AnonymBruker Skrevet 28. juni #21 Del Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 1300 kcal pr dag er utrolig lite, du kommer ikke til å klare å holde deg til dette. Det er mulig du går ned litt i vekt hvis du er ultradisiplinert, men du kommer til å sprekke og da legger du på deg igjen. Sulteslanking er en trist og usunn måte å leve livet på! Anonymkode: 31200...4be 1300 kalorier er da ikke lite? Min hvileforbrenning er under 1300 kalorier. Jeg må ha i meg 1700 kalorier for å holde vekta om jeg er i aktivitet. Tror 1300 kalorier er mye mer mat enn hva folk tror. Anonymkode: e7d56...26a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni #22 Del Skrevet 28. juni Luksusbia skrev (2 minutter siden): Laveste? Mener du 152 cm? Ja for eksempel. Personlig forbrenner jeg omtrent 1700 kalorier på en vanlig dag, så jeg legger meg på 1300 om jeg trenger å gå ned i vekt. Da går jeg ned nesten et halvkilo i uka. Anonymkode: 7fa9f...36c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni #23 Del Skrevet 28. juni Luksusbia skrev (5 minutter siden): Det er det mest effektive. Men mer enn en ukes faste er ikke nødvendigvis sunt. Håper du har fedme da. 1300 kalorier er lite så satser på at en ernæringsfysiolog er påkoblet så du ikke slanker deg unødvendig. Menn liker ikke undervektige damer lissom Okei, jeg slanker meg ikke for menn lissom. Anonymkode: 7fa9f...36c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni #24 Del Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): Eller man kan bare gjøre det enkelt å spise det man har lyst på, men i mindre menge enn før. Man er ikke nødt til å gjøre det så himla komplisert. Har TS lyst på frukt, supert, kjør på. Anonymkode: 7fa9f...36c Ts skal slanke seg og forsøker å unngå sukker. På spørsmål om man også burde passe på sukkeret i frukt, så er svarer ja. Sukker er sukker, og om man aktivt skal unngå sukker så burde man passe seg for fruktsukker også. Anonymkode: e7291...c95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni #25 Del Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Frukt og bær er veldig bra for oss, selv om det inneholder sukker. Det er masse vitaminer og mineraler, fiber etc. Det er bra at du har tre frukt innregnet i kaloriintaket ditt Anonymkode: 1e19e...e4b Men om man skal slanke seg og holde seg unna sukker, så må man også ta i betraktning at frukt kan inneholde en del sukker, og man må også ta disse med i regneskapet for hvor mye sukker man får i seg. Egg inneholder alt man trenger av vitaminer og mineraler (unntatt c-vit), så det er ingen grunn til å lange innpå med fruktsukker når man slanker seg bare for å få i seg vitaminer og mineraler. Anonymkode: e7291...c95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soft mann Skrevet 29. juni #26 Del Skrevet 29. juni Sukker er sukker. Fruktose heter det på fint, men sukker. Eg har selv gått ned 25 kg. Dette ved hjelp av hvit fisk, grønnsaker og cottage cheese. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aazy Skrevet 1. juli #27 Del Skrevet 1. juli Vis meg ein einaste person som har blitt feit på grunn av fruktinntak. Å kutte frukt pga fruktsukker er prima for å utvikle eit forstyrra, og usunt, spisemønster. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #28 Del Skrevet 2. juli 23 hours ago, aazy said: Vis meg ein einaste person som har blitt feit på grunn av fruktinntak. Å kutte frukt pga fruktsukker er prima for å utvikle eit forstyrra, og usunt, spisemønster. Dette. Hold deg til kaloriplanen, men om man skal bli så redd for mat at man ikke kan spise bananer og druer og epler engang, klarer man aldri å holde på den livsstilen i det lange løp. Anonymkode: b2a4f...9fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #29 Del Skrevet 2. juli Sukker er sukker, greit nok. Men det er ikke frukt som har gjort folk overvektige! Du kan spise frukt til du får kramper daglig, og fortsatt gå ned i vekt. Anonymkode: 24700...dfa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #30 Del Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (På 28.6.2024 den 18.28): Jeg slanker meg/prøver å holde vekten på ca 1300 kcal om dagen. Har regnet inn 1 banan, 1 eple og ca 100 gram druer, men blir dette egentlig litt mye sukker? Anonymkode: c5b38...d19 Det som er viktig, er hvor mange kalorier du får i deg. Hva slags mat de kaloriene kommer fra, har veldig lite å si for vektnedgangen. Hva slags mat du spiser, kan i midlertid påvirke mange andre deler av din helse, så det er ikke likegyldig ut i fra et helseperspektiv hva du har i kostholdet ditt. Men rent teknisk for en vektnedgang, er det kun kaloriene som betyr noe. Anonymkode: dc400...e44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 3. juli #31 Del Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (På 28.6.2024 den 22.58): En banan fører også til insulinrespons. Kroppen driter i hvor sukkeret kommer fra, den anser sukker som sukker. Anonymkode: e7291...c95 Som diabetiker vet jeg at kroppen reagerer svært ulikt på matvarer med likt innhold av "sukker". F.eks en potet for meg fører til raskere blodsukkerstigning enn en banan selv om bananen har mer sukker. Dette har med sammensetningen av næringsinnholdet i de forskjellige matvarene, som fett, fiber, protein osv. Hva man spiser sammen med en sukkerholdig vare spiller også en stor rolle, samt om man drikker væske har trent eller skal trene etter maten. Påstander som at "sukker er sukker" hadde kun vært relevant dersom du tok sukkeret ut av de forskjellige matvarene og spiste kun sukkeret. Først da kan du si at "sukker er sukker". I den virkelige verden har det mye å si hvilken matvare sukkeret kommer fra og den som spiser det! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 3. juli #32 Del Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (På 29.6.2024 den 5.26): Men om man skal slanke seg og holde seg unna sukker, så må man også ta i betraktning at frukt kan inneholde en del sukker, og man må også ta disse med i regneskapet for hvor mye sukker man får i seg. Egg inneholder alt man trenger av vitaminer og mineraler (unntatt c-vit), så det er ingen grunn til å lange innpå med fruktsukker når man slanker seg bare for å få i seg vitaminer og mineraler. Anonymkode: e7291...c95 Man langer ikke innpå med sukker ved å spise en frukt eller to til dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lajlaj Skrevet 3. juli #33 Del Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (På 28.6.2024 den 20.23): For kroppen så er sukker sukker og det blir behandlet som sukker, altså omgjort til glukose. Spiller ingen rolle om det kommer fra raffinert sukker, fruktsukker, honning, sirup etc. Men om du skal velge mellom en banan og en sjokolade, så inneholder i hvertfall bananen noen vitaminer, mineraler og fiber i motsetning til sjokoladen. Om du derimot slanker deg og skal være påpasselig med sukker, så må du også være påpasselig med sukkeret i frukt ja. Anonymkode: e7291...c95 Dette er feil. Sukker som har fibrene sine inntakt tas opp på en helt annen måte i blodet, fibrene i frukt (som er redusert i smoothie, fjernet i juice og ikke-eksisterende i raffinert sukker) beskytter leveren fra fettet i sukkeret. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli #34 Del Skrevet 3. juli Generelt bær er bedre enn frukt. Annet som kanskje er «bedre» er vannmelon. Men generelt er frukt mye bedre enn snop. Ikke fordi fruktsukker er noe bedre, men frukt inneholder næringsstoffer; vitaminer, fiber… litt ulikt alt etter hva du velger. Men jeg prøver selv å holde meg til regelen 5 om dagen = 2 frukt om dagen, og prøve å ikke overspise på noe. Men jeg har kost meg masse med moreller i disse dager. Gjerne 300g moreller som snacks etter jobb, isteden for å ta med en skive med pålegg. Anonymkode: 25a68...b27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli #35 Del Skrevet 3. juli 100 gram banan = 83 kcal 100 gram druer = 69 kcal 100 gram eple = 47 kcal det er alt du trenger å vite… om det er sukker eller noe annet er uvesentlig Anonymkode: 3d35e...d7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli #36 Del Skrevet 3. juli Soft mann skrev (På 29.6.2024 den 5.59): Sukker er sukker. Fruktose heter det på fint, men sukker. Eg har selv gått ned 25 kg. Dette ved hjelp av hvit fisk, grønnsaker og cottage Fortsetter etter svar fra dere å kose meg med frukten min! Synes både banan og eple (må være oppskåret og ha ligget en stund i kjøleskapet 🤭) metter godt. Ts Anonymkode: c5b38...d19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli #37 Del Skrevet 3. juli Reagerer mer på antall kalorier. Det er ikke anbefalt å slanke seg med så stort kaloriunderskudd Anonymkode: 8ae9d...abd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli #38 Del Skrevet 3. juli lajlaj skrev (5 timer siden): Dette er feil. Sukker som har fibrene sine inntakt tas opp på en helt annen måte i blodet, fibrene i frukt (som er redusert i smoothie, fjernet i juice og ikke-eksisterende i raffinert sukker) beskytter leveren fra fettet i sukkeret. På hvilken magisk helt annen måte tas fruktsukker opp i blodet i forhold til annet sukker? Anonymkode: e7291...c95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 3. juli #39 Del Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Fortsetter etter svar fra dere å kose meg med frukten min! Synes både banan og eple (må være oppskåret og ha ligget en stund i kjøleskapet 🤭) metter godt. Ts Anonymkode: c5b38...d19 Det stemmer. Frukt, spesielt de mest saftige, metter veldig godt. Det gjør f.eks ikke en sjokolade. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 3. juli #40 Del Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): På hvilken magisk helt annen måte tas fruktsukker opp i blodet i forhold til annet sukker? Anonymkode: e7291...c95 Man spiser rent fruktsukker når de spiser en frukt, så selvsagt har det betydning om du spiser en frukt eller en sjokolade. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå