AnonymBruker Skrevet 29. juni #21 Del Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har opplevd dette. Første gang var det oppkast og diaré i 3 døgn, jeg ringte til slutt legevakten og gråt fordi jeg ikke holdt ut mer. Fikk komme inn og fikk kvalmestillende og noe for å stoppe diaréen, men var altså nede for telling en uke i strekk. Neste gang var jeg syk i ett døgn. Helt ekstrem oppkast og diaré da også, kunne nesten ikke bevege meg eller snakke uten at jeg kastet opp. Men denne gangen ga det seg heldigvis raskere. Begge gangene er jeg helt sikker på at det er noe jeg har spist som har utløst det. Jeg har bare fortsatt på samme sprøyte uten at jeg har blitt dårlig av det. Disse episodene skjedde med ca ett års mellomrom. Kjente at jeg holdt på å bli litt dårlig en annen gang også, begynnende eggerap og litt rar i magen. Da kjørte jeg på med masse vann, dadler og annet som kunne få litt fart på magen, og greide å unngå det. Mulig det var tilfeldig, men jeg er hvertfall opptatt av å få god bevegelse i magen for å unngå å bli syk. Anonymkode: c699d...e12 Tusen takk for utfyllende svar. Skal ta med meg tipsene dine ♡ Anonymkode: d76fe...be9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni #22 Del Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Du må jo ha store problemer med å se din egen tilnærming tik folk ? De nedlatende svarene dine, nebbingen og din nedverdigende måte å svare på, appellerer ikke akkurat til en god dialog. Gå litt i deg selv, så ser du nok at du kan komme frem til samme poeng, uten å være så ufin. Selvfølgelig er jeg villig til å høre at det ikke er sprøyten, men jeg må jo få dele min erfaring med at dersom dette skjer , så merker jeg at ved å bytte til ny sprøyte ved neste dosering, så går det fint. Men dersom jeg bruker den sprøyten der jeg fikk reaksjon igjen, så slår det IKKE feil: 1-2 døgn etter stikk= alle de grusomme bivirkningene kommer igjen. Det er vel litt merkelig, syns du ikke ? Dersom det er virkestoffet jeg reagerer på så burde det jo skje uansett hvilken sprøyten. Jeg kan feks ta 2 doser fra en sprøyte= kaster opp. Neste dosering velger jeg en ny sprøyte. Da er jeg helt fin. Så prøvet jeg den "gamle" igjen, og da spyr jeg på nytt. Går tilbake til den andre, og da går det fint. Skjønner du hvorfor jeg stiller spørsmålstegn til om det kan være noe relatert til noen av sprøytene? Feks oppbevaring, produksjonsfeil osv. Du trenger ikke å være enig med meg, ei heller ufin. At du ikke vil dele dine tips , sier mer om deg som person. Du straffer ikke meg, du synker bare veldig lavt som et medmenneske med den holdningen. Anonymkode: d76fe...be9 Konspiratorisk tull. Det henger ikke sammen det du skriver. Paranoid ang medisiner. Sånt har jeg lite til overs for, du prøver å spre usannheter om Wegovy, det lyser gjennom det du skriver. Anonymkode: bd8bb...63f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni #23 Del Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Konspiratorisk tull. Det henger ikke sammen det du skriver. Paranoid ang medisiner. Sånt har jeg lite til overs for, du prøver å spre usannheter om Wegovy, det lyser gjennom det du skriver. Anonymkode: bd8bb...63f Jeg er sykepleier, så veldig forsiktig med å spre usannheter ang medisiner. Deler KUN mine egne erfaringer. Jeg kommer ingen vei med deg, så jeg foreslår at du slutter å kommentere innlegget. Jeg håpte på en god dialog, dele erfaringer osv. Men sånn samtalen utviklet seg med deg , så er det best å ikke skrive noe mer til hverandre. Vil avslutte med et lite tips: man kan være uenige , uten å krangle. Kanskje noe du kan ta med deg her og videre i livet. En god diskusjon er alltid bra, men du mener alle må være enig med deg. Med den holdningen feiler du generelt på alle arenaer. Takk for meg! Ønsker deg alt godt Anonymkode: d76fe...be9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni #24 Del Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er sykepleier, så veldig forsiktig med å spre usannheter ang medisiner. Deler KUN mine egne erfaringer. Jeg kommer ingen vei med deg, så jeg foreslår at du slutter å kommentere innlegget. Jeg håpte på en god dialog, dele erfaringer osv. Men sånn samtalen utviklet seg med deg , så er det best å ikke skrive noe mer til hverandre. Vil avslutte med et lite tips: man kan være uenige , uten å krangle. Kanskje noe du kan ta med deg her og videre i livet. En god diskusjon er alltid bra, men du mener alle må være enig med deg. Med den holdningen feiler du generelt på alle arenaer. Takk for meg! Ønsker deg alt godt Anonymkode: d76fe...be9 Sykepleier, og så lite kunnskap om en medisin du tar og om hvordan den påvirker kroppen? Har jeg vanskelig for å tro, men for all del - fortsett å tro på at det er sprøyta den er noe feil med. Veldig rart det bare er dine sprøyter dette skjer med. For oss andre merker vi det på maten vi inntar. Anbefaler deg å oppsøke Facebookgruppene, det er haugevis av dem, så du kan tilegne deg kunnskap om medisinen og andres erfaringer. Anonymkode: bd8bb...63f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni #25 Del Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sykepleier, og så lite kunnskap om en medisin du tar og om hvordan den påvirker kroppen? Har jeg vanskelig for å tro, men for all del - fortsett å tro på at det er sprøyta den er noe feil med. Veldig rart det bare er dine sprøyter dette skjer med. For oss andre merker vi det på maten vi inntar. Anbefaler deg å oppsøke Facebookgruppene, det er haugevis av dem, så du kan tilegne deg kunnskap om medisinen og andres erfaringer. Anonymkode: bd8bb...63f Jeg har jo kunnskap om medisinen jeg tar?! Hvor leser du deg frem til at jeg ikke har det? Dette er en ganske ny medisin på markedet. Så er vel innafor å dele erfaringer? Jeg har begynt å se en sammenheng, som jeg har all rett til å dele her inne, for å se om flere opplever det samme. Hvorfor kan ikke jeg dele mine erfaringer, men bare du kan og andre du referer til ? Jeg stiller spørsmålstegn til bivirkningene og om bla.oppbevaring kan påvirke, og det har jeg vel full rett til å gjøre. Uten preken fra deg. Jeg ble ferdig utdannet sykepleier i 2021. Studie er 100% forskningsbasert, og jeg vet vikitgheten av det. Å derfor tar jeg sterkt avstand fra å si usanne ting om medisiner osv. Jeg deler kun mine egne bivirkninger og erfaringer. For kanskje vi er flere som opplever det samme som meg. Nå er dette min siste respons til deg. Ta vare! Anonymkode: d76fe...be9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni #26 Del Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har jo kunnskap om medisinen jeg tar?! Hvor leser du deg frem til at jeg ikke har det? Dette er en ganske ny medisin på markedet. Så er vel innafor å dele erfaringer? Jeg har begynt å se en sammenheng, som jeg har all rett til å dele her inne, for å se om flere opplever det samme. Hvorfor kan ikke jeg dele mine erfaringer, men bare du kan og andre du referer til ? Jeg stiller spørsmålstegn til bivirkningene og om bla.oppbevaring kan påvirke, og det har jeg vel full rett til å gjøre. Uten preken fra deg. Jeg ble ferdig utdannet sykepleier i 2021. Studie er 100% forskningsbasert, og jeg vet vikitgheten av det. Å derfor tar jeg sterkt avstand fra å si usanne ting om medisiner osv. Jeg deler kun mine egne bivirkninger og erfaringer. For kanskje vi er flere som opplever det samme som meg. Nå er dette min siste respons til deg. Ta vare! Anonymkode: d76fe...be9 Oppbevaring kan ikke påvirke med mindre du bruker sprøyten etter utgått dato eller lar det gå for lang tid å bruke etter åpnet utenfor kjøleskap. Det står jo i pakningsvedlegget og infoen man får fra legen at den kan oppbevares utenfor kjøleskap så lenge man bruker den innen oppgitt tid. Uåpnet må den være i kjøleskapet. Ozempic og Wegovy er det samme produktet, bare med større dose i Wegovy. Ozempic har vært på markedet siden 2018, og man har masse erfaringer å ta ut fra det. Igjen, oppsøk gruppene på Facebook så får du kunnskap og får lese andres erfaringer. Beklager å si det, men for å være sykepleier virker du er veldig lite opplyst om en medisin du tar. Hvis du er så bekymret for å ta sprøyten pga slike ting burde du ta denne diskusjonen med legen din og det burde man som sykepleier vite av alle ting. Anonymkode: bd8bb...63f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni #27 Del Skrevet 29. juni Du MÅ spise fiber og drikke masse vann hver eneste dag. Gjerne ta noe lakserende om du ikke har avføring hver dag. Anonymkode: c05d4...e1b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni #28 Del Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du MÅ spise fiber og drikke masse vann hver eneste dag. Gjerne ta noe lakserende om du ikke har avføring hver dag. Anonymkode: c05d4...e1b Takk for tips. Skal prøve å se om det hjelper på😊 Anonymkode: d76fe...be9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni #29 Del Skrevet 29. juni Jeg gikk på Wegovy i ca. ett år. Jeg fikk eggerap innimellom. Jeg våknet med det på morgenen, kanskje 3-4 ganger til sammen. I hvert eneste tilfelle ble det trigget av at jeg spiste for sent på kvelden og måtte legge meg med mat fortsatt i magesekken. Jeg personlig måtte slutte å spise minst 6 timer før jeg la meg. Når man legger seg for å sove/legger seg ned, roer fordøyelsen seg ned enda mer enn når man er våken. Det blandet med den sakte fordøyelsen som Wegovy gir, gjør at fordøyelsen nesten stopper helt opp. I følge legen min er lukten av egg når man raper tilknyttet problemer med magesyre. Hun tipset meg om å prøve ting mot halsbrann (hva du nå enn foretrekker) og det hjalp masse. Men aller best er det å unngå å spise før du legger deg. Det har ingenting med sprøytene dine å gjøre. Det gir ikke mening. Eggerap kommer fra magesekken. Sprøytene dine går i blodet/kroppen din, ikke inn i magesekken. Det er heller ingenting i semaglutid som gir eggerap, men det er en relativt vanlig bivirking mange av oss som går på Wegovy opplever. Bare google, "eggy burps" eller "sulphur burps" på engelsk. Eggerapen kommer av noe du spiser/gjør feil i henhold til spising, som ødelegger for fordøyelsen og magesyren din. Du nevner også at du har slitt med forstoppelse. Det kan definitivt slakke ting ned enda mer, som igjen har påvirkning på magesekken/magesyre. Bare ikke kast sprøytene neste gang, for guds skyld. Fortsett å ta dem, så skal du se det ikke har en sammenheng. Anonymkode: bc3df...b16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni #30 Del Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg gikk på Wegovy i ca. ett år. Jeg fikk eggerap innimellom. Jeg våknet med det på morgenen, kanskje 3-4 ganger til sammen. I hvert eneste tilfelle ble det trigget av at jeg spiste for sent på kvelden og måtte legge meg med mat fortsatt i magesekken. Jeg personlig måtte slutte å spise minst 6 timer før jeg la meg. Når man legger seg for å sove/legger seg ned, roer fordøyelsen seg ned enda mer enn når man er våken. Det blandet med den sakte fordøyelsen som Wegovy gir, gjør at fordøyelsen nesten stopper helt opp. I følge legen min er lukten av egg når man raper tilknyttet problemer med magesyre. Hun tipset meg om å prøve ting mot halsbrann (hva du nå enn foretrekker) og det hjalp masse. Men aller best er det å unngå å spise før du legger deg. Det har ingenting med sprøytene dine å gjøre. Det gir ikke mening. Eggerap kommer fra magesekken. Sprøytene dine går i blodet/kroppen din, ikke inn i magesekken. Det er heller ingenting i semaglutid som gir eggerap, men det er en relativt vanlig bivirking mange av oss som går på Wegovy opplever. Bare google, "eggy burps" eller "sulphur burps" på engelsk. Eggerapen kommer av noe du spiser/gjør feil i henhold til spising, som ødelegger for fordøyelsen og magesyren din. Du nevner også at du har slitt med forstoppelse. Det kan definitivt slakke ting ned enda mer, som igjen har påvirkning på magesekken/magesyre. Bare ikke kast sprøytene neste gang, for guds skyld. Fortsett å ta dem, så skal du se det ikke har en sammenheng. Anonymkode: bc3df...b16 Tidenes beste svar. Tusen takk. Evig takknemlig for at du delte dine erfaringerog din kunskap. Anonymkode: d76fe...be9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni #31 Del Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg gikk på Wegovy i ca. ett år. Jeg fikk eggerap innimellom. Jeg våknet med det på morgenen, kanskje 3-4 ganger til sammen. I hvert eneste tilfelle ble det trigget av at jeg spiste for sent på kvelden og måtte legge meg med mat fortsatt i magesekken. Jeg personlig måtte slutte å spise minst 6 timer før jeg la meg. Når man legger seg for å sove/legger seg ned, roer fordøyelsen seg ned enda mer enn når man er våken. Det blandet med den sakte fordøyelsen som Wegovy gir, gjør at fordøyelsen nesten stopper helt opp. I følge legen min er lukten av egg når man raper tilknyttet problemer med magesyre. Hun tipset meg om å prøve ting mot halsbrann (hva du nå enn foretrekker) og det hjalp masse. Men aller best er det å unngå å spise før du legger deg. Det har ingenting med sprøytene dine å gjøre. Det gir ikke mening. Eggerap kommer fra magesekken. Sprøytene dine går i blodet/kroppen din, ikke inn i magesekken. Det er heller ingenting i semaglutid som gir eggerap, men det er en relativt vanlig bivirking mange av oss som går på Wegovy opplever. Bare google, "eggy burps" eller "sulphur burps" på engelsk. Eggerapen kommer av noe du spiser/gjør feil i henhold til spising, som ødelegger for fordøyelsen og magesyren din. Du nevner også at du har slitt med forstoppelse. Det kan definitivt slakke ting ned enda mer, som igjen har påvirkning på magesekken/magesyre. Bare ikke kast sprøytene neste gang, for guds skyld. Fortsett å ta dem, så skal du se det ikke har en sammenheng. Anonymkode: bc3df...b16 Nettopp! Anonymkode: bd8bb...63f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni #32 Del Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nettopp! Anonymkode: bd8bb...63f Ser du hvordan hun kom frem til samme poeng som deg, på en litt mer vennlig måte ? Anonymkode: d76fe...be9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni #33 Del Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ser du hvordan hun kom frem til samme poeng som deg, på en litt mer vennlig måte ? Anonymkode: d76fe...be9 Jeg har sagt det er maten du spiser, i flere poster. Men nei, du ville ikke høre det. Anonymkode: bd8bb...63f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 29. juni #34 Del Skrevet 29. juni Drikk mer vann, gaviscon og lactulose. Samt vær mer nøye med hva du spiser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni #35 Del Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ingenting galt med sprøytene. Dette er vanlige bivirkninger som står i pakningsvedlegget. LES DET! Anonymkode: bd8bb...63f AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det hjelper ikke, det er en reaksjon på maten man man spiser mens en går på sprøyten. Anonymkode: bd8bb...63f AnonymBruker skrev (8 timer siden): Igjen, det er kroppen som reagerer på maten du spiser pga sprøyten. Det er ingenting feil med sprøytene. Stor sett alle som bruker sprøyten får disse reaksjonene, de kommer i tide og utide basert på mageinnholdet. Anonymkode: bd8bb...63f AnonymBruker skrev (6 timer siden): Sprøyten er ikke problemet, det du spiser er problemet. Anonymkode: bd8bb...63f Men neida, det er sprøyten det er noe i veien med 🙄 Anonymkode: bd8bb...63f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni #36 Del Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Men neida, det er sprøyten det er noe i veien med 🙄 Anonymkode: bd8bb...63f Du manipulerer jo diskusjonen vår. Hvorfor refererte du ikke det første du skrev? Nå gjør jeg som forhuden, og trekker meg sakte tilbake😅 dette blir for dumt Anonymkode: d76fe...be9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni #37 Del Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du manipulerer jo diskusjonen vår. Hvorfor refererte du ikke det første du skrev? Nå gjør jeg som forhuden, og trekker meg sakte tilbake😅 dette blir for dumt Anonymkode: d76fe...be9 Nope, første innlegget er med. Har ikke skrevet noe før det, så da må du gå tilbake i tråden og se på AB koden. Anonymkode: bd8bb...63f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni #38 Del Skrevet 29. juni 15 hours ago, AnonymBruker said: Men da må det jo være noe galt med sprøytene? Når det hjelper å bytte sprøyten ? Skriver folk noe om dette? Anonymkode: d76fe...be9 Ikke noe feil med sprøyter eller medisin. Dette er en kjent bivirkning Anonymkode: 6e0f4...42c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni #39 Del Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nope, første innlegget er med. Har ikke skrevet noe før det, så da må du gå tilbake i tråden og se på AB koden. Anonymkode: bd8bb...63f Du fjerner jo alle de frekke setningene du startet hele dialogen med her nå, ig trekker kun ut det som virker konstruktivt. Jeg gir opp. Du vil ikke forstå mitt poeng med denne tråden. Håper du ikke finner noen andre på kvinneguiden du irriterer deg over. Er synd du ikke kan diskutere saklig, da dette er et diskusjonsforum... Anonymkode: d76fe...be9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni #40 Del Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du fjerner jo alle de frekke setningene du startet hele dialogen med her nå, ig trekker kun ut det som virker konstruktivt. Jeg gir opp. Du vil ikke forstå mitt poeng med denne tråden. Håper du ikke finner noen andre på kvinneguiden du irriterer deg over. Er synd du ikke kan diskutere saklig, da dette er et diskusjonsforum... Anonymkode: d76fe...be9 Poenget mitt består. Jeg skrev det var maten gjentatte ganger. Du valgte å se bort fra det og fremdeles trekke frem feil med sprøyten. Anonymkode: bd8bb...63f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå