Gå til innhold

Ferie med treningsgal mann- er jeg urimelig?? Trenger råd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du burde ikke dratt dit før han var ferdig m konkurransen. Da hadde jeg også krevd full fokus på familien resten av ferien.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Din mann er en ekstrem egoist, Ts!

Ikke respekterer han deg, ikke viser han deg omtanke. Derimot synes han det er helt greit å lære ungene dårlige holdninger. Og han synes han har rett til å dyrke egen egoisme på måter som han selv ikke har råd til, forventer at du skal betale for det - han tar det faktisk for gitt at du sponser hans egoismedyrking... Han forventer også at du og ungene skal ofre en av ferieukene - du skal betale for ting han selv ikke har råd til, og mens han driver med sitt så skal du og ungene tilpasse dere hans egoismekjør.

Dette forholdet er ikke liv laga lenger. Nå går det også så mye utover barna uten at far ser det som et problem - og bare det i seg selv er grunn til å få den mannen ut av ditt liv.

Jeg hadde mistet alle følelser for en så ekstrem egoist!

❤️ 

 

Anonymkode: 05198...23a

  • Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dette! Herregud, du kan jo ha smittet store deler av flyet, og ødelagt ferien for utrolig mange!

Anonymkode: 3240c...0c7

Herlighet, LES HELE TRÅDEN!! Møkklei av folk som ikke vet hele historien 🤦

Anonymkode: aa307...9f1

  • Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dette! Herregud, du kan jo ha smittet store deler av flyet, og ødelagt ferien for utrolig mange!

Anonymkode: 3240c...0c7

Vi er da tilbake til en hverdag der man lever som normalt selvom man snufser litt. Bare her på KG jeg leser slikt hysteri. I den virkelige verden er det folk som snufser både i møter og på fly. 

Anonymkode: 6f7be...b26

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville flydd hjem uten mannen og barna og tatt en skikkelig prat med mannen når dere alle er hjemme og ting har roet seg. 

Anonymkode: a2d3a...7b8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

TS Her. Takk for alle svarene, dette gjorde denne traurige dagen litt bedre!
Jeg har altså ikke flydd avgårde syk, jeg var i dette landet på et jobboppdrag og hadde med ungene, vi fløy ned uten mannen min, for han skulle forberede seg. Jeg tok tog da jeg var pjuskete men fløy ikke. 

Problemet med holdningen om at det er min feil at jeg ble syk, min feil at jeg ikke testet meg osv, og at han er sint, er at denne holdningen smitter over på ungene. Det er på mange måter verre en virussmitte fordi det setter preg på dem over tid.  De blir sinte på meg akkurat som mannen er min for at de kommer til å bli smittet, jeg har skylden osv. Jeg er vel mer der at vi bør prøve å lære barna å vise omtenksomhet etc ved sykdom, fremfor å fordele skyld om hvem som kom med viruset etc. 

Flere lurte på hvorfor jeg betalte leiligheten hans og hotellet mitt. Det er fordi jeg tjener mest, jeg pleier derfor å bidra mest i ferier, også den delen som involverer hans «hobby». 

Mannen min tar denne tidkrevende idretten sin sykt seriøst, han lever som en toppidrettsutøver. Det er veldig krevende for alle involverte. Jeg skal virkelig tenke over om jeg ønsker dette videre. Jeg føler det gir ungene rare holdninger.

 

Anonymkode: 72f19...538

Dette er ikke din feil, men du har en bedreviter til mann. Fortell mannen at hans oppførsel kommer til å få konsekvenser, men av hensyn til alle venter du med det til dere kommer hjem!
Ødelegg ferien for han også. 

For guds skyld la ikke dette passere. For da kan han fortsette med den ovenfra ned holdningen. Å ja barna arver den også. Du må ikke gå fra han, men du må gi han motstand. 

  • Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde sagt til han at du ikke føler deg sett i dette forholdet, og at du føler lite omsorg fra han. At du vurderer å flytte ut en periode for å kjenne etter hva du føler for han, og hva du vil videre. Nå er der lurt med en pust i bakken for dere, slik dere ikke turer på videre i et giftig forhold for dere og ikke minst barna deres. 

Anonymkode: 2514e...3f5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Vanligvis ville jeg sagt meg enig med deg, samtidig vet jeg at mange som skal være med på konkurranse hadde sagt det samme som han. Jeg hadde nok prioritert å tatt barna med på en egen ferie, å ikke alltid på konkurranseturene hans. Om du har vore i leiligheten, så er det godt mulig han blir smittet uansett. 

Anonymkode: a42a0...cbc

Er det virkelig mange av de som konkurrerer som hadde blir sint på konna på grun av en helt tilfeldig sykdom? Er det mange av de som hadde lært barna sine at når folk blir syke så strafer vi de? I såfal så bør kansje mange folk som konkurrerer ikke få barn, for dette er jo holdninger barna kan måtte slite med resten av livet....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld at jeg ler, men dette blir en parodi 😂. Godt skrevet av deg.

Greit han er lidenskapelig opptatt, men ikke greit å formidle ekstreme holdninger til virus/smitte/sykdom og negative holdninger til barna. Ikke greit å ta fullstendig av overfor deg.

Anonymkode: 08bd5...d06

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke råd til deg nå siden han er så på jordet som han er, men da vet du det til neste gang. Skal dere på ferie så skal det være felles ferie, og ikke noe konkurranse eller treningsleir. Slik at han kan opptre som en fullverdig mann i en familie, uansett hva dere blir rammet av eller ikke. Og så får han i framtiden reise på disse konkurransene og treningleirene på egenhånd.

God bedring, og ta vare på deg selv og barna så godt som du klarer nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som Gjert Ingebrigtsen, bare med mindre grunn for smittegalskapen. Løp.

 

 

Anonymkode: 898fb...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pippi Lotta skrev (11 timer siden):

Er det virkelig mange av de som konkurrerer som hadde blir sint på konna på grun av en helt tilfeldig sykdom? Er det mange av de som hadde lært barna sine at når folk blir syke så strafer vi de? I såfal så bør kansje mange folk som konkurrerer ikke få barn, for dette er jo holdninger barna kan måtte slite med resten av livet....

Ser ikke bort fra at det er en grunn til at de fleste toppidrettsutøvere venter til karrieren er over før de stifter familie.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/29/2024 at 9:22 AM, AnonymBruker said:

Jeg støtter ikke mannen i HI, for å starte der. Men her er jeg dypt uenig med deg. 

Jeg er meg, og han er han, i tillegg til at vi er en familie. Ellers ville vi tapt oss selv fullstendig. Jeg drar på jentetur til London og dyrker interesse for det royale, og shopping, og SPA. Han reiser med venner og ser tour de france. 

Hvem er dere den dagen barna flytter ut om du ikke klarer å både tenke "jeg" og "oss" 

Anonymkode: 6f7be...b26

Joda. Fair. Men det er jo høyst kontektstavhengig også. Man skal realisere seg som seg selv, men dersom det over tid er slik at dette er i konflikt med å ivareta en familie, hva slags nytte har det? Jeg gjør det jeg vil hele tiden i dag fordi om 15 år er det viktig å ha noe eget å finne på med? Uenig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...