Gå til innhold

Kjæresten min ble seksuelt misbrukt og nå ønsker hun ikke sex.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da må du gjøre det slutt. Jeg forstår deg godt,du kan ikke leve i  et forhold uten sex!?

Hun går også i terapi. Hvorfor ingen bedring?

Hun burde jo vært singel til hun var klar.

Anonymkode: ef6ef...61a

Her var det mye jeg ikke er så enig i. Man kan leve i et forhold uten sex, men ja det vil for de fleste være veldig vanskelig og man vil føle at noe mangler. Fordi hos de fleste voksne så er seksuelle behov viktige, med mindre man er aseksuell eller har opplevd vanskelige ting som gjør sex vanskelig.

Utifra det som er skrevet så vet jo ikke vi om damen har fått bedring i terapi eller ikke. Det som har hendt henne har sikkert påvirket henne på mange måter, så det kan hende det er andre ting som har bedret seg mye i terapi, men at dette med å ha sex tar lengre tid for å mestre og oppleve bedring over tid. Hun kan jo være bedre selv om hun ikke er "helt kurert", noe hun aldri vil bli heller egentlig, fordi hun har opplevd traumer som man ikke bare kan ta vekk. 

Og hvem er du til å si at noen "burde" gjøre noe eller ikke? Det at du mener noen som er voldtatt og sliter med å ha sex ikke bør være i et forhold er din mening, sikkert fordi du ikke kunne vært i et forhold med en sånn person selv. Men det finnes jo andre som vil det selv om sex er vanskelig for partneren?

Jeg syns også det er ganske stygt egentlig på et vis å si at de som er voldtektsoffer ikke burde være i et forhold hvis de syns sex er vanskelig.

Anonymkode: 37536...3d0

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 28.6.2024 den 5.33):

Vi har vært kjærester i 15 år. De 10 første årene hadde vi normalt med sex, men nå de siste 5 årene har det skjedd kun en håndfull ganger. 

Anonymkode: f7da8...ae7

Når det tok 10 år før det var slutt så høres det mer ut som at det er deg hun ikke vil ha sex med lengre. Ikke nødvendigvis sex i sin helhet. Men greit å ha noe annet som unnskyldning sikkert.

Anonymkode: ddc43...3c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forholdet var normalt de 10 første årene? Og ikke de fem siste? Har traumen plutselig blusset opp? 

Anonymkode: fc27a...c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.6.2024 den 6.15):

Men jeg forstår ikke helt hvorfor man kan si jeg er egoist. Det er jo jeg som blir liggende der uten å få fullført? Altså hun ber meg ikke om å stoppe under akten, men er man litt oppegående så blir man jo ikke akkurat opphisset av at hun gråter. 
og hun vet jo at det ikke er farlig lenger, så hvorfor blir hun fortsatt redd? 

Anonymkode: f7da8...ae7

Hun velger ikke selv å bli redd. Det er kroppens hukommelse. Les gjerne om traumereaksjoner osv. Det vil hjelpe deg å forstå kompleksiteten bedre.

Jeg opplever at du har litt mye fokus på deg selv og det vanskelige dette påfører deg. Jeg forstår kjempegodt at dette er vanskelig for deg.

Men det vil bli lettere for deg om du parkerer egoet ditt enda litt mer, og ha fokus på det HUN går igjennom. Tenk at dette kan dere kun fikse sammen. Pøs på med tålmodighet og alt hun trenger. 

og så håper jeg at hun etterhvert klarer å se og ha forståelse og omsorg for det som DU kjenner på. Om det er sorg over tapt nærhet, avvisning eller andre ting. Kanskje hun vil klare å gi deg kos gjennom å runke deg, massere deg eller andre gode ting som ikke trigger traumet hennes?

 

føler med dere begge.

Anonymkode: b3420...be1

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Nei jeg kødder ikke.

jeg forstår at hun har det vanskelig! Poenget mitt er at hun kanskje (i en god periode feks) kunne tatt litt på meg og at jeg lar henne være om hun ønsker det. 
 

og ser at flere mener dette er en trolletråd. Det er det ikke. Jeg elsker jenta mi, men jeg syns jo også at dette er vanskelig. 

Anonymkode: f7da8...ae7

På en god dag syns jeg dere skal sette dere ned og prate om DEG. Ikke at du trenger ditt og datt or meg-meg-meg, men at du kan få liv å dele hva dette gjør med deg, og så kan dere finne gode måter sammen hvor du også føler deg elsket og sett. 
For min mann er sex en utrolig viktig del av det å føle seg elsket og nær. Tror det er sånn for mange menn. 

Anonymkode: b3420...be1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 6/28/2024 at 6:26 AM, AnonymBruker said:

Jeg har forsøkt å snakke med henne. Jeg er kanskje ikke så god til å ordlegge meg alltid og spesielt ikke hvis jeg blir såret eller føler meg avvist. Da kan jeg kanskje til og med fremstå som sur. Ja dette er veldig vanskelig og jeg vet jo at hun elsker meg også, jeg bare KJENNER det ikke, om du skjønner? It takes two to tango og akkurat nå er det kun jeg som danser. Hun kunne vel også anstrengt seg litt?

Anonymkode: f7da8...ae7

Hun anstrenger seg nok ganske mye. Kanskje du bør gå i terapi/sexologi? 

Anonymkode: aeb4f...9de

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Når det tok 10 år før det var slutt så høres det mer ut som at det er deg hun ikke vil ha sex med lengre. Ikke nødvendigvis sex i sin helhet. Men greit å ha noe annet som unnskyldning sikkert.

Anonymkode: ddc43...3c3

Du tror hun gråter i angst og går i traumeterapi fordi hun er lei kjæresten? 

 

Anonymkode: 61e33...285

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når det tok 10 år før det var slutt så høres det mer ut som at det er deg hun ikke vil ha sex med lengre. Ikke nødvendigvis sex i sin helhet. Men greit å ha noe annet som unnskyldning sikkert.

Anonymkode: ddc43...3c3

Tenk deg en verkebyll. Den kan ligge under overflaten lenge, men når den først sprekker, så renner all "gørra" ut. Det ser styggere ut for omverdenen, men det er en del av helingsprossessen. Prøver man å stoppe det som kommer opp og ut, så vil prossessen ta lengre tid.

Den reaksjonen ts beskriver er ingen unnskyldning, men den viser alt som har ligget og ulmet og som hun bevisst eller ubevisst har prøvd å slippe å føle på. En dag så har man ikke energi/krefter nok til å gjøre det lenger og en liten ting kan gjøre at det brister slik at alt må få komme ut.

Anonymkode: debfe...422

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissSkog skrev (På 28.6.2024 den 7.56):

Dette er jo rett og slett slemt av deg!
 

Mange klager over lite sex, men da fordi partner ikke orker, ikke har lyst, småbarnsperiode. Her snakker vi om noe helt annet! Ja, det er kjipt for deg å ikke ‘få komme’, men det får da være grenser. Gi henne tid nå mens hun jobber seg gjennom dette, la henne ta initiativ og stoppe om det føles feil, så får heller du ta deg en runk. Ærlig talt!  

Enig. "Kjipt å ikke få komme" er ingenting mot traumer etter overgrep. Sannsynligvis har dama det langt verre enn ts. I 10 år har hun blitt misbrukt og voldtatt i barneårene.  Og ts klager over lite sex? Come on… Så klart vekker det minner for dama som har opplevd det mest grusomme et barn kan oppleve.

TS du kan åpenbart ingenting om traumer og PTSD …

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.6.2024 den 12.35):

Nei jeg kødder ikke.

jeg forstår at hun har det vanskelig! Poenget mitt er at hun kanskje (i en god periode feks) kunne tatt litt på meg og at jeg lar henne være om hun ønsker det. 
 

og ser at flere mener dette er en trolletråd. Det er det ikke. Jeg elsker jenta mi, men jeg syns jo også at dette er vanskelig. 

Anonymkode: f7da8...ae7

Nei, hun kan ikke nødvendigvis ta på deg! Kanskje hun ble tvunget til å ta på / gjøre noe med penisen til overgriperen i barndommen, og at tilnærmelser mot deg også trigger barndomstraumene?

Hva vet du om hva overgrepene hun opplevde bestod i? 

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også cptsd og hadde aldri klart sex mens jeg gikk i terapi for traumer. Jeg klarte ikke engang å klemme mannen min, å det hadde Ingenting med han som person å gjøre. Man blir retraumatisert, og alt trigger. Dersom du vil hennes beste leser du deg opp på traumer, cptsd, og spør hva hun trenger at du ikke gjør/gjør. Hun bør ha full kontroll, og bestemme over nærhet mellom dere. Gå gjerne til familievernkontoret og ta opp dette der. Traumeterapi er ikke for alltid. Enten blir hun bedre, eller så blir hun så syk av det at hun må avslutte den. Etterhvert klarer hun å være mer nær deg, men med cptsd vil hun i dårlige perioder ha behov for at du bare er der for henne, uten intimitet. Hun har senskader hun må leve med resten av livet. Dere har investert mange år sammen. Så prøv å tenke at det ikke er deg det er noe i veien med, å fiks heller utløsningen selv i de dårlige periodene. Det hun trenger nå er at du er her for henne. 

Anonymkode: a834f...60a

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paneera skrev (3 timer siden):

Nei, hun kan ikke nødvendigvis ta på deg! Kanskje hun ble tvunget til å ta på / gjøre noe med penisen til overgriperen i barndommen, og at tilnærmelser mot deg også trigger barndomstraumene?

Hva vet du om hva overgrepene hun opplevde bestod i? 

Jeg vet at hun ble seksuelt misbrukt av faren sin og flere av hans kompiser. Hun ble brukt som premie ved veddemål og pokerkvelder osv. Ja det er helt jævli alt hun har opplevd og som jeg har skrevet tidligere så forstår jeg godt at hun har problemer med div ting. Og jeg mener ikke å framstå som ufølsom og egoistisk her egentlig. Jeg bare sliter med dette jeg også.! 
 

Hun har forresten lest denne tråden, og er ikke akkurat helt venn med meg akkurat nå for å si det sånn. 
fuck..!!! 

Anonymkode: f7da8...ae7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet at hun ble seksuelt misbrukt av faren sin og flere av hans kompiser. Hun ble brukt som premie ved veddemål og pokerkvelder osv. Ja det er helt jævli alt hun har opplevd og som jeg har skrevet tidligere så forstår jeg godt at hun har problemer med div ting. Og jeg mener ikke å framstå som ufølsom og egoistisk her egentlig. Jeg bare sliter med dette jeg også.! 
 

Hun har forresten lest denne tråden, og er ikke akkurat helt venn med meg akkurat nå for å si det sånn. 
fuck..!!! 

Anonymkode: f7da8...ae7

Og du fortsetter å utlevere henne? Stakkars dame 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paneera skrev (4 minutter siden):

Og du fortsetter å utlevere henne? Stakkars dame 

Det er ko ingen mulighet for noen her å finne ut hvem hun er!?

Anonymkode: f7da8...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er ko ingen mulighet for noen her å finne ut hvem hun er!?

Anonymkode: f7da8...ae7

For mye detaljer. 

Anonymkode: 61e33...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg vet at hun ble seksuelt misbrukt av faren sin og flere av hans kompiser...

Anonymkode: f7da8...ae7

Så i tillegg til at hun ble utsatt for seksuelle overgrep av far, var far hennes hallik fremfor å beskytte henne mot fare. Hun må ha vært vanvittig utrygg. 

Hva gjør du for å få henne trygg? 

Anonymkode: 61e33...285

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så i tillegg til at hun ble utsatt for seksuelle overgrep av far, var far hennes hallik fremfor å beskytte henne mot fare. Hun må ha vært vanvittig utrygg. 

Hva gjør du for å få henne trygg? 

Anonymkode: 61e33...285

Vi har vært sammen i 15 år. Hun vet hun er trygg med meg.

Anonymkode: f7da8...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.6.2024 den 5.33):

Som regel ender vår sex i at hun gråter så hun rister, og jeg blir liggende igjen med "mitt uløste problem". 
Er jeg egoist som ber henne prøve å samarbeide? 

Partneren din gråter så hun rister, og likevel er din manglende utløsning et problem her. Har du så jævlig vanskelig for å klare deg uten sex at du gjør hva som helst for å få dyppa kuken så kanskje du skal gå i terapi og finne ut hvorfor sex er så eitrende viktig for deg. 

Anonymkode: 9f100...eb0

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.6.2024 den 6.26):

Jeg har forsøkt å snakke med henne. Jeg er kanskje ikke så god til å ordlegge meg alltid og spesielt ikke hvis jeg blir såret eller føler meg avvist. Da kan jeg kanskje til og med fremstå som sur. Ja dette er veldig vanskelig og jeg vet jo at hun elsker meg også, jeg bare KJENNER det ikke, om du skjønner? It takes two to tango og akkurat nå er det kun jeg som danser. Hun kunne vel også anstrengt seg litt?

Anonymkode: f7da8...ae7

Kanskje du skal slutte å mase og snakke om det og heller prøve å bygge opp en trygg relasjon med henne.

Eter 5 år med sex mas og 10år med tidligere overgrep er jeg nok litt usikker på om hun kommer til å ligge med deg igjen. Slik du skriver her skjønner jeg jo at hun gjenopplever overgrepene gamg på gang. Har du satt deg inn i pstd?

Har du tenkt over at du har endret deg iht sexlivet deres. Ettersom det det plutselig endret seg for 10 år siden

Anonymkode: 00c8c...eaf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...