Gå til innhold

Du som er mann: Hva er dine røde flagg for kvinner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Men hun på bildet ditt kunne vært, og er sikkert modell?

Om du er mann og det ikke er deg?

Anonymkode: 92cc9...f9b

Haha det vet jeg ikke da jeg ikke ser ansiktet hennes. Jeg valgte bare bildet fordi jeg resonerte med det
(jeg er komponist) og selvsagt fordi jeg er heterofil. Jeg er en dude, forresten

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er mange.

Tjukk og utrent. Litt chubby kan være sjarmerende, men bare litt. Overvektig henger ofte sammen med utrent, og en usunn livsstil. For meg handler det om manglende selvdisiplin, struktur på livet og ambisjoner.  Altså dobbelt røde flagg. Jeg ønsker ikke se henne uten klær og jeg klarer ikke å respektere personligheten hennes.

Dårlig smak. Det betyr klær som ser billige ut, som ikke sitter, som ikke kler henne, ukledelig frisyre/sminke/parfyme... Det kan være mange grunner til at noen kjøper billige klær, selvsagt uten at det er kritikkverdig. Men man kan kjøpe billig uten at det ser billig ut, og man kan kle seg elegant for lite penger. I hvert fall hvis man ikke er tjukk og utrent, ref. punktet over. Smak handler også om andre ting, bøker, musikk, interesser. Sånt er ikke alltid synlig på første date.

Enkle meninger og holdninger. Hun kan godt mene andre ting enn meg, selv om jeg strever med dem som er lengst ute på høyresiden. Det viktige er at hun er såpass utdannet og smart at hun forstår prinsipper, poenger og argumentasjon, at hun følger med i samfunnsdebatten, at hun forstår nyanser og at hun misliker forenklinger og populisme.

Udannet og uutdannet: Henger litt sammen med de to forrige punktene. Jeg kan vanskelig se for meg en partner uten høyere utdannelse, og en kulturell ballast er nødvendig for at vi skal kunne snakke sammen, diskutere bøker og aviser og kunne gå ut og gjøre ting sammen.

Uten lidenskap: Det er nødvendig at hun er en erotisk kvinne, en med sterk seksualitet og med interesse for sex. Uten et visst nivå av dette er det helt meningsløst å date videre. Noen kvinner misliker at sex tas opp tidlig i datingen, men det bør være en selvfølgelighet å få vite noe om det er match på dette området før partene kaster bort tid på hverandre. 

Lite behov for nærhet: Handler om ikke-seksuell intimitet, og uten mye av dette er det dødfødt: Et uendelig behov for armkrok, kyssing i hverdagen, leie, se film, trenge hudkontakt, kjæle med, ta på, kunne si jeg elsker deg ofte, være på badet sammen, ikke redd for at jeg ser henne bæsje om så er, nakenbad, gråte, trøste, trene sammen, handle sammen, være hverandres samtalepartner, like å være sammen hele tiden og trives med det. Kan merkes tidlig om hun er typen.

Labilitet og psyko-tendenser: Alt av medisinske caser, nevrotikere, usikre, fordomsfulle, tro-det-verste-typer, konspirasjons-nutcases, sånne som sykmelder seg fort, som klager på sjefen, som er for mye på sosiale medier, som søker livshjelp på KG, som ikke klarer å håndtere motgang, som blir krenket fort, som mangler ambisjoner og som lar seg bli styrt og tråkket på av andre.

Anonymkode: a54dc...d03

Og det eneste som er feil med deg er at du skriver velformulerte innlegg på KG som fritidsaktivitet. 

Anonymkode: 9d4ee...0f1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og det eneste som er feil med deg er at du skriver velformulerte innlegg på KG som fritidsaktivitet. 

Å ikke respektere folk er velformulert? Dere avslører dere helt frivillig som like fordomsfulle som dere syns er rødt flagg i damer. 

-10 poeng.

Anonymkode: 92cc9...f9b

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det er mange.

Tjukk og utrent. Litt chubby kan være sjarmerende, men bare litt. Overvektig henger ofte sammen med utrent, og en usunn livsstil. For meg handler det om manglende selvdisiplin, struktur på livet og ambisjoner.  Altså dobbelt røde flagg. Jeg ønsker ikke se henne uten klær og jeg klarer ikke å respektere personligheten hennes.

Dårlig smak. Det betyr klær som ser billige ut, som ikke sitter, som ikke kler henne, ukledelig frisyre/sminke/parfyme... Det kan være mange grunner til at noen kjøper billige klær, selvsagt uten at det er kritikkverdig. Men man kan kjøpe billig uten at det ser billig ut, og man kan kle seg elegant for lite penger. I hvert fall hvis man ikke er tjukk og utrent, ref. punktet over. Smak handler også om andre ting, bøker, musikk, interesser. Sånt er ikke alltid synlig på første date.

Enkle meninger og holdninger. Hun kan godt mene andre ting enn meg, selv om jeg strever med dem som er lengst ute på høyresiden. Det viktige er at hun er såpass utdannet og smart at hun forstår prinsipper, poenger og argumentasjon, at hun følger med i samfunnsdebatten, at hun forstår nyanser og at hun misliker forenklinger og populisme.

Udannet og uutdannet: Henger litt sammen med de to forrige punktene. Jeg kan vanskelig se for meg en partner uten høyere utdannelse, og en kulturell ballast er nødvendig for at vi skal kunne snakke sammen, diskutere bøker og aviser og kunne gå ut og gjøre ting sammen.

Uten lidenskap: Det er nødvendig at hun er en erotisk kvinne, en med sterk seksualitet og med interesse for sex. Uten et visst nivå av dette er det helt meningsløst å date videre. Noen kvinner misliker at sex tas opp tidlig i datingen, men det bør være en selvfølgelighet å få vite noe om det er match på dette området før partene kaster bort tid på hverandre. 

Lite behov for nærhet: Handler om ikke-seksuell intimitet, og uten mye av dette er det dødfødt: Et uendelig behov for armkrok, kyssing i hverdagen, leie, se film, trenge hudkontakt, kjæle med, ta på, kunne si jeg elsker deg ofte, være på badet sammen, ikke redd for at jeg ser henne bæsje om så er, nakenbad, gråte, trøste, trene sammen, handle sammen, være hverandres samtalepartner, like å være sammen hele tiden og trives med det. Kan merkes tidlig om hun er typen.

Labilitet og psyko-tendenser: Alt av medisinske caser, nevrotikere, usikre, fordomsfulle, tro-det-verste-typer, konspirasjons-nutcases, sånne som sykmelder seg fort, som klager på sjefen, som er for mye på sosiale medier, som søker livshjelp på KG, som ikke klarer å håndtere motgang, som blir krenket fort, som mangler ambisjoner og som lar seg bli styrt og tråkket på av andre.

Jeg tenkte at jeg egentligen ikke har noe særlig med preferanser eller ser røde flag, men uff... Hadde du vært kvinne så hadde jeg nok ikke klart å få følelser for noen med så mye overfladiske, udannede og respektløse ytringer som du kom med i denne posten.

• Liker 5
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (1 time siden):

så mye overfladiske, udannede og respektløse ytringer som du kom med i denne posten

Hvilke av ytringene tenker du på?

At jeg foretrekker slanke og trente kvinner fremfor tjukke og utrente handler om smak og estetikk, men også helse og karakter. Utseende er pr. definisjon "overflate", men jeg nevner jo dypere ting i de andre punktene: Samtale, kos, interesser, personlighet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

At jeg foretrekker slanke og trente kvinner fremfor tjukke og utrente handler om smak og estetikk, men også helse og karakter. Utseende er pr. definisjon "overflate", men jeg nevner jo dypere ting i de andre punktene: Samtale, kos, interesser, personlighet.

Det er jo nettopp det som er problemet med posten din. Du har ramset opp preferanser og deal-breakere som gjelder for deg, ikke røde flagg. Røde flagg er i hovedsak generelle, og gjerne ekstreme. For feit/for tynn, utdanning, klesstil, intimitetsnivå og lignende er utelukkende preferanser. Er overhodet ikke noe problem med å ha preferanser, men det tar bort fokuset fra innlegget.

Typiske røde flagg er heller ekstrem gjeld, 4+ forskjellige barnefedre, inntak av tunge rusmidler/svært høyt inntak av alkohol, tidligere dømt for flere forbrytelser, alvorlig sjalusi tidlig i relasjoner, historikk med utroskap, svært dårlig hygiene, høyt kontrolleringsbehov ++

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, AnonymBruker said:

Som Mymlen skriver, dette er preferanser, ikke røde flagg. F.eks. kunne det vært et rødt flagg om hun mumset på smågodt vær gang dere møttes, fordi det kunne bety hun på sikt ville bli tjukk. Å være tjukk er ikke et rødt flagg.

Anonymkode: d1378...34b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det er mange.

Hvor gammel er du og er du singel?🤪🤩

Anonymkode: 24756...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knooters skrev (11 timer siden):

Enig. Det er få ting som er mer irriterende enn dem som later som må ha hjelp til alt mulig, enten det er tilgjort (føler man seg meg feminin som hjelpeløs?) eller at det er et faktisk behov. Litt som at jeg antar at kvinner syns det er usexy med menn som må ha hjelp til å lage noe mer avansert enn pølse i brød.

Jeg tror at noen gjør det fordi de tenker det er flatterende for mannen🤔 Liksom legge til rette for at han skal kunne briljere med sine ferdigheter. Men ja, kanskje noen gjør det for å føle seg feminine, hvis de knytter sånt som å skifte dekk eller beise terrasse til noe lite feminint.

Anonymkode: 62428...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Overvekt er i stor grad koblet til genetikk, og du skriver at du ikke har evne å respektere som er noe helt annet enn at du ikke så langt har blitt fysisk tiltrukket. Hva skjer hvis din kone av en eller annen grunn vil legge på seg? 

Du presenterer en lang liste av meget overfladiske preferanser. Sminke, klær, det som idag er kulturelt vektideal. Behov at hun kommer fra samme type av sosial bakgrunn som deg. 

Vet ikke hvilken alder du er i, men hadde noen av mine jenter datet enn mann som presenterer sine preferanser som du gjør, så hadde jeg anbefalt dem å flykte. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor gammel er du og er du singel?🤪🤩

Anonymkode: 24756...da3

Åpenbart er han singel. Han har en kravliste lang som et fjell, og bruker KG for å skrive velformulert om dem. Han ønsker en perfekt kvinne men har ikke ressursene til å konkurrere om henne. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Åpenbart er han singel. Han har en kravliste lang som et fjell, og bruker KG for å skrive velformulert om dem. Han ønsker en perfekt kvinne men har ikke ressursene til å konkurrere om henne. 

Jeg har vært gift i 30 år. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mymlen skrev (3 timer siden):

Typiske røde flagg er heller ekstrem gjeld, 4+ forskjellige barnefedre, inntak av tunge rusmidler/svært høyt inntak av alkohol, tidligere dømt for flere forbrytelser, alvorlig sjalusi tidlig i relasjoner, historikk med utroskap, svært dårlig hygiene, høyt kontrolleringsbehov ++

Dette er ikke røde flagg. Dette er langt bortenfor. Røde flagg må jo gjelde mennesker som man i det hele tatt kommer borti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dette er ikke røde flagg. Dette er langt bortenfor. Røde flagg må jo gjelde mennesker som man i det hele tatt kommer borti.

Røde flagg er vel det som uten tvil er dealbreakere i mine øyne (altså noe mer enn "gule flagg"), så alvorlig kriminalitet er jo det for en del. 

For min del er røde flagg, nettopp alvorlig kriminalitet, og i tillegg ting som tung rusbruk, ingen selvstendighet, kranglete personlighet, dårlig oppførsel mot andre osv. 

Anonymkode: 3932a...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite kontroll på følelsene sine, som i at hun sliter med å kommunisere uten at følelsene tar overhånd 

Overdrevent sjalu

Skaper konflikter av ingenting eller bagateller

Ikke klarer å innrømme feil og si unnskyld når hun åpenbart har gjort noe galt 

Anonymkode: 9c204...f80

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har vært gift i 30 år. 

😆

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg vil ha rene, normale, fornuftige, jordnære jenter som er intelligente nok til at de ikke trenger å skjule lav intelligens bak en prangende og kostbar ytre fasade.

Anonymkode: 4c3db...5b5

Er det sånn at du ser på enkelte jenter at de er for dumme til å pynte seg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker said:

Har igrunn bare ett rødt flagg. Om dama røyker rullingstobakk. 

Anonymkode: 9a57c...588

37 minutter siden, AnonymBruker said:

Røde flagg er vel det som uten tvil er dealbreakere i mine øyne (altså noe mer enn "gule flagg"), så alvorlig kriminalitet er jo det for en del. 

For min del er røde flagg, nettopp alvorlig kriminalitet, og i tillegg ting som tung rusbruk, ingen selvstendighet, kranglete personlighet, dårlig oppførsel mot andre osv. 

Anonymkode: 3932a...6b4

Virker som om nesten alle tror røde flagg er det samme som preferanser

Anonymkode: d1378...34b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.7.2024 den 12.05):

Det er mange.

Alle mennesker er fordomsfulle. Inkludert deg selv som sidestiller all overvekt med dårlige verdier og latskap, og stiller krav til riktig parfyme (!). Du ønsker altså ikke å date en kvinne som er lik deg selv?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.7.2024 den 13.08):

Overvekt, utrent, psykisk sykdom, lav inntekt, barn, tatoveringer, promiskuøs, over 30.

Anonymkode: f4b0c...dab

Da regner jeg med at du selv er slank, trent, har høy inntekt, ingen barn, er dydig og under 30? :)

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...