Gå til innhold

Frukt når jeg slanker meg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er en god ide og spise litt frukt hver dag. Frukt er bedre for kroppen enn godteri. Jeg er på slankern og velger konsekvent frukt når jeg kjenner søtsuget komme, prøver å lære meg til at å spise et eple er godt nok for å dempe søtsuget. For meg fungerer dette, jeg spiser mindre godteri enn tidligere.

Anonymkode: ada57...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 29.6.2024 den 5.26):

Men om man skal slanke seg og holde seg unna sukker, så må man også ta i betraktning at frukt kan inneholde en del sukker, og man må også ta disse med i regneskapet for hvor mye sukker man får i seg. Egg inneholder alt man trenger av vitaminer og mineraler (unntatt c-vit), så det er ingen grunn til å lange innpå med fruktsukker når man slanker seg bare for å få i seg vitaminer og mineraler. 

Anonymkode: e7291...c95

Ganske mye kolesterol i egg, så ikke lurt å lange innpå i bøtter og spann med det. :) Frukt inneholder kanskje som du vet vitamin C, i motsetning til egg :)

Anonymkode: 1e19e...e4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en toåring trenger 1300 kalorier. Om du ikke er 150 cm høy og veier 50 kg så trenger du mer en det selv når du går ned i vekt. En normal voksen kvinne vil trenger rundt 2000 til 2500 ish for å holde vekten. Mange trenger mer en det også om de er aktive og høye. 
Du bør ikke slanke deg med et så stort underskudd, det er ikke holdbart over tid og det blir vanskelig å få inn nok næringstoffer. Fokuser heller på å bygge muskler, og gradvis gå ned i vekt, Om det så er en kilo i måneden så blir det 12 kg på et år. Slow and steady wins the race! 

Anonymkode: 5e5c3...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg det er ikke frukten som er problemet. å fokusere på sånne uviktige ting er bortkasetet, Frukt er sundt og en naturlig del av et bra kosthold. 

Anonymkode: 5e5c3...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.6.2024 den 23.22):

1300 kcal pr dag er utrolig lite, du kommer ikke til å klare å holde deg til dette. Det er mulig du går ned litt i vekt hvis du er ultradisiplinert, men du kommer til å sprekke og da legger du på deg igjen.

Sulteslanking er en trist og usunn måte å leve livet på!

Anonymkode: 31200...4be

Dette er jo bare tull, min metabolisme uten trening er 1450 kcal  i døgnet og jeg er 170cm høy.  Hadde jeg skullet slanke meg kunne jeg jo ikke hatt mer enn 1300  og TS har ikke sagt verken hvor høy, alder eller hvor stor hun er.  Og ta med frukt ja, det er jo meningen å lage seg ett kosthold som fungerer, når slankingen er over kan man jo da spise litt mer, men litt av oppgaven er jo å lage ett kosthold man kan leve med og da er jo helt klart frukt noe som bør med og i en periode med slanking fungerer jo det som godsaker også :) 

Anonymkode: 7c9dc...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Jeg har gått ned 30 kg og har holdt vekten på ca. 1300 kcal i 5 år, bmi 19. Er 54 år og i overgangsalderen. Har også sluttet å røyke. 1300 kcal kan faktisk være en del mat hvis man spiser riktig. Innimellom får jeg dager hvor jeg er veldig sulten, da gir jeg kroppen det den tydeligvis trenger den dagen. 

Anonymkode: c5b38...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 3.7.2024 den 20.17):

På hvilken magisk helt annen måte tas fruktsukker opp i blodet i forhold til annet sukker? 

Anonymkode: e7291...c95

FIBRENE.

Anonymkode: 45423...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

FIBRENE.

Anonymkode: 45423...a12

Meg over. Kom borti anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...