Gå til innhold

Kjæresten min ble seksuelt misbrukt og nå ønsker hun ikke sex.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg sier ikke at han ikke har manglet forståelse, og at han kan ha pushet henne for mye. Men jeg mener at det er å dra det voldsomt langt å kalle det ondskap og overgrep.

Han har vært uvitende. Og tro det eller ei, men også jeg ville slitt med å forstå det hvis alt plutselig hadde krasjet etter ti år i et forhold der alt var som normalt. Ikke alle skjønner hvordan traumer påvirker et menneskesinn.

Oppsummert: Jeg er enig i at han kunne håndtert ting bedre, men å omtale han som djevelen sjøl synes jeg er for dumt. Men typisk KG hvor bare et fåtall evner å ta innover seg nyanser…

Anonymkode: b5776...e49

Jeg har ikke sett noen omtale det som "djevelen sjøl", men ondskap har noen nevnt. Jeg mener at å bli bevisst på dette for 5 år siden, vite at kona han elsker er utsatt for incest som barn, og utsatt for et voldtektsforsøk og så i løpet av 5 år aldri lære noe om hva hun sliter med, for deretter å presse og mase om sex er ondskap. Og jeg synes ord som uvitende er altfor mildt. 

Opplever meg selv som god med nyanser, så med mindre du har noe konkret å påpeke synes jeg det er urimelig i et svar rettet mot mitt innlegg. 

Anonymkode: af4ec...8f5

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hansehan skrev (3 timer siden):

Merker du ikke at hun ikke har lyst før hun begynner å gråte? Hva faen er galt med deg, mann?

Hva om hun hadde brukket benet? Ville du bedt henne ta seg sammen og tvunget henne til å reise seg og gå før bruddet var helet? For det er det du i praksis gjør. 

Hvis du ikke bryr deg om hva hun føler så lenge du får henne til å «ta seg sammen» og «lar deg få lov», så er du ond. Hvis du ikke forstår hvorfor og i de fem årene etter hun ble forsøkt voldtatt ikke har satt deg inn i hva det har medført, så er du både ond og dum. 

Hvem utsatte henne for et voldtektsforsøk for fem år siden? Var det faren hennes?

Det var en av de kompisene til faren i følge TS som skrev til meg på pm

Endret av Den anonyme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg har ikke sett noen omtale det som "djevelen sjøl", men ondskap har noen nevnt. Jeg mener at å bli bevisst på dette for 5 år siden, vite at kona han elsker er utsatt for incest som barn, og utsatt for et voldtektsforsøk og så i løpet av 5 år aldri lære noe om hva hun sliter med, for deretter å presse og mase om sex er ondskap. Og jeg synes ord som uvitende er altfor mildt. 

Opplever meg selv som god med nyanser, så med mindre du har noe konkret å påpeke synes jeg det er urimelig i et svar rettet mot mitt innlegg. 

Anonymkode: af4ec...8f5

Var ikke nødvendigvis rettet mot deg, men innlegg fra flere her som i hvert fall jeg synes drar det langt, og hvor man ensidig idioterklærer den ene parten uten å reflektere over et større bilde (som er klassisk KG). At TS kan fremstå som en selvsentrert, lite forståelsesfull og uvitende partner er jeg enig i, men å kalle han ond og overgriper synes jeg er drøyt. 

Anonymkode: b5776...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Var ikke nødvendigvis rettet mot deg, men innlegg fra flere her som i hvert fall jeg synes drar det langt, og hvor man ensidig idioterklærer den ene parten uten å reflektere over et større bilde (som er klassisk KG). At TS kan fremstå som en selvsentrert, lite forståelsesfull og uvitende partner er jeg enig i, men å kalle han ond og overgriper synes jeg er drøyt. 

Anonymkode: b5776...e49

Jeg kan forstå at det virker drøyt. Jeg har forklart hva jeg mener om saken, så jeg ser det ikke som drøyt, selv om jeg opprinnelig ikke tok de ordene i min munn. 

I denne saken så forstår jeg godt at det blir ensidig idioterklæringer. Jeg, med flere, skrev nyanserte innlegg. Mange gav han medfølelse og forståelse for hvor tungt det måtte være uten sex og likevel fortsatte han med hvordan hun bare skulle skjerpe seg. Det er i mine ører idioti når noen bruker tid og ressurser på å forklare ting med medfølelse, og alt du har å si er at "kan hun ikke bare prøve litt hardere". Når nyansene allerede er forsøkt, er det da unyansert når en i forlengelsen forsøker å nå inn med "hvorfor går du ikke bare da" og kategoriske utsagn som påpeker i klartekst at han skader henne. Jeg mener det ikke er unyansert. Hva tenker du? 

Anonymkode: af4ec...8f5

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...