Gå til innhold

Dere som ble sydd etter fødsel: Når letter ubehaget i stingene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tok en stund, husker jeg ba jordmor se på det på hjemmebesøket. Hun klippet opp et sting, var syd veldig stramt. Ble bedre da, og grønnsåpebad 2 ganger om dagen i en uke😅

 

alt var fint på 6 ukers kontroll hos fastlegen ☺️

Anonymkode: b8330...658

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har sydd etter alle mine 3 fødsler, men var verst etter første da jeg ble klippet. Da tok det 14 dager før ubehaget, eller vondtene rettere sagt, ga seg, var nok litt stramt sydd så det var ganske vondt, typ klarte ikke sitte, noen dager. 

Etter det to neste merket jeg lite til stingene.

Anonymkode: 72f65...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til meg tok det 5-6uker. 2.grads rift, med en del andre rifter i tillegg. Ble sydd i 2,5time.  Tok smertestillende i noen dager. Det svidde, var vondt å sitte, vondt å gå, vondt å gå på do.

Anonymkode: 16b06...ad0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg fødte i går, ble klippet og sydd og fikk i tillegg en overflatisk rift som ble sydd. Stingene er jo veldig ferske, så forventer ikke at ubehaget skal være borte med det første, men ca når ble underlivet mindre plaget av ubehag hos dere? 

 

(Mener ikke «back to normal» etter et års tid, men mener når stingene ikke strammer, underlivet er mindre hovent og det ikke gjør vondt å nyse eller sitte.)

Anonymkode: dd747...5dc

Var like gale som etter keisersnitt. Tok 6 uker

Anonymkode: f8634...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 6/28/2024 at 9:25 PM, AnonymBruker said:

Var like gale som etter keisersnitt. Tok 6 uker

Anonymkode: f8634...233

Haha, da vil jeg mye heller ha keisersnitt!

Anonymkode: dd747...5dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble klippet med begge, litt ubehagelig å sitte de to tre første dagene, men sånn at det var behov for smertestillende. Grodde fint på 2-3 uker.

Anonymkode: 5f062...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må være helt ærlig. Har hatt to keisersnitt og kjenner jeg er såå glad for det. Kun smerter 1-2 døgn. Klarte meg uten smertestillende fra dag 3-4. kun litt øm ubehag 1 uke etter dette. Ingen plager etter. Fødsel med rift og syng høres SÅ mye vondere ut😞 Hvor vanlig er det å revne og/eller klippe egentlig? Per 10’ende kvinne? Og hvilke smertestillende trengte dere etter å bli sydd? Er jo ikke bra med for mye mtp amming.. Jeg tok bare 2 Oxynorm/dag første to døgn med keisersnitt.

Anonymkode: b216c...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Må være helt ærlig. Har hatt to keisersnitt og kjenner jeg er såå glad for det. Kun smerter 1-2 døgn. Klarte meg uten smertestillende fra dag 3-4. kun litt øm ubehag 1 uke etter dette. Ingen plager etter. Fødsel med rift og syng høres SÅ mye vondere ut😞 Hvor vanlig er det å revne og/eller klippe egentlig? Per 10’ende kvinne? Og hvilke smertestillende trengte dere etter å bli sydd? Er jo ikke bra med for mye mtp amming.. Jeg tok bare 2 Oxynorm/dag første to døgn med keisersnitt.

Anonymkode: b216c...05e

Da tror jeg du har vært eksepsjonelt heldig med keisersnittene! At du kun har hatt smerter i ett til to døgn, er ikke vanlig. Veldig fint for deg, altså, men litt dumt å fremstille KS som en «quick fix». Jeg kjenner flere som har vært plaget med smerter i mange uker/måneder, noen som har fått infeksjon i såret, og veldig mange som har fått «sjenerende overheng» av hud over arret. 

Anonymkode: dd747...5dc

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 uker. ble klipt. kjør på med ibuprophen til det er grodd. (anti inflammatory)

Anonymkode: b23cc...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...