Gå til innhold

Kjæresten min ble seksuelt misbrukt og nå ønsker hun ikke sex.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

På hvilke grunnlag kan du kalle meg sadist? Jeg ønsker å ha sex med dama jeg elsker og at hun skal ha lyst til det

Anonymkode: f7da8...ae7

Men hun har ikke lyst. Godta det eller slå opp.

Anonymkode: edfd7...953

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det hjelper meg lite eller ingenting å ta meg en runk. Jeg ønsker følelsen av nærhet samtidig. At hun har lyst på meg. 

Anonymkode: f7da8...ae7

Og det er forståelig. Det er et menneskelig behov. Men kjæresten din kan faktisk ikke gi deg det nå. Hvis du ikke kan leve uten dette for en periode er det bedre for dere begge at dere gjør det slutt. Forhåpentligvis vil hun da få mere rom til å jobbe med traumene uten å bli retraumatisert av deg, og du vil forhåpentligvis finne en ny kjæreste som kan gi deg det du trenger.

Anonymkode: ee4de...36d

  • Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.6.2024 den 6.15):

Men jeg forstår ikke helt hvorfor man kan si jeg er egoist. Det er jo jeg som blir liggende der uten å få fullført? Altså hun ber meg ikke om å stoppe under akten, men er man litt oppegående så blir man jo ikke akkurat opphisset av at hun gråter. 
og hun vet jo at det ikke er farlig lenger, så hvorfor blir hun fortsatt redd? 

Anonymkode: f7da8...ae7

Du "ber henne prøve å samarbeide". Det er det hun gjør, de gangene hun lar deg slippe til, selv om det er helt forferdelig for henne. Hun ber deg ikke om å stoppe men klarer ikke å la være å gråte.

Hun vet det ikke er farlig lenger, men all form for sex minner henne om noe veldig traumatisk. Sånn er det med traumer.

"Det er jo du som blir liggende der uten å få fullført". Og det er hun som gjenopplever gamle traumer. Men det er deg det er mest synd på...

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyra skrev (10 minutter siden):

Du "ber henne prøve å samarbeide". Det er det hun gjør, de gangene hun lar deg slippe til, selv om det er helt forferdelig for henne. Hun ber deg ikke om å stoppe men klarer ikke å la være å gråte.

Hun vet det ikke er farlig lenger, men all form for sex minner henne om noe veldig traumatisk. Sånn er det med traumer.

"Det er jo du som blir liggende der uten å få fullført". Og det er hun som gjenopplever gamle traumer. Men det er deg det er mest synd på...

Men hadde hun latt meg slippe til litt oftere så kanskje hun hadde begynt å syns at det er fint i steden? 

Anonymkode: f7da8...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.6.2024 den 6.26):

Jeg har forsøkt å snakke med henne. Jeg er kanskje ikke så god til å ordlegge meg alltid og spesielt ikke hvis jeg blir såret eller føler meg avvist. Da kan jeg kanskje til og med fremstå som sur. Ja dette er veldig vanskelig og jeg vet jo at hun elsker meg også, jeg bare KJENNER det ikke, om du skjønner? It takes two to tango og akkurat nå er det kun jeg som danser. Hun kunne vel også anstrengt seg litt?

Anonymkode: f7da8...ae7

Hun anstrenger seg veldig. Hun lar deg slippe til og ber deg ikke stoppe selv om hun har det så jævlig at hun gråter så hun rister!

Og kun du som danser? Du gjør ihvertfall ingenting for at hun skal ha det godt. Du danser kun for din egen del.

AnonymBruker skrev (På 28.6.2024 den 6.31):

Så du mener at han er egoistisk fordi han ønsker sex med sin egen partner? Han skal leve et sexløst liv pga hennes problemer? 

Anonymkode: 9952f...677

Ikke fordi han ønsker sex. Fordi gan forventer det og presser henne. Om han bryr seg om henne, bør han gi det tid, så kanskje det er noe som kan løse seg på sikt. På dette viset kommer det aldri til å bli bedre.

Hva er å foretrekke her? At hun har pliktsex resten av livet? Eller leve uten sex en periode og etterhvert ha sex til nytelse for begge?

  • Liker 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men hadde hun latt meg slippe til litt oftere så kanskje hun hadde begynt å syns at det er fint i steden? 

Anonymkode: f7da8...ae7

Å ha ulystbetont sex fører ikke til mer lyst, tvert i mot.

  • Liker 5
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thyra skrev (4 minutter siden):

Å ha ulystbetont sex fører ikke til mer lyst, tvert i mot.

Men hun likte det før og kan like det igjen selvfølgelig! Men hvis hun fortsetter som nå så mister vi jo lysten begge to

Anonymkode: f7da8...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Men hun likte det før...

Anonymkode: f7da8...ae7

Det vet du faktisk ikke.

Anonymkode: 61e33...285

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Men hun likte det før og kan like det igjen selvfølgelig! Men hvis hun fortsetter som nå så mister vi jo lysten begge to

Anonymkode: f7da8...ae7

Joda, hun kan like det igjen. Men så var det det med hvor langt hun kan pushe seg uten å gjøre vondt verre, da. 

 

Og det med at det var "bare" et forsøk og han ikke fikk fullført voldtekten har ingenting å si. Lokket over traumene fra barndommen, som var blitt skrudd godt igjen, ble åpnet likevel. Nå skal hun bearbeide det hele slik at hun ikke trenger å dytte alt ned og bort, og da tar det jo tid.

Anonymkode: a10a2...042

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det vet du faktisk ikke.

Anonymkode: 61e33...285

Så alt var bare fake?

Anonymkode: f7da8...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Men hun likte det før og kan like det igjen selvfølgelig! Men hvis hun fortsetter som nå så mister vi jo lysten begge to

Anonymkode: f7da8...ae7

Om du fortsetter som nå, så mister hun også veldig lysten.

Vi har vel alle skjønt at du er et troll til nå, hvis du ikke er et troll: Kan du i det minste åpne en bok om tema? 

Du gjør jo INGENTING for å sette deg inn i hennes situasjon. Du spør hvorfor hun er redd nå, når det ikke er farlig lengre. Det er jo selve definisjonen på PTSD, å få angst og stressreaksjon som om man er i fare fremdeles, selv om man ikke er det. Og det kan trigges av for eksempel fyrverkeri og smell for de som har det etter å ha vært i krig, eller sex for de som har det etter overgrep.

Hun går gjennom noe grusomt som styrer livet hennes, og sexlivet deres, og du har ikke giddet å slå opp i ordboka hva det er engang.

Hun er den eneste som "danser" her, den eneste som gir og samarbeider. Du gjør ingenting. Og sutrer.

Anonymkode: b7080...e4c

  • Liker 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så alt var bare fake?

Anonymkode: f7da8...ae7

Som jeg skrev i en tidligere kommentar i denne tråden: Husk at hun ble lært opp til å ha sex IMOT SIN VILJE fra barnsben av!

  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om du fortsetter som nå, så mister hun også veldig lysten.

Vi har vel alle skjønt at du er et troll til nå, hvis du ikke er et troll: Kan du i det minste åpne en bok om tema? 

Du gjør jo INGENTING for å sette deg inn i hennes situasjon. Du spør hvorfor hun er redd nå, når det ikke er farlig lengre. Det er jo selve definisjonen på PTSD, å få angst og stressreaksjon som om man er i fare fremdeles, selv om man ikke er det. Og det kan trigges av for eksempel fyrverkeri og smell for de som har det etter å ha vært i krig, eller sex for de som har det etter overgrep.

Hun går gjennom noe grusomt som styrer livet hennes, og sexlivet deres, og du har ikke giddet å slå opp i ordboka hva det er engang.

Hun er den eneste som "danser" her, den eneste som gir og samarbeider. Du gjør ingenting. Og sutrer.

Anonymkode: b7080...e4c

Jeg har selv levd største delen av mitt voksenliv sammen med en sånn en som TS og jeg tror ts når han sier at dette ikke er en trolletråd. 
 

  • Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den anonyme skrev (Akkurat nå):

Jeg har selv levd største delen av mitt voksenliv sammen med en sånn en som TS og jeg tror ts når han sier at dette ikke er en trolletråd. 
 

Da har jeg lite sympati med TS.

Jeg skjønner det er vondt å være pårørende, og å leve i et sexløst forhold. 

Men han har jo ingen empati selv, han har jo ikke engang brukt fem minutter av livet sitt på å lese en Wikipedia-artikkel om PTSD. 

Hadde min kjæreste gått gjennom noe sånt, og hadde jeg hatt lyst til å bli fordi jeg elsket ham/henne, OG hadde hatt lyst til å få sexlivet tilbake - så hadde jeg jo virkelig staret med å sette meg inn i hva den andre gjennomgår og hvordan jeg kan støtte og hjelpe med å komme over det.

TS har ingen medfølelse med sin kjære, han synes bare synd på seg selv. Men ikke nok til at han faktisk gidder å gjøre noe for å oppnå målet sitt om å bli runket.

FEM år har hun gått i terapi, og han har tydeligvis aldri engang googlet PTSD eller traumer. Null interesse for annet enn seg og sitt.

Anonymkode: b7080...e4c

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skremmende om TS er et virkelig menneske og denne tråden er reell. Snakk om å være en selvsentrert egosist, blottet for empati og omsorg. Ikke rart kjæresten ikke klarer å bearbeide traumene sine i en sånn relasjon. 

Anonymkode: db81f...507

  • Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hadde hun latt meg slippe til litt oftere så kanskje hun hadde begynt å syns at det er fint i steden? 

Anonymkode: f7da8...ae7

Enten er du en veldig skadet og ekkel person som troller om sånt, ellers anbefaler jeg at du dumper dama og selv bestiller time til fastlegen med bekymring om at du er dum, at du mangler empati i en så stor grad at du er skadelig og at du sliter så med egoet at du presser andre til sex fordi du ikke tåler å føle deg avvist. Uansett hva du er, er du en veldig skadet mann i den grad at jeg anser deg som en fare for andre.

Anonymkode: cf005...ef8

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Enten er du en veldig skadet og ekkel person som troller om sånt, ellers anbefaler jeg at du dumper dama og selv bestiller time til fastlegen med bekymring om at du er dum, at du mangler empati i en så stor grad at du er skadelig og at du sliter så med egoet at du presser andre til sex fordi du ikke tåler å føle deg avvist. Uansett hva du er, er du en veldig skadet mann i den grad at jeg anser deg som en fare for andre.

Anonymkode: cf005...ef8

Jo takk det var en hyggelig tilbakemelding å få.!? 
Jeg presser henne så absolutt ikke, for jeg stopper selvfølgelig når det går galt for henne. Har jeg ikke lov til å bli frustrert over denne situasjonen jeg også? 

Anonymkode: f7da8...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som du er riktig person for henne å støtte seg etter det hun har opplevd. Altså: i det hele tatt det at du lar det gå så langt at hun begynner å gråte.

Med dem som har opplevd overgrep må man selv ha lest seg opp kjempemye og må forstå hvordan man skal gå frem! Du kan ikke si at "bare si ifra hvis du føler noe er feil". Det ville vært riktig taktikk med noen som ikke har opplevd noe spesielt, men med traumatiske personer så må du selv være aktiv i å forebygge hvis det i det hele tatt er noe tegn på at noe er galt.

Når du gang etter gang lar det gå til hun gråter så kommer hun seg ikke videre. Og det er absolutt ikke lov å surmule eller uttrykke seg negativt om hvis du ikke får sex. Altså, ALDRI. ALDRI. ALDRI. Klarer du ikke kontrollere det så sitter hun igjen med enorm skyldfølelse.

Slik det er nå så er jeg enig i at dere bør nok bare avslutte forholdet om du ikke har lyst til å jobbe veldig mye med deg selv før du prøver deg på sex med henne igjen. 

Hva er hennes skyld her?  At hun antakeligvis gikk inn i forholdet uten å føle at hun var klar. Kanskje visste hun ikke engang om hun noen gang faktisk hadde lyst på sex igjen, men ikke sa det.

Hva er din skyld? Du har hatt 15 år på å sette deg inn i hva traumer er, men det har du helt klart IKKE gjort, ut ifra hvordan du uttrykker deg. Du har latt sex gå til hun gråter, og dermed har negative assosiasjoner angående sex med deg - samme om du har vært veldig forsiktig. Du klarer ikke å styre følelsene dine angående at DITT behov ikke blir oppfylt. Du mener jo tydeligvis at hun føler seg trygg < du får sex, selv om du risikerer at hun gråter.

Det at hun ER trygg betyr ikke at hun FØLER seg trygg, og det er faktisk forståelig om du noen gang har responderte negativt på at dere ikke har slik sex som du ønsker. Det kan fungere å klage LITT i et forhold der begge er trygge på hverandre og uten traumer, men med noen med traumer så kreves det en som alltid kan holde følelsene sine i sjakk, helt til personen har kommet over traumene. I dette tilfellet: Hva om hun ALDRI gjør det? Dere må faktisk snakke om det kan være en sjanse for at hun egentlig har lyst til å leve fullstendig uten sex - kanskje er det det beste for henne.

Endret av katties
  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhold med damer med traumer ender oftest dårlig. Anbefaler å komme deg videre, fyr det er veldig liten sjanse at dette blir bedre 

Anonymkode: 8ccfe...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Forhold med damer med traumer ender oftest dårlig. Anbefaler å komme deg videre, fyr det er veldig liten sjanse at dette blir bedre 

Anonymkode: 8ccfe...768

Ja, det er nok best for hennes del at hun avslutter forholdet med ts. Skjønner godt hva du mener at slike menn er ikke verdt noe. 

Anonymkode: da611...216

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...