Gå til innhold

Jobb hvor man er ensom og i fred

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Saksbehandler i det offentlige. Visse stillinger krever kun et år eller to med kurs og i mange stillinger er det veldig lite møtevirksomhet. Kjempedeilig å sitte alene på sitt eget kontor og pusle med søknader ❤️ 

Anonymkode: 3c31b...1ff

Hva slags kurs er dette snakk om? Søker det samme som TS😅

Anonymkode: 0bf78...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Saksbehandler i det offentlige. Visse stillinger krever kun et år eller to med kurs og i mange stillinger er det veldig lite møtevirksomhet. Kjempedeilig å sitte alene på sitt eget kontor og pusle med søknader ❤️ 

Kommer ikke inn i stat eller kommune med kun et kurs? Det er så og si alltid krav om bachelor eller master. Jeg har en slik jobb som du beskriver, men det var 80 søkere på en stilling, og krav om både bachelor og erfaring som saksbehandler. 

Anonymkode: 6219b...872

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CrazyCatLady2500 skrev (14 timer siden):

Arkiv? 

Arkivarer har mye kontakt med folk. 

Anonymkode: 43efe...652

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei virkelig ikke. Årets dårligste råd på kg så lang og det sier igrunn sitt 

Anonymkode: 28a0f...1b4

Det sier mer om deg.

Anonymkode: fcfd0...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kommer ikke inn i stat eller kommune med kun et kurs? Det er så og si alltid krav om bachelor eller master. Jeg har en slik jobb som du beskriver, men det var 80 søkere på en stilling, og krav om både bachelor og erfaring som saksbehandler. 

Jo, flere av mine kollegaer har kun kortere kurs, ofte i saksbehandling, jus, eller lignende. Jeg jobber i kommunal forvaltning. På stillingene vi lyser ut får vi som regel 5 til 10 søkere, og flesteparten av de mangler høyere utdannelse.

80 søkere på en kommunal saksbehandlerjobb er vanvittig mye! Det må vel være kun i Oslo at det er slik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bibliotek

Anonymkode: 808fa...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jo, flere av mine kollegaer har kun kortere kurs, ofte i saksbehandling, jus, eller lignende. Jeg jobber i kommunal forvaltning. På stillingene vi lyser ut får vi som regel 5 til 10 søkere, og flesteparten av de mangler høyere utdannelse.

80 søkere på en kommunal saksbehandlerjobb er vanvittig mye! Det må vel være kun i Oslo at det er slik

Sikkert ulikt ut fra hvor man bor da ja. Dette var en statlig stilling i Oslo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det sier mer om deg.

Anonymkode: fcfd0...fb9

Nice try men nei. 

Det at du heller ønsker å være i en jobb du mistrives i og hver dag er en kjip dag på jobben og du selv kanskje er for lat til å se deg etter andre typer jobber som kan bedre livskvaliteten din og gjøre at du får et mye bedre liv og hverdag gjør det likevel helt idiotisk å råde andre til å være stuck i bie de mistrives i. Slike "råd" kan du holde for deg selv. Selv om du tydeligvis liker å ha det kjipere enn du må i arbeidslivet betyr heldigvis ikke at andre må. 

Anonymkode: 28a0f...1b4

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogshogst maskin

Gravemaskin

Bonde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Bibliotek

Ikke begynn å jobb i bibliotek hvis du ikke har så lyst til å jobbe med mennesker. (Hilsen bibliotekar som elsker yrket sitt, men som er veldig lei av mennesker og ser etter andre jobber).

Anonymkode: 51b4f...1ef

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laboratorium 

Anonymkode: d1090...185

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du villig til å ta utdannelse? 

Anonymkode: a225f...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lagerjobb, tenker jeg. En jobb hvor folk bestiller varer på nett og man skal pakke og sende. 

Anonymkode: 11492...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/28/2024 at 6:38 PM, AnonymBruker said:

Er jo ikke så lett når du må igjennom et intervju først. «Jeg vil være ensom og i fred» byr ikke på mye samarbeid.

Anonymkode: 1efd5...a04

Dessverre sant, selv i stillinger der man stort sett jobber alene spør ofte annonsen etter utadvente mennesker. 

Anonymkode: 2b573...66d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Bibliotek

Bibliotekarer må ha mye kontakt med folk

Anonymkode: 3eefd...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 hours ago, AnonymBruker said:

Bibliotekarer må ha mye kontakt med folk

Anonymkode: 3eefd...ea5

Kommer helt an på. Jeg kjenner bibliotekarer som jobber med formidling i folkebibliotek og leser eventyr for barn (grøss), og andre som jobber i fagbibliotek med å registrere bøker, og så om null kontakt med brukere.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kommer helt an på. Jeg kjenner bibliotekarer som jobber med formidling i folkebibliotek og leser eventyr for barn (grøss), og andre som jobber i fagbibliotek med å registrere bøker, og så om null kontakt med brukere.  

Av ren nysgjerrighet. Hvor jobber de som bare jobber med formidling og leser eventyr for barn, men som ikke har annen kontakt med brukere? Eller er det de som jobber i fagbibliotek med katalogisering som ikke har kontakt brukere? 

Fordi jeg kunne gjerne tenke med en jobb hvor jeg jobber mye med formidling, men ikke har så mye kontakt med brukere utover det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker said:

Av ren nysgjerrighet. Hvor jobber de som bare jobber med formidling og leser eventyr for barn, men som ikke har annen kontakt med brukere? Eller er det de som jobber i fagbibliotek med katalogisering som ikke har kontakt brukere? 

Fordi jeg kunne gjerne tenke med en jobb hvor jeg jobber mye med formidling, men ikke har så mye kontakt med brukere utover det. 

Hun som jobber med formidling har også skrankevakter og denslags, og mye kontakt med brukere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må vel ha en jobb du kan leve av. Hva med vegvokter? Vet at mange av de ikke har utdannelse innen faget.

Anonymkode: 36a81...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...