Gå til innhold

Hjelp! 52 åring med ny telefon!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mamma på 77 har smarttelefon. Hun har snapchat, vipps, facebook osv. 

Ts må ha bodd under en stein siden 2005 🙈

Anonymkode: de7fb...69d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du virkelig er så dårlig med ny elektronikk så går du tilbake til butikken å spør om de kan hjelpe deg med å vise hvordan du skrur den på, sms og feks ringing. Men virker veldig spesielt at en på 52 skal ha så lite forståelse. 

Anonymkode: fd357...22b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes faktisk folk som har så lite kunnskap om elektronikk altså. Jeg har flere familiemedlemmer på TS sitt nivå. Men de er pensjonister da.

 

Anonymkode: a82b2...291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til og med min mor på snart 80 klarer å slå på og behandle en smarttelefon, så dette mæ være tull.

Hilsen dame 51.

Anonymkode: 0ea5f...eec

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skulle alder ha med saken å gjøre?

Jeg er selv 55 og hjelper folk i 20-30 årene som har problemer med smarttelefoner og pc'er hver eneste dag.

Anonymkode: bb056...e36

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Til og med min mor på snart 80 klarer å slå på og behandle en smarttelefon, så dette mæ være tull.

Hilsen dame 51.

Anonymkode: 0ea5f...eec

Joda. Men folk har varierende grad av utdanning og funksjonsgrad her i livet. Som vi begge vet er rundt 30% av den voksne befolkningen fungerende analfabeter. Det betyr t de i så dårlig grad kan lese og skrive at de ikke egentlig evner tilegne seg informasjon. Det kan trygt antas at en solid nedlatende v dem også er digitale analfabeter. 

Så fordi din godt eller normalt fungerende mor mestrer noe? Det er ikke fasiten for noen. Jeg har snakket med småbarnsforeldre som ikke vet hvordan de oppretter egen e-post. Og, nei, de fikk ikke barn som pensjonister.

Anonymkode: 6bd34...242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen ville bare oppdatere tråden. Dro tilbake til Elkjøp hvor jeg fikk anbefalt telefonen. Fikk byttet den ut med iPhone i stedet. mannen sa at denne var enklere og bruke for en som ikke har brukt smarttelefoner før. Denne synes jeg var mye enklere. 

Men ja jeg er fult klar over at dette kan virke so tull. Men jeg er virkelig helt grønn på slike ting. Takk for hjelpen alle sammen!

-ts

Anonymkode: c0baf...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hei igjen ville bare oppdatere tråden. Dro tilbake til Elkjøp hvor jeg fikk anbefalt telefonen. Fikk byttet den ut med iPhone i stedet. mannen sa at denne var enklere og bruke for en som ikke har brukt smarttelefoner før. Denne synes jeg var mye enklere. 

Men ja jeg er fult klar over at dette kan virke so tull. Men jeg er virkelig helt grønn på slike ting. Takk for hjelpen alle sammen!

-ts

Anonymkode: c0baf...d11

Hvis du ikke engang klarte å skru på Samsungen så har du ingen forutsetning for å si at iPhone er enklere. 1/10 trolling.

Anonymkode: 8af3b...deb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.6.2024 den 19.54):

Den har en stor svart skjerm kanskje 14-15 cm? på høyre side av på kanten er den en lang knapp og en litt kortere knapp nedenfor . Er det en av disse du mener?
-ts

Anonymkode: c0baf...d11

høres ut som samsung. Trykk på de to kappene på siden. begge to på en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.6.2024 den 21.31):

Dette er jo åpenbart troll. Skrevet av en som tror at folk på 52 er steingamle. 

Anonymkode: a95f2...227

Eneste fornuftige kommentaren så langt. Har ts bodd under en stein? Er selv eldre enn dette nektet, og bytter da lett tlf selv. Det er vel agurknytt på KG og 🤣🤣🤣

Anonymkode: 7d11d...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 28.6.2024 den 20.31):

Dette er jo åpenbart troll. Skrevet av en som tror at folk på 52 er steingamle. 

Anonymkode: a95f2...227

Nemlig. Er det noen som virkelig har pelling på teknologi er det denne aldersgruppen, de vokste opp med raske teknologiske endringer og måtte hele tiden lære seg nye ting gjennom prøving og feiling. Selv ikke min mor på 65 er så teknologisk analfabet som det fremstilles her. 

TS, jeg vedder på at en hvilken som helst 52-åring har uendelig mer peiling enn det du og dine jevnaldrende noensinne kommer til å få, dere er garantert gen z og får alt levert med personlig feilsøker på kjøpet. Det er sikkert en 52-åring som har designet telefonen din tilogmed.

Anonymkode: b2b14...729

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis du ikke engang klarte å skru på Samsungen så har du ingen forutsetning for å si at iPhone er enklere. 1/10 trolling.

Anonymkode: 8af3b...deb

Det var vel Elkjøp som påsto det da…. Jeg er enig, for analfabeter i teknologi er iPhone enklere enn Samsung. 
Men jeg sliter litt med å tro at en 52-åring er såpass på bærtur sjøl, og særlig hvis de klarer å lage et innlegg på Kvinneguiden…

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chupacabra skrev (På 28.6.2024 den 20.37):

*Slettet*

Det står ikke samsung s24 på boksen til Galaxy S24.

Så da var vel dette bare enda en idiot-tråd. God natt.

Hva slettet du?

Anonymkode: e8987...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Se på you tube der har de rewiev på alle modeller skriv samsung s24 der ❤️.

Tror den er på høyre side. Nederste knapp. De andre er nok lyd. 

Anonymkode: 4a83e...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvis du ikke engang klarte å skru på Samsungen så har du ingen forutsetning for å si at iPhone er enklere. 1/10 trolling.

Anonymkode: 8af3b...deb

iPhone er bedre da

Anonymkode: e8987...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...