Gå til innhold

Hvordan takle å være sulten mellom måltider?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er jo i grunn løsningen på det meste i livet, dessverre er det ikke så enkelt. Om du er en av de få som faktisk har viljestyrken som kreves, all ære til deg, men de aller fleste har ikke det.

Anonymkode: 8ae33...c57

Jo, de fleste har faktisk det.

Normalvektige kjenner at de er litt sultne flere ganger om dagen uten at de må dytte noe i munnen med det samme av den grunn.

Anonymkode: 6edbd...f08

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nothing tastes as good as skinny feels.

Kate Moss 

Anonymkode: 9d032...b22

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kittykat skrev (55 minutter siden):

Mulig at det kan være årsaken. Jeg kan spise et balansert måltid og til og med da, så kan det gå 30 min og så er jeg "kjempesulten" igjen 🤷‍♀️ 

Men da må du stå i det. Bli kvalm, bli kjempe sulten, men ikke spis før det har gått 3 timer

Anonymkode: a4ff3...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nothing tastes as good as skinny feels.

Kate Moss 

Anonymkode: 9d032...b22

Det er et "pro-ana"-slagord, og jeg synes ikke det har sin rette plass i en slik diskusjon.

Anonymkode: 77244...aa0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.6.2024 den 14.04):

spiser ikke sukker eller godteri så det problemet har jeg aldri. Men noen ganger når det går lang tid mellom spiser jeg en neve usaltet nøtter - sånn pose med div nøtter og tørkede fruktbiter.

Anonymkode: 993bf...feb

Prøv igjen. 

TS, du har fått flere gode råd her og min erfaring samsvarer med det som skrives. Når jeg begynte å prioritere proteiner, så forsvant det konstante suget etter snacks og godis. 

Anonymkode: 9ba0b...88e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.6.2024 den 10.36):

Hvordan takler man på best mulig måte å være sulten mellom måltider?

Jeg er dessverre en sånn person som har fått den dårlige vanen at jeg spiser med en gang jeg kjenner meg litt sulten, gjerne også før faktisk og dette gjør jo at jeg har lagt på meg en del ekstra kilo. Det i tillegg til at jeg er dårlig på å være streng med meg selv og holde meg til godteri bare i helgene og annen usunn mat en sjelden gang. Det betyr jo at jeg ikke bare spiser med en gang jeg kjenner på sult men også at jeg kjøper og spiser akkurat det jeg har lyst på og craver. Får jeg cravings etter is og lakris for eksempel så kan jeg dra på butikken bare for å kjøpe dette.

Så hvordan kan jeg klare å endre meg? Jeg tenker at dette er noe av det første jeg må endre for å klare å gå ned i vekt. Og hva anbefales for å takle sult? Drikke mye vann eller annet?

Anonymkode: 91554...5eb

Drikker masse vann eller vann med kullsyre. Holde meg opptatt med andre ting. 

Anonymkode: 77e60...c6e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kittykat skrev (11 timer siden):

Mulig at det kan være årsaken. Jeg kan spise et balansert måltid og til og med da, så kan det gå 30 min og så er jeg "kjempesulten" igjen 🤷‍♀️ 

Min erfaring er at et slikt sug ofte skyldes store svigninger i blodsukkeret.  Aktivitet stabiliserte blodsukkeret hos meg, og det var en periode at jeg måtte gå tur etter alle måltider på grunn av dette.

Anonymkode: 77244...aa0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvkontroll og bevissthet.

Innse at det ikke er farlig om magen er litt urolig. Mest sannsynlig er du ikke så sulten som du tror. Spis eventuelt frukt/grønt hvis det blir ille.

Jeg går ut i fra at du ikke går å legger deg for å sove hver eneste gang du er trøtt? Du tåler være litt trøtt uten å måtte sove? Hvis du kjenner du må tisse litt, løper du på do øyeblikkelig, eller har du selvkontroll til å holde ut litt?

Anonymkode: 4167e...a6f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solanum
AnonymBruker skrev (På 30.6.2024 den 21.59):

Jo, de fleste har faktisk det.

Normalvektige kjenner at de er litt sultne flere ganger om dagen uten at de må dytte noe i munnen med det samme av den grunn.

Anonymkode: 6edbd...f08

Å kjenne sterk sult som kvinne er veldig, veldig normalt. Og i utgangspunktet en stor fordel. Å ikke kjenne på så mye sult er faktisk negativt. Det er biologisk og sulten er der for at kvinne skal skaffe nok mat til å amme ongene sine. 

Nå lever vi overflod og da blir det et problem. 

Du og jeg er normalvektige og egentlig litt biologisk mislykka. 

Prøv å ta innover deg at mange kjemper en ofte fånyttes kamp mot naturen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det hjelper med et glass Farris. Det døyver det verste. Etter en stund blir kroppen din vant til at det går lengre tid mellom måltidene og du vil slippe å kjenne på så mye sult. Men det er helt avhengig av at du velger måltid med nok proteiner og ingen raske karbohydrater.

Anonymkode: c3da2...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først kuttet jeg alt av godteri og snacks. Alt som handlet om såkalt "kos", som egentlig bare er en dårlig vane, og ikke bidrar til metthetsfølelse i det hele tatt.

Så begynte jeg å spise fast tre måltider om dagen. Ikke en gang frukt mellom måltidene - det bidrar bare til å opprettholde en uvane, at kroppen craver "noe" fordi den er vant til å få det. 

Tok faktisk ikke så lang tid før kroppen var vant med dette, og nå har jeg aldri sug etter noe, det er en vanvittig frihetsfølelse. 

Anonymkode: 5e61f...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...