Gå til innhold

Lukter råttent egg og kattedrit av rap og oppkast på dag 2 av wegovy


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har noen flere opplevd at dere i perioder blir VELDIG dårlig av wegovy, 1-2 døgn etter å ha satt dosen? I form av illeluktende rap som lukter RÅTTENT egg, kattedrit og gudene vet hva! Det starter med illeluktende rap, som utvikler seg til illeluktende oppkast og diaré i 1-2 døgn. Noen uker i strekk går det veldig fint å gå på wegowy. Men plutselig får jeg bivirkninger som ikke er til å holde ut. Når det skjer , så må jeg kaste pennen, og begynne på en ny. Da går det fint igjen. Jeg har prøvd å eksperimentere med om ulik oppbevaring av wegovywn kan være årsak til at den plutselig blir "dårlig". Har oppbevart den i både kjøleskap og romtemperatur.  Men ser ikke noe sammenheng.  Noen som opplever det samme som meg. Jeg snakker ikke om å bli bare litt uvel. Jeg blir sengeliggende, dehydrert og 100% ute av drift. Lukten av en rap henger igjen i rommet flere minutter etterp. Beklager detaljer... Men må dele for å vite om det er flere som opplever dette, og hva dere evt gjør for å ungå at det skjer?

Snakte med farmasøyt på apoteket i dag, de har ikke hørt om dette som en bivirkning. Men de anbefaler meg å levere sprøyter tilbake, med pakningsvedlegg, når jeg opplever dette på nytt. Så vil de sjekke opp mot leverandør om det er noe galt med noen av dosene... erfaringer noen ?

Anonymkode: d76fe...be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda flere brukere som sier det samme. Grupper på bla. Facebook

Anonymkode: 6e0f4...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt vanlige bivirkninger. Og lite informert farmasøyt syns jeg.

Anonymkode: 3461c...807

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er helt vanlige bivirkninger. Og lite informert farmasøyt syns jeg.

Anonymkode: 3461c...807

Men hvorfor hjelper det å bytte sprøyte ? Da må det vel være den det er noe galt med ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Joda flere brukere som sier det samme. Grupper på bla. Facebook

Anonymkode: 6e0f4...42c

Men da må det jo være noe galt med sprøytene? Når det hjelper å bytte sprøyten ? Skriver folk noe om dette?

Anonymkode: d76fe...be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Men da må det jo være noe galt med sprøytene? Når det hjelper å bytte sprøyten ? Skriver folk noe om dette?

Anonymkode: d76fe...be9

Ingenting galt med sprøytene. Dette er vanlige bivirkninger som står i pakningsvedlegget. 
LES DET!


Si meg, bruker du sprøyten uten oppfølging fra lege? Du virker jo fullstendig kunnskapsløs om en medisin du tar. 
 

 

Anonymkode: bd8bb...63f

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Iast skrev (8 timer siden):

Men hvorfor hjelper det å bytte sprøyte ? Da må det vel være den det er noe galt med ?

Det hjelper ikke, det er en reaksjon på maten man man spiser mens en går på sprøyten. 
 

Er det ingen som har hørt om Google før? Herlighet. 

Anonymkode: bd8bb...63f

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ingenting galt med sprøytene. Dette er vanlige bivirkninger som står i pakningsvedlegget. 
LES DET!


Si meg, bruker du sprøyten uten oppfølging fra lege? Du virker jo fullstendig kunnskapsløs om en medisin du tar. 
 

 

Anonymkode: bd8bb...63f

Si meg, bruker du Internett uten oppfølging fra foreldrene dine? Hvorfor er du så ufin og nebbete ?

Dette er mitt første innlegg på kvinneguiden.  Og jeg forstår nå hvorfor folk snakket ned om forumene her inne, når man har sånne usaklige (ikke)medmennesker som deg her inne. SELVFØLGELIG får jeg oppfølging av lege. Og selvfølgelig vet vi alle at det kan være en bivirkning med eggrap osv. MEN , disse pleier å gå over med tid osv. DET som faktisk er spesielt i min sak er at det kun skjer med bestemte penner. Når jeg bytter til ny penn , så blir der INGEN symptomer. Jeg har forsøkt å ta vare på pennene jeg blir dårlig av , for så å ta den igjen etter ett par uker. Og det samme skjer da på nytt. Så mitt genuine spørsmål (ikke idiotiske som du skal det til) er om det er noen av sprøytene det kan skje noe galt meg. Jeg har brukt sprøyten fast i over 1 år. Og det har gått mange mnd uten bivirkninger, men når den "dårlige sprøyta" plutselig dukker opp, så skjer det igjen. Jeg vil påstå at det er noe feil med enkelte sprøyter, og at det er kjedelig å kaste så dyre medisiner man har betalt for selv. Jeg gjentar: Når dette skjer, prøver jeg ny sprøyte i mellom for å se om det går bra da. Og da opplever jeg IKKE at jeg blir dårlig. Men så fort jeg går tilbake på den jeg har fått reaksjon på så blir jeg SKAMDÅRLIG.

 

Anonymkode: d76fe...be9

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det hjelper ikke, det er en reaksjon på maten man man spiser mens en går på sprøyten. 
 

Er det ingen som har hørt om Google før? Herlighet. 

Anonymkode: bd8bb...63f

Hørt om sinnemestring før? Lea kommentaren min lenger ned. Så skjønner du hva jeg spør om !!! 

Anonymkode: d76fe...be9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Si meg, bruker du Internett uten oppfølging fra foreldrene dine? Hvorfor er du så ufin og nebbete ?

Dette er mitt første innlegg på kvinneguiden.  Og jeg forstår nå hvorfor folk snakket ned om forumene her inne, når man har sånne usaklige (ikke)medmennesker som deg her inne. SELVFØLGELIG får jeg oppfølging av lege. Og selvfølgelig vet vi alle at det kan være en bivirkning med eggrap osv. MEN , disse pleier å gå over med tid osv. DET som faktisk er spesielt i min sak er at det kun skjer med bestemte penner. Når jeg bytter til ny penn , så blir der INGEN symptomer. Jeg har forsøkt å ta vare på pennene jeg blir dårlig av , for så å ta den igjen etter ett par uker. Og det samme skjer da på nytt. Så mitt genuine spørsmål (ikke idiotiske som du skal det til) er om det er noen av sprøytene det kan skje noe galt meg. Jeg har brukt sprøyten fast i over 1 år. Og det har gått mange mnd uten bivirkninger, men når den "dårlige sprøyta" plutselig dukker opp, så skjer det igjen. Jeg vil påstå at det er noe feil med enkelte sprøyter, og at det er kjedelig å kaste så dyre medisiner man har betalt for selv. Jeg gjentar: Når dette skjer, prøver jeg ny sprøyte i mellom for å se om det går bra da. Og da opplever jeg IKKE at jeg blir dårlig. Men så fort jeg går tilbake på den jeg har fått reaksjon på så blir jeg SKAMDÅRLIG.

 

Anonymkode: d76fe...be9

Igjen, det er kroppen som reagerer på maten du spiser pga sprøyten. Det er ingenting feil med sprøytene. 

Stor sett alle som bruker sprøyten får disse reaksjonene, de kommer i tide og utide basert på mageinnholdet.

Anonymkode: bd8bb...63f

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det handler noe som helst om at du oppbevarer medisin feil så den blir "dårlig". Og det at de på apoteket ikke har hørt om det som bivirkning kan jeg delvis skjønne. Akkurat det du beskriver er kanskje ikke listet som noe bivirkning nei. Men det trengs ikke mange sekunder for å google og se at det er faktisk velkjent at bruk av wegovy og lignende gir gastrointestinale plager hos mange i form av mer luft, mageknip/magesmerter, følelse av kvalme, sure oppstøt og diare.

Anonymkode: d276e...0bb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Tror ikke det handler noe som helst om at du oppbevarer medisin feil så den blir "dårlig". Og det at de på apoteket ikke har hørt om det som bivirkning kan jeg delvis skjønne. Akkurat det du beskriver er kanskje ikke listet som noe bivirkning nei. Men det trengs ikke mange sekunder for å google og se at det er faktisk velkjent at bruk av wegovy og lignende gir gastrointestinale plager hos mange i form av mer luft, mageknip/magesmerter, følelse av kvalme, sure oppstøt og diare.

Anonymkode: d276e...0bb

Takk for fint svar 😊

Anonymkode: d76fe...be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne som har brukt wegovy i 1 år nå, og hun har av og til slike bivirkninger. Da ligger hun et par dager med oppkast/diare og er skikkelig dårlig. Hun tror det har noe å gjøre med syklus og påvirkning av hormoner. «Eggrap» kan skyldes for mye mat, feit mat eller at du er forstoppet?

Anonymkode: 89b65...370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har en venninne som har brukt wegovy i 1 år nå, og hun har av og til slike bivirkninger. Da ligger hun et par dager med oppkast/diare og er skikkelig dårlig. Hun tror det har noe å gjøre med syklus og påvirkning av hormoner. «Eggrap» kan skyldes for mye mat, feit mat eller at du er forstoppet?

Anonymkode: 89b65...370

Ååå. Takk for svar. Jeg er veldig mye forstoppet i perioder. Skal faktisk se om det er noen sammenheng med om det er da jeg får disse reaksjonene.  Takk for tips. Er helt uutholdelig de gangene det skjer. Det er 100ganger værre enn den verste spysyken. For lukten av rap og oppkast er så ufattelig vond , at det finnes ikke ord i ordboken nok til å beskrive ubehaget når det skjer. Kunne du spurt venninnen din om hum blir dårlig på resten av hele den pennen ? Eller om det hjelper å begynne på en ny? For jeg har nemlig merket at jeg får ikke det på nytt visst jeg kaster den "dårlige " sprøyta. Jeg vil bare sjekke om flere kan se en sammenheng der.

Anonymkode: d76fe...be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ikke på wegovy, men har du prøvd å skrive dagbok over alt du spiser, kanskje noe vil utmerke seg som en fellesnevner når du blir så dårlig? 

Anonymkode: 6e9b3...f8b

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ååå. Takk for svar. Jeg er veldig mye forstoppet i perioder. Skal faktisk se om det er noen sammenheng med om det er da jeg får disse reaksjonene.  Takk for tips. Er helt uutholdelig de gangene det skjer. Det er 100ganger værre enn den verste spysyken. For lukten av rap og oppkast er så ufattelig vond , at det finnes ikke ord i ordboken nok til å beskrive ubehaget når det skjer. Kunne du spurt venninnen din om hum blir dårlig på resten av hele den pennen ? Eller om det hjelper å begynne på en ny? For jeg har nemlig merket at jeg får ikke det på nytt visst jeg kaster den "dårlige " sprøyta. Jeg vil bare sjekke om flere kan se en sammenheng der.

Anonymkode: d76fe...be9

Ringte og spurte hun😄 og hun har bare fortsatt på samme sprøyten, det pleier å gi seg når magen er blitt helt tømt👍🏼 Hun sa at det var noe mat som hun ikke tålte lenger etter å ha startet på sprøytene, da spesielt fet mat, chips og nøtter.

Anonymkode: 89b65...370

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Ååå. Takk for svar. Jeg er veldig mye forstoppet i perioder. Skal faktisk se om det er noen sammenheng med om det er da jeg får disse reaksjonene.  Takk for tips. Er helt uutholdelig de gangene det skjer. Det er 100ganger værre enn den verste spysyken. For lukten av rap og oppkast er så ufattelig vond , at det finnes ikke ord i ordboken nok til å beskrive ubehaget når det skjer. Kunne du spurt venninnen din om hum blir dårlig på resten av hele den pennen ? Eller om det hjelper å begynne på en ny? For jeg har nemlig merket at jeg får ikke det på nytt visst jeg kaster den "dårlige " sprøyta. Jeg vil bare sjekke om flere kan se en sammenheng der.

Anonymkode: d76fe...be9

Sprøyten er ikke problemet, det du spiser er problemet.

Jeg kunne gitt deg løsningen som fungerte for meg, jeg har gått  og går fremdeles på Wegovy i 3 år, men du er så frekk i svaret ditt til meg at jeg lar være. Du tror det er sprøyten, men du er ikke villig til å høre at det IKKE er sprøyten. Da får du jo bare kaste tusenvis av kroner ut vinduet ved å kaste sprøyten fortsatt.:filer:

Anonymkode: bd8bb...63f

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten ikke på kun Wegovy i 3 år, men Ozempic først og deretter Wegovy om noen velger å henge seg opp i det.

Anonymkode: bd8bb...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd dette. Første gang var det oppkast og diaré i 3 døgn, jeg ringte til slutt legevakten og gråt fordi jeg ikke holdt ut mer. Fikk komme inn og fikk kvalmestillende og noe for å stoppe diaréen, men var altså nede for telling en uke i strekk. Neste gang var jeg syk i ett døgn. Helt ekstrem oppkast og diaré da også, kunne nesten ikke bevege meg eller snakke uten at jeg kastet opp. Men denne gangen ga det seg heldigvis raskere.

Begge gangene er jeg helt sikker på at det er noe jeg har spist som har utløst det. Jeg har bare fortsatt på samme sprøyte uten at jeg har blitt dårlig av det. Disse episodene skjedde med ca ett års mellomrom. 

Kjente at jeg holdt på å bli litt dårlig en annen gang også, begynnende eggerap og litt rar i magen. Da kjørte jeg på med masse vann, dadler og annet som kunne få litt fart på magen, og greide å unngå det. Mulig det var tilfeldig, men jeg er hvertfall opptatt av å få god bevegelse i magen for å unngå å bli syk. 

Anonymkode: c699d...e12

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Sprøyten er ikke problemet, det du spiser er problemet.

Jeg kunne gitt deg løsningen som fungerte for meg, jeg har gått  og går fremdeles på Wegovy i 3 år, men du er så frekk i svaret ditt til meg at jeg lar være. Du tror det er sprøyten, men du er ikke villig til å høre at det IKKE er sprøyten. Da får du jo bare kaste tusenvis av kroner ut vinduet ved å kaste sprøyten fortsatt.:filer:

Anonymkode: bd8bb...63f

Du må jo ha store problemer med å se din egen tilnærming tik folk ? De nedlatende svarene dine, nebbingen og din nedverdigende måte å svare på, appellerer ikke akkurat til en god dialog. Gå litt i deg selv, så ser du nok at du kan komme frem til samme poeng, uten å være så ufin. 

Selvfølgelig er jeg villig til å høre at det ikke er sprøyten, men jeg må jo få dele min erfaring med at dersom dette skjer , så merker jeg at ved å bytte til ny sprøyte ved neste dosering, så går det fint. Men dersom jeg bruker den sprøyten der jeg fikk reaksjon igjen, så slår det IKKE feil: 1-2 døgn etter stikk= alle de grusomme bivirkningene kommer igjen. Det er vel litt merkelig, syns du ikke ? Dersom det er virkestoffet jeg reagerer på så burde det jo skje uansett hvilken sprøyten. Jeg kan feks ta 2 doser fra en sprøyte= kaster opp. Neste dosering velger jeg en ny sprøyte. Da er jeg helt fin. Så prøvet jeg den "gamle" igjen, og da spyr jeg på nytt. Går tilbake til den andre, og da går det fint. Skjønner du hvorfor jeg stiller spørsmålstegn til om det kan være noe relatert til noen av sprøytene? Feks oppbevaring, produksjonsfeil osv. Du trenger ikke å være enig med meg, ei heller ufin. 

At du ikke vil dele dine tips , sier mer om deg som person. Du straffer ikke meg, du synker bare veldig lavt som et medmenneske med den holdningen.  

Anonymkode: d76fe...be9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...