Gå til innhold

Hva er det med svake menn som godtar å bli "friendzoned" av kvinner?


AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Dette er tragisk å se på, har en venn som alltid ender slik. Man er så dum at han godtar dette, så fort en kvinne vil ha deg som venn under dating så må du kutte henne ut! Kvinner og menn er ALDRI ekte venner...

Det er jo alltid kvinnen som skal få definere relasjonen, mens mannen bare venter på at det skal bli noe mer...noen holder på i årevis 😂

Så har du de kvinnene som håpte at han skulle kjempe mer for henne, mens han stod i venneposisjon. Det beste jeg har sett hos mine venninner som holder på slik er at de ble blokkert på stedet, det tålte flere av de dårlig! Trodde de hadde makten...

Menn: Om kvinnen sier dere skal være venner etter litt dating, blokker henne!! :) 

Anonymkode: a3a27...d4b

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er trist å se, men også en læringsprosess. Mange menn har lært å stole på jenter i oppveksten, respektere og  ikke minst tenke godt om dem. 
Men dette endrer seg gjerne med alderen. Respekten forsvinner ikke nødvendigvis, men man har ikke så veldig høye tanker om kvinner lenger, tilliten byttes ut med sunn skepsis, og man lærer å respektere seg selv mer.

 

Anonymkode: d9e7e...4ec

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke hva friend zone betyr da.

Å ha datet og takke pent nei, ‘men vi kan være venner’ er bare høflighet. 

Friend zone er de dustene som aldri tør vise interesse og be dama ut, men henger rundt henne som venner - falsk venn - fordi de egentlig går rundt og drømmer om å knulle henne. Også er de sure og såra fordi hun dater andre, men aldri dem, fordi de er ‘friend zoned’.

 

Anonymkode: 66953...108

  • Liker 36
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er trist å se, men også en læringsprosess. Mange menn har lært å stole på jenter i oppveksten, respektere og  ikke minst tenke godt om dem. 
Men dette endrer seg gjerne med alderen. Respekten forsvinner ikke nødvendigvis, men man har ikke så veldig høye tanker om kvinner lenger, tilliten byttes ut med sunn skepsis, og man lærer å respektere seg selv mer.

 

Anonymkode: d9e7e...4ec

De fleste menn i dag har NULL selvrespekt!! Lar kvinnen kue de fullstendig!! Feminiserte menn.

Mannfolk finnes de lite igjen av i samfunnet.

Anonymkode: a3a27...d4b

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er trist å se, men også en læringsprosess. Mange menn har lært å stole på jenter i oppveksten, respektere og  ikke minst tenke godt om dem. 
Men dette endrer seg gjerne med alderen. Respekten forsvinner ikke nødvendigvis, men man har ikke så veldig høye tanker om kvinner lenger, tilliten byttes ut med sunn skepsis, og man lærer å respektere seg selv mer.

 

Anonymkode: d9e7e...4ec


 

For noe vas.

Om menn mister respekten for kvinner av et høflig avslag, så er de jaggu ikke mye å spare på i utgangspunktet.

En kvinne som takker nei er alltid i en sårbar posisjon, for aggresjon mot kvinner. Å si at ‘men vi kan være venner’ er selvfølgelig ikke fordi en ønsker å være venner, men for å minimere sjansen for å bli utsatt verbal eller fysisk aggresjon fra menn som er dårlige til å regulere følelsene sine.

 

Anonymkode: 66953...108

  • Liker 22
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):


 

For noe vas.

Om menn mister respekten for kvinner av et høflig avslag, så er de jaggu ikke mye å spare på i utgangspunktet.

En kvinne som takker nei er alltid i en sårbar posisjon, for aggresjon mot kvinner. Å si at ‘men vi kan være venner’ er selvfølgelig ikke fordi en ønsker å være venner, men for å minimere sjansen for å bli utsatt verbal eller fysisk aggresjon fra menn som er dårlige til å regulere følelsene sine.

 

Anonymkode: 66953...108

Vel, det er ikke så ulikt den reaksjonen kvinner får når de får avslag eller? Men som jeg skrev, det er ikke nødvendigvis respekten som forsvinner. Men er det ikke ærlig spill, om det så er fra en mann eller en dame, så synes jeg at en reaksjon er på sin plass for de som trenger å få ut følelsene sine på den måten. Å takle et avslag dårlig er ikke et manneproblem, det er et problem generelt. Men kall det vås om det passer bedre for deg

Anonymkode: d9e7e...4ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke så dårlig å bli venner, man får litt sosial trening, men man må lære seg å gi opp den dama som koseprosjekt.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luksusbia
I Grosny skrev (8 minutter siden):

Det er ikke så dårlig å bli venner, man får litt sosial trening, men man må lære seg å gi opp den dama som koseprosjekt.

Det er jo sant, og menn flest må øve seg mer på å være hyggelige/ maskuline i møte med damer de liker. Er redd en hel generasjon er blitt skjermslaver som er usikre på egen kropp og sosialt samspill 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luksusbia
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Vel, det er ikke så ulikt den reaksjonen kvinner får når de får avslag eller? Men som jeg skrev, det er ikke nødvendigvis respekten som forsvinner. Men er det ikke ærlig spill, om det så er fra en mann eller en dame, så synes jeg at en reaksjon er på sin plass for de som trenger å få ut følelsene sine på den måten. Å takle et avslag dårlig er ikke et manneproblem, det er et problem generelt. Men kall det vås om det passer bedre for deg

Anonymkode: d9e7e...4ec

Er enig i at endel mennesker takler ett nei takk eller nei generelt dårlig. Mulig foreldre ikke tør å sette så klare grenser eller orker å si nei så ofte at barna ikke alltid forhandler seg frem til egen vilje. Kanskje var barn meg robuste på 60- tallet fordi autoritet og respekt/ hardt arbeid ble sett på som gode verdier. Er usikker på om det fortsatt er gode verdier. I Norge er vi jo mer opptatt av tillit og frihet under ansvar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de er interisert eller forelsket, må de gå videre.

Men om noen passer godt som venner og ikke er hodestups forelsket eller vil bli lei seg om vedkommende møter noen, ser jeg ikke problemet i å være venner. 

Jeg forstår kjærligheten er vanskelig, men å bli bitter på et kjønn og ta folk som en gruppe heller enn å bli kjennt med folk som du møter utifra hvordan de er, kan skade prosessen å faktisk få kjæreste. 

Anonymkode: 070a1...990

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Dette er tragisk å se på, har en venn som alltid ender slik. Man er så dum at han godtar dette, så fort en kvinne vil ha deg som venn under dating så må du kutte henne ut! Kvinner og menn er ALDRI ekte venner...

Det er jo alltid kvinnen som skal få definere relasjonen, mens mannen bare venter på at det skal bli noe mer...noen holder på i årevis 😂

Så har du de kvinnene som håpte at han skulle kjempe mer for henne, mens han stod i venneposisjon. Det beste jeg har sett hos mine venninner som holder på slik er at de ble blokkert på stedet, det tålte flere av de dårlig! Trodde de hadde makten...

Menn: Om kvinnen sier dere skal være venner etter litt dating, blokker henne!! :) 

Anonymkode: a3a27...d4b

Neivel? Jeg er mann og merke her at jeg må revurdere noen vennskap jeg har hatt i tiår, skal jeg bare kutte kontakten fullstendig tenke du? Kan jeg bare sende melding om at vi ikke kan vær venner lengre eller bør jeg ta det face2face?

Anonymkode: 86ee9...fb7

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn og kvinner kan selvsagt være venner. Du må jo være helt sosialt inkompetent om du ikke kan snakke med kvinner med annet enn ereksjonen din. Utvid horisonten din, voks litt. Jeg har en hjemmelekse til deg: Få deg EN kvinnelig venn.

At det tidvis kan være noe interesse for annet der, er ikke uvanlig. Men noen ganger kan det faktisk ende opp i vennskap også, man håndterer det og kommer over det og så var det et fantastisk vennskap i bunn. Noen av mine beste venner er menn.

Og noen ganger bør man bare gå, når ene er kjempeforelsket og andre null interessert. 

Jeg som kvinne irriterer meg over hvordan noen menn håndterer dette, de bare later som de bare er venn fra starten av, så man kan omtrent ikke avvise dem for da er man innbilsk. Men så blir de furt da, når man begynner å snakke om andre menn eller introduserer de for kjæresten og sånt man gjør med venner. Eller, de fordufter gjerne når man har kjæreste. Og så sier de "halla på deg "igjen, når de hører det er slutt, nærmest håpefulle og har sprettet champagnen, imens man selv sitter i dyp kjærlighetssorg. Man finner fort ut hvem som er ekte venner.

Anonymkode: 92207...b36

  • Liker 6
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Om de er interisert eller forelsket, må de gå videre.

Men om noen passer godt som venner og ikke er hodestups forelsket eller vil bli lei seg om vedkommende møter noen, ser jeg ikke problemet i å være venner. 

Jeg forstår kjærligheten er vanskelig, men å bli bitter på et kjønn og ta folk som en gruppe heller enn å bli kjennt med folk som du møter utifra hvordan de er, kan skade prosessen å faktisk få kjæreste. 

Anonymkode: 070a1...990

Å bli bitter har sjeldent noe for seg, men det blir kanskje som en time out? Det er veldig mange verktøy man skulle hatt heller tidligere enn senere, og noen får dem aldri. For å sette det på spissen, så kan tittelen til denne tråden virke veldig provoserende bare ved å bruke betegnelsen «svake menn», allerede her har man fått mange i forsvarsposisjon. Og det faktum at mange kvinner ser på menn som svake er trist i seg selv om vitner om manglende empati og forståelse for hvordan det er å være mann. 
Også kan man si at mange menn heller ikke har noen forståelse for hvordan det er å være kvinne. 
Dette er bare ting mang kan lære om man er villig til å lytte, men de færreste er villig til å lytte, nettopp av den grunn at det ligger så mye bitterhet og frustrasjon bak når man prøver å forklare.

Det folk burde ha mer fokus på, og som HI prøver å få frem (slik jeg tolker det) er at hver og en av oss må bli flinkere til å ta vare på oss selv, sette klare grenser for oss selv. Men så kan alle som har vært forelsket eller hektet klare å sette seg inn i hvor vanskelig det er å bryte med et håp, enda så snevert det er. Jeg tror ikke noen har godt av å være en satellitt for et annet menneske

 

Anonymkode: d9e7e...4ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dummeste jeg har hørt. Ingen mister selvrespekten av å ha en kvinnelig venn, og kvinner behandler gjerne mannlige venner på samme måte som sine kvinnelige venner. Om begge har det godt i vennskapet, why not? Er mannen ute etter flere kvinnelige bekjentskap (om han er singel) er det jo bare et vinn å kunne utvide vennekretsen gjennom venninnen. Er han en god venn (og ikke en bitter fyr som ikke klarer å se på kvinner som potensielle venner) er det også et stort grønt flagg, noe som ville vært en ganske stor fleks blant hennes single venner. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Menn og kvinner kan selvsagt være venner. Du må jo være helt sosialt inkompetent om du ikke kan snakke med kvinner med annet enn ereksjonen din. Utvid horisonten din, voks litt. Jeg har en hjemmelekse til deg: Få deg EN kvinnelig venn.

At det tidvis kan være noe interesse for annet der, er ikke uvanlig. Men noen ganger kan det faktisk ende opp i vennskap også, man håndterer det og kommer over det og så var det et fantastisk vennskap i bunn. Noen av mine beste venner er menn.

Og noen ganger bør man bare gå, når ene er kjempeforelsket og andre null interessert. 

Jeg som kvinne irriterer meg over hvordan noen menn håndterer dette, de bare later som de bare er venn fra starten av, så man kan omtrent ikke avvise dem for da er man innbilsk. Men så blir de furt da, når man begynner å snakke om andre menn eller introduserer de for kjæresten og sånt man gjør med venner. Eller, de fordufter gjerne når man har kjæreste. Og så sier de "halla på deg "igjen, når de hører det er slutt, nærmest håpefulle og har sprettet champagnen, imens man selv sitter i dyp kjærlighetssorg. Man finner fort ut hvem som er ekte venner.

Anonymkode: 92207...b36

Det er mange menn som er så sosialt inkompetente at de dessverre kun tenker med ereksjonen sin.

Jeg har prøvd å være venn med menn som sier de gjerne vil være venner når det ikke blir noe mer. Uten unntak så går det over til sutring over hvor synd det er på de og bitterhet for at jeg ikke bare kan være den de vil jeg skal være. Utrolig slitsomt og usjarmerende. 

Jeg har noen få mannlige venner som er gode venner, men disse har det aldri vert noe spenning eller flørt med. 

Så fort en mann viser interesse er ett eventuelt vennskap ganske uaktuelt etter min erfaring. 

Så ja, om en date bare vil være venner, blokker og gå videre. 

Anonymkode: 924a4...8e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er tragisk å se på, har en venn som alltid ender slik. Man er så dum at han godtar dette, så fort en kvinne vil ha deg som venn under dating så må du kutte henne ut! Kvinner og menn er ALDRI ekte venner...

Det er jo alltid kvinnen som skal få definere relasjonen, mens mannen bare venter på at det skal bli noe mer...noen holder på i årevis 😂

Så har du de kvinnene som håpte at han skulle kjempe mer for henne, mens han stod i venneposisjon. Det beste jeg har sett hos mine venninner som holder på slik er at de ble blokkert på stedet, det tålte flere av de dårlig! Trodde de hadde makten...

Menn: Om kvinnen sier dere skal være venner etter litt dating, blokker henne!! :) 

Anonymkode: a3a27...d4b

Litt usikker på hva du mener om hvilken relasjon disse personene har? 

Er det for eksempel to gode kolleger og venner som prøver seg på (uskyldig) dating, men det fungerte ikke og kvinnen syns at dem fortsatt kan være venner.

Er det to ukjente som har vært på noen hyggelige dater, men kvinnen føler ikke at dem klaffer som kjærester men liker mannen som venn, og foreslår at dem skal prøve å utvikle et vennskap. 

Er det to som har hatt en "greie" men kvinnen vil ikke fortsette, og avslutter med "men vi kan gjerne være venner fortsatt". 

Og hvor er mannen følelsesmessig i forhold til denne kvinnen. 

Er han hodestups forelsket. 

Er han litt betatt. 

Er han litt interessert og syns hun er attraktiv. 

Er han selv ikke særlig interessert. 

Ok, nå har du tolv ulike kombinasjoner. Livet er litt mer komplisert enn i HI. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):


 

For noe vas.

Om menn mister respekten for kvinner av et høflig avslag, så er de jaggu ikke mye å spare på i utgangspunktet.

En kvinne som takker nei er alltid i en sårbar posisjon, for aggresjon mot kvinner. Å si at ‘men vi kan være venner’ er selvfølgelig ikke fordi en ønsker å være venner, men for å minimere sjansen for å bli utsatt verbal eller fysisk aggresjon fra menn som er dårlige til å regulere følelsene sine.

 

Anonymkode: 66953...108

For et tåpelig innlegg, konfliktskye og feige kvinner er jo ikke noe å bruke tiden sin på da.

Anonymkode: a3a27...d4b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luksusbia skrev (52 minutter siden):

Menn flest må øve seg mer på å være maskuline

No offense men man kan si det samme om kvinnfolka.
Flere og flere har begynt å bli av den mer påtrengende militante feminist-typen.

Ikke akkurat de vi menn vil reprodusere med

Anonymkode: 63988...8c1

  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friendzone er en myte

Anonymkode: 14899...de4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

For et tåpelig innlegg, konfliktskye og feige kvinner er jo ikke noe å bruke tiden sin på da.

Anonymkode: a3a27...d4b

Forventer du at folk skal ta dine føelsler serriøst? 

For det er mye vanskeligere å ønske å dette seg inn i noens posisjon, når de ikke er villig til å gjøre det samme. 

Og til folk som maser om maskulin og feminin, bare hold tåta. Om folk føler de er for maskuline eller feminine, gjør de sikkert noe med det. Men inntil den tid, slutt å tro mennene deres for andre folks personlighet oh livstil er så himla viktig. 

Anonymkode: 070a1...990

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...