Gå til innhold

Kjæresten min ble seksuelt misbrukt og nå ønsker hun ikke sex.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

TS - HVORFOR har du ikke gått fra henne enda? Kan du være så snill og svare på det?

Anonymkode: edfd7...953

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 28.6.2024 den 6.15):

Men jeg forstår ikke helt hvorfor man kan si jeg er egoist. Det er jo jeg som blir liggende der uten å få fullført? Altså hun ber meg ikke om å stoppe under akten, men er man litt oppegående så blir man jo ikke akkurat opphisset av at hun gråter. 
og hun vet jo at det ikke er farlig lenger, så hvorfor blir hun fortsatt redd? 

Anonymkode: f7da8...ae7

Så du tenker at hun blir redd med vilje da eller? Eller at hun skal bare ligge der og gråte, mens du gjør deg ferdig? 

Anonymkode: 54742...75c

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

TS - HVORFOR har du ikke gått fra henne enda? Kan du være så snill og svare på det?

Anonymkode: edfd7...953

Fordi jeg elsker henne

Anonymkode: f7da8...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så du tenker at hun blir redd med vilje da eller? Eller at hun skal bare ligge der og gråte, mens du gjør deg ferdig? 

Anonymkode: 54742...75c

Nei jeg stopper jo selvfølgelig når hun begynner å gråte. Alt annet ville vært slemt! 

Anonymkode: f7da8...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi jeg elsker henne

Anonymkode: f7da8...ae7

Nei, det gjør du ikke. Du ønsker å presse henne til sex når hun rister og gråter, har ingen empati med henne og bagatelliserer overgrep hun har vært gjennom. Du elsker ikke henne. Så hvorfor har du enda ikke forlatt henne og funnet ei dame som VIL og KAN ha sex med deg? Hvorfor fortsetter du å lete etter måter å presse henne til sex på? La meg gjette - hun tar unna det meste av husarbeid, matlaging osv. Det er en praktisk ordning for deg, ikke sant? Eventuelt får du svært lite oppmerksomhet fra damer, og er usikker på om du vil finne noen hvis du slår opp med henne.

Anonymkode: edfd7...953

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Og dette har du skjult fra oss i 10 sider? Du forstår ikke at et voldtektsforsøk retraumatiserer tidligere overgrepsoffer? Virkelig?

Anonymkode: edfd7...953

Jo jeg forstår det men jeg forstår ikke at det kan være så til de grader retramatiserende at man låser seg helt og blir helt umulig å samarbeide med

Anonymkode: f7da8...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jo jeg forstår det men jeg forstår ikke at det kan være så til de grader retramatiserende at man låser seg helt og blir helt umulig å samarbeide med

Anonymkode: f7da8...ae7

Sex handler ikke om samarbeid, men ene og alene om LYST. Hun har ikke lyst. Godta det og lev i sexløst forhold, eller slå opp med henne og finn ei annen dame. I tillegg bør du lese deg opp på traumer, retraumatisering, reaksjoner osv.

Anonymkode: edfd7...953

  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, det gjør du ikke. Du ønsker å presse henne til sex når hun rister og gråter, har ingen empati med henne og bagatelliserer overgrep hun har vært gjennom. Du elsker ikke henne. Så hvorfor har du enda ikke forlatt henne og funnet ei dame som VIL og KAN ha sex med deg? Hvorfor fortsetter du å lete etter måter å presse henne til sex på? La meg gjette - hun tar unna det meste av husarbeid, matlaging osv. Det er en praktisk ordning for deg, ikke sant? Eventuelt får du svært lite oppmerksomhet fra damer, og er usikker på om du vil finne noen hvis du slår opp med henne.

Anonymkode: edfd7...953

Du tar feil. Jeg elsker henne men jeg behøver ikke nødvendigvis like alt ved henne forde!? Det er vondt å bli avvist 9 av 10 ganger og den ene gangen hun lar meg få lov så får hun helt panikkanfall og vi må bare stoppe. Deretter er hun fullstendig fjern i mange dager etterpå

Anonymkode: f7da8...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.6.2024 den 5.33):

Vi har vært kjærester i 15 år. De 10 første årene hadde vi normalt med sex, men nå de siste 5 årene har det skjedd kun en håndfull ganger. 

Du får spørre hvorfor det gikk greit i 10 år før det plutselig ble et problem.

Anonymkode: de5d1...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du får spørre hvorfor det gikk greit i 10 år før det plutselig ble et problem.

Anonymkode: de5d1...084

Og du burde lese tråden før du kommenterer 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voyeur skrev (28 minutter siden):

Dette må være en trolletråd.

Ts kan umulig være så dum.

Jeg skulle til å svare, og skrive mine erfaringer med hvordan tidligere overgrep har påvirket sexlivet negativt, men dette er jo åpenbart en trolletråd, ja 😑

Anonymkode: ee4de...36d

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du tar feil. Jeg elsker henne men jeg behøver ikke nødvendigvis like alt ved henne forde!? Det er vondt å bli avvist 9 av 10 ganger og den ene gangen hun lar meg få lov så får hun helt panikkanfall og vi må bare stoppe. Deretter er hun fullstendig fjern i mange dager etterpå

Anonymkode: f7da8...ae7

Da passer dere ikke sammen i et samliv. Du bør finne ei annen.

Anonymkode: edfd7...953

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg skulle til å svare, og skrive mine erfaringer med hvordan tidligere overgrep har påvirket sexlivet negativt, men dette er jo åpenbart en trolletråd, ja 😑

Anonymkode: ee4de...36d

Tro meg, dette er -ikke- en trolletråd! 

Anonymkode: f7da8...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du får spørre hvorfor det gikk greit i 10 år før det plutselig ble et problem.

Anonymkode: de5d1...084

Hun ble retraumatisert for 5 år siden som følge av voldtektsforsøk.

Anonymkode: edfd7...953

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.6.2024 den 5.33):

Vi har vært kjærester i 15 år. De 10 første årene hadde vi normalt med sex, men nå de siste 5 årene har det skjedd kun en håndfull ganger. 
Hun ble seksuelt misbrukt over en periode på 10 år når hun var barn, og har kompleks ptsd etter barndomstraktene og hun sier at alt seksuelt er en kjempetrigger for henne. Kroppen fryser og hun kjenner hun blir livredd.

Vel jeg elsker henne og ønsker naturlig vis å ha sex med henne. Jeg blir lei meg og frustrert og selv om jeg forstår at hun har problemer så føler jeg vel likevel at hun godt kunne i allefall prøve litt innimellom. Som regel ender vår sex i at hun gråter så hun rister, og jeg blir liggende igjen med "mitt uløste problem". 
Er jeg egoist som ber henne prøve å samarbeide? 
 

ps. Hun får behandling hos psykolog for traumene. 

Anonymkode: f7da8...ae7

Du høres ut som min eks. Han maste om sex hele tida, og det var flere netter jeg våkna av at han hadde sex med meg.

Fullstendig ingen forståelse for meg, var bare at HAN var kåt, når skule HAN få sex, HAN måtte vel kjøpe seg "hor" siden jeg ikke ville ha sex med HAM!!

Takk skal du faen meg ha, eksrn min. Du kan ikke i din villeste fantasi tenke deg hva alt dette gjorde, og har gjort, med MEG!!! I flere år etter at han flytta, så var jeg ikke trygg på mitt soverom, selv om jeg var alene. Traumene og redselen satt i.

Så, trådstarter, tror du heller må begynne å ta hensyn til din eks og hennes ve og vel, før du tenker på din egen tilfredsstillelse.

Ta deg en runk da for faen!!!

Anonymkode: 3e38d...e08

  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du høres ut som min eks. Han maste om sex hele tida, og det var flere netter jeg våkna av at han hadde sex med meg.

Fullstendig ingen forståelse for meg, var bare at HAN var kåt, når skule HAN få sex, HAN måtte vel kjøpe seg "hor" siden jeg ikke ville ha sex med HAM!!

Takk skal du faen meg ha, eksrn min. Du kan ikke i din villeste fantasi tenke deg hva alt dette gjorde, og har gjort, med MEG!!! I flere år etter at han flytta, så var jeg ikke trygg på mitt soverom, selv om jeg var alene. Traumene og redselen satt i.

Så, trådstarter, tror du heller må begynne å ta hensyn til din eks og hennes ve og vel, før du tenker på din egen tilfredsstillelse.

Ta deg en runk da for faen!!!

Anonymkode: 3e38d...e08

Det hjelper meg lite eller ingenting å ta meg en runk. Jeg ønsker følelsen av nærhet samtidig. At hun har lyst på meg. 

Anonymkode: f7da8...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det hjelper meg lite eller ingenting å ta meg en runk. Jeg ønsker følelsen av nærhet samtidig. At hun har lyst på meg. 

Anonymkode: f7da8...ae7

Du er fader meg en stor sadist!!! Kos deg med kommentarene innpå her!

Anonymkode: 3e38d...e08

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er fader meg en stor sadist!!! Kos deg med kommentarene innpå her!

Anonymkode: 3e38d...e08

På hvilke grunnlag kan du kalle meg sadist? Jeg ønsker å ha sex med dama jeg elsker og at hun skal ha lyst til det

Anonymkode: f7da8...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tro meg, dette er -ikke- en trolletråd! 

Anonymkode: f7da8...ae7

Isåfall vil jeg råde deg til å TA DEG SAMMEN!

Lær om PTSD/kompleks PTSD. Bli med henne til psykologen. Søk kunnskap og vis forståelse. Glem deg selv og dine behov for en (lang) periode, det hun går igjennom er en million ganger verre en noe du i det hele tatt kan forestille deg! 

Slik du holder på nå skader henne og gjør at hun aldri kommer til å bli frisk. Det er ikke sikkert hun ser det selv, antagelig er hun så vant med å skulle tilpasse seg, oppfylle andres ønsker og behov, og å legge skylden på seg selv.

Jeg har vært sammen med min mann i 20 år, vi hadde et tilsynelatende bra sexliv de første 5-6 årene før jeg begynte å få panikkanfall under sex. Det han ikke visste  var at sex var vanskelig for meg fra starten av. Selv fortrengte jeg det/trodde delvis at sånn er det bare, jeg hadde jo aldri opplevd virkelig lyst og god sex før. Noen ganger kunne være lettere enn andre, og min måte å definere bra sex på var at jeg hadde litt mindre angst enn vanlig. Så skadet var jeg, og så lite visste jeg om sunn og god sex.

I 15 år har dette vært et problem for sexlivet vårt, i noen perioder mindre, i andre perioder mer. Fremgangen begynte først når mannen min skjønte at det eneste som hjelper meg er at han har NULL forventninger, og at han ikke definerer dette som mitt problem, men som vårt problem. I vårt tilfelle skjønte han det før meg. Det hjalp også veldig at han ble med meg til psykologen flere ganger over en periode på ett år.

Virkelig fremgang har jeg først hatt etter at jeg ble 100% sykemeldt fra jobb og kunne bruke mer ressurser på meg selv. Først gikk jeg til traumebehandling (EMDR), så har jeg brukt lang tid på å lese meg opp om traumer, praktisere meditasjon, pusteøvelser, selvmedfølelse og takknemlighetsøvelser daglig, gjøre somatisk yoga, øve meg på å sette grenser, akseptere min egen historie osv.

Det er en langvarig, tøff og vond prossess å komme seg ut av traumenes jerngrep - og man er 100% avhengig av uforbeholden støtte fra de rundt seg. Klarer du ikke gi kjæresten din det så vil du bare skade henne mer. At du tror dette med sex og lyst er et valg hun har etter en oppvekst med overgrep, og at du bagatelliserer et voldtektsforsøk så til de grader får meg til å tro at du må mangle genet for både fornuft og empati…

Anonymkode: ee4de...36d

  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det hjelper meg lite eller ingenting å ta meg en runk. Jeg ønsker følelsen av nærhet samtidig. At hun har lyst på meg. 

Anonymkode: f7da8...ae7

Da går du fra henne og blir sammen med ei annen dame.

Anonymkode: edfd7...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...