Gå til innhold

Handle hver dag,kontra en gang i uka


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

22 hours ago, AnonymBruker said:

Så flott! Vi handler en gang i uka, og har minimalt med matsvinn vi og. Som du skriver, nøkkelen er planlegging, uansett hvordan man velger å løse det. 

Anonymkode: 0d6bf...7bd

Alle veier fører til Rom, undtagen Roskildeveien (Halfdan Rasmussen – eller var det Storm P? Det var iallfall en danske).

Endret av Pawn Hearts
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Det fungerer ikke for oss, fordi vi bestemmer middagen rett før vi lager den de fleste dager.

Vi har prøvd å planlegge måltider, men når dagen er der og retten skal spises, så har vi alltid mer lyst på noe annet. Å følge en plan hadde senket livskvaliteten vår.

Anonymkode: 6035c...172

Nøkkelen til stress det. Da blir alt hektisk og man blir sur og sulten. Har man planen klar og råvarer står i kjøleskap og på benken så kan man kose seg med middagslaging. Mener jeg

 

Anonymkode: 60412...b1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nøkkelen til stress det. Da blir alt hektisk og man blir sur og sulten. Har man planen klar og råvarer står i kjøleskap og på benken så kan man kose seg med middagslaging. Mener jeg

 

Anonymkode: 60412...b1d

Kjenner meg ikke igjen i det hele tatt. Det er ikke hektisk, og vi blir ikke sure og sultne. Spiser jo til samme tid selv om det ikke var planlagt lang tid i forveien. Og vi får den middagen vi har lyst på, de dagene vi har lyst på dem. Det å følge en plan er mye mer stressende, mener jeg. Mer matsvinn av den metoden har vi også.

Anonymkode: 6035c...172

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet jeg har med å ukeshandle (jeg bor 30 min unna nærmeste butikk og jobber hjemmefra, så jeg gidder ikke å kjøre så mye flere ganger i uken), er at friske grønnsaker, frukt, bær etc. ofte blir raskt dårlige. Så da må jeg planlegge maten i forhold til varigheten på dette - alltid. 

Anonymkode: bc3cb...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prøvd både måneds handel og ukes handel, men har landet på å handle middager for 2 til 3 dager. så da handler vi et par ganger i uka. det funker best for oss. Vi er tre voksne i huset pluss flere middagsgjester, flere ganger i uka, og bruker ca 7000 i mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...