Gå til innhold

Trines matblogg har blitt betalingstjeneste: Hva synes vi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært bortreist en liten stund og har akkurat oppdaget at Trine nå tar betalt for oppskriftene sine. Ble litt satt ut. Jeg oppdaget bloggen helt tilfeldig da den var ganske ny og het Trines mektige matblogg og har fulgt henne siden. Hun har vært en stor inspirasjonskilde og en sikker vinner hvis jeg en dag ikke aner hva vi skal ha til middag. 

Nå må jeg vel tilbake til kokebøkene mine eller oppdage noen nye på Instagram. Noen som har tips? Jeg er fan av Lise Finckenhagen, så henne følger jeg samt merker meg oppskriftene hennes på vg og nrk.

Men snufs, jeg kommer til å savne Trine. Jeg skjønner at hun må tjene penger, men det virker likevel litt griskt. Hun har jo samarbeid med annonsører og må ha tjent temmelig fett på kokebøkene sine. 

Hva synes dere? Kommer dere til å betale, eller må også Trine innse at bloggenes tid er på hell? Jeg merker at jeg synes matblogger er mer oversiktlig enn Instagram (for ikke å snakke om TikTok), men er som sagt svært takknemlig for tips om inspirerende oppskriftskontoer (eller blogger). 

Anonymkode: 8e20e...2c2

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår jo a hun må tjene penger, men så interessante er ikke oppskriftene  hennes at jeg betaler for dem. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer aldri til å betale for noe sånt. Nok av gratis oppskrifter på nett. Dette kommer hun nok til å tape på.

Anonymkode: 73897...1c2

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freyja Valkyrie skrev (1 minutt siden):

Forstår jo a hun må tjene penger, men så interessante er ikke oppskriftene  hennes at jeg betaler for dem. 

Nei, jeg er vel også litt der. De oppskriftene jeg har laget har vært gode, men med behov for justering av krydder og syre. Likevel synes jeg bloggen er så inspirerende for hverdagstips. Finner alltid noe lettvint og delikat. Sukk. :( 

Anonymkode: 8e20e...2c2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kommer aldri til å betale for noe sånt. Nok av gratis oppskrifter på nett. Dette kommer hun nok til å tape på.

Anonymkode: 73897...1c2

Ja, det tror egentlig jeg også. 

Anonymkode: 8e20e...2c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke til å betale. Følger Linda Stuhaug på Instagram, hun har også en mengde gratis oppskrifter på bloggen. Enkle, sunne og gode middager😊👍🏻

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

uglejenta skrev (2 minutter siden):

Kommer ikke til å betale. Følger Linda Stuhaug på Instagram, hun har også en mengde gratis oppskrifter på bloggen. Enkle, sunne og gode middager😊👍🏻

Enig i at hun har en del ok oppskrifter, men synes bloggen er rotete og vanskelig å navigere i, og ikke på langt nær så inspirerende som Trine. 

Anonymkode: 8e20e...2c2

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd, jeg har brukt siden hennes mye, men kommer ikke til å betale for oppskriftene. Har bøkene hennes, får bruke de mer fremover og heller finne meg en ny favoritt 🤷‍♀️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd. Jeg liker oppskriftene hennes, men jeg gidder ikke betale 49kr for de. Har allerede 3 kokebøker av henne. Jeg bruker oftest bloggen  for å finne en oppskrift fra boken, når jeg er på butikken og skal handle ingredienser.  Da får jeg heller bli flinkere til å skrive handleliste

Anonymkode: 12858...7e4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at trine har langt mer trafikk på bloggen enn betalende medlemmer, men om hun tjener mer på det er nå en annen sak. 

Anonymkode: 7215e...de8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fullstendig idiotisk å ta betalt når det finnes uendelig med oppskrifter gratis på nett. 

Anonymkode: 273b4...00a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en uendelighet av oppskrifter ute på nettet så jeg ser ingen grunn til å betale for Trines. I tillegg er jeg svært uimponert over oppskriftene hennes. Jeg lager MYE mat og prøver ofte nye oppskrifter og ingen av våre gjengangeroppskrifter kommer fra hennes side. Så nei, jeg skal selvsagt ikke betale for middelmådighet når det finnes fantastiske, og gratis, oppskrifter andre steder.

Anonymkode: 1903d...c24

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt bloggen en del opp igjennom, og liker mange sv oppskriftene godt. Likevel er de ikke så gode at jeg kommer til å betale. 

Anonymkode: a8c09...71f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har aldri sett noen grunn til å følge Trines matblogg, eller noen andre norske matbloggere for den del. Kommer dermed definitivt heller ikke til å begynne nå heller.

Anonymkode: f0419...15f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freyja Valkyrie skrev (16 timer siden):

Forstår jo a hun må tjene penger, men så interessante er ikke oppskriftene  hennes at jeg betaler for dem. 

 

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er jo en uendelighet av oppskrifter ute på nettet så jeg ser ingen grunn til å betale for Trines. I tillegg er jeg svært uimponert over oppskriftene hennes. Jeg lager MYE mat og prøver ofte nye oppskrifter og ingen av våre gjengangeroppskrifter kommer fra hennes side. Så nei, jeg skal selvsagt ikke betale for middelmådighet når det finnes fantastiske, og gratis, oppskrifter andre steder.

Anonymkode: 1903d...c24

 

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har aldri sett noen grunn til å følge Trines matblogg, eller noen andre norske matbloggere for den del. Kommer dermed definitivt heller ikke til å begynne nå heller.

Anonymkode: f0419...15f

Dette. Jeg har aldri skjønt populariteten til bloggen hennes; hun har fine bilder, det skal hun ha, men det er til null hjelp når man faktisk er interessert i mat som skal smake godt. Oppskriftene er ofte dårlig komponert, med smaker som ikke passer sammen, og den kyllingsuppa noen linket til over her er et godt eksempel på at hun har begrenset kunnskap om en del ting; den er ikke mer "indisk" enn katta mi. 

Anonymkode: 11627...2b4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at hun krever betaling. Når det er sagt så har hun aldri vært min favorittblogger. 

Jeg følger også Linda som er nevnt over her, men også gladkokken.no. 

Anonymkode: 3e7de...7d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker bloggen, men kommer ikke til å betale. 

Anonymkode: e9660...e49

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...