Gå til innhold

Kjæresten min ble seksuelt misbrukt og nå ønsker hun ikke sex.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 28.6.2024 den 5.33):

Vi har vært kjærester i 15 år. De 10 første årene hadde vi normalt med sex, men nå de siste 5 årene har det skjedd kun en håndfull ganger. 
Hun ble seksuelt misbrukt over en periode på 10 år når hun var barn, og har kompleks ptsd etter barndomstraktene og hun sier at alt seksuelt er en kjempetrigger for henne. Kroppen fryser og hun kjenner hun blir livredd.

Vel jeg elsker henne og ønsker naturlig vis å ha sex med henne. Jeg blir lei meg og frustrert og selv om jeg forstår at hun har problemer så føler jeg vel likevel at hun godt kunne i allefall prøve litt innimellom. Som regel ender vår sex i at hun gråter så hun rister, og jeg blir liggende igjen med "mitt uløste problem". 
Er jeg egoist som ber henne prøve å samarbeide? 
 

ps. Hun får behandling hos psykolog for traumene. 

Anonymkode: f7da8...ae7

Hva mener du med samarbeide  her? St hun skal ta seg sammen å slutte å gråte så hun rister?

Tror det er du som må begynbe å samarbeide jeg

Anonymkode: 00c8c...eaf

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette må jo være en tulle tråd? Jeg håper det, ellers er du rimelig tett i skallen ts som tror at sexlivet ditt er så viktig at det kommer foran psykisk helse, når en ikke en gang rår over det. 

Anonymkode: 9f100...eb0

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster skrev (På 28.6.2024 den 5.54):

Kona sliter med det samme, det er bedre om du legger fokuset på å gi henne trygget, møt henne ekstra emosjonelt, ekstra mye kos og bekreftelse , når man skal ha sex er det lurt at det er litt progressivt, samt at hun føler hun har kontroll, må også uttrykke at hun når som helst kan ombestemme seg, å at det ikke er noe man må uskyld seg for.  Mange dritt menn der ute som har ødelagt fine jenter for livet

Jeg skulle gitt ditt innlegg hundre likes. Det du sier er her så viktig 💙 

Anonymkode: a7799...549

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden gjorde faktisk vondt å lese. Stakkars dame som har opplevd det sviket av en omsorgsperson, en som skal passe på henne. Så gjenopplever hun svik i annen form nå, av mannen hennes, som skal passe på henne. Være en trygg og god havn gjennom gode og vonde dager. Hvem har hun å lene seg på egentlig? Du sier hun er trygg på deg, fordi dere har vært sammen i 15 år, men pappaen hennes var vel pappaen hennes hele livet, og hun kunne jo absolutt ikke være trygg på han. Det er ikke lengden av en relasjon som er avgjørende for trygghet. Jeg hadde absolutt ikke vært trygg på deg de siste årene, slik som du oppfører deg.

Anonymkode: 5b84c...8b0

  • Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Denne tråden gjorde faktisk vondt å lese. Stakkars dame som har opplevd det sviket av en omsorgsperson, en som skal passe på henne. Så gjenopplever hun svik i annen form nå, av mannen hennes, som skal passe på henne. Være en trygg og god havn gjennom gode og vonde dager. Hvem har hun å lene seg på egentlig? Du sier hun er trygg på deg, fordi dere har vært sammen i 15 år, men pappaen hennes var vel pappaen hennes hele livet, og hun kunne jo absolutt ikke være trygg på han. Det er ikke lengden av en relasjon som er avgjørende for trygghet. Jeg hadde absolutt ikke vært trygg på deg de siste årene, slik som du oppfører deg.

Anonymkode: 5b84c...8b0

Bortsett fra meg mener du?  Jeg gjør ingenting med henne som hun ikke selv vil. De gangene hun sier nei respekterer jeg jo det å stopper!? 
Det er minst 30 år siden overgrepene fra faren hennes stoppet og selv om flere her inne mener jeg driver med overgrep også så gjør jeg jo i realiteten ikke det! Kanskje på tide hun legger fortida bak seg? Hu er trygg nå

Anonymkode: f7da8...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Dette må jo være en tulle tråd? Jeg håper det, ellers er du rimelig tett i skallen ts som tror at sexlivet ditt er så viktig at det kommer foran psykisk helse, når en ikke en gang rår over det. 

Anonymkode: 9f100...eb0

Tett i skallen fordi jeg ønsker meg sexlivet tilbake!? 

Anonymkode: f7da8...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Bortsett fra meg mener du?  Jeg gjør ingenting med henne som hun ikke selv vil. De gangene hun sier nei respekterer jeg jo det å stopper!? 
Det er minst 30 år siden overgrepene fra faren hennes stoppet og selv om flere her inne mener jeg driver med overgrep også så gjør jeg jo i realiteten ikke det! Kanskje på tide hun legger fortida bak seg? Hu er trygg nå

Anonymkode: f7da8...ae7

Du burde søke kunnskap om traumer og hvordan de kan endre hjernen. Spesielt for barn. Det gjør vondt å lese hvor lite forståelse og kunnskap du har når du lever sammen med et menneske som har slike opplevelser i historien sin, selv om jeg ikke tror du mener noe vondt så er du ikke en trygg person for henne med ditt ønske om at hun skal prøve noe som gir henne slike reaksjoner og du fokuserer mer på hva du ønsker enn hva hun har behov for.

Anonymkode: debfe...422

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boken "Tilbake til nåtid" fra Modum Bad er en fantastisk bok om man søker litt kunnskap om traumer, traumereaksjoner, om kompleksiteten og den enorme skaden traumer som seksuelle overgrep i nære relasjoner gjør med et menneske! 
De fleste som utsettes for dette lever skadet for resten av livet. Noen med så store sår at de ikke klarer å leve fullverdige liv, og noen med sår de faktisk ikke klarer å leve med i det hele tatt! 
Det er STOR forskjell på å ha blitt "voldtatt en kveld på byen" (noe som er jævlig nok i seg selv), og å bli voldtatt over år av et menneske som er din omsorgsperson! Hvordan kjenne igjen den ekte kjærligheten etter noe sånt? Hvordan skille mellom hvem som vil deg godt og ikke etter noe sånt? Hvordan bli helt trygg igjen noensinne? 
 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Bortsett fra meg mener du?  Jeg gjør ingenting med henne som hun ikke selv vil. De gangene hun sier nei respekterer jeg jo det å stopper!? 
Det er minst 30 år siden overgrepene fra faren hennes stoppet og selv om flere her inne mener jeg driver med overgrep også så gjør jeg jo i realiteten ikke det! Kanskje på tide hun legger fortida bak seg? Hu er trygg nå

Anonymkode: f7da8...ae7

Du må lese deg opp på ptsd. I går. 

Anonymkode: 61e33...285

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Tett i skallen fordi jeg ønsker meg sexlivet tilbake!? 

Anonymkode: f7da8...ae7

Du bør ikke ønske deg tilbake det sexlivet dere hadde. Da hadde hun ikke bearbeidet traumene sine i det hele tatt. Hun hadde det ikke bra.

Anonymkode: 61e33...285

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi har vært sammen i 15 år. Hun vet hun er trygg med meg.

Anonymkode: f7da8...ae7

Nei, det vet hun ikke. Da hadde hun ikke ristet av angst under sex med deg. 

Anonymkode: 61e33...285

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, det vet hun ikke. Da hadde hun ikke ristet av angst under sex med deg. 

Anonymkode: 61e33...285

Nei ok? Jeg har aldri voldtatt henne eller tvingt henne til å gjøre noe som helst

Anonymkode: f7da8...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei ok? Jeg har aldri voldtatt henne eller tvingt henne til å gjøre noe som helst

Anonymkode: f7da8...ae7

Jeg snakker ikke om at du tvinger henne, men at du ikke skjønner hennes reaksjoner. Hun er ikke trygg med deg. Og det skjønner jeg faktisk godt, hvis du snakker med henne om hennes traumer på lik måte som i denne tråden. Det høres jo ut som du ikke kan noen ting. Hun har gått 5 år i terapi, hva er ditt bidrag? 

Anonymkode: 61e33...285

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner at 5 år med psykiske problemer hos partneren og dødt sexliv sliter på forholdet.

Selvfølgelig går sympatien først og fremst til henne. Jeg tror også at sympati og medfølelse blir satt på prøve etter 5 år, om det så er egne barn som sliter med noe psykisk. 

Klart TS ønsker seg et annet liv enn han har fått. Det er overgriperens feil og ingen andre.

Anonymkode: c5687...538

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg snakker ikke om at du tvinger henne, men at du ikke skjønner hennes reaksjoner. Hun er ikke trygg med deg. Og det skjønner jeg faktisk godt, hvis du snakker med henne om hennes traumer på lik måte som i denne tråden. Det høres jo ut som du ikke kan noen ting. Hun har gått 5 år i terapi, hva er ditt bidrag? 

Anonymkode: 61e33...285

Jeg vil faktisk gå så langt som å påstå at han på en måte tvinger henne jo, når han forsetter å prøve å ha sex med henne når hun så tydelig ikke ønsker det akkurat nå! 
Hun gjenopplever overgrepene slik han gjør dette, og han VET det… dermed blir han forbundet med den opprinnelige overgriperen i hennes hjerne. 

  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den anonyme skrev (3 minutter siden):

Jeg vil faktisk gå så langt som å påstå at han på en måte tvinger henne jo, når han forsetter å prøve å ha sex med henne når hun så tydelig ikke ønsker det akkurat nå! 
Hun gjenopplever overgrepene slik han gjør dette, og han VET det… dermed blir han forbundet med den opprinnelige overgriperen i hennes hjerne. 

Det er en urettferdig og grunnløs anklage.

Sannsynligvis er de enige om å prøve å ha sex. Ingen ting tyder på noe annet.  De har hatt et normalt sexliv i mange, mange år før.

Sannsynligvis ønsker hun også egentlig å ha et sexliv.

Anonymkode: c5687...538

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er en urettferdig og grunnløs anklage.

Sannsynligvis er de enige om å prøve å ha sex. Ingen ting tyder på noe annet.  De har hatt et normalt sexliv i mange, mange år før.

Sannsynligvis ønsker hun også egentlig å ha et sexliv.

Anonymkode: c5687...538

Sannsynligvis ikke! Jeg vil tro hennes sexlyst ble drept lenge før hun traff han. 
Det at de har hatt et normalt sexliv i mange mange år før er slett ikke ensbetydende med at hun ønsker å ha et sexliv. Husk at hun er lært opp til å ha sex imot sin vilje fra barnsben av. Learned behavior osv 

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den anonyme skrev (13 minutter siden):

Jeg vil faktisk gå så langt som å påstå at han på en måte tvinger henne jo, når han forsetter å prøve å ha sex med henne når hun så tydelig ikke ønsker det akkurat nå! 
Hun gjenopplever overgrepene slik han gjør dette, og han VET det… dermed blir han forbundet med den opprinnelige overgriperen i hennes hjerne. 

Drøyt å si det sånn. Han vet det jo nettopp ikke, han viser tydelig at han ikke forstår hva kona står i. 

Anonymkode: 61e33...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den anonyme skrev (1 minutt siden):

Sannsynligvis ikke! Jeg vil tro hennes sexlyst ble drept lenge før hun traff han. 
Det at de har hatt et normalt sexliv i mange mange år før er slett ikke ensbetydende med at hun ønsker å ha et sexliv. Husk at hun er lært opp til å ha sex imot sin vilje fra barnsben av. Learned behavior osv 

Det er det som vil vise seg. 

Anonymkode: 61e33...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.6.2024 den 6.33):

Vi har vært kjærester i 15 år. De 10 første årene hadde vi normalt med sex, men nå de siste 5 årene har det skjedd kun en håndfull ganger. 
Hun ble seksuelt misbrukt over en periode på 10 år når hun var barn, og har kompleks ptsd etter barndomstraktene og hun sier at alt seksuelt er en kjempetrigger for henne. Kroppen fryser og hun kjenner hun blir livredd.

Vel jeg elsker henne og ønsker naturlig vis å ha sex med henne. Jeg blir lei meg og frustrert og selv om jeg forstår at hun har problemer så føler jeg vel likevel at hun godt kunne i allefall prøve litt innimellom. Som regel ender vår sex i at hun gråter så hun rister, og jeg blir liggende igjen med "mitt uløste problem". 
Er jeg egoist som ber henne prøve å samarbeide? 
 

ps. Hun får behandling hos psykolog for traumene. 

Anonymkode: f7da8...ae7

En ting jeg ikke forstår. Når han har blitt seksuelt misbrukt i 10 år hvordan i huleste kan man ønske å gå inn i ett forhold der man vet at sex er viktig og regelmessig for den andre part noe det ofte er i de fleste forhold? Jeg mener er det ikke noe de burde sagt fra om på forhånd slik at de ikke frarøver en frisk partner muligheten til ett normalt sexliv? Her bør de finne seg en partner som ikke er villlig til å leve i ett sex løst forhold. Uten det blir det aldri bra.  

Anonymkode: 6c453...dec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...