Gå til innhold

Ferie med treningsgal mann- er jeg urimelig?? Trenger råd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjære TS, i realiteten sponser du galskapen til mannen din. Han hadde nok ikke levd som en toppidrettsutøver uten din støtte og inntekt - og så er det slik han behandler deg!? I hvilken verden er det akseptabelt at han er sinna for noe du ikke kan noe for og kaster deg som er syk ut av leiligheten..

Seriøst. Du fortjener mye bedre. 

  • Liker 8
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han høres ut som en skikkelig egoistisk drittsekk. Hvis du har økonomi til det, synes jeg du skal ta ungene med deg og reise et annet sted. Ellers hadde jeg bare dratt hjem. Og så ta en skikkelig oppvask når han kommer diltende etter. Ikke vær redd for å kvitte deg med ham hvis du må, for det der er virkelig ikke greit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor du lar deg diktete av denne tyrannen av en mann. 
Du MÅ ingenting. Du kan gjøre akkurat som du selv vil - slik som han gjør.

Fy faen at du føyerer deg for en slik idiot.🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 037d4...786

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ts her. Litt komplisert dette her, men vi hadde allerede reist på flyturen (jeg og barna) før jeg ble syk. Vi var et annet sted først ( barna var med meg på jobb, jeg hadde tilfeldigvis et oppdrag i det landet vi er i). Jeg dro ikke på fly syk.

Før togturen/biltur var jeg bare litt sliten og uggen, jeg hadde aldri tenkt at dette kunne være kovid, det slo meg ikke engang. Hadde jeg testet positivt hadde jeg utsatt reisen.

Kanskje dere to siste har rett, at jeg overreagerer. Kanskje er det også som førstnevnte påpeker vanskelig å ha en så omfattende hobby og familie etc samtidig.

Anonymkode: 72f19...538

Jeg syns absolutt ikke du overdriver! Det er han som skulle flyttet på hotell OG betalt det selv. Jeg syns ikke det er krise at han har en hobby som gjør at han tror han er toppidrettsutøver, mange har altoppslukende hobbyer, men det er noe han må ta konsekvensen av, ikke du. Og det å bli forbannet på sin samboer fordi hun ble syk er jo helt på trynet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Må bare si at jeg virkelig ser begge sider av saken her. Hvorfor reiste du syk på fly? Du kan jo smitte andre også? Jeg måtte avlyse en tur til hytta til ei super venninne på Tjøme fordi min far hadde covid og jeg og mannen bodde hos mine foreldre. Sykdom og sommerferie i to mnd kan ta knekken på enhver moderne familie. Ikke uten grunn ag årstiden flest tar ut separasjon og skilsmisse er etter sommerferien og rett over jul. Koronapamdemien har forandret oss. Det er veldig tidlig å se alle konsekvensene av neste to år med pandemi og stengte skoler. De fysiske, psykiske, materielle og sosiale/ familiære skadene er store. Se på antall tenåringer med psykiske helseplager/ skolevegeing fra 2000-2024. Bup får stadig mer alvorlige spisevegring og potensielt dødelige diagnoser. For familier meg godt samhold og gode trygge relasjoner gikk det nok bedre. Men psyken spør ikke om inntekt. Alkoholisme er mer utbredt blandt de med svært god inntekt( over millionen i året)

Anonymkode: 8907e...72d

Så imponerende mye surr i ett eneste innlegg. SLUTT og gnål om den helvetes coviden nå. Det er ferdig, fantes ikke farlig for de aller, aller fleste. 
HYSJ

Anonymkode: 385fc...9ed

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS Her. Takk for alle svarene, dette gjorde denne traurige dagen litt bedre!
Jeg har altså ikke flydd avgårde syk, jeg var i dette landet på et jobboppdrag og hadde med ungene, vi fløy ned uten mannen min, for han skulle forberede seg. Jeg tok tog da jeg var pjuskete men fløy ikke. 

Problemet med holdningen om at det er min feil at jeg ble syk, min feil at jeg ikke testet meg osv, og at han er sint, er at denne holdningen smitter over på ungene. Det er på mange måter verre en virussmitte fordi det setter preg på dem over tid.  De blir sinte på meg akkurat som mannen er min for at de kommer til å bli smittet, jeg har skylden osv. Jeg er vel mer der at vi bør prøve å lære barna å vise omtenksomhet etc ved sykdom, fremfor å fordele skyld om hvem som kom med viruset etc. 

Flere lurte på hvorfor jeg betalte leiligheten hans og hotellet mitt. Det er fordi jeg tjener mest, jeg pleier derfor å bidra mest i ferier, også den delen som involverer hans «hobby». 

Mannen min tar denne tidkrevende idretten sin sykt seriøst, han lever som en toppidrettsutøver. Det er veldig krevende for alle involverte. Jeg skal virkelig tenke over om jeg ønsker dette videre. Jeg føler det gir ungene rare holdninger.

 

Anonymkode: 72f19...538

Oiiii...."idrettsutøveren" har skutt sponsoren sin, og heiagjengen midt i leggen. 

I tillegg til å være veldig egoistisk, så viser han tegn på litt lav forståelse av sammenhengen i ting, dvs litt mindre smart. 

Er han egentlig så veldig sjarmerende i lengden? 

Anonymkode: a40af...6dc

  • Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanligvis ville jeg sagt meg enig med deg, samtidig vet jeg at mange som skal være med på konkurranse hadde sagt det samme som han. Jeg hadde nok prioritert å tatt barna med på en egen ferie, å ikke alltid på konkurranseturene hans. Om du har vore i leiligheten, så er det godt mulig han blir smittet uansett. 

Anonymkode: a42a0...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde faktisk bare reist hjem. Om det ble med eller uten barna fikk være det samme. Fy faen for en råtten mann du har TS. 

Anonymkode: 1bb68...416

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du evner å bli smittet av covid.  Nå, i 2024. Klart du er den urimelige og uhygieniske her. 

Anonymkode: 45018...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde jeg aldri funnet meg i. For en egoistisk dritt. Hadde han tjent millioner så greit nok men når attpåtil du har betalt. Hadde bedd han ta inn på hotell selv, og selvfølgelig for egen regning. Hadde pakket sakene mine og dratt hjem, for å så skifte lås på døra til han kom hjem.

Anonymkode: fbbff...e44

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

De er 11 og 13

Anonymkode: 72f19...538

Går hobbyen hans på bekostning av familien deres sånn ellers? 

Hadde dere i teorien kunnet byttet plass, at du holdt på som han gjør i hverdagen? 

Bare noen tanker om balansen generelt sett

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du evner å bli smittet av covid.  Nå, i 2024. Klart du er den urimelige og uhygieniske her. 

Anonymkode: 45018...9ab

🥱 smitteshaming er bare sååå 2020. Men gøy for troll, da.

  • Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du evner å bli smittet av covid.  Nå, i 2024. Klart du er den urimelige og uhygieniske her. 

Anonymkode: 45018...9ab

Og hvilken planet lever du på? Det er masse smitte i store deler av verden nå(også)…

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Så imponerende mye surr i ett eneste innlegg. SLUTT og gnål om den helvetes coviden nå. Det er ferdig, fantes ikke farlig for de aller, aller fleste. 
HYSJ

Anonymkode: 385fc...9ed

Etter min første runde med covid i 2022 var jeg relativt overrasket over det milde forløpet. Andre runde denne vinteren derimot, viste seg å gå over i long covid, smerter og fullstendig utmattelse. (Ja, jeg er vaksinert )

Så.. farlig var det forsåvidt ikke, men jeg var utslått i over 5 mnd. uten å vite om jeg kom til å bli bedre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvorfor reiste du syk på fly? Du kan jo smitte andre også?

Dette! Herregud, du kan jo ha smittet store deler av flyet, og ødelagt ferien for utrolig mange!

Anonymkode: 3240c...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er jo ikke ferie. Du og ungene bruker ferie på å tilfredsstille en stor egoist. Hadde reist hjem i morgen den dag og ALDRI gått med o noen sånn "ferie" igjen. Han kan feks bruke en uke av ferien på noe sånt alene. Så får dere feks noe tid sammen før du får en uke til noe du liker. Alene. Han høres fryktelig enspora og egoistisk ut 😕

Anonymkode: 4bf3e...04e

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her: jeg reiste ikke syk på fly, jeg var i dette landet fra før med barna fordi jeg var på et jobboppdrag. Jeg reiste riktignok litt småpjusk på tog, men kunne ikke drømt om at det var kovid

Anonymkode: 72f19...538

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disco skrev (10 timer siden):

Jeg syns absolutt ikke du overdriver! Det er han som skulle flyttet på hotell OG betalt det selv. Jeg syns ikke det er krise at han har en hobby som gjør at han tror han er toppidrettsutøver, mange har altoppslukende hobbyer, men det er noe han må ta konsekvensen av, ikke du. Og det å bli forbannet på sin samboer fordi hun ble syk er jo helt på trynet.

Dette. Du betaler for han. Passer ungene hans. Reiser steder du ikke vil, med ungene, for han. Du får kjeft for å bli sjukt. Du må betale nytt bosted og flytte ut. Ta masse ekstrabelastning med unger frem og tilbake, MENS DU ER SJUK. Og nå begynner ungene å ta etter og er redde for virus. Nei her må det ryddes litt op i forholdet tror jeg.

Anonymkode: 4bf3e...04e

  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts her: jeg reiste ikke syk på fly, jeg var i dette landet fra før med barna fordi jeg var på et jobboppdrag. Jeg reiste riktignok litt småpjusk på tog, men kunne ikke drømt om at det var kovid

Anonymkode: 72f19...538

Det har ingenting å si om det er covid. Det kunne du umulig vite. Du er sjuk og burde fått omsorg og sympati. Ikke den drittpakken mannen din serverer....

Anonymkode: 4bf3e...04e

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...