Gå til innhold

Soverom på bakkeplan: Åpent vindu?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Soverommet mitt er på bakkeplan og jeg tør ikke ha vinduet åpent om natta. Savner det skikkelig! Har du vinduet åpent selv om det er på bakken?

Anonymkode: 11110...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, men har insektnetting over hele vindu.

Anonymkode: 33b71...7a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det ikke men det er fordi jeg er mer redd for edderkopper og krypdyr enn noe eller noen andre. Har aldri hatt soverommsvinduet åpent. Har luftavfukter på soverommet som hjelper på kondens og lufter godt med vinduene i stuen åpent og har åpent soverommsdøren på dagtid. Men soverommet er ganske kalt og svalt heldigvis 

Anonymkode: af216...5aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et godt stykke ned til bakken, men ble allikevel ganske skremt av tanken på at noen kunne komme seg opp og inn. Så jeg kjøpte en sånn her, og den er helt genial!  I linken (på siden til Jernia) ser du også en video av hvordan det fungerer.

https://www.jernia.no/praktisk-hjem/sikkerhet-i-hjemmet/barnesikring/pn-beslag-sikringsbeslag-med-sperre-hvit/p/21626512?channable=02fcb6696400323136323635313227&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwvvmzBhA2EiwAtHVrb2HVm_xxfKI7Q3DqdPmI_MZxpqf2aCayuZIxMW68Qo58PEG9Tp2YMRoCsi4QAvD_BwE

Anonymkode: cb5bd...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vinduer opp med innsekt nett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har et godt stykke ned til bakken, men ble allikevel ganske skremt av tanken på at noen kunne komme seg opp og inn. Så jeg kjøpte en sånn her, og den er helt genial!  I linken (på siden til Jernia) ser du også en video av hvordan det fungerer.

https://www.jernia.no/praktisk-hjem/sikkerhet-i-hjemmet/barnesikring/pn-beslag-sikringsbeslag-med-sperre-hvit/p/21626512?channable=02fcb6696400323136323635313227&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwvvmzBhA2EiwAtHVrb2HVm_xxfKI7Q3DqdPmI_MZxpqf2aCayuZIxMW68Qo58PEG9Tp2YMRoCsi4QAvD_BwE

Anonymkode: cb5bd...bb7

Har faktisk kjøpt en sånn, men får ikke til å montere den 😆

Anonymkode: 11110...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bruker ikke insektnett. Vinduet står alltid på gløtt i overkant. Og det er tyverisikret, iallefall vanskelig å bryte seg inn. Mange vinduer med soverom på bakkenivå har heldigvis det. Sliter ikke med insekt:)

Anonymkode: 0e75a...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

bruker ikke insektnett. Vinduet står alltid på gløtt i overkant. Og det er tyverisikret, iallefall vanskelig å bryte seg inn. Mange vinduer med soverom på bakkenivå har heldigvis det. Sliter ikke med insekt:)

Anonymkode: 0e75a...fba

Slike vinduer har vi også. Ln åpnes helt ved å svinge inn, eller åpne innover fra toppen. 

Anonymkode: 81757...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det åpent, ja. 
men bare litt, med slik sperre for at det kan åpnes mer. 
 

Anonymkode: 170e8...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har et godt stykke ned til bakken, men ble allikevel ganske skremt av tanken på at noen kunne komme seg opp og inn. Så jeg kjøpte en sånn her, og den er helt genial!  I linken (på siden til Jernia) ser du også en video av hvordan det fungerer.

https://www.jernia.no/praktisk-hjem/sikkerhet-i-hjemmet/barnesikring/pn-beslag-sikringsbeslag-med-sperre-hvit/p/21626512?channable=02fcb6696400323136323635313227&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwvvmzBhA2EiwAtHVrb2HVm_xxfKI7Q3DqdPmI_MZxpqf2aCayuZIxMW68Qo58PEG9Tp2YMRoCsi4QAvD_BwE

Anonymkode: cb5bd...bb7

Det tar jo ca null sekunder for en inntrenger med brekkjern. Det der er virkelig falsk "trygghet". Det der er ikke noe tryggere enn den lufteposisjonen som moderne vinduer har med en stopper i innikarmen...

Anonymkode: e856f...104

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde soveromsvindu 2-3cm over bakken der jeg bodde tidligere. Sov alltid med vinduet åpent, utenom når det var veldig mye snø sånn at det snødde inn

Null stress, edderkopper kommer seg inn selvom vinduet er lukket 😛

Bodde veldig landlig så var ikke særlig bekymret for innbrudd 

Anonymkode: 77724...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det tar jo ca null sekunder for en inntrenger med brekkjern. Det der er virkelig falsk "trygghet". Det der er ikke noe tryggere enn den lufteposisjonen som moderne vinduer har med en stopper i innikarmen...

Anonymkode: e856f...104

Det tar null sekunder å knuse et vindu også...?

Anonymkode: 03df1...9ca

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

 

Null stress, edderkopper kommer seg inn selvom vinduet er lukket 😛

Anonymkode: 77724...3ee

Litt forskjell på et par stykker i året og 50 per natt kanskje 😉 En må ikke invitere de inn med åpent ingangspsarti og velkomsthilsen selv om noen kommer inn uansett skjønner du.

Anonymkode: af216...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Litt forskjell på et par stykker i året og 50 per natt kanskje 😉 En må ikke invitere de inn med åpent ingangspsarti og velkomsthilsen selv om noen kommer inn uansett skjønner du.

Anonymkode: af216...5aa

Med en gang trodde jeg du mente tyver. :knegg:

 

Anonymkode: 200dc...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,har det åpnet,men har typ vindu som er åpent i toppen. Hadde aldri sovet med et vanlig vindu åpent som kvinne. Noe menn aldri tenker over🥴

Anonymkode: 4a72b...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har det noen betydning om vinduet er på bakkeplan ift edderkopper? 

Sover med vindu på vidt gap både i kjeller og loft hele året og merker ingen forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...