Gå til innhold

Kjæresten min ble seksuelt misbrukt og nå ønsker hun ikke sex.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri blitt misbrukt men kommer fra et hjem med mye kjefting. Og jeg går i lås når noen kjefter på meg. Så jeg kan tenkte at det er 1000 ganger verre får henne. Vis forståelse. Og hjelpe henne isteden for. Bli med på terapi. Spør hva du kan gjøre for henne. 

Anonymkode: 330c1...5fc

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenner det deg veldig at hun er livredd og rister av gråt? 
Siden du mener hun bør samarbeide så du får utløsningen din mens hun selv har det så bunnjævlig at hun rister av gråt, så høres det ut som det er noe som tenner deg... 
Jeg for min del hadde mistet lysten der og da hvis jeg hadde sett at sexen gjorde så grusomt vondt og var så vanskelig for min kjæreste, og jeg klarer ikke skjønne at noen ønsker fortsette ha sex med noen som har det så vondt... 

Å presse noen til å fortsette ha sex når de er livredd og rister av gråt er avtennende for de fleste menn, og at du mener hun skal ta seg sammen å fortsette tilfredsstille deg er stjerneeksempel på hvordan misbruk faktisk kan foregå. Å be henne ta seg sammen å fortsette ha sex når hun er livredd og i en freeze-posisjon er nok med på å dra henne igjennom traumene igjen og igjen og igjen, for det er AKKURAT det som skjer i mange misbruk-situasjoner. Offeret fryser, og er livredd, overgriper gir faen fordi ens egen nytelse er viktigst... 

Anonymkode: 01876...ee2

Er du mann eller dame?

Anonymkode: f7da8...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men jeg forstår ikke helt hvorfor man kan si jeg er egoist. Det er jo jeg som blir liggende der uten å få fullført? Altså hun ber meg ikke om å stoppe under akten, men er man litt oppegående så blir man jo ikke akkurat opphisset av at hun gråter. 
og hun vet jo at det ikke er farlig lenger, så hvorfor blir hun fortsatt redd? 

Anonymkode: f7da8...ae7

Fordi kroppen hennes er full av angst...Derfor! Det må avlæres, og det krever masse tålmodighet, raushet og forståelse fra din side....

Jeg sammenligner ikke dette, men hvis du har sett hunder som har vært mishandlet tidligere....Finnes videoer på YouTube. De skjelver når de blir klappet pga de er livredde! Etterhvert når de lærer at berøring ikke er farlig så roer de seg, men det tar TID! 

Når hun har hatt det så vondt som hun har hatt det så er nok berøring i seg selv triggende! Hun trenger masse omsorg, kjærlighet og støtte fra deg. Ikke krav! 

Vær en mann, og fiks ditt eget behov! Ihvertfall så lenge hun ikke er klar....

Klarer dere og snakke sammen om det? Klarer hun og gi uttrykk for det som er vanskelig for henne? 

Enig med de som skriver her at det kan være lurt for deg og bli med henne i behandling. Er nok lettere å hjelpe henne da. 

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinte-my skrev (3 timer siden):

Du viser jo ikke forståelse og tålmodighet når du beskriver det som «jeg ligger igjen med mitt uløste problem» mens hun gråter. Ja, du er egoistisk, og nei, du kan ikke forvente at hun «samarbeider». Traumer etter overgrep er ikke noe man samarbeider om, ikke på den måten du forventer, altså at hun deltar i sex. 
 

Stakkars dame med så lite forståelse å møte hos kjæresten. 

Og stakkars mann som må fornekte sin egen seksualitet pga kjærestens problemer.
Dette må løses på terapirommet snarest.
Et samliv hvor sex er avskaffet, er for meg ikke noe samliv og en oppskrift på en trist og grå fremtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart det plutselig ble et problem nå. Virker som hun bare bruker det som unnskyldning. 

Anonymkode: 5ae5c...101

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Rart det plutselig ble et problem nå. Virker som hun bare bruker det som unnskyldning. 

Anonymkode: 5ae5c...101

Hun har mest sannsynlig faket inntil hun begynte å jobbe med problemene sine. Sånn sett burde han være mer benyttet for at hun hadde sex med ham før, enn at de ikke har det nå. 

Anonymkode: 61e33...285

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dump henne

Anonymkode: 635ac...dab

Hvorfor?

Anonymkode: f7da8...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men jeg forstår ikke helt hvorfor man kan si jeg er egoist. Det er jo jeg som blir liggende der uten å få fullført? Altså hun ber meg ikke om å stoppe under akten, men er man litt oppegående så blir man jo ikke akkurat opphisset av at hun gråter. 
og hun vet jo at det ikke er farlig lenger, så hvorfor blir hun fortsatt redd? 

Anonymkode: f7da8...ae7

Kroppen hennes tror det fortsatt er farlig.

Hun gjenopplever det gang etter gang. Mulig hun snart går fra deg hvis du ikke gir deg.

Anonymkode: 5d78d...330

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Er du mann eller dame?

Anonymkode: f7da8...ae7

Aner ikke hva den du siterer er, men jeg er i hvert fall heterofil mann selv og helt enig i det som står der. Sånn hvis du tenkte det som stod i innlegget du siterte var en typisk "damegreie" eller noe i den dur.

Anonymkode: 0d26a...2ab

  • Liker 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor?

Anonymkode: f7da8...ae7

Antar at du syns det er viktigere å «fullføre» enn å ta hensyn til partner

Anonymkode: 635ac...dab

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men jeg forstår ikke helt hvorfor man kan si jeg er egoist. Det er jo jeg som blir liggende der uten å få fullført? Altså hun ber meg ikke om å stoppe under akten, men er man litt oppegående så blir man jo ikke akkurat opphisset av at hun gråter. 
og hun vet jo at det ikke er farlig lenger, så hvorfor blir hun fortsatt redd? 

Anonymkode: f7da8...ae7

Fordi du vil be henne samarbeide, tror du hun komme til å kjenne på det som samarbeid? Nei hun kommer til å kjenne på det som tvang til å fullføre for deg. Du er sykt egoistisk.

Det skal være godt for begge, det er tydeligvis ikke bra for henne heller når fryser til å begynner å gråte. Ta kontakt med en sexolog eller noe som kan hjelpe dere sånn begge kan nyte sexen. Du sier hun vet det ikke er farlig lenger , samtidig så blir hun livredd og fryser til. Sex er en trigger for henne, i hode hennes så er det ikke trygt lenger. Godt mulig hun plutselig ser for seg voldtektsmannen under sex å ikke deg.  

Lurer på hvordan du hadde følt det etterpå om du hadde opplevd overgrep. 

Anonymkode: 62859...39e

  • Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Altså jeg mener selvfølgelig ikke at hun skal hjelpe meg mens hun ligger å gråter. Men kanskje hun kunne tatt den frem og sugd den av innimellom så jeg slapp å bli så kåt? 

Anonymkode: f7da8...ae7

Der avslørte du deg. 

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Irak skrev (22 minutter siden):

Fordi kroppen hennes er full av angst...Derfor! Det må avlæres, og det krever masse tålmodighet, raushet og forståelse fra din side....

Jeg sammenligner ikke dette, men hvis du har sett hunder som har vært mishandlet tidligere....Finnes videoer på YouTube. De skjelver når de blir klappet pga de er livredde! Etterhvert når de lærer at berøring ikke er farlig så roer de seg, men det tar TID! 

Når hun har hatt det så vondt som hun har hatt det så er nok berøring i seg selv triggende! Hun trenger masse omsorg, kjærlighet og støtte fra deg. Ikke krav! 

Vær en mann, og fiks ditt eget behov! Ihvertfall så lenge hun ikke er klar....

Klarer dere og snakke sammen om det? Klarer hun og gi uttrykk for det som er vanskelig for henne? 

Enig med de som skriver her at det kan være lurt for deg og bli med henne i behandling. Er nok lettere å hjelpe henne da. 

Har dere prøvd å dusje sammen? Klarer hun det? Var bare en tanke jeg fikk. Varmt vann kan virke lindrende på kroppen, hvis det er noe hun klarer....

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med NOK-senteret, et støttesenter for ofre for seksuelle overgrep, og pårørende. Du kan få gratis pårørende-samtaler så du kan lære å forstå det hun sliter med bedre.

Det høres, som mange skriver, veldig skadelig ut at hun presser deg for din skyld, og det virker ikke som du forstår problemet helt. Det kan være en av grunnene til at hun ikke blir bedre.

Jeg hadde store problemer med sex før, av samme grunn, og jeg gikk til en sexolog som sa at jeg aldri måtte ha sex om jeg ikke hadde lyst. Å lære meg dette løste problemet for min del - jeg har ofte sex med mannen min flere ganger i uka nå, men presser meg ALDRI, og han stopper med en gang jeg sier fra. Når jeg føler den typen kontroll, kommer lysten av seg selv.

( Har egentlig vært ganske sur på mannen min i det siste, men innlegget ditt gjorde meg mer positivt innstilt til ham, hvor mye han faktisk forstår. Kanskje det blir sex i kveld, haha.)

Det er ikke sikkert det er like lett for kjæresten din.

Du kan, og bør, gå på pårørende-samtaler, alene eller med henne, du bør lese om problematikken.

Det er jo en kjempevanskelig situasjon for deg også.

Dere bør finne ur om andre former for nærhet enn sex kan funke. Handler det om behovet for utløsning, eller at du føler deg avvist?

Det du ikke kan, er å presse henne, eller mase deg, til sex. Det er en horribel ting å gjøre i hennes situasjon. Da må du faktisk heller gjøre det slutt.

 

 

 

Anonymkode: fd4d8...bbd

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Altså jeg mener selvfølgelig ikke at hun skal hjelpe meg mens hun ligger å gråter. Men kanskje hun kunne tatt den frem og sugd den av innimellom så jeg slapp å bli så kåt? 

Anonymkode: f7da8...ae7

Hvis dette er noe du forventer av henne så vil jeg råde deg til å la henne være i fred, og finne deg en annen dame....

 

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hun kunne vel kanskje i det minste hjulpet meg i mål på en måte, hvis det trigger henne å bli tatt på? 

Anonymkode: f7da8...ae7

Og der var trollet. 

Anonymkode: cc829...b1e

  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg forstår det og jeg ønsker jo selvfølgelig at hun skal ha det bra. Men jeg er jo midt oppi dette jeg også.

Anonymkode: f7da8...ae7

Ta deg en runk! Det hun strever med er 100x større enn kåtskapen din altså. At du i det hele tatt klarer å forsøke på sex når du vet hvordan hun har det… enten så får du slå opp hvis du ikke håndterer en periode uten sex, eller så får du støtte henne i å få den hjelpen hun åpenbart trenger. 

Anonymkode: 7bbc8...73b

  • Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har forsøkt å snakke med henne. Jeg er kanskje ikke så god til å ordlegge meg alltid og spesielt ikke hvis jeg blir såret eller føler meg avvist. Da kan jeg kanskje til og med fremstå som sur. Ja dette er veldig vanskelig og jeg vet jo at hun elsker meg også, jeg bare KJENNER det ikke, om du skjønner? It takes two to tango og akkurat nå er det kun jeg som danser. Hun kunne vel også anstrengt seg litt?

Anonymkode: f7da8...ae7

Tror ikke du hun anstrenger seg? Hver gang hun tvinger seg til å prøve å ha sex med deg så anstrenger hun seg. 

Anonymkode: 62859...39e

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...