Gå til innhold

Kjæresten min ble seksuelt misbrukt og nå ønsker hun ikke sex.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Takk for det. Ja jeg er redd du har rett. Det er ingen ting jeg heller vil enn å få tilbake sexlivet med henne, men det ser ut til å bli vanskelig og vi vokser lengre og lengre fra hverandre for hver dag som går. Enkelte dagen orker hu ikke engang å gi meg en klem liksom

Anonymkode: f7da8...ae7

Det du skriver her fremstår som en løgn, hvis det du ønsker mest er å få tilbake sexlivet med henne så må du backe unna, og lære deg empati, styrke egen selvfølelse og slutte med sutring og offerrolle, gjerne oppsøke en psykolog. I stedet fortsetter du å presse og tenke at hun skylder deg noe, det ødelegger for sjansen til et godt sexliv. 

Ja, enkelte dager orker hun ikke gi deg en klem fordi hun etter ditt sexpress assosierer også den klemmen med utrygghet. Du har hatt 5 år på deg til å lære noe om traumer, du har enda ikke gjort det. 

Jeg håper din kjæreste leser denne tråden og innser at hun har det bedre uten deg. 

Og om du mot formodning oppriktig mener du ønsker et godt sexliv så kan du begynne med å lese deg opp, og bestille en time hos psykolog. 

Anonymkode: af4ec...8f5

  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei jeg stopper jo selvfølgelig når hun begynner å gråte. Alt annet ville vært slemt! 

Anonymkode: f7da8...ae7

Det du gjør er også slemt. Du elsker ikke HENNE, du elsker det hun pleide å gi deg. Om du elsker henne så tar du tak i deg selv, og begynner å ta innover deg den andre siden. 

Ja, det er kjipt å ikke ha et sexliv med den man elsker. OG det beste du gjør ut av det er å begynne å respektere henne. 

Anonymkode: af4ec...8f5

  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du tar feil. Jeg elsker henne men jeg behøver ikke nødvendigvis like alt ved henne forde!? Det er vondt å bli avvist 9 av 10 ganger og den ene gangen hun lar meg få lov så får hun helt panikkanfall og vi må bare stoppe. Deretter er hun fullstendig fjern i mange dager etterpå

Anonymkode: f7da8...ae7

Herregud. Jeg sier som andre at det er triggende å lese dette. 

Du skriver "lar meg få lov". Altså hvordan føles det at du velger å ha sex med noen som ikke er deltakende? Hvis en kvinne har lyst så viser hun det med hele seg. Det at du presser, maser og spør om sex ødelegger for deg selv. 

Anonymkode: af4ec...8f5

  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Isåfall vil jeg råde deg til å TA DEG SAMMEN!

Lær om PTSD/kompleks PTSD. Bli med henne til psykologen. Søk kunnskap og vis forståelse. Glem deg selv og dine behov for en (lang) periode, det hun går igjennom er en million ganger verre en noe du i det hele tatt kan forestille deg! 

Slik du holder på nå skader henne og gjør at hun aldri kommer til å bli frisk. Det er ikke sikkert hun ser det selv, antagelig er hun så vant med å skulle tilpasse seg, oppfylle andres ønsker og behov, og å legge skylden på seg selv.

Jeg har vært sammen med min mann i 20 år, vi hadde et tilsynelatende bra sexliv de første 5-6 årene før jeg begynte å få panikkanfall under sex. Det han ikke visste  var at sex var vanskelig for meg fra starten av. Selv fortrengte jeg det/trodde delvis at sånn er det bare, jeg hadde jo aldri opplevd virkelig lyst og god sex før. Noen ganger kunne være lettere enn andre, og min måte å definere bra sex på var at jeg hadde litt mindre angst enn vanlig. Så skadet var jeg, og så lite visste jeg om sunn og god sex.

I 15 år har dette vært et problem for sexlivet vårt, i noen perioder mindre, i andre perioder mer. Fremgangen begynte først når mannen min skjønte at det eneste som hjelper meg er at han har NULL forventninger, og at han ikke definerer dette som mitt problem, men som vårt problem. I vårt tilfelle skjønte han det før meg. Det hjalp også veldig at han ble med meg til psykologen flere ganger over en periode på ett år.

Virkelig fremgang har jeg først hatt etter at jeg ble 100% sykemeldt fra jobb og kunne bruke mer ressurser på meg selv. Først gikk jeg til traumebehandling (EMDR), så har jeg brukt lang tid på å lese meg opp om traumer, praktisere meditasjon, pusteøvelser, selvmedfølelse og takknemlighetsøvelser daglig, gjøre somatisk yoga, øve meg på å sette grenser, akseptere min egen historie osv.

Det er en langvarig, tøff og vond prossess å komme seg ut av traumenes jerngrep - og man er 100% avhengig av uforbeholden støtte fra de rundt seg. Klarer du ikke gi kjæresten din det så vil du bare skade henne mer. At du tror dette med sex og lyst er et valg hun har etter en oppvekst med overgrep, og at du bagatelliserer et voldtektsforsøk så til de grader får meg til å tro at du må mangle genet for både fornuft og empati…

Anonymkode: ee4de...36d

Takk for at du deler. Jeg delte litt av min prosess tidligere i tråden. 

Som flere andre sier er det rett og slett triggende å lese TS sitt perspektiv på dette. 

Svar som ditt er derimot så godt å lese. Å se at andre har noe av samme prosess. 

Anonymkode: af4ec...8f5

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Takk for at du deler. Jeg delte litt av min prosess tidligere i tråden. 

Som flere andre sier er det rett og slett triggende å lese TS sitt perspektiv på dette. 

Svar som ditt er derimot så godt å lese. Å se at andre har noe av samme prosess. 

Anonymkode: af4ec...8f5

Jeg er helt enig. Og når hans meninger skrevet ned her kan trigge sånn dem gjør, tenk deg da den triggeren han er for henne! Hun lever med han i det daglige. La det synke inn…! 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.6.2024 den 9.23):

Rart det plutselig ble et problem nå. Virker som hun bare bruker det som unnskyldning. 

Anonymkode: 5ae5c...101

Desverre behøver det ikke være det. Slike problemer kan plutselig slå ut igjen uten forvarsel. Her gikk det bra i 25 år, så sa det pang. Hos meg var det en lukt som slo ut hele reaksjonen.

Anonymkode: d4d0d...f7a

  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den anonyme skrev (2 minutter siden):

Jeg er helt enig. Og når hans meninger skrevet ned her kan trigge sånn dem gjør, tenk deg da den triggeren han er for henne! Hun lever med han i det daglige. La det synke inn…! 

Ja, jeg er så enig. Er derfor jeg anbefaler ham å gå, for hennes del. Er tilnærmet umulig å få det bedre i et slikt miljø. 

Jeg velger jo å fortsette å gå inn for å lese i denne tråden, jeg har også bearbeidet mesteparten av mitt, min partner har forstått sine feilskjær, og var aldri i nærheten av TS, mens hans kjæreste kan jo ikke trykke "mute" på hans atferd og holdninger rundt seg! Jeg er lei meg på hennes vegne, og alle som strever med dette kombinert med den manglende forståelse så mange av oss har blitt møtt med. 

Generelt er jeg lei av, fordi det har vært tema i mitt liv, og jeg ser det hos mange kvinner, at menns selvfølelse blir kvinners ansvar. At jeg skal få mer dritt fordi menn ikke tar tak i seg selv. Det er jeg så lei av! 

Anonymkode: af4ec...8f5

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kvitta meg med henne. Det er leit med folk som sliter, men jeg blir ikke med i dragsuget.

Anonymkode: dba8d...8ca

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Isåfall vil jeg råde deg til å TA DEG SAMMEN!

Lær om PTSD/kompleks PTSD. Bli med henne til psykologen. Søk kunnskap og vis forståelse. Glem deg selv og dine behov for en (lang) periode, det hun går igjennom er en million ganger verre en noe du i det hele tatt kan forestille deg! 

Slik du holder på nå skader henne og gjør at hun aldri kommer til å bli frisk. Det er ikke sikkert hun ser det selv, antagelig er hun så vant med å skulle tilpasse seg, oppfylle andres ønsker og behov, og å legge skylden på seg selv.

Jeg har vært sammen med min mann i 20 år, vi hadde et tilsynelatende bra sexliv de første 5-6 årene før jeg begynte å få panikkanfall under sex. Det han ikke visste  var at sex var vanskelig for meg fra starten av. Selv fortrengte jeg det/trodde delvis at sånn er det bare, jeg hadde jo aldri opplevd virkelig lyst og god sex før. Noen ganger kunne være lettere enn andre, og min måte å definere bra sex på var at jeg hadde litt mindre angst enn vanlig. Så skadet var jeg, og så lite visste jeg om sunn og god sex.

I 15 år har dette vært et problem for sexlivet vårt, i noen perioder mindre, i andre perioder mer. Fremgangen begynte først når mannen min skjønte at det eneste som hjelper meg er at han har NULL forventninger, og at han ikke definerer dette som mitt problem, men som vårt problem. I vårt tilfelle skjønte han det før meg. Det hjalp også veldig at han ble med meg til psykologen flere ganger over en periode på ett år.

Virkelig fremgang har jeg først hatt etter at jeg ble 100% sykemeldt fra jobb og kunne bruke mer ressurser på meg selv. Først gikk jeg til traumebehandling (EMDR), så har jeg brukt lang tid på å lese meg opp om traumer, praktisere meditasjon, pusteøvelser, selvmedfølelse og takknemlighetsøvelser daglig, gjøre somatisk yoga, øve meg på å sette grenser, akseptere min egen historie osv.

Det er en langvarig, tøff og vond prossess å komme seg ut av traumenes jerngrep - og man er 100% avhengig av uforbeholden støtte fra de rundt seg. Klarer du ikke gi kjæresten din det så vil du bare skade henne mer. At du tror dette med sex og lyst er et valg hun har etter en oppvekst med overgrep, og at du bagatelliserer et voldtektsforsøk så til de grader får meg til å tro at du må mangle genet for både fornuft og empati…

Anonymkode: ee4de...36d

"Glem deg selv og dine behov i lang tid". Dette er grunnen til at psykisk syke skaper psykisk syke og at friske mennesker bør sky psykisk syke som pesten. Psykisk syke har 100%fokus på seg selv og ingenting annet, og de forventer at de rundt har samme fokus.

 

Jeg har hatt alvorlig depresjon selv og kunne aldri ha funnet på å vært i et forhold med noen på det tidspunktet. Det er rett og slett ikke plass til kjærlighet og to personer. Den ene og den psykiske lidelsen tar ALL plass.

 

Anonymkode: dba8d...8ca

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.6.2024 den 8.39):

Men hun kunne vel kanskje i det minste hjulpet meg i mål på en måte, hvis det trigger henne å bli tatt på? 

Anonymkode: f7da8...ae7

Kan du ikke bruke hånda di selv? Høres ut som kjæresten din har det veldig tøft nå. La henne bearbeide dette uten press. 

Anonymkode: 1c4c1...da2

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den anonyme skrev (7 timer siden):

Dama di ble voldtatt av sin egen far og flere av hans kamerater over en 10-årsperiode, og ble igjen forsøkt voldtatt av noen mange år etterpå, og DU har det vanskelig? Du kan ikke se problemet? DU vil ha sex, så hun får samarbeide og ta seg sammen?? 
Ser du ikke at akkurat nå er det DU som er problemet??? DU retraumatiserer  henne ved måten du oppfører deg på! DU tvinger deg på henne! 
 

Er du fullstendig blottet for empati og sunn fornuft?? 

Jeg har både sunn fornuft og empati, og jeg skjønner at hun har det vanskelig. Men man må både gi og ta, og de siste 5 årene er det kun jeg som har gitt!

Anonymkode: f7da8...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har både sunn fornuft og empati, og jeg skjønner at hun har det vanskelig. Men man må både gi og ta, og de siste 5 årene er det kun jeg som har gitt!

Anonymkode: f7da8...ae7

Kun du som har gitt? Tror du ikke det koster henne ALT å slippe deg til på kroppen hennes de gangene hun gjør det? 
Og foruten videre traumer, hva tenker du selv at du har gitt?

  • Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Kan du ikke bruke hånda di selv? Høres ut som kjæresten din har det veldig tøft nå. La henne bearbeide dette uten press. 

Anonymkode: 1c4c1...da2

Jeg ser ikke for meg at et sexliv med hånda mi har særlig fremtid

Anonymkode: f7da8...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

"Glem deg selv og dine behov i lang tid". Dette er grunnen til at psykisk syke skaper psykisk syke og at friske mennesker bør sky psykisk syke som pesten. Psykisk syke har 100%fokus på seg selv og ingenting annet, og de forventer at de rundt har samme fokus.

 

Jeg har hatt alvorlig depresjon selv og kunne aldri ha funnet på å vært i et forhold med noen på det tidspunktet. Det er rett og slett ikke plass til kjærlighet og to personer. Den ene og den psykiske lidelsen tar ALL plass.

 

Anonymkode: dba8d...8ca

Alle psykisk syke er ikke 100% fokusert på seg selv. Noen tar alt for mye hensyn til andre og har altfor lavt selvverd. Flere med PTSD og kompleks PTSD kan slite med dette.

Mange kan leve med traumer i egen historie i årevis før noe trigger et sykdomsbilde som PTSD. Det er overhodet ikke sikkert at samboeren til ts hadde noen grunn til å tro hva som skulle komme da de ble sammen. Ingen forventer jo å bli utsatt for voldtektsforsøk 10 år senere. 

Her er det et av ts sine behov som må settes tilside inntil hun er klar til å oppta samlivet. Det er godt mulig de bør avslutte forholdet også, men hans ønske om at hun skal gi ham noe som skader henne ytterligere er bare egoistisk og kunnskapsløst. 

Anonymkode: debfe...422

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Alle psykisk syke er ikke 100% fokusert på seg selv. Noen tar alt for mye hensyn til andre og har altfor lavt selvverd. Flere med PTSD og kompleks PTSD kan slite med dette.

Mange kan leve med traumer i egen historie i årevis før noe trigger et sykdomsbilde som PTSD. Det er overhodet ikke sikkert at samboeren til ts hadde noen grunn til å tro hva som skulle komme da de ble sammen. Ingen forventer jo å bli utsatt for voldtektsforsøk 10 år senere. 

Her er det et av ts sine behov som må settes tilside inntil hun er klar til å oppta samlivet. Det er godt mulig de bør avslutte forholdet også, men hans ønske om at hun skal gi ham noe som skader henne ytterligere er bare egoistisk og kunnskapsløst. 

Anonymkode: debfe...422

De bør 100% gå fra hverandre. Hun trenger behandling, og han trenger et fungerende forhold.

Anonymkode: dba8d...8ca

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg ser ikke for meg at et sexliv med hånda mi har særlig fremtid

Anonymkode: f7da8...ae7

Slutt å bruke mer tid på å tenke og kvitt deg med dama.

Anonymkode: dba8d...8ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Slutt å bruke mer tid på å tenke og kvitt deg med dama.

Anonymkode: dba8d...8ca

Kvitte seg med dama og skaffe seg runketermos, det er det tryggeste valget. 

Anonymkode: da611...216

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har både sunn fornuft og empati, og jeg skjønner at hun har det vanskelig. Men man må både gi og ta, og de siste 5 årene er det kun jeg som har gitt!

Anonymkode: f7da8...ae7

Du har ikke gitt henne fred fra sexmas og press i en måned en gang. Du har ikke lært deg noe som helst om traumer eller ptsd, du har ikke lest brosjyren til pårørende av utsatte for overgrep og voldtekt. Hva er det du har gitt og gitt? 

Anonymkode: af4ec...8f5

  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kvitte seg med dama og skaffe seg runketermos, det er det tryggeste valget. 

Anonymkode: da611...216

Sex er for mange et kjærlighetsspråk. Og det er strenht tatt bedre å være singel enn støttekontakt.

At du skriver slikt om TS gjør at fremstår som et dass, men mulig du også er psykisk syk. De behandler som regel folk stygt.

Anonymkode: dba8d...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du tar feil. Jeg elsker henne men jeg behøver ikke nødvendigvis like alt ved henne forde!? Det er vondt å bli avvist 9 av 10 ganger og den ene gangen hun lar meg få lov så får hun helt panikkanfall og vi må bare stoppe. Deretter er hun fullstendig fjern i mange dager etterpå

Anonymkode: f7da8...ae7

Du er jo bare enda en overgriper. Vær så snill og la henne gå. Hun er åpenbart så skadet at hun ikke forstår det selv. 

Anonymkode: 4e730...499

  • Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...