Gå til innhold

Krav fra min far for å få et bedre forhold


Gjest Azarael

Anbefalte innlegg

Det du skal gjøre er å kutte kontakten med din far og hans familie. I DAG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sympatiserer veldig med deg. Vi har en del til felles. 

Jeg er glad for at du har funnet ut at du ikke kan forandre ham og at han ikke kommer til å endre seg, om jeg forstår det riktig. Synes du er flink som har kommet deg ut fra under det tyngste. Og jeg vet hva det vil si å ha en lege som gir deg utflatende medisiner uten oppfølging, det er nok til å gjøre en ufør, om man da også har CPTSD. Skift lege, som noen sa!

Faren din og du kan ikke forvente noe som helst fra hverandre, og du bør ikke gå inn i forholdet basert på noe annet premiss. Jeg er lei for å høre at det er vanskelig og skjønner at det gjør vondt og at hjertet ditt vil det annerledes, og håper det ordner seg mer og mer for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det siste der du må gjøre. At du jobber eller ikke har vel ikke noe å si for relasjonen??? 

Anonymkode: 2ee3e...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Azarael
Lissepasning skrev (16 timer siden):

Sympatiserer veldig med deg. Vi har en del til felles. 

Jeg er glad for at du har funnet ut at du ikke kan forandre ham og at han ikke kommer til å endre seg, om jeg forstår det riktig. Synes du er flink som har kommet deg ut fra under det tyngste. Og jeg vet hva det vil si å ha en lege som gir deg utflatende medisiner uten oppfølging, det er nok til å gjøre en ufør, om man da også har CPTSD. Skift lege, som noen sa!

Faren din og du kan ikke forvente noe som helst fra hverandre, og du bør ikke gå inn i forholdet basert på noe annet premiss. Jeg er lei for å høre at det er vanskelig og skjønner at det gjør vondt og at hjertet ditt vil det annerledes, og håper det ordner seg mer og mer for deg!

Jeg kan ikke forandre andre mennesker, bare meg selv. Fint å lese, tusen takk! Jeg skal booke en time med min nåværende fastlege å se korleis det går, om det viser seg å bare være mer av det samme, da skal jeg absolutt skifte fastlege.

Nei, vi kan ikke forvente noe av hverandre. Jeg sendte akkurat en melding til min far "Hei far, jeg ønsker et bedre forhold, men da må vi jobbe med relasjonen og ikke min arbeidsevne. Det er ikke lenge siden jeg begynte med rutiner, holde meg i form, "radical acceptance" og at jeg har begynt med å ærlig se på rollen som jeg spiller i min egen lidelse. Min plan er også å bli kvitt 30.000 til av gjelden min (kredittkort på 10,000 og et annet krav) i løpet av dette halvåret samt at jeg betaler 2500 fast i annen gjeld. Jeg skal ta kontakt med fastlegen min om ikke så lenge. Det er ikke galt i å jobbe, men så langt har jeg mye annet å tenke på, for å holde meg i live. Ingenting er lett med denne sorgen jeg føler på hver dag i tillegg. Håper at det står bra til. Du vil alltid være min far. Glad i dere. ❤️" Jeg venter nå på svar. Hva synes du om meldingen?

 

Håper det står bra til med deg. Tusen takk! ❤️

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer du ta armhevinger og sit-ups, så klarer du jobbe noen dager/timer også. Det ville nok vært sunt for huet ditt også, og du ville nok følt deg bedre. Men at din far krever det for kontakt er din fars problem, det er et urimelig krav hvor noen andre burde snakke med din far om hans oppførsel. Det burde forventes noe mer av en far. 

Anonymkode: f1ec3...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Azarael skrev (7 minutter siden):

Nei, vi kan ikke forvente noe av hverandre. Jeg sendte akkurat en melding til min far "Hei far, jeg ønsker et bedre forhold, men da må vi jobbe med relasjonen og ikke min arbeidsevne. Det er ikke lenge siden jeg begynte med rutiner, holde meg i form, "radical acceptance" og at jeg har begynt med å ærlig se på rollen som jeg spiller i min egen lidelse. Min plan er også å bli kvitt 30.000 til av gjelden min (kredittkort på 10,000 og et annet krav) i løpet av dette halvåret samt at jeg betaler 2500 fast i annen gjeld. Jeg skal ta kontakt med fastlegen min om ikke så lenge. Det er ikke galt i å jobbe, men så langt har jeg mye annet å tenke på, for å holde meg i live. Ingenting er lett med denne sorgen jeg føler på hver dag i tillegg. Håper at det står bra til. Du vil alltid være min far. Glad i dere. ❤️" Jeg venter nå på svar. Hva synes du om meldingen?

 

Håper det står bra til med deg. Tusen takk! ❤️

 

Bra melding. Hvis din far ikke aksepterer og respekterer en slik melding er det han som er problemet. 

Anonymkode: f1ec3...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Azarael skrev (På 29.6.2024 den 6.17):

Har dere noen råd? Takk!

At du gjør det DU vil, i ditt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Azarael said:

Jeg kan ikke forandre andre mennesker, bare meg selv. Fint å lese, tusen takk! Jeg skal booke en time med min nåværende fastlege å se korleis det går, om det viser seg å bare være mer av det samme, da skal jeg absolutt skifte fastlege.

Nei, vi kan ikke forvente noe av hverandre. Jeg sendte akkurat en melding til min far "Hei far, jeg ønsker et bedre forhold, men da må vi jobbe med relasjonen og ikke min arbeidsevne. Det er ikke lenge siden jeg begynte med rutiner, holde meg i form, "radical acceptance" og at jeg har begynt med å ærlig se på rollen som jeg spiller i min egen lidelse. Min plan er også å bli kvitt 30.000 til av gjelden min (kredittkort på 10,000 og et annet krav) i løpet av dette halvåret samt at jeg betaler 2500 fast i annen gjeld. Jeg skal ta kontakt med fastlegen min om ikke så lenge. Det er ikke galt i å jobbe, men så langt har jeg mye annet å tenke på, for å holde meg i live. Ingenting er lett med denne sorgen jeg føler på hver dag i tillegg. Håper at det står bra til. Du vil alltid være min far. Glad i dere. ❤️" Jeg venter nå på svar. Hva synes du om meldingen?

 

Håper det står bra til med deg. Tusen takk! ❤️

 

 

Jeg ville sagt ikke kast bort tiden på å ta en time med noen som åpenbart ikke er skikket, sett deg heller i kø med en gang. Han/hun har mest sannsynlig ikke forandret seg heller! Og det virker som om du har litt vondt for å stå opp for deg selv eller ta deg selv på alvor, og hvis du da møter denne fastlegen, vil det gjøre det vanskeligere å kutte båndene.

Ellers høres meldingen fin ut, men jeg ville, som sagt, ikke forventet noe av ham. Du skriver som om du prøver å overbevise ham over ditt ståsted og da legger du opp til skuffelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Azarael
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Klarer du ta armhevinger og sit-ups, så klarer du jobbe noen dager/timer også. Det ville nok vært sunt for huet ditt også, og du ville nok følt deg bedre. Men at din far krever det for kontakt er din fars problem, det er et urimelig krav hvor noen andre burde snakke med din far om hans oppførsel. Det burde forventes noe mer av en far. 

Anonymkode: f1ec3...77b

Armhevinger og sit-ups hjemme er noe helt annet enn å jobbe i en butikk. Med jobb i butikk så kommer det mye mer ansvar og forpliktelser, spesielt både for varer og andre mennesker. Men målet mitt i framtiden er forhåpentligvis å komme meg ut i jobb. Jeg begynner med helsen min først.

Endret av Azarael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det du beskriver på hvorfor du er uføretrygdet så tror jeg du har størst sjanse for å bli frisk om du ikke er med faren din. Et av kravene for å få bedre kontakt er at du begynner å jobbe når du er uføretrygdet. Helsen først. Jeg tror det er en stor sjanse for at du blir dårligere av mer kontakt med han. 

Du har begynt å få bedre helse og få gode rutiner, jeg tror du mindre sjanse til å komme deg med far inne i bilde. Har du annen familie du kan fokusere på i stede som gir deg energi? 

Masse lykke til 💐

Anonymkode: c0a91...799

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Azarael
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Etter det du beskriver på hvorfor du er uføretrygdet så tror jeg du har størst sjanse for å bli frisk om du ikke er med faren din. Et av kravene for å få bedre kontakt er at du begynner å jobbe når du er uføretrygdet. Helsen først. Jeg tror det er en stor sjanse for at du blir dårligere av mer kontakt med han. 

Du har begynt å få bedre helse og få gode rutiner, jeg tror du mindre sjanse til å komme deg med far inne i bilde. Har du annen familie du kan fokusere på i stede som gir deg energi? 

Masse lykke til 💐

Anonymkode: c0a91...799

Kanskje det. Et urimelig krav. Hans kone skrev til meg for en stund siden at jeg ikke burde eller kan forvente noe av dem, da burde dem heller ikke kunne forvente noe av meg. Jeg har min halvsøster, heldigvis.

Tusen takk! 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Azarael skrev (På 29.6.2024 den 7.51):

Jeg er ufør på grunn av misbruk og omsorgssvikt i barndommen, ptsd \ kptsd. Frisk, til en viss grad kanskje men det tar tid.

Den bedringen du opplever nå kommer du til å miste av 

Anonymkode: 66914...e65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Den bedringen du opplever nå kommer du til å miste av 

Anonymkode: 66914...e65

Miste av å ha kontakt med han. Han skader deg og du kan aldri bli frisk av å leve i det. 

Anonymkode: 66914...e65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...