhold

Hva er det med svake menn som godtar å bli "friendzoned" av kvinner?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Når man sier at menn og kvinner aldri kan være ekte venner, så bør man spesifisere dette litt mer.

Er enig i uttalelsen, med et forbehold, nemlig at de kan være venner om de først har pult hverandre som kaniner og "fått det ut av verden". Da er det "mysteriet ut av verden". Ellers nei, så går det ikke i det fleste tilfeller. 

At noen debattanter mener at det ikke er korrekt, får så være, men det er hovedregelen. En mann som aldri har sjanse på å bli intim med en dame mister bare tiden sin med en kvinnelig "venn", for den kvinnelige "vennen" begynner å oppføre seg som en patetisk pre-teen Justin Bieber fan fra 2010 når en såkalt "kjekkas" kommer inn i bildet, og alle mannlige venner er plutselig kastet under "bussen" og glemt på ett sekund. 

Menn bør bruke tiden på andre menn når det gjelder ekte og skikkelig vennskap som om de var brødre. 

Anonymkode: 574f6...d93

Kunne ikke vært mer enig. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kokospalmen skrev (6 minutter siden):

Ekte mannfolk er slike mannfolk som du beskriver som "feminiserte". Alfamannfolk er helt uinteressant å bli sammen med. De kan kanskje funke til sex, men ikke som en partner. 

True story. Sånne som tror de er alfahann-menn er det minst tiltrekkende som finnes. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Når man sier at menn og kvinner aldri kan være ekte venner, så bør man spesifisere dette litt mer.

Er enig i uttalelsen, med et forbehold, nemlig at de kan være venner om de først har pult hverandre som kaniner og "fått det ut av verden". Da er det "mysteriet ut av verden". Ellers nei, så går det ikke i det fleste tilfeller. 

At noen debattanter mener at det ikke er korrekt, får så være, men det er hovedregelen. En mann som aldri har sjanse på å bli intim med en dame mister bare tiden sin med en kvinnelig "venn", for den kvinnelige "vennen" begynner å oppføre seg som en patetisk pre-teen Justin Bieber fan fra 2010 når en såkalt "kjekkas" kommer inn i bildet, og alle mannlige venner er plutselig kastet under "bussen" og glemt på ett sekund. 

Menn bør bruke tiden på andre menn når det gjelder ekte og skikkelig vennskap som om de var brødre. 

Det er ikke bare mannlige venner som blir glemt når noen får seg kjæreste, de fleste bruker mindre tid på venner av begge kjønn da. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Memorangen skrev (1 time siden):

Det er ikke bare mannlige venner som blir glemt når noen får seg kjæreste, de fleste bruker mindre tid på venner av begge kjønn da. 

Nei, det er langt fra min erfaring - og mange andre sin erfaring. De som er normale mennesker, vil prøve å integrere venner med den nye kjæresten og vice versa. Altså folk man kan sette sammen ved et bord, middag, fest, osv, sammen. Ikke segregering, men integrering. 

Dette kan vi kalle vennskapspolitikk istedet for "innvandringspolitikk", for å bruke litt humor. At kvinner liker å segregere er ingen hemmelighet og det er langt flere kvinner som gjør det.

Bare se på utallig mange tråder om kvinner som klager over at mannen bruker altfor "mye tid med gutta", osv. 

I dagens samfunn hvor det er noe unikt å ha venner som strekker seg over flere år, mens forhold er blitt bare en forbruksvare a la Tinder, så er det ingen tvil i at vennskap er svært viktig å ta vare på. 

Som mann, ville jeg aldri gitt opp mine mannlige venner, og dette er folk jeg kan spørre om penger, tjenester eller hva det måtte være når som helst. Mens når det gjelder kvinner, så er dem ikke en gang i nærheten. Sånn er det bare.

Som jeg sa, et vennskap mellom en kvinne og en mann kan muligens fungere hvis de først har banget hverandre hardt som kaniner, nettopp fordi hun på et tidspunkt fant han "verdig" til å få "adgang" til hennes mest intime deler, og da mener jeg både vagina og munnen hennes. 

Men hvis man ikke er "verdig" fra starten av, så er det også større sjanse for at hun som "venninnen til en mann" kvitter seg fort med han som venn når en såkalt "kjekkas" kommer inn i bildet. Det ligger i hennes underbevissthet nettopp fordi altfor mange kvinner søker etter å "se opp til en mann", mens en mann på den annen side er bare fornøyd at han blitt respektert, men problemet er at kvinnen helst bare respekterer en mann hun er veldig "svak" for. 

Menn derimot, er ikke sånn. Jeg kan bygge lojalitet til en mann uten at det er noe seksuelt inne i bildet, mens kvinner greier ikke det, med mindre det er deres egne barn. Innerst inne, vet du dette like så godt som det jeg gjør. 

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, det er langt fra min erfaring - og mange andre sin erfaring. De som er normale mennesker, vil prøve å integrere venner med den nye kjæresten og vice versa. Altså folk man kan sette sammen ved et bord, middag, fest, osv, sammen. Ikke segregering, men integrering. 

Dette kan vi kalle vennskapspolitikk istedet for "innvandringspolitikk", for å bruke litt humor. At kvinner liker å segregere er ingen hemmelighet og det er langt flere kvinner som gjør det.

Bare se på utallig mange tråder om kvinner som klager over at mannen bruker altfor "mye tid med gutta", osv. 

I dagens samfunn hvor det er noe unikt å ha venner som strekker seg over flere år, mens forhold er blitt bare en forbruksvare a la Tinder, så er det ingen tvil i at vennskap er svært viktig å ta vare på. 

Som mann, ville jeg aldri gitt opp mine mannlige venner, og dette er folk jeg kan spørre om penger, tjenester eller hva det måtte være når som helst. Mens når det gjelder kvinner, så er dem ikke en gang i nærheten. Sånn er det bare.

Som jeg sa, et vennskap mellom en kvinne og en mann kan muligens fungere hvis de først har banget hverandre hardt som kaniner, nettopp fordi hun på et tidspunkt fant han "verdig" til å få "adgang" til hennes mest intime deler, og da mener jeg både vagina og munnen hennes. 

Men hvis man ikke er "verdig" fra starten av, så er det også større sjanse for at hun som "venninnen til en mann" kvitter seg fort med han som venn når en såkalt "kjekkas" kommer inn i bildet. Det ligger i hennes underbevissthet nettopp fordi altfor mange kvinner søker etter å "se opp til en mann", mens en mann på den annen side er bare fornøyd at han blitt respektert, men problemet er at kvinnen helst bare respekterer en mann hun er veldig "svak" for. 

Menn derimot, er ikke sånn. Jeg kan bygge lojalitet til en mann uten at det er noe seksuelt inne i bildet, mens kvinner greier ikke det, med mindre det er deres egne barn. Innerst inne, vet du dette like så godt som det jeg gjør. 

Jeg har venner jeg har hatt siden barndommen, både kvinner og menn, flest kvinner (da jeg er kvinne selv) og jeg ville aldri kastet noen av dem på båten på grunn av et nytt forhold. Enig i at vennskap er viktig å ta vare på. 

Om du har en kvinnelig venn som kvitter seg med deg som venn etter å ha kommet inn i et forhold, var hun aldri din venn i utgangspunktet. Like greit å bli kvitt sånne folk som venn tenker jeg. Trist for deg om du har opplevd noe sånt. 

Ellers i innlegget ditt gjør du lite annet enn å generalisere. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Åh, sånne holdninger kommer gjerne fra den misantropiske mannosfære-leiren. Det er så teit med sånne "sånn er menn, sånn er damer"-holdninger. Jeg har innsett at mange gode menn enten har søstre de står nær, evt gode jentevenner. Da vet jeg at de skjønner hvor like menn og kvinner egentlig er.

Anonymkode: 1ad14...94f

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Åh, sånne holdninger kommer gjerne fra den misantropiske mannosfære-leiren. Det er så teit med sånne "sånn er menn, sånn er damer"-holdninger. Jeg har innsett at mange gode menn enten har søstre de står nær, evt gode jentevenner. Da vet jeg at de skjønner hvor like menn og kvinner egentlig er.

Anonymkode: 1ad14...94f

Dette er så sant. Vi er mye likere enn de tror. Jeg er drittlei av denne generaliseringen. Virker som de ser på alle kvinner som en "enhet". 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Memorangen skrev (Akkurat nå):

Dette er så sant. Vi er mye likere enn de tror. Jeg er drittlei av denne generaliseringen. Virker som de ser på alle kvinner som en "enhet". 

Ja, å uansett hvor mange eller hvor mye folk sier, vi er ulike mennesker osv, tar de det aldri innover seg 😫

Ikke en gang av å bevitne folk være som hverandre og være ulike, bare leve som folk, hjelper ikke det minste på verdensynet deres. Jeg forstår ikke at det er fysisk mulig, men det er jo det samme som rasisme også.

Begynner å lure om en porsjon som vil ha krangler rundt dette, bare er folk som vil krangle? 

Anonymkode: 070a1...990

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, å uansett hvor mange eller hvor mye folk sier, vi er ulike mennesker osv, tar de det aldri innover seg 😫

Ikke en gang av å bevitne folk være som hverandre og være ulike, bare leve som folk, hjelper ikke det minste på verdensynet deres. Jeg forstår ikke at det er fysisk mulig, men det er jo det samme som rasisme også.

Begynner å lure om en porsjon som vil ha krangler rundt dette, bare er folk som vil krangle? 

Ja det har jeg lurt på også. Tror det må være noe kognitivt. Et behov for å ha noe å skylde på, en svart/hvitt-tenking, enten eller. Litt samme som høyreekstreme..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du har bestemt at dere er venner? :) De jatter såklart med...

Anonymkode: a3a27...d4b

De jatter med i over 20 år? På hvilken måte "jatter" de med? Hva er det de tror er oppnåelig etter over 20 års vennskap? Hvis de var ute etter noe mer hadde de vel prøvd seg for lenge siden 🤷‍♀️

Anonymkode: 0a014...bc4

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Memorangen skrev (3 minutter siden):

Ja det har jeg lurt på også. Tror det må være noe kognitivt. Et behov for å ha noe å skylde på, en svart/hvitt-tenking, enten eller. Litt samme som høyreekstreme..

Ja det er sannt, du har rett. Lurer på om det er noen kur for det om det er en kognitiv situsjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Hadde dere bare vært venner om alle var single? Spør bare fordi alle mine mannlige venner har prøvd seg før eller siden når jeg blir singel (ikke alle venter til det en gang) 

Så nå har jeg ingen mannlige venner lenger…

Anonymkode: 4081a...d8c

Jeg er mann og har to veldig gode damevenner (som jeg aldri ville datet av div grunner). De er attraktive nok til at jeg ville prøvd meg hvis vi ikke var venner, men all den tid vi er venner risikerer jeg ikke vennskapene for å tømme meg når det er flust av damer på Tinder som er villige. Vi har vært både fulle og på reiser sammen, så kanskje det står mer på deg og de du velger å omgås enn at alle av motsatt kjønn som omgås vil til sengs med hverandre?

Anonymkode: c1b0b...2fb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ekte Menn" i dag er jo feminiserte menn, slik kvinnen vil de skal være...totalt kuet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heldigvis er ikke alle menn inceler, jeg har mange gode trygge mannlige venner som fint klarer ha mange venner av begge kjønn. 

Anonymkode: b9315...b8a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

"Ekte Menn" i dag er jo feminiserte menn, slik kvinnen vil de skal være...totalt kuet.

Så du mener at det er feminint å være kuet? Det sier jo mye om hvordan du tenker om kvinner. Jeg mener at det alltid er en god ting å være ærlig om sine intensjoner til relasjoner man har. Om man ser på en person som en venn, kjæreste eller en flyktig flørt, er det eneste rette å kommunisere dette, slik at den andre personen har realistiske forventninger og kan ta et valg om de vil være venn eller om de kun er interessert om det er snakk om forhold. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Memorangen said:

Du kan jo søke på psychology today differences between male and female brain AI, og se hvor grundig feil du tar. Menn og kvinner er så forskjellige som det er mulig å få blitt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest kokospalmen
Lissepasning skrev (5 minutter siden):

Du kan jo søke på psychology today differences between male and female brain AI, og se hvor grundig feil du tar. Menn og kvinner er så forskjellige som det er mulig å få blitt.

Menn og kvinner har forskjellig forplantningsorgan , thats it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lissepasning said:

Jeg er så lei av disse argumentene. Hva med heller å se på personen for den som den er? 

Anonymkode: a8484...759

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lissepasning skrev (9 minutter siden):

Så det er mulig å få blitt faktisk. På individnivå så kan vi fint treffe andre av motsatt kjønn som er på en annen planet, eller andre som man har kjempemasse til felles med. Menn og kvinner finner da glede i mange av de samme tingene, oppfører oss ganske likt, deler interesser og verdier. Og kan således selvfølgelig være kjempegode venner med folk selv om vi mangler seksuell tiltrekning til de.

At du aldri har møtt noen av samme kjønn som du klikker med på en vennskapelig måte er en deg-problemstilling.

Anonymkode: eb8f9...39a

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke problemet. Om kompisen din ønsker å være venn med disse kvinnene, så får han vel bare være venn med dem? Om han ikke ønsker å være venn med dem, så er han vel voksen nok til å ta ansvar for eget liv og dermed kutte ut disse kvinnene?

Så jeg syns det er veldig spesielt at du prøver å legge skylden på kvinner ved å påstå at de definerer relasjonen. 

Anonymkode: ece39...e2b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...