Gå til innhold

Vi kranglet over en mulig graviditet og nå oppfører han som om ingenting har skjedd.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Han vil ikke ha barn - men velger bevisst å ha sex uten beskyttelse med deg.

Han vet at han har ubeskyttet sex med deg - men mener at hvis du ikke tar abort så er du blant de kvinner som "lurer menn til å få barn mot sin vilje".

I tillegg behandler han deg respektløst, han bruker hersketeknikker.

Han oppfører seg som en umoden drittsekk.

I tillegg forteller du han ved flere andre tilfeller har "tråkket veldig feil".

Dette er en mann som ikke respekterer deg, en mann du vet du ikke kan stole på i en krise.

Og på toppen av alt later han så som ingenting, og har vel også planlagt å fortsette å ha ubeskyttet sex med deg videre.

Og da har dere oppskriften på hvordan gjøre deg gravid - så kommer han igjen til å rase over at du har lurt ham. Og slik går no dagan og ukan og åra...

Anonymkode: c3c37...591

Han sa ikke noe om at jeg hadde lurt han på noen måte. Det jeg skrev angående kvinner som lurer uvitende menn er noe han har sagt tidligere før dette skjedde. Han mener også at menn bør slippe å betale bidrag i enkelte tilfeller (fordi de ikke samme mulighet til å velge abort slik kvinner har). Dette visste jeg fra før. Var ikke uten grunn at jeg gruet meg for å si noe, men jeg klarte ikke å late som ingenting når jeg oppdaget at mensen var sen. Tror han tok det som en selvfølge at jeg ville tatt abort i en slik situasjon, siden han vet at jeg ikke ønsker meg flere barn. Det var nok det som satt han mest ut.

Anonymkode: c921e...807

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror faktisk en situasjon som dette, hvor han viser sin sanne side og hvordan han reagerer under stress, ville vært det som fikk meg til å gjøre det slutt. Nå er du ikke gravid, så dette er jo ikke en problemstilling, men hans reaksjon og behandling av deg, viser hva du har å forholde deg til, resten av deres forhold. 

Anonymkode: aec6b...9be

  • Liker 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror faktisk en situasjon som dette, hvor han viser sin sanne side og hvordan han reagerer under stress, ville vært det som fikk meg til å gjøre det slutt. Nå er du ikke gravid, så dette er jo ikke en problemstilling, men hans reaksjon og behandling av deg, viser hva du har å forholde deg til, resten av deres forhold. 

Anonymkode: aec6b...9be

Enig. Dette var en aldri så liten stresstest på forholdet - og den faila han så da sang.

Anonymkode: 6d4fd...67c

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke tåler hormonprevensjon bør du bruke kobberspiral eller pessar med sæddrepende krem. Det er uansvarlig av dere begge å ha sex uten prevensjon, for eggløsning kan faktisk plutselig skje på et annet tidspunkt enn "midt i syklus" og når man da ikke ønsker barn må man ta ansvar for å bruke prevensjon hele tiden. 

Reaksjonen hans er selvsagt helt idiotisk uansett da. Han er like ansvarlig for å bruke prevensjon om han ikke vil ha barn.

Anonymkode: 7b4d7...bff

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fikk du en virkelighetssjekk. Den må du ta fatt i. For dette viser hvordan han vil behandle deg når du er i en sårbar situasjon. Nå later han som ingenting?....to veldig røde flagg. Ikke overse dem

Anonymkode: 6daa5...48a

  • Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar deg, det hørtes vanskelig ut ❤️ hadde og blitt veldig skuffet av denne reaksjonen. 

Selv ble jeg ble gravid to ganger med sameie seks dager før eggløsning. Har følgt min syklus over mange år og ved flere anledninger har eggløsningen plutselig kommet tidligere, særlig ved sykdom. Vi hadde allerede en avtale om at hvis vi ble gravide var barnet både ønsket. Da vi var ferdig med barn sterilisert min mann seg. Gikk kjempe fint! 

 

Anonymkode: d1a75...2ef

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

HUN må være mer forsiktig fordi DE ikke ønsker flere barn?  Vel, ansvaret er like mye hans, selv om avgjørelsesbyrden til syvende og sist ligger på henne. Og bænettopp fordi hun tar avgjørelsen, innebærer hans ansvar å være støtte for henne i valget. 

Og nei, man kan ikke bli gravid utenom eggløsning. Det er umulig. Vinduet er kun ca 1 døgn i hver periode (som normalt er 28-30 dager). Men selve eggløsningen kan komme litt tidligere eller litt sener enn forventet, og spermen kan leve i noen dager. Men graviditet uten eggløsning høres mer ut som jomfrufødsel enn noe annet.

Anonymkode: 48d61...538

Sædceller kan leve i en uke, så ubeskyttet sex en uke før eggløsning kan føre til graviditet.

 

Anonymkode: c3c37...591

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg og han jeg er sammen med hadde en heftig diskusjon for noen dager siden. Mensen min er forsinket, og vi fryktet at jeg kanskje var gravid siden jeg nesten alltid er regelmessig. Tok en graviditetstest dagen etter og den var heldigvis negativt. Jeg kan ikke gå på vanlig prevensjon og vi bruker kondom ved behov (rundt eggløsning). 

Han vil ikke bli far igjen (vi har begge barn fra tidligere forhold). Jeg ønsker meg heller ikke flere barn, men tror ikke jeg hadde klart å gjennomføre en abort. 

Jeg var kjempe fortvilet når jeg skjønte at jeg hadde gått over tiden og gruet meg for å si det for han. Håpte at han skulle ta det med fatning siden det tross alt var stor sannsynlighet for at jeg ikke var gravid. Han var alt annet enn rolig. Det første han sa var at jeg måtte ta abort dersom det skulle vise seg at jeg var gravid. Når jeg sa at jeg ikke visste om jeg ville klare å gjennomføre et slik inngrep. Svarte han bare: "Du tuller nå sant?" Skal ikke brette ut hele krangelen her men det endte med at han dro hjem til seg selv og svarte ikke når jeg ringte eller sendte meldinger. Visste fra før at han har sterke meninger om damer som får barn med uvitende menn, og som "lurer" til seg 18 år med barnebidrag, men denne situasjonen kan ikke sammenlignes med det. 

Testen var som sagt negativ og nå oppfører han seg som om ingenting har skjedd. Han har beklaget for at han dro avgårde på den måten, og han tenker tydeligvis ikke mer på dette. Jeg er fortsatt såret over reaksjonen hans. Følte meg så forlatt den kvelden og gråt mye. Skjønner at han ble stresset, men jeg er jo ikke gravid en gang. Følte bare at min mening ikke betydde noe for han og fikk inntrykk av at dersom jeg hadde vært gravid og beholdt, så hadde det vært over mellom oss. 

Alt dette bare fordi jeg er sen 😖 helt på trynet at en situasjon vi ikke en gang er i skal ødelegge så mye. Overreagerer jeg på hans reaksjon? 

Anonymkode: c921e...807

Nå vet du hva som skjer hvis du faktisk blir gravid ved et uhell. Så lenge dere har sex er det mulig (om enn lite sannsynlig) at du kan komme i denne situasjonen igjen. Er det verdt det, eller ikke?

Ingen er perfekte, og ingen forhold er perfekte. Noe må man tåle, og noe kan man ikke tåle å leve med. Hvor går grensen for deg når du vet dette om han? Hvis du vil fortsette bør dere snakke om hvordan dere skal håndtere det hvis du faktisk blir gravid.

Anonymkode: f2e2c...4b6

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Han sa ikke noe om at jeg hadde lurt han på noen måte. Det jeg skrev angående kvinner som lurer uvitende menn er noe han har sagt tidligere før dette skjedde. Han mener også at menn bør slippe å betale bidrag i enkelte tilfeller (fordi de ikke samme mulighet til å velge abort slik kvinner har). Dette visste jeg fra før. Var ikke uten grunn at jeg gruet meg for å si noe, men jeg klarte ikke å late som ingenting når jeg oppdaget at mensen var sen. Tror han tok det som en selvfølge at jeg ville tatt abort i en slik situasjon, siden han vet at jeg ikke ønsker meg flere barn. Det var nok det som satt han mest ut.

Anonymkode: c921e...807

Som en annen skriver, han har strøket på stresstesten av forholdet og avslørt sine store røde flagg.

Han tar ikke ansvar for å sikre at han ikke gjør deg gravid, selv om han selv ikke ønsker barn.

Han vil ikke bli far, men har ubeskyttet sex, og nekter å sterilisere seg.

Han møter deg i krise med taushet og ignorering, for deretter å late som ingenting.

Mest trolig vil han også føle at han bør slippe å betale bidrag om du skulle bli gravid neste gang han har ubeskyttet sex med deg, eller kondomet sprekker.

Dette forholdet er allerede et sakte togkrasj, det har allerede sporet delvis av. Og avsporede tog kommer sjeldent opp igjen når jernbaneskinnene er ødelagt...

Dere kan jo alltids fortsette å late som ingenting, begge to, og late som om alt nå er fint igjen. Men da vil dere en dag krasje.

Anonymkode: c3c37...591

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror forholdet vil gå sin skjeve gang til han svikter deg på noe veldig alvorlig, og sannsynligvis når du trenger han som mest. Folk som svikter endrer seg ikke...og det er alltid varselskudd der man lukket øynene og gikk videre. Du har fått noen nå...

Du kan ikke stole på han. Du må ta dine forhåndsregler og vite at han VIL svikte. 

Anonymkode: 6daa5...48a

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var faktisk nylig i en lignende situasjon. Typen min som ikke er klar for barn og vi bor ikke sammen en gang, fikk litt hetta, og begynte å tenke på alt praktisk og sa "Jeg elsker deg, vi finner ut av det". Grunnen til at jeg sier det, er for å si at folk kan reagere forskjellig. 

Og en ting er hvordan han reagerer der og da, noe annet er at han ikke vil snakke om det etterpå. Om min hadde reagert som deg tror jeg ikke at jeg ville ønsket et forhold lenger, særlig siden han ikke bare steriliserer seg. 

Anonymkode: b7c66...237

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når du klarer å pule og du ikke vil ha barn og uhellet skjer selv om man har brukt prevensjon hva er da logikken i at du ikke klarer å ta abort?

Hva er logikken i det? 

Det er vel informasjon du burde fortelle alle du skal ligge med i fremtiden slik at de har noe helt konkret å forholde seg til. 

Anonymkode: db740...3a9

Hvor er din logikk? Hvorfor skal det at man klarer å ha sex uten å ønske barn, gjøre at man klarer å ta abort? 🤔

Mange som har tenkt å ta abort om de blir gravide, opplever at de ikke klarer det når det først skjer også. Man kan aldri forvente at noen skal ta abort. Har man sex, så risikerer man å få barn. Den eneste sikre måten for en mann å unngå barn på, er å ikke ha sex. Det er det konkrete folk har å forholde seg til. 

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med resten her, denne mannen har vist hva slags mann han er, og det er ikke en god mann. 

Anonymkode: 34299...f52

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Testen var som sagt negativ og nå oppfører han seg som om ingenting har skjedd. Han har beklaget for at han dro avgårde på den måten, og han tenker tydeligvis ikke mer på dette. Jeg er fortsatt såret over reaksjonen hans

Hvor lenge skal man gnåle på ting da? Ingenting skjedde, han beklaget og saken er ute av verden for ham. 

Kanskje dere burde revurdere hele forholdet? 

Anonymkode: 83025...cf3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Han sa ikke noe om at jeg hadde lurt han på noen måte. Det jeg skrev angående kvinner som lurer uvitende menn er noe han har sagt tidligere før dette skjedde. Han mener også at menn bør slippe å betale bidrag i enkelte tilfeller (fordi de ikke samme mulighet til å velge abort slik kvinner har). Dette visste jeg fra før. Var ikke uten grunn at jeg gruet meg for å si noe, men jeg klarte ikke å late som ingenting når jeg oppdaget at mensen var sen. Tror han tok det som en selvfølge at jeg ville tatt abort i en slik situasjon, siden han vet at jeg ikke ønsker meg flere barn. Det var nok det som satt han mest ut.

Anonymkode: c921e...807

Angående hans meninger er jeg helt enig med mannen din. 

Men du hadde jo ikke lurt han, var er uhell da var det vel ikke så farlig å snakke med han. Så sant du føler deg trygg på han da. 

Men du ønsket deg jo ikke barn selv, så skjønner ikke helt hvorfor du blir helt på tuppa av dette.. 

Anonymkode: 80b08...a70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk forteller deg hvem de er, så må du høre etter.

Anonymkode: fc833...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette bør være en oppvåkning for han å.  Enten at han sterilisere seg eller gjør det slutt med deg.

Anonymkode: 28727...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg og han jeg er sammen med hadde en heftig diskusjon for noen dager siden. Mensen min er forsinket, og vi fryktet at jeg kanskje var gravid siden jeg nesten alltid er regelmessig. Tok en graviditetstest dagen etter og den var heldigvis negativt. Jeg kan ikke gå på vanlig prevensjon og vi bruker kondom ved behov (rundt eggløsning). 

Han vil ikke bli far igjen (vi har begge barn fra tidligere forhold). Jeg ønsker meg heller ikke flere barn, men tror ikke jeg hadde klart å gjennomføre en abort. 

Jeg var kjempe fortvilet når jeg skjønte at jeg hadde gått over tiden og gruet meg for å si det for han. Håpte at han skulle ta det med fatning siden det tross alt var stor sannsynlighet for at jeg ikke var gravid. Han var alt annet enn rolig. Det første han sa var at jeg måtte ta abort dersom det skulle vise seg at jeg var gravid. Når jeg sa at jeg ikke visste om jeg ville klare å gjennomføre et slik inngrep. Svarte han bare: "Du tuller nå sant?" Skal ikke brette ut hele krangelen her men det endte med at han dro hjem til seg selv og svarte ikke når jeg ringte eller sendte meldinger. Visste fra før at han har sterke meninger om damer som får barn med uvitende menn, og som "lurer" til seg 18 år med barnebidrag, men denne situasjonen kan ikke sammenlignes med det. 

Testen var som sagt negativ og nå oppfører han seg som om ingenting har skjedd. Han har beklaget for at han dro avgårde på den måten, og han tenker tydeligvis ikke mer på dette. Jeg er fortsatt såret over reaksjonen hans. Følte meg så forlatt den kvelden og gråt mye. Skjønner at han ble stresset, men jeg er jo ikke gravid en gang. Følte bare at min mening ikke betydde noe for han og fikk inntrykk av at dersom jeg hadde vært gravid og beholdt, så hadde det vært over mellom oss. 

Alt dette bare fordi jeg er sen 😖 helt på trynet at en situasjon vi ikke en gang er i skal ødelegge så mye. Overreagerer jeg på hans reaksjon? 

Anonymkode: c921e...807

Hvorfor sier du noe i det hele tatt uten å ha tatt en test. Særlig om du vet det ikke er ønsket. Hadde du gjort det hadde dere unngått en diskusjon 

Anonymkode: 16bcc...140

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Sædceller kan leve i en uke, så ubeskyttet sex en uke før eggløsning kan føre til graviditet.

 

Anonymkode: c3c37...591

Det var jo også det jeg sa. At spennende kan leve i flere dager. 

Jeg svarte personen som hevdet man kunne bli gravid utenom eggløsning. Det er faktisk umulig. 

Anonymkode: 48d61...538

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening er at dere er like lite smarte begge to, ingen av dere ønsker barn - men har likevel sex uten prevensjon bortsett fra rundt eggløsning.
Om dere ikke ønsker flere barn så får dere begge ta ansvar rundt det.

Ja, han oppførte seg som en dust - men det unnskylder heller ikke at dere ikke bruker hodet resten av tiden dere har sex.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...