Gå til innhold

Flere her som liker regnvær bedre en sol og varme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

skreppamedleppa skrev (4 timer siden):

Jeg elsker sommeren som er den beste tiden.

*snip*

Og ja når noen klager på det en selv liker best så er ikke det så innmari gøy. Enten noen er en grinch når du selv liker julen, noen hater solen når du selv elsker solen, noen er sur fordi det er høst når de selv har lyst på vår... Dette tror jeg alle forstår. Å høre folk klage og er lei seg for noe du selv mener er godt og deilig  og du har gledet deg til er ikke så utrolig kjekt. Og kanskje spesielt når du har gledet deg til i 9 måneder og det faktisk bare er kanskje max 15 dager i året med gode deilige sommertempraturer og så skal noen mase om at de elsker høst og regn lave temperaturer? Nei, ikke så veldig kjekt. Igjen: deres (høst og vinter) menneskene sin tur kommer.  Men nå er det sommer, den aller beste tiden. Og så kommer deres tid om en stund. 

 

Det er ikke nødvendigvis høst en lengter til. Sommerregn er noe annet. Varmt så en ikke hutrer og fryser, og samtidig lyse kvelder og styrtregn. Jeg lengter til sene kvelder, og sommeren, og jeg er glad i sola, og jeg unner jo alle sola, og samtidig når det kommer høljregn synes jeg det er deilig sommervær. Noe helt annet enn høst. 

Er jo mye det samme jeg selv hører, når det nå blir regndager om sommer så sutrer folk og klager på det jeg har gledet meg til, så det må jo nesten gå begge veier siden du har så mange tanker om det. Ingen velger jo været uansett, og det beste er jo å kunne finne noe fint med hva enn det er, selv om en har sine preferanser. 

Det eneste jeg virkelig ikke finner noe fint med er sørpe :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg elsker at det regner om sommeren, men det er ikke så mange som forstår det akkurat. Jeg sliter i varmen, blir ør i hodet og klarer ikke å tenke ordentlig, så holder meg inne. Mister matlysten også. Blir kjempeglad når det blir meldt regnvær, og koser meg veldig når det regner. Koselig å sitte inne og høre på regnet, men kan også gå tur i regnet. Sliter med angst, men regnet gir meg ro i sjela. Og det lukter friskt og godt. Men har fått høre av andre at det går ikke an, og jeg må nyte varmen når den er her, men jeg klarer jo ikke å nyte noe jeg ikke liker. Nesten så folk blir sure på meg når det er regnvær. Men det kan jeg jo ikke akkurat styre, for ingen kan styre med været. Så klart de som liker sol må bare nyte den, men det er ikke noe for meg. Høsten er også en fin tid synes jeg 

Flere her som er som meg? jeg føler meg så alene om det. Hva sier folk til dere om det?

Anonymkode: 21918...c3f

Ja, det er noe spesielt med sommer - regn ♥️ Jeg kan virkelig styre min begeistring for knallsol og opp mot 30 plussgrader 😝

Men det kan jo ha en sammenheng med at jeg er bergenser da 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainstorm2.0 skrev (9 minutter siden):

Det er ikke nødvendigvis høst en lengter til. Sommerregn er noe annet. Varmt så en ikke hutrer og fryser, og samtidig lyse kvelder og styrtregn. Jeg lengter til sene kvelder, og sommeren, og jeg er glad i sola, og jeg unner jo alle sola, og samtidig når det kommer høljregn synes jeg det er deilig sommervær. Noe helt annet enn høst. 

Er jo mye det samme jeg selv hører, når det nå blir regndager om sommer så sutrer folk og klager på det jeg har gledet meg til, så det må jo nesten gå begge veier siden du har så mange tanker om det. Ingen velger jo været uansett, og det beste er jo å kunne finne noe fint med hva enn det er, selv om en har sine preferanser. 

Det eneste jeg virkelig ikke finner noe fint med er sørpe :ler:

Nå er det vel flere regndager om sommeren enn det faktisk er fine nydelige dager så å klage på at det er opphold og fint vær de max 25 dagene om sommeren av 3 måneder da har en liten tålmodighet spør du meg, siden jeg har noen tanker om dette som jeg kan ha på et diskusjonsforum antar jeg😅 De max 25 dagene med sol og fine temperaturer uner jeg faktisk meg selv og de som er glad i sommeren og fint vær på absolutt slle mulige tenkelige måter! Regn kommer det alltids nok av resten av året uansett... Solen og den gode varmen har en bare en utrolig kort kort tid av et år.

Så får en heller flytte til Bergen om soldagene blir for mange der en selv er. Men som du sier: været bestemmer ingen av oss og det er nok best for oss alle uansett hva en liker best og verst å finne lysglimt slik at det været en ikke ønsker påvirker psyken for mye 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg elsker at det regner om sommeren, men det er ikke så mange som forstår det akkurat. Jeg sliter i varmen, blir ør i hodet og klarer ikke å tenke ordentlig, så holder meg inne. Mister matlysten også. Blir kjempeglad når det blir meldt regnvær, og koser meg veldig når det regner. Koselig å sitte inne og høre på regnet, men kan også gå tur i regnet. Sliter med angst, men regnet gir meg ro i sjela. Og det lukter friskt og godt. Men har fått høre av andre at det går ikke an, og jeg må nyte varmen når den er her, men jeg klarer jo ikke å nyte noe jeg ikke liker. Nesten så folk blir sure på meg når det er regnvær. Men det kan jeg jo ikke akkurat styre, for ingen kan styre med været. Så klart de som liker sol må bare nyte den, men det er ikke noe for meg. Høsten er også en fin tid synes jeg 

Flere her som er som meg? jeg føler meg så alene om det. Hva sier folk til dere om det?

Anonymkode: 21918...c3f

Så enig med deg ❤️

Anonymkode: a252e...9f6

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreppamedleppa skrev (1 minutt siden):

Nå er det vel flere regndager om sommeren enn det faktisk er fine nydelige dager så å klage på at det er opphold og fint vær de max 25 dagene om sommeren av 3 måneder da har en liten tålmodighet spør du meg, siden jeg har noen tanker om dette som jeg kan ha på et diskusjonsforum antar jeg😅 De max 25 dagene med sol og fine temperaturer uner jeg faktisk meg selv og de som er glad i sommeren og fint vær på absolutt slle mulige tenkelige måter! Regn kommer det alltids nok av resten av året uansett... Solen og den gode varmen har en bare en utrolig kort kort tid av et år.

Så får en heller flytte til Bergen om soldagene blir for mange der en selv er. Men som du sier: været bestemmer ingen av oss og det er nok best for oss alle uansett hva en liker best og verst å finne lysglimt slik at det været en ikke ønsker påvirker psyken for mye 

Ja, der er vi enig. Vet det er en annen tråd om de som tåler sola dårlig, oppfattet ikke denne tråden som det eller klaging på opplett/sol, bare heller en glede over det motsatte 😅 Unner alle det været de mest ønsker seg, helst skulle det jo vært personlig vær :ler: perfekt tilpasset behov og humør! 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så veldig synd i dere som liker regn. Vi har jo ikke annet om sommeren. Det er en grunn til at viss en ønsker sol og fint vær må en til utlandet for Norge er jo kjent for å ha pisse dårlig vær om sommeren. Så det er ingen grunn til selvmedlidenhet og klaging over for mye sol akkurat.

Anonymkode: 07f08...5df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke så veldig synd i dere som liker regn. Vi har jo ikke annet om sommeren. Det er en grunn til at viss en ønsker sol og fint vær må en til utlandet for Norge er jo kjent for å ha pisse dårlig vær om sommeren. Så det er ingen grunn til selvmedlidenhet og klaging over for mye sol akkurat.

Anonymkode: 07f08...5df

Hva er greia med å tolke det som er et positivt hjertesukk om å like regnet blir tatt som klaging på for mye sol? Er mulig det er i en annen tråd, men jeg la ikke merke til det i denne tråden. De fleste sier jo at de liker sola, og gleder seg over bading, grilling osv. samtidig som de elsker regnet mer. 

Det blir litt som TS beskrev at folk nesten ble sure på henne når det ble regnvær. 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også slik. liker regn og høsten. Drar på meg solid regntøy og går lange turer i skogen med bikkja (som også liker regnvær). Orker ikke 25+ grader og sol, da sitter jeg helst inne med kjøleanlegget påslått ;)

Men jeg er ikke så glad i mye vind da, vil helst at det skal være vindstille og regn. 12-15 grader er passe. 

Anonymkode: 3e6d6...b8a

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, derfor er høsten den beste årstiden syns jeg. Takler ikke den enorme varmen, kan ikke tenke meg noe verre enn å sitte i solsteika i flere timer. Får bare vondt i hodet, blir daff, klam og irritabel av varme. Pluss at det er stress og alltid måtte klaske på et lag med solkrem over hele kroppen hver gang man skal ut døra. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke regn om jeg skal være ute, men det er koselig å være inne i regnet. Ute er det best om det er skyet og under 20 grader.

Hater varme og skjønner meg ikke på dem som oppsøker feriesteder med enda høyere temperatur.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainstorm2.0 skrev (9 minutter siden):

Hva er greia med å tolke det som er et positivt hjertesukk om å like regnet blir tatt som klaging på for mye sol? Er mulig det er i en annen tråd, men jeg la ikke merke til det i denne tråden. De fleste sier jo at de liker sola, og gleder seg over bading, grilling osv. samtidig som de elsker regnet mer. 

Det blir litt som TS beskrev at folk nesten ble sure på henne når det ble regnvær. 😅

Hun klarer ikke å nyte noe hun ikke liker. Hun sliter i varmen. 

Folk som svarer blir sur og uopplagt av varme. Takker ikke varmen og vi har jo det  ikke så varmt her i landet engang. Mye klaging på de få dagene det er fint vær da. Den klagingen folk gjør igjennom hele høsten og vinteren tar folk som ikke liker vamen igjen på bare kort tid😂

Anonymkode: 07f08...5df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun klarer ikke å nyte noe hun ikke liker. Hun sliter i varmen. 

Folk som svarer blir sur og uopplagt av varme. Takker ikke varmen og vi har jo det  ikke så varmt her i landet engang. Mye klaging på de få dagene det er fint vær da. Den klagingen folk gjør igjennom hele høsten og vinteren tar folk som ikke liker vamen igjen på bare kort tid😂

Anonymkode: 07f08...5df

No complaining! :raven:

Det det er desidert mest klaging på er jo sørpe, stakkars de som elsker sørpa. Er det virkelig mer klaging på sola altså? På Vestlandet er det faktisk ulovlig å klage på sola :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreppamedleppa skrev (17 timer siden):

Jeg elsker sommeren som er den beste tiden.

smileys-sunbathing-960614.gif.72115bad18a316ceb279b94864e1a1b2.gif

Lyset og varmen, blomster som lukter godt, alt er frodig og grønt. Varme og slippe å ha på seg lag på lag med klær og se ut som en stuffet kalkun bare en skal utenfor døren i 5 minutt. Alt er så mye enklere og deiligere når sommeren og lyset er her. Bading, fjellturer i hengekøye og se solnedgangen og bare en kort tid etterpå se soloppgangen. Ha på seg lettere klær og sanke D vitamin. Sommerferie med frihet til fine fridager. Nytelse rett og slett for noen som fryser når det er mindre enn 20 grader. 25-28 er helt perfekt og gjerne over en periode på en uke eller 10 dager 

smileys-spring-822343.gif.055505d2b58b780114984ea7149e0959.gif

 

Dere som liker mørketiden og kulden får fint vente i kø. Nå er det sommer❤️ og den tiden står vi som liker den nydeligste tiden i evigheter (!!!!!!) å venter i kø på, så den er velfortjent og nytes max. Helt greit å glede seg til høsten for de som gjør det, den kommer enten en vil eller ikke. Men nå er det vår tid: sommermenneskene sin tid. Sånn er det heldigvis😎

 

Jeg er ikke så glad i høst og den evig lange vinteren hvor jeg er fengslet inne på en annen måte en vår og sommer men jeg har også skjønt at jeg kan deppe mer eller deppe mindre over årstider som likevel kommer. Så mye kan gjøres med å prøve å gjøre gode ting for seg selv. Det handler om perspektiv på situasjonen en er i rett og slett

Screenshot_20240628_210049_SamsungInternet.thumb.jpg.dd99740e576ec843623e69f662a9578a.jpg

Vi kan ikke alltid få de temperaturene vi ønsker eller det været eller årstiden en liker best, men en kan gjøre noe annet enn å sture over at vi har 4 årstider. Søk på pinterest etter summer bucket list, gjør det du vil uavhengig av vær og vind, finn ut hva du liker som du kan gjøre helt uavhengig av hvordan det er på utsiden av vinduet ditt. 

 

Og ja når noen klager på det en selv liker best så er ikke det så innmari gøy. Enten noen er en grinch når du selv liker julen, noen hater solen når du selv elsker solen, noen er sur fordi det er høst når de selv har lyst på vår... Dette tror jeg alle forstår. Å høre folk klage og er lei seg for noe du selv mener er godt og deilig  og du har gledet deg til er ikke så utrolig kjekt. Og kanskje spesielt når du har gledet deg til i 9 måneder og det faktisk bare er kanskje max 15 dager i året med gode deilige sommertempraturer og så skal noen mase om at de elsker høst og regn lave temperaturer? Nei, ikke så veldig kjekt. Igjen: deres (høst og vinter) menneskene sin tur kommer.  Men nå er det sommer, den aller beste tiden. Og så kommer deres tid om en stund. 

 

Det er jo ingen som eier været da, som det høres litt ut som i denne kommentaren. Solen kommer når den kommer, det gjør regnet og. Det får hverken du eller jeg gjort noe med. Og det er regn om sommeren som er det beste. Også litt på høsten. Men regn om vinteren er ikke koselig.

Anonymkode: 21918...c3f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er jo ingen som eier været da, som det høres litt ut som i denne kommentaren. Solen kommer når den kommer, det gjør regnet og. Det får hverken du eller jeg gjort noe med. Og det er regn om sommeren som er det beste. Også litt på høsten. Men regn om vinteren er ikke koselig.

Anonymkode: 21918...c3f

:eeeh: 

Da synes jeg du legger litt vel mye i kommentaren min altså, viss du tror ut i fra dette innlegget at jeg går rundt å tror jeg eller andre eier været... Da leser du innlegg på kvinneguiden som fanden leser bibelen. Noen gjør jo det også selvfølgelig, men det er kanskje ikke det lureste. Selvfølgelig kommer regnet når det kommer, og sol når den kommer og skodde og hagl og snø og slapps når det kommer. Sånn, nå har vi fått den selvfølgeligheten avklart😊

Endret av skreppamedleppa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste jeg vet er " du må bare nyte sommer og varme etter en kald vinter"-folka! Herregud, man må ikke noen ting. Jeg liker en mellomting både sommer og vinter ; rundt 10 minus på vinter og rundt 15 pluss på sommer. Alt over og under det er en plage. 

Anonymkode: 640b2...04b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det verste jeg vet er " du må bare nyte sommer og varme etter en kald vinter"-folka! Herregud, man må ikke noen ting. Jeg liker en mellomting både sommer og vinter ; rundt 10 minus på vinter og rundt 15 pluss på sommer. Alt over og under det er en plage. 

Anonymkode: 640b2...04b

Er det virkelig det verste du vet?

Anonymkode: 4ce52...21b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg personlig skjønner ikke hva som er så deilig med å steke seg i sola, bli svett og klissete og slapp. Men det er min mening. Vi er forskjellige. Jeg foretrekker også regn, ellers litt sol, men hetebølge blir for mye.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker regn, storm, torden og lyn jeg. Det er da jeg er mest ute. På med masse regntøy, tykk genser og evt. sydevest, så er det bare å labbe ut.

Anbefales.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.6.2024 den 17.46):

Er det virkelig det verste du vet?

Anonymkode: 4ce52...21b

I værsammenheng ja. Mer du lurte på? 

Anonymkode: 640b2...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt til Bergen, problem løst! 💦🌊💧

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...