Gå til innhold

Vi kranglet over en mulig graviditet og nå oppfører han som om ingenting har skjedd.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg ville tatt  ny test regelmessig, typ hver andre dag, frem til mensen kommer / positiv test. 

Anonymkode: 48d61...538

Skal kjøpe en ny en i dag, men tror jeg venter med å ta den til mandag. Er helt krise om den er positiv. Dersom den er positiv på mandag kan jeg bestille akutt time hos fastlegen rett etterpå. Den var uansett negativ på onsdag, og sannsynligvis vil den ikke vise noe annet i dag så fort etter forrige test. Er en stor påkjenning å ta en test, og det orker jeg ikke å gå igjennom det en gang til akkurat nå, for å så måtte vente helt til mandag for å snakke med legen min. 

Anonymkode: c921e...807

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men det må jo bety at selv om du sier at du ikke vil ha flere barn, så vil du ha barn hvis uhellet først er ute. Dette er ikke helt det dere var enige om.

Anonymkode: 9e974...752

Det er få spørsmål som er så endelige som spørsmålet om abort eller ikke. Man kan aldri garantere for hva man gjør i et slikt fremtidig dilemma. Det må alle mennesker være klar over - ikke minst respektere. 

Eneste man kan gjøre om man føler seg sikker på egen avgjørelse er å avstå fra sex eller bruke prevensjon/sterilisere seg.

Når mannen ikke har gjort det, så kan han heller ikke holde det mot kvinnen at hun har handlet likt som ham selv.

Noe annet er jo vanvittig dobbeltmoralsk. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skal kjøpe en ny en i dag, men tror jeg venter med å ta den til mandag. Er helt krise om den er positiv. Dersom den er positiv på mandag kan jeg bestille akutt time hos fastlegen rett etterpå. Den var uansett negativ på onsdag, og sannsynligvis vil den ikke vise noe annet i dag så fort etter forrige test. Er en stor påkjenning å ta en test, og det orker jeg ikke å gå igjennom det en gang til akkurat nå, for å så måtte vente helt til mandag for å snakke med legen min. 

Sender deg mange klemmer og tanker ❤️ Håper du klarer å stå noenlunde godt i uvisshet gjennom helgen. Og skulle det vise seg at du er gravid, ta også kontakt med Amathea for å lufte tankene før du tar en avgjørelse ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men det må jo bety at selv om du sier at du ikke vil ha flere barn, så vil du ha barn hvis uhellet først er ute. Dette er ikke helt det dere var enige om.

Anonymkode: 9e974...752

Å ikke ønske seg flere barn er ikke ensbetydende med at man vil ta abort. Jeg dømmer ikke de som gjør det, men tror ikke jeg ville klart å gjennomføre det.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåbærrips skrev (39 minutter siden):

Slutt å vær så uintelligent. Eneste jeg sier er at avogtil kan det være lurt å vente før man snakker. Dette sier vi til mannfolk hele tiden her inne, tenk før du snakker. Når det er sagt så er jeg enig med de som sier mannen er dust i hodet

Flott hersketeknikk der🕺🏼

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han beviste vel for deg at han absolutt ikke vil ha flere barn. Han fikk panikk,noe jeg kan forstå. Det jeg ikke forstår er at han gambler med prevensjon,hvilket du også gjør. Sett inn en spiral uten hormoner hvis du ikke tåler det. 

Anonymkode: 3663a...d72

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er ikke en mann men en voksen snørr valp.

Men for å formulere meg litt mer saklig. Dette er en mann du nå vet du ikke kan stole på. Kan du leve med en mann du ikke kan stole på. Det kunne ikke jeg gjort.

Anonymkode: 249d1...cfd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Fordi jeg ikke er 100 % sikker på at jeg ikke vil ha flere barn om noen år. Det er også et inngrep som er mye enklere for menn å gjennomføre og eventuelt reversere. Ønsker ikke flere barn nå, men vet jo ikke hva jeg ønsker flere år frem i tid. 

Men er dette forholdet midlertidig for deg da,siden han ikke ønsker flere barn?

Anonymkode: 3663a...d72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjertmeis skrev (1 minutt siden):

Sender deg mange klemmer og tanker ❤️ Håper du klarer å stå noenlunde godt i uvisshet gjennom helgen. Og skulle det vise seg at du er gravid, ta også kontakt med Amathea for å lufte tankene før du tar en avgjørelse ❤️ 

Takk ❤️ Har vært hos Amathea før, under forrige graviditet og barseltid 🙂 de er veldig fine, men satser på at jeg ikke trenger det. 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg og han jeg er sammen med hadde en heftig diskusjon for noen dager siden. Mensen min er forsinket, og vi fryktet at jeg kanskje var gravid siden jeg nesten alltid er regelmessig. Tok en graviditetstest dagen etter og den var heldigvis negativt. Jeg kan ikke gå på vanlig prevensjon og vi bruker kondom ved behov (rundt eggløsning). 

Han vil ikke bli far igjen (vi har begge barn fra tidligere forhold). Jeg ønsker meg heller ikke flere barn, men tror ikke jeg hadde klart å gjennomføre en abort. 

Jeg var kjempe fortvilet når jeg skjønte at jeg hadde gått over tiden og gruet meg for å si det for han. Håpte at han skulle ta det med fatning siden det tross alt var stor sannsynlighet for at jeg ikke var gravid. Han var alt annet enn rolig. Det første han sa var at jeg måtte ta abort dersom det skulle vise seg at jeg var gravid. Når jeg sa at jeg ikke visste om jeg ville klare å gjennomføre et slik inngrep. Svarte han bare: "Du tuller nå sant?" Skal ikke brette ut hele krangelen her men det endte med at han dro hjem til seg selv og svarte ikke når jeg ringte eller sendte meldinger. Visste fra før at han har sterke meninger om damer som får barn med uvitende menn, og som "lurer" til seg 18 år med barnebidrag, men denne situasjonen kan ikke sammenlignes med det. 

Testen var som sagt negativ og nå oppfører han seg som om ingenting har skjedd. Han har beklaget for at han dro avgårde på den måten, og han tenker tydeligvis ikke mer på dette. Jeg er fortsatt såret over reaksjonen hans. Følte meg så forlatt den kvelden og gråt mye. Skjønner at han ble stresset, men jeg er jo ikke gravid en gang. Følte bare at min mening ikke betydde noe for han og fikk inntrykk av at dersom jeg hadde vært gravid og beholdt, så hadde det vært over mellom oss. 

Alt dette bare fordi jeg er sen 😖 helt på trynet at en situasjon vi ikke en gang er i skal ødelegge så mye. Overreagerer jeg på hans reaksjon? 

Mannen din må enten sterilisere seg, bruke kondom hver gang, eller avstå fra samleie.

Han er en komplett idiot

Anonymkode: 0e56b...5f9

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.6.2024 den 12.16):

Håper det går bra med deg, ts! Enig med de som skriver at uansett reell graviditet eller ei så har du lært noe om mannen din, hvordan han håndterer potensielle kriser i forholdet, og i hvilken grad han evner å være en støtte for deg når du trenger det. Håper han innser at han har  oppført seg svært ugreit og gjør en ordentlig innsats for å reparere tilliten mellom dere!

Anonymkode: 3ce28...6c2

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Håper det går bra med deg, ts! Enig med de som skriver at uansett reell graviditet eller ei så har du lært noe om mannen din, hvordan han håndterer potensielle kriser i forholdet, og i hvilken grad han evner å være en støtte for deg når du trenger det. Håper han innser at han har  oppført seg svært ugreit og gjør en ordentlig innsats for å reparere tilliten mellom dere!

Anonymkode: 3ce28...6c2

Var heldigvis ikke gravid. Fikk mensen natt til mandag (over en uke forsinket) så slapp å ta ny test. Er utrolig lettet, men blør mye mer enn vanlig. Så er tydeligvis i litt hormell ubalanse. Revurderer forholdet vårt og tror det er på tide at jeg innser at vi ikke er ment for hverandre. Dette er ikke det eneste negative som har skjedd mellom oss. Er fortsatt glad i han på tross av alt, men dette funker ikke. Han kommer aldri til å forandre seg. 

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...