Gå til innhold

Er markeringen av pride gått helt av skaftet?


FruLine

Anbefalte innlegg

Tråden er ryddet for innhold Kvinneguiden ikke ønsker å assosieres med.

Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt er fint og flott og greier. Verden er fylt av kjærlighet til alle og vi skal alle være venner. Det er armbånd til alle som vil ha. Håper alle føler seg trygge. Smask! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sykt. Hvertfall når det går utover barna, de har ingenting med det tullet å gjøre. Tar barnet mitt ut av barnehagen/skolen om de skal lære om det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

parmanoia skrev (På 1.7.2024 den 11.58):

Nå har det blitt sånn at «enten er du med oss, eller så er du mot oss». Gratulerer, det fører bare til mer splittelse. Jeg blir så oppgitt. 

Jeg deltok i et kommentarfelt om saken der jeg skrev at det blir litt mye av Pride og gud bedre hvor jeg fikk høre det fra ultra-homofile-pride krigere. Jeg var homofob som tydeligvis syntes det var greit at andre førte kampen. Jeg svarte at skulle alle som sloss for noe ha sin egen måned og gå i tog, Hadde vi ikke hatt annet å gjøre. Han ble stum.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (1 minutt siden):

Jeg deltok i et kommentarfelt om saken der jeg skrev at det blir litt mye av Pride og gud bedre hvor jeg fikk høre det fra ultra-homofile-pride krigere. Jeg var homofob som tydeligvis syntes det var greit at andre førte kampen. Jeg svarte at skulle alle som sloss for noe ha sin egen måned og gå i tog, Hadde vi ikke hatt annet å gjøre. Han ble stum.

Ikke rart vi er «imot» pride når de oppfører seg så barnslig heller akkurat🙃 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (På 1.7.2024 den 10.57):

Jeg vet ikke hvor gammel du er, men tro meg både 1. mai og 8. mars har vært pushet MYE hardere enn dette. Når jeg vokste opp inkluderte 1. mai gatekamper! 

Pushingen er et direkte resultat av motstanden; så snart motstanden svekes, forsvinner oppmerksomheten.  

1. mai ble vel ikke pusha på befolkningen generelt, men på fagforeningsmedlemmer og lignende. Altså "målgruppa" om man kan si det sånn. Mens pride virker det som om alle må være med på for å bevise at de ikke er homofober :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uanonym bruker skrev (40 minutter siden):

1. mai ble vel ikke pusha på befolkningen generelt, men på fagforeningsmedlemmer og lignende. Altså "målgruppa" om man kan si det sånn. Mens pride virker det som om alle må være med på for å bevise at de ikke er homofober :P 

Og så varer det én dag. Ikke hele måneden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uanonym bruker skrev (12 timer siden):

1. mai ble vel ikke pusha på befolkningen generelt, men på fagforeningsmedlemmer og lignende. Altså "målgruppa" om man kan si det sånn. Mens pride virker det som om alle må være med på for å bevise at de ikke er homofober :P 

Det er mange lokalsamfunn i Norge der det var sosialt selvmord å ikke delta i 1.mai.

Og konflikten var dyp: det er ikke uten grunn og hellt tilfeldig at mange bønder velger å spre møk på 1.mai ....

En annen sak var det at 1. mai på 60-70 tallet var mere en aksjonsdag; det var dagen (eller rettere kvelden før/natten til 1.mai) for å ta ut hvilken som helst aggresjon mot samfunnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katteelskeren skrev (15 timer siden):

Helt sykt. Hvertfall når det går utover barna, de har ingenting med det tullet å gjøre. Tar barnet mitt ut av barnehagen/skolen om de skal lære om det.

Samfunnsforståelse er ikke noe som går utover barna. Manglende samfunnsforståelse, og identitetsforståelse gjør det.

Det er ditt syn på saken og strategi for å takle det, som gjør at Pride ender opp til å ta så lang tid og bli så synlig; man er nødt til å komme rundt ditt forsvarsverk, så barna dine kan fungere i fremtiden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (1 time siden):

Samfunnsforståelse er ikke noe som går utover barna. Manglende samfunnsforståelse, og identitetsforståelse gjør det.

Det er ditt syn på saken og strategi for å takle det, som gjør at Pride ender opp til å ta så lang tid og bli så synlig; man er nødt til å komme rundt ditt forsvarsverk, så barna dine kan fungere i fremtiden.

Veldig viktig med samfunnsforståelse når en er 3 år ja. Skal man presse identitetspolitikk ned i halsen på små barn som ikke vet hvem de er som person enda?? Skal man gjøre barn enda mer forvirret enn de allerede er i den alderen? Ja man kan lære barn å vise respekt og kjærlighet, men man skal ikke lære barn i 6 års alderen at de kan være det kjønnet de selv vil, det kan de heller finne ut av når de er litt eldre. Om man lærer et barn på 6 år at de kan være en gutt selv om de er født jente, blir de bare ekstremt forvirret. De får ingen nytte av det, eneste foreldrene til dette barnet som føler seg bra etter å ha sagt det. 
Det er også veldig mange som har endret kjønn i ung alder som angrer veldig når de blir eldre, nettopp fordi de fikk det pressa ned i halsen som små og ble identitetsforvirret, dette kunne blitt unngått om ikke alle rundt fortsatte å forvirre disse barna. Selvmordsraten blant de som bytter kjønn er ekstremt høy, det er rett og slett en psykisk lidelse, og jeg vil absolutt ikke stappe disse psykiske lidelsene ned i halsen på barnet jeg elsker. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katteelskeren skrev (3 minutter siden):

Veldig viktig med samfunnsforståelse når en er 3 år ja.

Jepp: det er 99% av grunnen til at vi har barnehager og hvorfor man sosialiserer barn generelt. 

 

Katteelskeren skrev (6 minutter siden):

Skal man presse identitetspolitikk ned i halsen på små barn som ikke vet hvem de er som person enda??

Målet er at de skal føle seg frigjort fra forventninger og gi dem rom til å finne ut hvem de er som person.

 

Katteelskeren skrev (8 minutter siden):

Skal man gjøre barn enda mer forvirret enn de allerede er i den alderen?

Det er KUN voksne som er forvirret i dette bildet. Barn generelt er veldig bevist hvem de er:  det er fundamentet for mesteparten av utviklingsløpet deres. 

 

Katteelskeren skrev (10 minutter siden):

Ja man kan lære barn å vise respekt og kjærlighet,

Hvilket er det Pride handler om for barn. De har ingen referansepunkter for noe av det rundt. 

 

Katteelskeren skrev (11 minutter siden):

men man skal ikke lære barn i 6 års alderen at de kan være det kjønnet de selv vil, det kan de heller finne ut av når de er litt eldre. Om man lærer et barn på 6 år at de kan være en gutt selv om de er født jente, blir de bare ekstremt forvirret.

Nei, det blir de ikke. Det er ikke slik at en 6 åring ikke er sikker på seg selv. Faktisk er det et STØRRE problem når de blir større , for da får egne sosiale kontekster større betydning enn foreldre og institusjoner. Det er mye større sjangse for at en prepubertal påvirkes av moteideer, enn en 6 åring, mens fundamentet for at man skal plassere seg selv, ligger hos 6 åringen.

 

Katteelskeren skrev (17 minutter siden):

Det er også veldig mange som har endret kjønn i ung alder som angrer veldig når de blir eldre, nettopp fordi de fikk det pressa ned i halsen som små og ble identitetsforvirret, dette kunne blitt unngått om ikke alle rundt fortsatte å forvirre disse barna.

Det er ikke spesielt mange , og mye handler om at vi mangler gode diagnoseverktøy til å skille mellom personer som har reelle problemer, eller som er påvirket til å tro de har problemer. OG DET er en tung diskusjon, for her er konsekvensene store. 

Det er også mange som ikke takler det traumatiske i kjønnsskiftet fordi man ikke skjønner forskjellen mellom at man kan bli sett på som av det annet kjønn i forhold til at man fysiologisk er av det andre kjønnet: Kjønnskifter er primært kosmetisk kirurgi; vesentlige deler av skille mellom hjerne og kropp, som evne til å formere seg, følger ikke med. 

Det er HELT sikkert noen som føler at de har blitt "ledet" til ett kjønnsskifte, men det er en ubetydelig andel i forhold til antallet i de tre andre gruppene. 

 

Katteelskeren skrev (25 minutter siden):

Selvmordsraten blant de som bytter kjønn er ekstremt høy, det er rett og slett en psykisk lidelse, og jeg vil absolutt ikke stappe disse psykiske lidelsene ned i halsen på barnet jeg elsker. 

Hele poenget med diskusjonen om trans, er for å gi dem en plass som gjør at selvmordraten går ned.  At det finnes en aksept for dem. Det er denne gjentatte frasen om at det er en psykisk lidelse og at det derfor ikke finnes noen plass til dem som seg selv , som driver dem til selvmord. 

Og dette er ikke noe nytt og revolusjonerende : Selvmordraten blandt homofile var også ekstremt høy før. I land som har høyere toleranse for Trans, er selvmordsraten mye lavere. 

Den eneste psykiske lidelsen du kan stappe ned i halsen på barnet ditt, er de av dine forventninger barnet ikke kan tilfredstille. Men hvis du klarer støtte og følge opp barnet ditt med respekt og forståelse for barnets identitet, er det ingenting noen andre kan stappe ned i halsen deres. Det er faktisk makten du har som foreldre. 

Men å "beskytte" dem vil feile hver eneste dag i uka og dobbelt på søndag.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uanonym bruker skrev (18 timer siden):

1. mai ble vel ikke pusha på befolkningen generelt, men på fagforeningsmedlemmer og lignende. Altså "målgruppa" om man kan si det sånn. Mens pride virker det som om alle må være med på for å bevise at de ikke er homofober :P 

Disse dagene er også kun 1 dag. Ikke en hel måned. Det er ikke grunnlovsdagen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Druid said:

Jepp: det er 99% av grunnen til at vi har barnehager og hvorfor man sosialiserer barn generelt. 

 

Målet er at de skal føle seg frigjort fra forventninger og gi dem rom til å finne ut hvem de er som person.

 

Det er KUN voksne som er forvirret i dette bildet. Barn generelt er veldig bevist hvem de er:  det er fundamentet for mesteparten av utviklingsløpet deres. 

 

Hvilket er det Pride handler om for barn. De har ingen referansepunkter for noe av det rundt. 

 

Nei, det blir de ikke. Det er ikke slik at en 6 åring ikke er sikker på seg selv. Faktisk er det et STØRRE problem når de blir større , for da får egne sosiale kontekster større betydning enn foreldre og institusjoner. Det er mye større sjangse for at en prepubertal påvirkes av moteideer, enn en 6 åring, mens fundamentet for at man skal plassere seg selv, ligger hos 6 åringen.

 

Det er ikke spesielt mange , og mye handler om at vi mangler gode diagnoseverktøy til å skille mellom personer som har reelle problemer, eller som er påvirket til å tro de har problemer. OG DET er en tung diskusjon, for her er konsekvensene store. 

Det er også mange som ikke takler det traumatiske i kjønnsskiftet fordi man ikke skjønner forskjellen mellom at man kan bli sett på som av det annet kjønn i forhold til at man fysiologisk er av det andre kjønnet: Kjønnskifter er primært kosmetisk kirurgi; vesentlige deler av skille mellom hjerne og kropp, som evne til å formere seg, følger ikke med. 

Det er HELT sikkert noen som føler at de har blitt "ledet" til ett kjønnsskifte, men det er en ubetydelig andel i forhold til antallet i de tre andre gruppene. 

 

Hele poenget med diskusjonen om trans, er for å gi dem en plass som gjør at selvmordraten går ned.  At det finnes en aksept for dem. Det er denne gjentatte frasen om at det er en psykisk lidelse og at det derfor ikke finnes noen plass til dem som seg selv , som driver dem til selvmord. 

Og dette er ikke noe nytt og revolusjonerende : Selvmordraten blandt homofile var også ekstremt høy før. I land som har høyere toleranse for Trans, er selvmordsraten mye lavere. 

Den eneste psykiske lidelsen du kan stappe ned i halsen på barnet ditt, er de av dine forventninger barnet ikke kan tilfredstille. Men hvis du klarer støtte og følge opp barnet ditt med respekt og forståelse for barnets identitet, er det ingenting noen andre kan stappe ned i halsen deres. Det er faktisk makten du har som foreldre. 

Men å "beskytte" dem vil feile hver eneste dag i uka og dobbelt på søndag.

Mange gode poenger og det mest fornuftige som er skrevet i hele tråden.

Ville bare kommentere at det det kan diskuteres hvorvidt dette bare er kosmetisk kirurgi fordi folk som har virkelig har nytte av det får genuint bedre liv. 
 

Et annet perspektiv er at man ikke tar høyde for den massive hetsen, manglende kompetansen og volden disse personene møter. Dette påvirker selvfølgelig livskvalitet og helse. 
 

Det gjentas også til det kjedsommelige at mange angrer, men jeg har aldri sett noen tall som det kan vises til og i den grad folk faktisk angrer så bør man også se på hva disse menneskene møter i hverdagen.

Denne tråden er bare ett av mange eksempler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...