Gå til innhold

Leste min datters dagbok

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Freyja Valkyrie skrev (På 28.6.2024 den 19.37):

Jeg hadde også foreldre som leste dagboken min i det skjulte. Da jeg var 13-14 år gammel, det er noe  jeg aldri har tilgitt dem for. 

Det hadde jeg og, stoler aldri på min mor igjen.

Tar du opp dette risikerer du at hun mister totalt respekt for deg. Når barn nærmer seg tenårene kan det være lurt å endre strategien litt. 

Og husk: Det er ikke alt du skal vite! 

Anonymkode: 0156d...077

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.6.2024 den 20.22):

Dessverre var det ikke noe testing nei. Gikk inn på pc-en hennes i går og der var det bilder av både røy og øl. Så nei dette var bare bra at jeg fant ut av. Jeg får bare sette meg ned med henne når hun kommer tilbake fra far og ha en ordentlig alvorsprat. så får jeg tenke på hva slags konsekvenser dette vi få for henne.  Vi skulle på utenlandsferie i sommer både hun og jeg har gledet meg til. Men denne tror jeg vil ryke! kanskje en passende straff? Husarrest kanskje? Nei får tenke på det. 

-ts

Anonymkode: d8f0c...e8d

Du er syk i hodet.. Du trenger hjelp! 

Anonymkode: b6c4f...f47

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Du kan ikke rettferdiggjøre et overtramp med "min bekymring" TS - du har ikke noe med å lese hennes dagbok, men når du først har gjort det må du i allefall ikke si til henne at du leste den, legg denpent tilbake slik du fant den og la det ligge til hun evt vil snakke med deg om dette. Din viktigste jobb er å skape rom for at hun KAN snakke med deg om hun ØNSKER det ikke å bryte deg inn i hennes tanke og så rettferdiggjøre det med egen bekymring..  

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Herrejeremiah, for noen overdrivelser her inne :ler: "Forferdelig svik" og "Hadde kuttet kontakten tvert"

På grunn av en dagbok? Ler meg skakk

Anonymkode: 76909...c4a

AnonymBruker
Skrevet

Du begikk et enormt tillitsbrudd mot dattera di, om du sier det til henne så er det garantert at hun kommer til å skjule mye mer for deg når du ikke er til å stole på.

Hele poenget med en dagbok er at man skal kunne åpne seg og skrive ned tanker osv, den er ikke ment for nysgjerrige øyne.

Anonymkode: 0aeeb...aee

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
On 6/28/2024 at 7:37 PM, Freyja Valkyrie said:

Jeg hadde også foreldre som leste dagboken min i det skjulte. Da jeg var 13-14 år gammel, det er noe  jeg aldri har tilgitt dem for. 

Ikke når de kommer på dødsleiet en gang?  
Stor er den som klarer å tilgi da. 

Anonymkode: bcf28...72e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min mor tjuvleste min dagbok da jeg var 13. Men ikke nok med det hun brøt opp låsen og stjal den for å skjule forbrytelsen. Den lå ikke der under madrassen lenger da jeg kom hjem fra skolen og sengetøyet var skiftet det hadde HUN skiftet.

Alt det som sto i den. Aldri har jeg følt meg mer avkledd naken og skamfull. Stille listet jeg meg rundt i huset etter det våget ikke spørre eller møte hennes blikk. Og hennes taushet kombinert med flyktige morske blikk. Både så og kjente dem  i ryggen. Hun ødela mye i meg.

Siden har det vært mye ondskap fra henne. Joda hun har gitt meg ting og penger. Men det har alltid vært en baktanke bak slik at hun kan sikre å gi min søster mest. Triangulerer og Triumferer. Tramper meg ned. Så godt hun kan.Må ikke ha en drøm. For den knuser hun. Erfart mye ondskap.Setter meg opp mot mine barn ved å bestikke dem med penger.

Ingen kontakt med heksen idag heldigvis.  

Anonymkode: 1ef24...eb1

• Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også lest min datters  dagbok, og noe av det jeg har lest har forferdet meg, og det kan se ut som hun sliter psykisk. Har ikke tatt det jeg har lest direkte opp med henne, men jeg har klart å snakke rundt diverse temaer uten at hun har forstått at jeg har lest dagboken hennes og dette har nok hjulpet henne litt. Er selvfølgelig ikke stolt over å ha lest dagboken, men det har hjulpet meg til å forstå henne. 

Anonymkode: 84dba...8cf

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke greit å lese dagboken til andre. Faktisk så vil jeg si at det du har gjort er mer alvorlig enn at jenta har prøvd å røyke. Og jeg hater sigarettrøyk. 

Du må bare kjenne etter om hun lukter røyk framover. Og ligg unna andres private saker! 

Anonymkode: 0750a...f22

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.6.2024 den 21.19):

nei seriøst slutt! Jeg kom inn hit for å gå seriøse råd også kommenterer du slike ufine ting!

-ts

Æsj, så mye ekle folk det er her..

Anonymkode: 84dba...8cf

AnonymBruker
Skrevet

Har lest litt og tror at ts troller. Dårlig forsøk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.6.2024 den 20.22):

Dessverre var det ikke noe testing nei. Gikk inn på pc-en hennes i går og der var det bilder av både røy og øl. Så nei dette var bare bra at jeg fant ut av. Jeg får bare sette meg ned med henne når hun kommer tilbake fra far og ha en ordentlig alvorsprat. så får jeg tenke på hva slags konsekvenser dette vi få for henne.  Vi skulle på utenlandsferie i sommer både hun og jeg har gledet meg til. Men denne tror jeg vil ryke! kanskje en passende straff? Husarrest kanskje? Nei får tenke på det. 

-ts

Pc faktisk. Med bilder av røyk og øl. Kom igjen da folkes, dette lyser troll! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har lest litt og tror at ts troller. Dårlig forsøk.

Har du lest i dagboken til TS? 

Anonymkode: 9a536...5b3

• Nyttig 1
Skrevet

Lest sin datters dagbok jaha Da tenker jeg psykiatri! Hos moren

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skal gå imot strømmen her jeg altså. Skjønner godt at du leste dagboken til datteren din. Særlig om du føler hun kanskje ikke forteller deg nok. Man trenger ikke å ta opp slike ting du har lest, men da vet du det og kan gjøre tiltak deretter. 

Kommer sikkert til å gjøre det samme for å vite hvor hun står mtp alt som kanskje skjer og en ikke skjer. 

Håper likevel hun vil fortelle meg ting istede for da.. 

Anonymkode: ddf0a...fa7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...