KallePils Skrevet 3. juli #81 Del Skrevet 3. juli Alt som tilsier at hun kan bli et problem i ettertid. Det vil si, alle tegn på at hun ikke er helt stabil og god i hodet. Rus, rabiate ideologier, aggressivitet og andre helt åpenbare ting sier seg selv. Men ellers er det vanskelig å liste opp spesifikke ting. Må nesten kjenne litt på vibe, og ha disiplin nok til å backe ut hvis ting ikke føles riktig. Bedre å gå glipp av noe bra enn å bli anmeldt for noe du ikke har gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunmedham Skrevet 3. juli #82 Del Skrevet 3. juli Rosalilje84 skrev (5 timer siden): Han ønsker seg en fordomsfri kvinne Hvordan kan du tolke ham slik? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 3. juli #83 Del Skrevet 3. juli Hunmedham skrev (9 minutter siden): Hvordan kan du tolke ham slik? Jeg siterer ham: "Alt av medisinske caser, nevrotikere, usikre, fordomsfulle, tro-det-verste-typer, konspirasjons-nutcases" Han ønsker seg en fordomsfri kvinne. Slike finnes ikke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunmedham Skrevet 3. juli #84 Del Skrevet 3. juli Rosalilje84 skrev (41 minutter siden): Jeg siterer ham Betyr det at fordomsfri er det motsatte av fordomsfull? Kanskje. Men alternativet til å være "full av noe" er ikke nødvendigvis å være helt fri for det. Dessuten signaliserer "fordomsfri" noe mer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli #85 Del Skrevet 3. juli Folkens! Å redusere "røde flagg" til helt åpenbare koko-ting er meningsløst. Vil tro at de fleste av oss stikker av lenge før vi hører om tvangsinnleggelsene, barnevernsakene og namsmannbesøkene. Og hvis røde flagg handler om ting som kan bli problematiske på sikt, blir det vanskelig. Noen er jo umiddelbart problematiske; for min del det aller første som kommer til syne, nemlig et frastøtende utseende. Selvsagt en subjektiv ting. Noen vil da påstå at jeg har fordommer. Underforstått at et menneske jeg synes har et frastøtende utseende også kan ha mnage gode egenskaper (som jeg ville gått glipp av dersom jeg lot meg styre av det overfladiske førsteinntrykket). Men det er jeg selvsagt klar over. Greia er at det spiller ingen rolle hvor snill, intelligent etc. denne kvinnen var hvis jeg ikke likte å se på henne. En lakmus-test er: Ville jeg klart å vært naken sammen med denne kvinnen? Og så kommer alt det andre, som i hovedsak dreier seg om "det indre". Alt sammen røde flagg. Et menneske som ikke var i stand til å diskusjon og samtale, ville jo ikke fungert. Jeg hadde heller ikke fungert for henne. Derfor rødt flagg - å oppdage det som kan bli problematisk senere. Jeg tror dette er provoserende siden jeg avviser kvinner på områder der de kanskje mener jeg ikke burde stille krav. Anonymkode: a54dc...d03 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli #86 Del Skrevet 3. juli Røde flagg: Ikke seksuelt utforskende og nysgjerrig. Jeg liker godt anal- og oralsex, og kan ikke ha en partner som ikke liker dette. Anonymkode: 31a40...0b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arild37 Skrevet 3. juli #87 Del Skrevet 3. juli Noe av det verste er damer som skal lage problemer og drama ut av ingenting. Har jeg sett tegn til dette tidlig, så har jeg gått videre. Sjalusi er vel nummer to Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli #88 Del Skrevet 3. juli Det fine med å ha klart for seg hva som såkalte røde flagg, er at man kan velge bort. Den største feilen man gjør er at være ukritisk. Å velge partner er det største valget man gjør i livet. Da må man være kresen. Folk bruker jo mer tid på å kjøpe vaskemaskin eller bil enn de gjør på å vurdere om dama man har truffet faktisk er en riktig match. Anonymkode: a54dc...d03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 3. juli #89 Del Skrevet 3. juli Hunmedham skrev (7 timer siden): Interessant å lese tråden. Her spørres det etter menns røde flagg når det gjelder kvinner. Det kommer en del svar. Ett svar er spesifikt, velformulert og begrunnet. Så kommer reaksjonene. Noen mener at det ikke er "røde flagg" som beskrives. Røde flagg er noe annet, nemlig. Noen sier at han er fordomsfull, uten å forstå hva dét vil si - og tar derfor feil selv. Noen blir bare provosert av svarene og skriver at man selv aldri ville vært interessert i ham - som om dét var temaet. Noen påstår at han er ung og single, en ugrei hersketeknikk for å latterliggjøre meningene hans. Noen spør om han er på vei ut av forholdet sitt, siden han svarer på spørsmålet som TS stilte. KG, ass... Nei, han du mener, beskriver egenskaper han ikke vil at en eventuell partner skal ha. "Rødt flagg" er noe annet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 3. juli #90 Del Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (10 timer siden): Et par minutter på toget, ikke verre. Anonymkode: a54dc...d03 Kom du på alt det der på et par minutter? Kom igjen ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli #91 Del Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Folkens! Å redusere "røde flagg" til helt åpenbare koko-ting er meningsløst. Vil tro at de fleste av oss stikker av lenge før vi hører om tvangsinnleggelsene, barnevernsakene og namsmannbesøkene. Og hvis røde flagg handler om ting som kan bli problematiske på sikt, blir det vanskelig. Noen er jo umiddelbart problematiske; for min del det aller første som kommer til syne, nemlig et frastøtende utseende. Selvsagt en subjektiv ting. Noen vil da påstå at jeg har fordommer. Underforstått at et menneske jeg synes har et frastøtende utseende også kan ha mnage gode egenskaper (som jeg ville gått glipp av dersom jeg lot meg styre av det overfladiske førsteinntrykket). Men det er jeg selvsagt klar over. Greia er at det spiller ingen rolle hvor snill, intelligent etc. denne kvinnen var hvis jeg ikke likte å se på henne. En lakmus-test er: Ville jeg klart å vært naken sammen med denne kvinnen? Og så kommer alt det andre, som i hovedsak dreier seg om "det indre". Alt sammen røde flagg. Et menneske som ikke var i stand til å diskusjon og samtale, ville jo ikke fungert. Jeg hadde heller ikke fungert for henne. Derfor rødt flagg - å oppdage det som kan bli problematisk senere. Jeg tror dette er provoserende siden jeg avviser kvinner på områder der de kanskje mener jeg ikke burde stille krav. Anonymkode: a54dc...d03 Det er viktig å tenne på noen. Jeg var ikke nøye med det med gutter da jeg var yngre. For var jo dum. Å når jeg ikke tente på dem, men likte dem som person bare fortsette jeg å være med dem. Men endte opp med å ikke fordra sex, er direkte redd ig uvell og nå føles det umulig å like noen i det hele tatt. Så lurt å ikke ligge med noen en ikke liker. Men vi trenger ikke gjøre dem vi ikke liker som kjærester til noe alle må holde seg unna. Det er absolutt ingenting galt med de jeg har vært med, alle var snille, og er/vil bli fantastiske kjærester til riktig kvinne. Anonymkode: 92cc9...f9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli #92 Del Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (På 28.6.2024 den 11.52): Sjalusi. Opptatt av seksuell historikk. Komplisert forhold til familie/venner/arbeidsgiver/ekser. «Needy». Anonymkode: 0b5dd...6b8 Wow alt det SPØR jeg min om. Null stress. Skjønner jeg har drømmemannen jeg kan prate med ALT om😍 Anonymkode: 62301...864 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli #93 Del Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Wow alt det SPØR jeg min om. Null stress. Skjønner jeg har drømmemannen jeg kan prate med ALT om😍 Anonymkode: 62301...864 Super enig. Godt å høre 😊 Trenger også en jeg kan prate med alt om. Anonymkode: 92cc9...f9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli #94 Del Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Røde flagg: Ikke seksuelt utforskende og nysgjerrig. Jeg liker godt anal- og oralsex, og kan ikke ha en partner som ikke liker dette. Anonymkode: 31a40...0b8 Røde flagg er liker ikke rompe sex?😂 Spesielt. Anonymkode: 62301...864 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strilamann Skrevet 3. juli #95 Del Skrevet 3. juli Det desidert største røde flagget er at hun har hatt mange ONS og/eller partnere. Da bør man holde seg unna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillegumman Skrevet 3. juli #96 Del Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (På 1.7.2024 den 15.18): Du virker som en god mann! Anonymkode: 11f7b...862 Hva er galt med at han ikke vil ha en tjukk og utrent dame?? Vil du ha en tjukk og utrent mann? 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunmedham Skrevet 3. juli #97 Del Skrevet 3. juli Seff skrev (2 timer siden): Nei, han du mener, beskriver egenskaper han ikke vil at en eventuell partner skal ha. "Rødt flagg" er noe annet. Men hvis en kvinne med slike egenskaper (han ikke vil ha) er et rødt flagg. Er hun slik, er hun bare å skygge unna... Er ikke det et rødt flagg i så fall? Hvis han ser på overvekt og lite utdannelse som rødt flagg, slik andre ser på psykisk sykdom som rødt flagg (han gjør riktignok dét også, ser jeg), er vel det fair? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli #98 Del Skrevet 3. juli Seff skrev (2 timer siden): Kom du på alt det der på et par minutter? Kom igjen ... Jeg kom ikke på det. Dette er noe jeg vet - og har snakket med henne jeg er gift med om mange ganger. Ja, vi snakker om slike ting, om både menn og kvinner. Så grusomme er vi, at vi kan ha det moro med andre hvis vi er i rett humør. Så det jeg gjorde var å skrive. Jeg skriver fort siden det i mange år har vært jobben min. Jeg har vært journalist og redaktør, jeg har skrevet skjønnlitteratur, politiske sakspapirer og saksdokumenter på jobb, og jeg har i mange år vært fast skribent for Cupido. Så spekteret er bredt. Å hamre ned disse punktene tar noen få minutter. Anonymkode: a54dc...d03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 3. juli #99 Del Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hvorfor hoppet du over fortsettelsen? Anonymkode: a54dc...d03 Fordi det er helt alminnelig å ikke sitere videre etter det som er relevant i det aktuelle. Du som er så godt utdannet og dannet burde vite det, akkurat som du burde vite at du ikke skrev om røde flag men i hovedsak rakket ned på mennesker som du ikke syns er så verdifulle som deg selv. Dårlig menneskesyn, nei er ikke noe annet som klarer å kompensere for det. Trist at du har de problem med deg selv som gjør at du må rakke ned på andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli #100 Del Skrevet 3. juli 18 minutter siden, Hunmedham said: Men hvis en kvinne med slike egenskaper (han ikke vil ha) er et rødt flagg. Er hun slik, er hun bare å skygge unna... Er ikke det et rødt flagg i så fall? Hvis han ser på overvekt og lite utdannelse som rødt flagg, slik andre ser på psykisk sykdom som rødt flagg (han gjør riktignok dét også, ser jeg), er vel det fair? Er visst vrient å forstå, dette. Et rødt flagg er en vane eller en egenskap som potensielt kan indikere at vedkommende har en annen uønsket vane, eller egenskap, eller kan komme til å utvikle dette på sikt. Anonymkode: d1378...34b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå