Gå til innhold

Psykolog-søster bryter taushetsplikt og forteller meg ting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 hours ago, AnonymBruker said:

Ts her: Ja lurer litt på det. Har jo over tid fortalt min psykolog om min søster og det er jo mye rart det da. En del mer generelle lovbrudd (nav-svindel, jevnlig narkotikabruk), samt det jeg mener er psykisk mishandling av samboer. I tillegg til ting som relaterer seg direkte til søsters virke som psykolog. Jeg mener jo det er ganske mye som skurrer. Såpass at man kan undres på hva slags mekanismet som faktisk er på plass for å kvalitetssikre behandlere. Hun (psykolog) spurte vel nå sist time om det kan være andre som har fanget opp brudd på taushetsplikt, så vi har jo en dialog. Skal ta det opp igjen ved neste time.

Anonymkode: 5aed8...5e2

Dette er helt hårreisende. 

Har din psykolog virkelig ALDRI nvnt at dette burde varsles om? Isåfall kan du garantere at hun er like ille selv. Ethvert menneske med etikken i behold ville sagt tydelig at dette må varsles om!

Jeg ville belaget meg på at alle ting jeg selv har sagt i terapi, har blitt fortalt videre til bekjente, var jeg deg.

Anonymkode: 4894e...b71

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakk med henne. Fortell at du syns det er ubehagelig og at du mener hun bryter taushetsplikten, og at det er alvorlig. Hun kommer til å forstå det (ihvertfall hvis hun er utdannet i Norge. Der er det fokus på slikt i utdanningen)

Anonymkode: 86ea1...5dc

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det har jeg. Hennes 12 år gamle sønn har også gjort det. Med fnys og glis til svar.

Anonymkode: 5aed8...5e2

Eeehh.. da ville jeg meldt ifra til arbeidsgiveren hennes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bli ansett som medskyldig. Hun kommer til å bli tatt for dette, til slutt. Da kommer hun til å fortelle at du visste om dette, og ikke varslet. Om du ikke greier å stå opp for andre, så stå nå opp for deg selv!

 

Anonymkode: 476c2...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...