Gå til innhold

6. året på rad barnefar dropper ferie med barna våre…

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Altså de barna dine er bortskjemte, hvis man skal ta i utgangspunkt rettferdighet. Deres fellesbarn drar kun på en ferie og dine barn vil da dra på to ferier hvis de både drar på ferie med deg og barnefar. Det er billigere for deg å reise alene da dere er 3, de er 5 stykker. Det koster en del og ut ifra hva du skriver så har dem ikke økonomien til det heller. Teltturer, skogsturer er like bra eller kanskje enda bedre enn turer til Tusenfryd, syden og typiske kommersielle aktiviteter. Lær dem heller å sette pris på hva de får enn å klage på det de ikke får. 
Får barna i Gaza ferie? 
Mine barn har aldri vært på utenlandsk ferie, vi benytter oss av den fine naturen i Norge. Skaper fine minner, de beste minnene jeg har fra da jeg var liten var da jeg var på teltturer og fiska. 
Når vi skulle fly så syntes jeg det bare var stress og kjedelig å bo på hotell.

Anonymkode: b4293...aef

For et svadasvar

Anonymkode: 6ca88...0a4

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså de barna dine er bortskjemte, hvis man skal ta i utgangspunkt rettferdighet. Deres fellesbarn drar kun på en ferie og dine barn vil da dra på to ferier hvis de både drar på ferie med deg og barnefar. Det er billigere for deg å reise alene da dere er 3, de er 5 stykker. Det koster en del og ut ifra hva du skriver så har dem ikke økonomien til det heller. Teltturer, skogsturer er like bra eller kanskje enda bedre enn turer til Tusenfryd, syden og typiske kommersielle aktiviteter. Lær dem heller å sette pris på hva de får enn å klage på det de ikke får. 
Får barna i Gaza ferie? 
Mine barn har aldri vært på utenlandsk ferie, vi benytter oss av den fine naturen i Norge. Skaper fine minner, de beste minnene jeg har fra da jeg var liten var da jeg var på teltturer og fiska. 
Når vi skulle fly så syntes jeg det bare var stress og kjedelig å bo på hotell.

Du er ganske kort, er du ikke? Du mangler i hvert fall fullstendig evne til å kritisk tilnærme deg en problemstilling. Disse barna er ikke bortskjemte; de har skilte foreldre og en far som ekskluderer dem fra sin «nye familie». Husk at disse barna har spart til ferie som de ikke får være med på hvert år i seks år. Det er som å si «nei, det har vi ikke råd til fordi mamma skal ha ny veske» – hvert år i seks år.

Å trekke inn barn i Gaza er irrelevant og upassende i denne diskusjonen. Vi snakker om hvordan disse barna, blir behandlet og prioritert, ikke om ekstreme eksempler for å avlede poenget.

Personlig synes jeg telt- og fisketurer høres helt jævlig ut. Du har åpenbart ikke dratt noe særlig nytte av det, så jeg fortsetter å holde meg unna slike aktiviteter.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På FVK bør du fokusere på at far lover ting han ikke holder, IKKE hva han og hans nye kone bruker penger på.

Husk at du har null oversikt over deres økonomiske situasjon. Det kan hende hans nye kone har bedre økonomi enn du tror, og at hun legger mer i potten for alt de gjør felles. Så kan du selvsagt si at hun burde betalt for dine barn og, men det har hun ingen plikt til, og de har antakeligvis en atskilt økonomi på dette punktet.

Hvis du ordlegger deg som om du har oversikt over, eller rett til innsyn i, deres familieøkonomi så vil jeg regne med at han vender seg mot deg og blir mindre samarbeidsvillig.

Anonymkode: fba3b...ffc

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det en stemor fra helvete med i bilde ts...

Hun står 100% bak her. Eksen din er blitt en tøffelhelt. Utrolig trist svikte sine egne barn. 

Anonymkode: a0802...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det en stemor fra helvete med i bilde ts...

Hun står 100% bak her. Eksen din er blitt en tøffelhelt. Utrolig trist svikte sine egne barn. 

Anonymkode: a0802...25b

Nå er det vel far og mor som har gjort disse barna til 50/50 barn og lagt grunnlaget for hele situasjonen.

Slutt å gi stemor skylda for alt skjer!

Anonymkode: aaefd...14b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvorfor får alltid stemor skylden her på kg?

Menn er jo så tankeløse og inkompetente, de kan da umulig få ansvar for egne handlinger 🙄

Anonymkode: a86c3...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 30.6.2024 den 12.48):

Barn har rett på sommerferie med begge foreldre. 

Anonymkode: 41e89...7f8

Hvor står dette?

Anonymkode: 6be7c...98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en ekkel far og stemor, stygt gjort av dem.  Få ungen til å kommenterer innlegget på Facebook ( neida, forstår dette ikke går) 

Anonymkode: bac7f...9b5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

På FVK bør du fokusere på at far lover ting han ikke holder, IKKE hva han og hans nye kone bruker penger på.

Husk at du har null oversikt over deres økonomiske situasjon. Det kan hende hans nye kone har bedre økonomi enn du tror, og at hun legger mer i potten for alt de gjør felles. Så kan du selvsagt si at hun burde betalt for dine barn og, men det har hun ingen plikt til, og de har antakeligvis en atskilt økonomi på dette punktet.

Hvis du ordlegger deg som om du har oversikt over, eller rett til innsyn i, deres familieøkonomi så vil jeg regne med at han vender seg mot deg og blir mindre samarbeidsvillig.

Anonymkode: fba3b...ffc

Godt skrevet! 

Anonymkode: c2438...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...