Gå til innhold

Kjæresten min ble seksuelt misbrukt og nå ønsker hun ikke sex.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når dere hadde et normalt sexliv i 10 år er hun åpenbart i stand til å ha det tross traumer. Ville spurt om å få bli med til psykologen og stilt litt spørsmål rundt hvor vidt terapien er god eller dårlig når konsekvensen er at kjæresten din ikke takler nærhet etter at hun startet i terapi. Dessverre er noen psykologer idioter som skaper forventninger i sine pasienter om at overgrep alltid leder til et problematisk sexliv som voksen. Ellers burde dere kanskje ta en prat rundt følelser. Om hun har nok følelser, fremdeles, siden hun har gått fra å ønske et sexliv med deg til å ikke ønske det lenger. 

Anonymkode: 4ca25...0b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hun kunne vel kanskje i det minste hjulpet meg i mål på en måte, hvis det trigger henne å bli tatt på? 

Anonymkode: f7da8...ae7

Kødder du?

Anonymkode: 5c852...7b0

  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hun kunne vel kanskje i det minste hjulpet meg i mål på en måte, hvis det trigger henne å bli tatt på? 

Anonymkode: f7da8...ae7

Jeg håper at du er så enkelt at du bare ikke forstår deg på PTSD og traumer, og at dette ikke handler om at du tenner på at hun er utsatt for overgrep som barn og elsker tanken på å ha samme makt over henne 

Jeg er dypt uenig med de som mener at du ikke er egoistisk her. Du er ekstremt egoistisk som forventer dette, for om noe fremstår du som hennes overgriper for hennes kropp ved måten du oppfører deg på. Men kanskje er det det du ønsker, for det virker faktisk sånn, siden du vil hun skal fortsette å ha sex med deg, til tross for at hun har så kraftige reaksjoner at hun gråter til hun rister. Selv blir jeg bare kvalm av å skrive dette, så det må jo være noe med deg som vil presse henne til sex til tross for at du vet at hun kroppslig og i følelser og tanker er tilbake til øyeblikkene hun ble utsatt for overgrep.

En ikke egoistisk person ville enten godtatt at sånn er det i en lengre periode nå, og heller fokusert på å gi omsorg og støtte. Det er også mye mindre egoistisk å gå fra forholdet, enn å forvente sex. Men måten du holder på,  er ekstremt egoistisk. 

Anonymkode: 8b3d8...ff7

  • Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Når dere hadde et normalt sexliv i 10 år er hun åpenbart i stand til å ha det tross traumer. Ville spurt om å få bli med til psykologen og stilt litt spørsmål rundt hvor vidt terapien er god eller dårlig når konsekvensen er at kjæresten din ikke takler nærhet etter at hun startet i terapi. Dessverre er noen psykologer idioter som skaper forventninger i sine pasienter om at overgrep alltid leder til et problematisk sexliv som voksen. Ellers burde dere kanskje ta en prat rundt følelser. Om hun har nok følelser, fremdeles, siden hun har gått fra å ønske et sexliv med deg til å ikke ønske det lenger. 

Anonymkode: 4ca25...0b1

Ts er jo åpenbart et troll, eller lettere tilbakestående. 

Til temaet, selv om dette må være en sjuk trolletråd; Ja, man kan ha hatt ett "normalt" samliv i 10 år, men akkurat nå går den fiktive stakkars samboeren gjennom traumebehandling og i den perioden går det faktisk ikke. 

  • Liker 7
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Når dere hadde et normalt sexliv i 10 år er hun åpenbart i stand til å ha det tross traumer. Ville spurt om å få bli med til psykologen og stilt litt spørsmål rundt hvor vidt terapien er god eller dårlig når konsekvensen er at kjæresten din ikke takler nærhet etter at hun startet i terapi. Dessverre er noen psykologer idioter som skaper forventninger i sine pasienter om at overgrep alltid leder til et problematisk sexliv som voksen. Ellers burde dere kanskje ta en prat rundt følelser. Om hun har nok følelser, fremdeles, siden hun har gått fra å ønske et sexliv med deg til å ikke ønske det lenger. 

Anonymkode: 4ca25...0b1

Om dette ikke er troll, så kan det jo faktisk hende at damen til ts har følt seg tvunget av ts og at traumene derfor kommer tilbake under sex. 

Anonymkode: 62859...39e

  • Liker 7
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Når dere hadde et normalt sexliv i 10 år er hun åpenbart i stand til å ha det tross traumer. Ville spurt om å få bli med til psykologen og stilt litt spørsmål rundt hvor vidt terapien er god eller dårlig når konsekvensen er at kjæresten din ikke takler nærhet etter at hun startet i terapi. Dessverre er noen psykologer idioter som skaper forventninger i sine pasienter om at overgrep alltid leder til et problematisk sexliv som voksen. Ellers burde dere kanskje ta en prat rundt følelser. Om hun har nok følelser, fremdeles, siden hun har gått fra å ønske et sexliv med deg til å ikke ønske det lenger. 

Anonymkode: 4ca25...0b1

Det er helt normalt at mennesker som har PTSD kan fungere helt greit i mange år. Men så er det ett eller annet som trigger (og ofte vet de ikke selv hva det er engang), og de går rett tilbake til traumene og kan bli kjempedårlig i lengre perioder. Så det ts beskriver rundt akkurat det, er helt normalt, og ikke noe psykologer fremprovoserer. 
 

Og slik ts holder på, kan helt fint være en sånn trigger som bare gjør samboeren dårligere og dårligere.

Anonymkode: 8b3d8...ff7

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis ikke dette er trolling, så virker du veldig enkel og dum, TS. Du kan absolutt ikke forvente at hun skal ha sex med deg. Jeg håper du lar henne gå slik at hun kan bearbeide sine egne traumer og slipper å gjenoppleve dem bare fordi du vil «fullføre». 

Anonymkode: 577a2...dfa

  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har dette vedvart? Jeg selv er en kvinne men er veldig avhengig av sex, så kunne nok aldri lagt sex på hyllen. Kunne heller aldri ha tvunget noen til sex, så da måtte jeg nok  ha gått. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Når dere hadde et normalt sexliv i 10 år er hun åpenbart i stand til å ha det tross traumer. Ville spurt om å få bli med til psykologen og stilt litt spørsmål rundt hvor vidt terapien er god eller dårlig når konsekvensen er at kjæresten din ikke takler nærhet etter at hun startet i terapi. Dessverre er noen psykologer idioter som skaper forventninger i sine pasienter om at overgrep alltid leder til et problematisk sexliv som voksen. Ellers burde dere kanskje ta en prat rundt følelser. Om hun har nok følelser, fremdeles, siden hun har gått fra å ønske et sexliv med deg til å ikke ønske det lenger. 

Anonymkode: 4ca25...0b1

Herregud 

Anonymkode: 61e33...285

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Når dere hadde et normalt sexliv i 10 år er hun åpenbart i stand til å ha det tross traumer. Ville spurt om å få bli med til psykologen og stilt litt spørsmål rundt hvor vidt terapien er god eller dårlig når konsekvensen er at kjæresten din ikke takler nærhet etter at hun startet i terapi. Dessverre er noen psykologer idioter som skaper forventninger i sine pasienter om at overgrep alltid leder til et problematisk sexliv som voksen. Ellers burde dere kanskje ta en prat rundt følelser. Om hun har nok følelser, fremdeles, siden hun har gått fra å ønske et sexliv med deg til å ikke ønske det lenger. 

Anonymkode: 4ca25...0b1

Dette er helt fjernt!

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men jeg forstår ikke helt hvorfor man kan si jeg er egoist. Det er jo jeg som blir liggende der uten å få fullført? Altså hun ber meg ikke om å stoppe under akten, men er man litt oppegående så blir man jo ikke akkurat opphisset av at hun gråter. 
og hun vet jo at det ikke er farlig lenger, så hvorfor blir hun fortsatt redd? 

Anonymkode: f7da8...ae7

Dette er fobi. Det er følelser, ikke fornuft. Det hjelper ikke å vite at det ikke er farlig, når kroppen reagerer.

Det er som med edderkoppfobi. Alle vet at edderkopper i Norge ikke er farlige. Likevel reagerer de med sterk angst når det ramler en diger edderkopp ned i fanget på dem. De bare reagerer og blir livredde. De har ikke tid til å tenke at edderkoppen ikke er giftig. Reaksjonen bare kommer.

  • Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Herregud 

Anonymkode: 61e33...285

Hva i allverden var galt med det innlegget??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vi har vært kjærester i 15 år. De 10 første årene hadde vi normalt med sex, men nå de siste 5 årene har det skjedd kun en håndfull ganger. 
Hun ble seksuelt misbrukt over en periode på 10 år når hun var barn, og har kompleks ptsd etter barndomstraktene og hun sier at alt seksuelt er en kjempetrigger for henne. Kroppen fryser og hun kjenner hun blir livredd.

Vel jeg elsker henne og ønsker naturlig vis å ha sex med henne. Jeg blir lei meg og frustrert og selv om jeg forstår at hun har problemer så føler jeg vel likevel at hun godt kunne i allefall prøve litt innimellom. Som regel ender vår sex i at hun gråter så hun rister, og jeg blir liggende igjen med "mitt uløste problem". 
Er jeg egoist som ber henne prøve å samarbeide? 
 

ps. Hun får behandling hos psykolog for traumene. 

Anonymkode: f7da8...ae7

Hva skjer med alle disse «trolletrådene» for tiden?

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JaVel skrev (1 minutt siden):

Hva i allverden var galt med det innlegget??

En total mangel på kunnskap/forståelse om hvordan traumer  påvirker mennesker. "Damage over time" kan gi en reaksjon som gjør at man ikke takler det som tidligere gikk greit. Eller at om noe trigger/skader - så åpnes et gammelt sår - og alt som lå under overflaten kommer opp og ut. 

Anonymkode: debfe...422

  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg triller dessverre ikke. Og ser heller ikke på meg selv som en usympatisk drittsekk.

Jeg har jo også behov selv om jeg vet hun har det vanskelig. Jeg mener absolutt ikke å være slem her.

Anonymkode: f7da8...ae7

Hvis du har ett så stort behov, så har du da vel en hånd? 
Klarer du ikke ta ansvar for din egen nytelse? 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er du mann eller dame?

Anonymkode: f7da8...ae7

Hva har det å si hva jeg har mellom beina? 
Bør jeg ha mer eller mindre sympati for ett overgrepsoffer etter hva jeg har mellom beina? 
Eller mener du at hvis jeg er mann bør jeg skjønne hvorfor en manns utløsning er så viktig at kvinner bør stille opp selv om hun er livredd? 

Men for å svare, jeg er kvinne, og jeg har vært utsatt for overgrep. 
Jeg har fått kraftige angstreaksjoner i ettertid, men min mann sier rett ut at han mister fullstendig tenningen og lysten i det han kjenner at jeg fryser til. Han sier rett ut at han har ingen glede eller nytelse av å fortsette sex med meg i det jeg stivner, eller begynner gråte. 
Og hvis han kjenner at han veldig stort behov for utløsning i perioder jeg har det kjipt, så klarer han fint fikse det selv i dusjen... 

Anonymkode: 01876...ee2

  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kødder du?

Anonymkode: 5c852...7b0

Nei jeg kødder ikke.

jeg forstår at hun har det vanskelig! Poenget mitt er at hun kanskje (i en god periode feks) kunne tatt litt på meg og at jeg lar henne være om hun ønsker det. 
 

og ser at flere mener dette er en trolletråd. Det er det ikke. Jeg elsker jenta mi, men jeg syns jo også at dette er vanskelig. 

Anonymkode: f7da8...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei jeg kødder ikke.

jeg forstår at hun har det vanskelig! Poenget mitt er at hun kanskje (i en god periode feks) kunne tatt litt på meg og at jeg lar henne være om hun ønsker det. 
 

og ser at flere mener dette er en trolletråd. Det er det ikke. Jeg elsker jenta mi, men jeg syns jo også at dette er vanskelig. 

Anonymkode: f7da8...ae7

Men hvorfor hat du ikke sat deg in I dama sin situasjon? Har du spurt pm å få bli med til behandleren? Om du ikke får det så må du oppsøke et annet sted hvor du kan lære om dette! For nå høres det jo ut som om du jobber mot å gjøre henne dårligere... Det er jo ikke rart at behandlingen tar lang tid om hun utsettes for nye traumer med deg. Så enten må du ta et grep og lære deg litt om situasjonen, ellers må du inne at du ikke er villig til å jobbe for forholde til å gå! 

  • Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har forsøkt å snakke med henne. Jeg er kanskje ikke så god til å ordlegge meg alltid og spesielt ikke hvis jeg blir såret eller føler meg avvist. Da kan jeg kanskje til og med fremstå som sur. Ja dette er veldig vanskelig og jeg vet jo at hun elsker meg også, jeg bare KJENNER det ikke, om du skjønner? It takes two to tango og akkurat nå er det kun jeg som danser. Hun kunne vel også anstrengt seg litt?

Anonymkode: f7da8...ae7

ANSTRENGT SEG LITT??????

Hun begynner å fuckings gråte og kroppen hennes rister, HUN FRYSER OG BLIR LIVREDD FOR Å ‘’LØSE DITT PROBLEM’’??? 

 

🤮🤮🤮🤮

Sjeldent jeg er så spydig her inne! Men ÆRLIG TALT!!! HVA LEGGER DU I ‘’ANSTRENGE SEG LITT???’’

DU KAN VEL OGSÅ ANSTRENGE DEG LITT HELLER?? 

VIRKER SOM DET ER UBALANSERT HER!!


 

For meg virker det som hun anstrenger seg for mye! 
Hva gjør DU for å anstrenge deg for henne??


 

HUN BLE SEKSUELLT MISBRUKT SOM BARN I 10 ÅR!!!!!

SOM BARN!!!!!

Også sutrer du over at DU ikke får tilfredstillt DINE lyster JEVNLIG DE SISTE 5 årene, NÅR HUN  HELT TYDELIG ANSTRENGER SEG LAAAAAANGT OVER DET HUN BURDE???

OG NÅR HUN ATTPÅTIL JOBBER MED SEG SELV????

🤮🤮🤮🤮🤮🤮

Ja, du er egoist!!!! 
 

DET SISTE HUN DU PÅSTÅR AT DU ELSKER, ER Å IGJEN MÅTTE TILFREDSTILLE DITT BEHOV FOR Å TØMME SEG!!!! 
 

Få henne til å samarbeide??

SPAR MEG!!

🤮🤮🤮🤮

 

 

Anonymkode: d4eca...25d

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JaVel skrev (1 time siden):

Hva i allverden var galt med det innlegget??

Alt innen psykologi. 

Anonymkode: 61e33...285

  • Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper troll, men hvis du mot formodning ikke er det, les deg opp på traumer og PTSD, triggere og re-traumatisering. Du skjønner nemlig ingenting av det nå. 
Bli med på en terapitime. Og muligens slå opp altså, dere er ikke helt kompatible der nå, og blir det kanskje aldri. 

Anonymkode: d0dc8...adf

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...